تور اروپا

خدایان یونان

تعداد خدایان یونانی بسیار زیاد است زیرا یونانیان باستان به خدایان و ارواح بسیاری اعتقاد داشتند. از آنجا که دانش جهان در دوران باستان محدود بود، باستانی‌ها پدیده‌های طبیعی را به قدرت‌های برتر نسبت می‌دادند. خدایان یونان و الهه‌ها را می‌شد همه جا پیدا کرد و زندگی مردم را تعریف کرد. دوازده خدای المپ مشهورترین آنها هستند و در واقع در مرکز دین یونان باستان قرار داشتند. با این حال، تعداد آنها از دوازده نفر بیشتر بود و بسیاری از آنها قبل از المپیا های معروف، حاکمان کیهان بودند. تا انتهای این مقاله با کاریز همراه باشید تا هر آنچه که باید درباره خدایان یونان بدانید به شما بگوییم.

 خدایان یونانی اولیه

اساطیر یونان از آغاز جهان شروع می‌شود! خدایان یونان که در آن زمان وجود داشتند، خدایان اولیه بودند. اثر معروف هزیود به نام تئوگونی (به یونانی به معنای تولد خدایان) یک کیهان‌گونی کامل را ارائه می‌دهد. نیروهای طبیعی شخصیت می‌شوند و اساسی ترین اجزای کیهان، خدایان هستند. به گفته هسیود، در آغاز، هرج و مرج وجود داشت. آشوب مظهر نیستی مطلق بود، خلأ غوطه‌ور و تاریکی که همه هستی از آن سرچشمه گرفت. اروس، خدای عشق و تولید مثل، از آشوب بیرون آمد. می‌بینیم که یونانیان باستان عشق را یکی از اساسی ترین قدرت‌های جهان می‌دانستند. سپس تارتاروس متولد شد، مکانی تاریک مانند پرتگاه و خدای اصلی دنیای زیرین. سپس الهه گایا، مظهر زمین را دنبال کرد. اربوس، خدای تاریکی، و نایکس، الهه شب نیز از آشوب متولد شدند. از گایا اوریا خدای کوه‌ها، پونتوس خدای دریا و اورانوس خدای آسمان‌ها آمدند.

 

تور یونان

 

خدایان تایتان

بر اساس اساطیر یونان و دین یونان باستان، تایتان ها خدایان یونان پیش از المپیا بودند. والدین آنها گایا (زمین مادر) و اورانوس (خدای آسمانها) بودند. آنها دو گونه دیگر به عنوان خواهر و برادر داشتند که همچنین از اتحاد بین گایا و اورانوس متولد شدند: Hecatoncheires (به معنی “صد دست”) و Cyclops (به معنی “چشم دایره‌ای”).

خدایان المپیا

خدایان المپ، خدایان اصلی یونانی بودند که در بالای کوه المپ زندگی می‌کردند. خدایان المپیا با شکست دادن تایتان ها در جنگ (که تیتانوماکی نیز نامیده می‌شود) به قدرت رسیدند. آنها فرزندان کرونوس و رئا بودند.

حکومت زئوس مطلق نبود. برای به دست آوردن آن، زئوس و هم نوعانش باید با تایتان ها و سپس با غول‌ها کشتی می‌گرفتند. نبرد غول‌ها مهیب‌تر بود و سال‌های بیشتری طول کشید. بزرگترین قهرمانان المپیا در این نبرد شرکت کردند. غول‌ها به اندازه تایتان ها جاودانه نبودند. اما آنها قدرت فوق العاده و شکل هیولایی داشتند. پس از یک جنگ طولانی و وحشیانه، خدایان یونانی موفق شدند با کمک پسر نیمه خدای زئوس، قهرمان هرکول، همه غول‌ها را شکست دهند.

 

تور اروپا

 

فهرست کامل خدایان یونانی المپیا

1.زئوس

زئوس به عنوان پدر خدایان و انسان‌ها شناخته شد. او پدیده‌های آسمانی را تنظیم کرد و قوانین حاکم بر مردم را تعریف کرد. صاعقه را با یک دست و عصا را که بالای آن عقاب بود نگه داشت. او به «رب العدل» معروف بود.

2.دیمتر

دیمتر الهه یونانی کشاورزی بود و از درختان، گیاهان و غلات محافظت می‌کرد. او اولین کسی بود که زمین را بارور کرد و به مردم آموخت که چگونه گندم، جو و سایر گیاهان را پرورش دهند.

3.پوزیدون

پوزیدون یکی از شش فرزند کرونوس و رئا و برادر زئوس بود. پادشاهی دریاها را به او اختصاص دادند، اما او را خدای اسب‌ها و زلزله نیز می‌دانستند. به همین دلیل است که او را “زمین لرزان” می‌نامیدند.

4.هادس

هادس برادر زئوس و پوزئیدون و خدای عالم اموات بود. این پادشاهی زمانی به او اختصاص یافت که سه برادر قرعه‌کشی کردند تا تصمیم بگیرند که هر یک از سه (بهشت، دریا و جهان زیرین) چه کسی را تصاحب کند. او دوست داشت در دنیای تاریک و سایه مردگان زندگی کند و به ندرت در المپوس دیده می‌شد. به همین دلیل است که اگرچه او یکی از مهم‌ترین خدایان است، اما برخی از لیست‌ها او را در فهرست 12 المپیا قرار نمی‌دهند.

 

تور اروپا

 

5.هرا

الهه هرا خواهر زئوس دختر تایتان کرونوس و رئا و در عین حال همسر زئوس بود. هرا نماد و محافظت از نهاد مقدس ازدواج بود. او به زنان در حال زایمان برکت می‌داد و به آنها کمک می‌کرد.

6.آپولو

آپولو و آرتمیس خواهر و برادر بودند، در واقع دوقلو، فرزندان زئوس و لتو، الهه تایتان. طبق سنت، این دو فرزند در جزیره دلوس به دنیا آمدند. آپولو یکی از مهم‌ترین و پیچیده‌ترین خدایان یونانی است. او خدای نور، موسیقی و شعر، شفا و نبوت است.

7.آرتمیس

آرتمیس، خواهر دوقلوی آپولو، الهه شکار، حیوانات وحشی و بیابان بود. او وقت خود را در جنگل، همراه با پوره‌ها، با کمان و تیرهایش به شکار می‌گذراند. او الهه باکره و محافظ دختران جوان بود.

8.آفرودیت

آفرودیت که زیباترین در میان فانی‌ها و جاودانه هاست، از کف دریا به دنیا آمد که خون اورانوس پس از شکست از کرونوس بر آن ریخت. این واقعیت باعث می‌شود که او در میان خدایان المپیا مسن‌ترین باشد. نام او در لغت به معنای “برخاسته از کف” است. آفرودیت به عنوان الهه زیبایی و اشتیاق پرستش می‌شد. او می‌توانست عشق را در قلب مردان و زنان القا کند. آفرودیت در تمام نقاط یونان پرستش می‌شد و کاهنان زیادی به او خدمت می‌کردند.

 

تور اروپا

 

9.آرس

آرس، خدای جنگ، پسر خدایان یونانی زئوس و هرا بود. او همیشه توسط دو پسر وفادار و پیروانش، خدایان دیموس و فوبوس دنبال می‌شد. آرس خوش تیپ و قوی، جوان و مسلح بود. او عاشق جنگ بود، از این رو مورد نفرت مردم قرار داشت.

10.هفائستوس

هفائستوس خدای آتش و آهنگران بود. او زشت به دنیا آمد و به همین دلیل بود که مادرش، الهه هرا، که نتوانست او را تغذیه کند، او را از المپوس بیرون انداخت.او، از آن به بعد لنگ می‌زد. هفائستوس به دریا افتاد، جایی که نرییدها او را گرفتند و بزرگش کردند. او که بزرگ شد به یک صنعتگر معروف تبدیل شد و کارگاه خود را در کوه اتنا در سیسیل راه‌اندازی کرد.

11.هرمس

هرمس خدای ثروت، تجارت، دزدان و مسافران بود. او همچنین به عنوان رسول خدا شناخته می‌شد، زیرا منادی المپیاییان بود و پیام‌هایی را بین آنها حمل می‌کرد. او پسر زئوس و مایا دختر تیتان اطلس بود. او خدایی باهوش و متکبر بود.

12.آتنا

آتنا، طبق اساطیر یونانی، الهه خرد و جنگ استراتژیک بود. آتنا دختر محبوب زئوس بود. مادر او تایتانس متیس، همسر اول زئوس بود. زئوس پیشگویی دریافت کرد که به او اطلاع می‌داد که متیس فرزندی را به دنیا خواهد آورد که پدرش را سرنگون خواهد کرد. برای فرار از پیشگویی، زئوس متیس را در حالی که در آتنا حامله بود بلعید.

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید