تور اروپا

همه چیز درباره گیتورن هلند

گیتورن یک روستای زیبا در هلند است. یک حقیقت جالب در مورد روستای گیتورن هلند این است که در مرکز آن هیچ جاده‌ای وجود ندارد. بنابراین اهالی و گردشگران روستای گیتورن هلند به جای استفاده از ماشین و جاده، بیشتر از آبراه‌ها برای جابجایی خود در این روستا استفاده می‌کنند؛ بنابراین، اغلب این روستا بسیار با ونیز در ایتالیا مقایسه می‌شود. درست مانند ونیز در ایتالیا، در این دهکده نیز تقریباً همه کارها با قایق انجام می‌شود. از این رو گیتورن هلند در سراسر جهان با نام ونیز هلندی یا ونیز کوچک شناخته می‌شود.

گیتورن هلند زیباترین و افسانه‌ای ترین دهکده هلند است. دهکده هلندی که ساکنان آن فقط می‌توانند برای حمل و نقل خود از کشتی، پیاده‌روی یا دوچرخه استفاده کنند. هر ساله 1 میلیون نفر از گیتورن هلند بازدید می‌کنند که آژانس کاریز در تور هلند این فرصت را برایتان رقم زده است. این موضوع روستای گیتورن را در بین 10 جاذبه برتر هلند قرار داده است. بنابراین اگر به هلند سفر می‌کنید واقعاً حیف است که از گیتورن بازدید نکنید. در این مقاله سعی کرده‌ایم برای آگاهی هرچه بیشتر شما به شرح توضیحات مفصلی در رابطه با روستای گیتورن هلند بپردازیم؛ بنابراین تا انتهای این مقاله با کاریز همراه باشید تا هر آنچه که باید درباره گیتورن هلند بدانید به شما بگوییم.

 

تور اروپا

 

تاریخچه روستای گیتورن هلند

جزایر روستای گیتورن هلند 800 سال پیش با حفاری ایجاد شد. در واقع مردم محلی در آن زمان با دست زمین را حفاری می‌کردند و یک سیستم کانال کامل ایجاد کردند. درنتیجه، با این همه حفاری، تمام جزایر ایجاد شدند. پس از آن، این جزایر توسط 176 پل پیاده‌روی به هم متصل شده‌ و خانه‌های کاهگلی فعلی در آن جزایر ساخته شده‌اند.

در آن زمان برای حمل و نقل همه چیز از قایق «پانتر» استفاده می‌شد. قایق‌های «پانتر» از قدیمی‌ترین کشتی‌های موجود هستند: نقاشی‌ها و آثار مربوط به قرن‌های شانزدهم و هفدهم دلیلی بر وجود شکل و نام فعلی آنهاست. امروزه، این قایق‌های «پانتر» هنوز مورداستفاده قرار می‌گیرند. اگرچه در حال حاضر، آنها به آرامی توسط قایق‌های برقی رانده می‌شوند.

سپس خودروها وارد هلند شدند. اما روستای قدیمی گیتورن هلند برای تردد ماشین مناسب نبود. در واقع مردم محلی به حفظ بافت قدیمی روستا رأی دادند. از این رو تصمیم گرفته شد که گیتورن هلند دست‌نخورده باقی بماند. بنابراین، این منطقه معروف بدون خودرو، در هلند ایجاد شد. در خاتمه، اینطور نیست که مردم محلی گیتورن هلند توانایی خرید ماشین را نداشته باشند، بلکه به سادگی نمی‌توانند از خودرو در این روستا استفاده کنند.

حقایق جالب درباره گیتورن هلند که نمی‌دانید

گیتورن روستایی در استان اوریسل هلند است. حدود یک ساعت و نیم با ماشین از آمستردام فاصله دارد و به دلیل زیبا بودن بسیار شهرت دارد. این روستا دارای جاده‌های بسیار کمی است و بیشتر روستا را می توان تنها با پای پیاده یا قایق طی کرد. تعداد زیادی کانال و پل (بیش از 180 پل) در آن وجود دارد که به جذابیت و زیبایی این روستا می‌افزاید. اکثر خانه‌ها و کلبه‌ها در گیتورن هلند سقف‌های کاهگلی دارند، بنابراین وقتی در امتداد مسیر پیاده‌روی کنار کانال قدم می‌زنید، خانه‌های زیبا را تحسین می‌کنید و شاید برای ناهار در یکی از کافه‌ها یا رستوران‌های کنار کانال توقف کرده و احساس ‌کنید که در زمان به عقب برگشته‌اید.

یک واقعیت جالب که ظاهراً مردم محلی به آن بسیار افتخار می‌کنند، این است که گیتورن هلند حدود 182 مدعی در سراسر جهان را شکست داده تا به مقصدی عالی برای هشتادمین سالگرد نسخه بین المللی مونوپلی(در سال 2015) تبدیل شود! اکنون که از جزئیات ناب درباره گیتورن و نحوه رسیدن به آن مطلع هستید، قصد داریم چند راز کوچک را که هنگام بازدید از این مقصد شناخته شده بهتر است بدانید به شما بگوییم.

 

تور اروپا

 

واقعیت یا داستان: گیتورن شهری است که جاده ندارد؟

خب، جواب این سؤال این است! هم بله و هم خیر. از نظر فنی، خیر؛ روستای گیتورن هلند دارای جاده‌ها و حتی پارکینگ ماشین‌ها است، اما بخش بزرگی در وسط آن وجود دارد که فقط از طریق آبراه یا کانال قابل‌دسترسی است. در واقع برخی از ساکنان گیتورن قطعاً فقط می‌توانند از طریق کانال به خانه‌های خود دسترسی داشته باشند. اما جاده‌هایی در این دهکده وجود دارد، بنابراین می‌توانید با ماشین خود به آنجا برسید و حتی به رایگان ماشین خود را پارک کنید و سپس در کنار کانال‌ها قدم بزنید تا بدون کرایه قایق، همه مکان‌های معروف و دیدنی گیتورن هلند را ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید