تور فرانسه

مقبره ناپلئون بناپارت کجاست؟

اگر ناپلئون بناپارت را بشناسید حتماً این سؤال بارها به ذهنتان خطور کرده. ناپلئون بناپارت در 5 می 1821 در سن 51 سالگی در جزیره دورافتاده سنت هلنا در اقیانوس اطلس جنوبی درگذشت. مقبره ناپلئون بناپارت در Les Invalides یکی از بناهای تاریخی جذاب پاریس قرار دارد که زمانی که در تعطیلات در پاریس هستید، می‌تواند مکانی محبوب برای بازدید در تور فرانسه باشد. با رفتن به این بنای تاریخی نه تنها می‌توانید ساختمان چشمگیر آن را ببینید و تاریخ Les Invalides را تجربه کنید، بلکه می‌توانید از مقبره ناپلئون نیز در تور فرانسه دیدن کنید که سومین مجموعه بزرگ زره و سلاح‌های عتیقه در جهان است. تا انتهای این مقاله با آژانس کاریز همراه باشید تا هر آن چه که باید درباره مقبره ناپلئون بناپارت بدانید به شما بگوییم.

 

تور فرانسه

 

ناپلئون بناپارت کیست؟

ناپلئون بناپارت (1769-1821)، که به عنوان ناپلئون اول نیز شناخته می‌شود، یک رهبر نظامی و امپراتور فرانسوی بود که در اوایل قرن 19 بسیاری از اروپا را فتح کرد. ناپلئون که در جزیره کورس به دنیا آمد، به سرعت در طی انقلاب فرانسه (1789-1799) درجات نظامی را طی کرد. پس از به دست گرفتن قدرت سیاسی در فرانسه در کودتای 1799، در سال 1804 خود را به عنوان امپراتور تاج‌گذاری کرد. ناپلئون زیرک، جاه طلب و یک استراتژیست نظامی ماهر، با موفقیت علیه ائتلاف‌های مختلف کشورهای اروپایی جنگید و امپراتوری خود را گسترش داد. با این حال، پس از حمله فاجعه‌بار فرانسه به روسیه در سال 1812، ناپلئون دو سال بعد از تاج و تخت کنار رفت و به جزیره البا تبعید شد. در سال 1815، او در مبارزات انتخاباتی صد روزه خود برای مدت کوتاهی به قدرت بازگشت. پس از شکست سخت در نبرد واترلو، یک بار دیگر از سلطنت کناره‌گیری کرد و به جزیره دورافتاده سنت هلنا تبعید شد، جایی که در 51 سالگی درگذشت.

 

تور اسپانیا

 

سال‌های پایانی زندگی ناپلئون بناپارت

در اکتبر 1815، ناپلئون به جزیره دورافتاده سنت هلنا، در اقیانوس اطلس جنوبی، تحت کنترل بریتانیا تبعید شد. او در 5 مه 1821 در سن 51 سالگی به احتمال زیاد در اثر سرطان معده در آنجا درگذشت. (در دوران قدرت، ناپلئون اغلب با دست در جلیقه‌اش برای نقاشی ژست می‌گرفت که پس از مرگش گمانه‌زنی‌هایی را به وجود آورد که سال‌ها از درد معده رنج می‌برد). در سال 1840، بقایای او به فرانسه بازگردانده شد و در سردابی در Les Invalides در پاریس، جایی که دیگر رهبران نظامی فرانسوی در آنجا دفن شده‌اند، دفن شد.

 

مقبره ناپلئون بناپارت کجاست؟

مقبره ناپلئون بناپارت در کلیسای Invalides قرار دارد. این کلیسا در پایان قرن هفدهم توسط ژول هاردوین منصارت ساخته شد و آرامگاه ناپلئون را در خود جای داده است. در سال 1840، در جریان “بازگشت خاکستر”، قانونی که در 10 ژوئن تصویب شد، دستور ساخت مقبره ناپلئون بناپارت در زیر گنبد Invalides را صادر کرد.

مراسم تشییع جنازه ملی در 15 دسامبر برگزار شد و جسد به طور موقت در کلیسای سنت ژروم تا پایان کار ویسکونتی به خاک سپرده شد. تابوت متعاقباً در 2 آوریل 1861 در حضور ناپلئون سوم به کلیسای کوچک منتقل شد و در یک تابوت قرمز پورفیری در وسط یک دخمه مدور بدون پوشش قرار گرفت.

بازدیدکنندگان از طریق یک راه پله وارد سرداب می‌شوند. این مقبره به یک در برنزی سنگین (ساخته شده از توپ‌های گرفته شده در آسترلیتز) منتهی می‌شود که دو مجسمه در کنار آن قرار دارند در تور فرانسه کاریز می‌توانید از آن بازدید کنید. بالای لنگه کتیبه یا گزیده‌ای از وصیت‌نامه ناپلئون به شرح زیر قرار دارد: “آرزو می‌کنم خاکسترم در کناره‌های رود سن در میان مردم فرانسه که خیلی دوستشان داشتم آرام بگیرد.”

 

 

تور فرانسه

 

مقبره ناپلئون بناپارت چگونه جایی است؟

در مقبره ناپلئون بناپارت تابوت او بر روی یک پایه گرانیتی سبز قرار دارد و دارای لانه‌ای از پنج تابوت است: یکی از آهن نرم، دیگری از چوب ماهون، دو تابوت دیگر از سرب و یکی از آبنوس. ناپلئون یونیفورم سرهنگی خود (سواران گارد) را پوشیده است که ارسی لژیون دونور را بر روی خود دارد و کلاهش روی پاهایش قرار گرفته است.

روی زمین، یک موزاییک چند رنگی نبردهای اصلی امپراتوری را به تصویر می‌کشد، در حالی که دوازده مجسمه عظیم پیروزی توسط پرادیر در مقابل ستون‌های دخمه نصب شده‌اند. یک گالری مدور، ده نقش برجسته از مرمر سفید اثر سیمارت را در خود جای داده است که همگی بخش‌هایی از دوران سلطنت ناپلئون را نشان می‌دهند. در نیمه راه در امتداد گالری، یک طاق حاوی تابوت پادشاه رم وجود دارد که در 15 دسامبر 1940 به آنجا منتقل شده و در 18 دسامبر 1969 در زیر یک تخته سنگ مرمر در دخمه قرار گرفت. بالای مقبره نیز مجسمه‌ای از سیمارت قرار دارد که نشان‌دهنده ناپلئون به عنوان امپراتور روم است.

در داخل کلیسا، دو نمازخانه جانبی شامل مقبره‌های جوزف و ژروم بناپارت قرار دارد. موزه نظامی نیز در یک بال Invalides قرار دارد. این موزه نظامی در سال 1905 افتتاح شد و موزه توپخانه و موزه نظامی تاریخی را ترکیب کرد. این موزه بزرگترین موزه نظامی فرانسه و یکی از بزرگترین موزه‌های جهان است.

اتاق تورن در طبقه همکف، سالن غذاخوری سابق سربازان، پرچم‌ها، غنائم و استانداردهای هر دوره‌ای از تاریخ را به نمایش گذاشته است. اتاق‌های طبقه دوم به ترتیب زمانی چیده شده‌اند: اتاق‌هایی که به سلطنت اختصاص داده شده‌اند با تداعی لشکرکشی‌های ایتالیا و مصر دنبال می‌شوند. اتاق بولونی شامل تعدادی از دارایی‌های شخصی امپراتور است، به ویژه: زین او برای تاج‌گذاری، شمشیر او در آسترلیتز، ارسی از لژیون d’Honneur، کت خاکستری او، کلاه‌هایش و یک چادر نظامی (پنجره دار). اتاق‌های زیرین نیز به برادران امپراتور و مارشال‌های ارتش بزرگ ناپلئون اختصاص دارد.

 

 

تورهای فرانسه کاریز

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید