تور اروپا

فهرست خطرناک‌ترین کشورهای دنیا-پارت دوم

6. کشور عراق

این کشور خاورمیانه از سال 2015 در فهرست IEP جزو پنج کشور خطرناک در جهان بوده است. طبق گزارش IEP، مرگ و میر ناشی از تروریسم پس از شکست داعش در این کشور کاهش یافته است. گروه‌های تروریستی و شورشی مرتباً به نیروهای امنیتی و غیرنظامیان عراقی حمله می‌کنند. شبه نظامیان فرقه‌ای عراقی شهروندان و شرکت‌های غربی را در سراسر این کشور تهدید می‌کنند.. حملات با استفاده از بمب‌های دست‌ساز (IED) در بسیاری از مناطق کشور از جمله بغداد رخ می‌دهد. بر اساس گزارش بنیاد لویدز رجیستر، کمتر از یک سوم عراقی ها دولت را به دلیل ارائه غذا و آب سالم و برق قابل اعتماد ارزیابی می‌کنند.

7. کشور سودان جنوبی

این کشور آفریقایی از سودان جدا شد و در سال 2011 یک کشور مستقل را تأسیس کرد، اما به گفته وزارت امور خارجه ایالات‌متحده، که می‌گوید آزار علیه غیرنظامیان، از جمله “سطوح وحشتناک خشونت جنسی”، اختلافات بین دو کشور سودان جنوبی را بی‌ثبات نگه می‌دارد. خطرات موجود در این کشور، 4 میلیون نفر را مجبور به ترک خانه‌های خود کرده است. بر اساس گزارش IEP، این کشور آفریقایی 40 درصد از تولید ناخالص داخلی خود را در سال 2020 به دلیل خشونت از دست داد.

 

 

8. کشور سوریه

این کشور خاورمیانه به دلیل استحکام بخشیدن به قدرت توسط رئیس جمهور بشار اسد، در ثبات سیاسی بهبود یافته است. بر اساس گزارش IEP، با این وجود، تهدید ترور در سوریه افزایش یافته و این کشور در سال 2020 از حملات مداوم داعش و القاعده آرامش نداشته است. از همین رو یکی از خطرناک‌ترین کشورهای دنیا به شمار می‌رود. سوریه بیشترین تأثیر اقتصادی را از خشونت داشته و 82 درصد از تولید اقتصادی خود را درنتیجه حملات از دست داد. جنگ داخلی ده ساله یک بحران انسانی در این کشور ایجاد کرد. آژانس پناهندگان سازمان ملل تخمین می‌زند که 5.5 میلیون نفر، که بسیاری از آنها کودک هستند از زمان شروع درگیری‌ها از سوریه گریخته‌اند که در دهه‌های اخیر به بزرگترین بحران پناهجویان در جهان تبدیل شده است.

9. کشور یمن

بر اساس گزارش شورای روابط خارجی، جنگ داخلی بین ائتلاف به رهبری عربستان سعودی و شورشیان حوثی از سال 2015 تاکنون 100000 کشته در یمن برجای گذاشته است. علاوه بر این، یمن به طور فزاینده‌ای گرفتار جنایات خشونت‌آمیز است. نزدیک به 13 درصد از جمعیت را پناهندگان یا آوارگان داخلی تشکیل می‌دهند. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که 51 درصد از مردم یمن نسبت به گذشته خود را کمتر امن می‌دانند. در نظرسنجی جهانی ریسک بنیاد لویدز رجیستر، که در سال 2019 انجام شد، یمن بدترین رتبه را در جهان از نظر برداشت مردم در رابطه با اطمینان از دولت در تأمین غذا، آب سالم و برق را دارد.

 

تور پاریس

 

10. کشور افغانستان

افغانستان برای چهارمین سال متوالی در شاخص IEP، حتی قبل از فروپاشی دولت تحت حمایت غرب این کشور جنوب آسیا و تسلط ناگهانی شبه‌نظامیان طالبان در تابستان 2021، تمایز ناخواسته‌ای را کسب کرد که خطرناک‌ترین مکان روی کره زمین است. بر اساس گزارش IEP، با وجود این که این میزان، همراه با مرگ و میر ناشی از درگیری‌های داخلی، در سال‌های اخیر کاهش یافته است، بالاترین تأثیر تروریسم در بین هر کشوری در دنیا را داراست. از زمان تسلط طالبان، به افراد کمی اجازه خروج از کشور داده شده است و به گفته دیده‌بان حقوق بشر، نیروهای طالبان مقامات سابق را اعدام کرده و به خانه‌های خبرنگاران، فعالان و مدافعان حقوق بشر یورش برده‌اند. حقوق زنان و دختران مورد تهاجم قرار گرفته است و بسیاری از زنانی که قبلاً در مناصب اقتدار بودند اخراج شده اند.

خشونت در افغانستان 40 درصد از تولید ناخالص داخلی را در سال 2020 افزایش داد. علاوه بر خصومت‌های نظامی، افغانستان مشکلات جنایی شدیدی نیز دارد. در نظرسنجی گالوپ در سال 2019، تنها 13 درصد از افغان‌ها از راه رفتن تنها در شب احساس امنیت می‌کردند و 50 درصد گفتند که پول یا دارایی از آنها به سرقت رفته است.

سخن پایانی

فقدان آرامش در کشورهای خطرناک ممکن است برای ساکنان یا بازدیدکنندگان مشکلات حادی را ایجاد کند. ممکن است سطوح بالایی از خشونت در مناطق خاصی متمرکز شود، در حالی که مناطق دیگر نسبتاً امن باقی می‌مانند. ما در این مقاله سعی کردیم تا فهرست خطرناک‌ترین کشورهای دنیا را ارائه دهیم تا با شناخت ان‌ها تصمیم بهتری برای سفر یا مهاجرت خود اتخاذ کنید. امیدواریم مطالب گفته شده در این مقاله برای شما مفید و سودمند واقع شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید