تور فرانسه

زندگینامه کوکو شانل

آشنایی با زندگینامه کوکوشانل برای آن هایی که با برند شانل آشنا هستند می‌تواند جذاب باشد. کوکو شانل یک طراح فرانسوی و یک تاجر معروف بود که برای حدود شصت سال بر مد لباس پاریس حکومت کرد. او به خاطر نوآوری‌های کلاسیک، از جمله کیف‌های شگفت‌انگیز، کت و شلوار زنانه و جواهرات در سراسر جهان شناخته شده است. او در سال‌هایی که به عنوان خواننده فعالیت می‌کرد، لقب «کوکو» داشت. تا انتهای این مقاله با آژانس کاریز همراه باشید تا هر آن چه که باید درباره زندگینامه کوکوشانل بدانید به شما بگوییم.

 

تور فرانسه

 

کوکو شانل که بود؟

کوکو شانل یک طراح مدرنیست برجسته فرانسوی بود که الگوهای سادگی و سبک او انقلابی در لباس زنانه ایجاد کرد. او تنها طراحي بود كه در فهرست 100 اثرگذارترین فرد قرن بیستم قرار گرفت. کوکو شانل به ویژه در دهه 1920، کوکو شانل اثری ماندگار در مد و طراحی زنان از خود بر جای گذاشت. تا قبل از جنگ جهانی اول، لباس‌های زنان کاملاً محدود بود و دامن‌های تمام قد را شامل می‌شد که برای بسیاری از فعالیت‌ها غیرعملی بود. کوکو شانل به ایجاد لباس زنانه کمک کرد که ساده‌تر و کاربردی‌تر باشد. او همچنین شلوار و کت و شلوار زنانه را معرفی کرد، کاری که قبلاً انجام نشده بود.

بیوگرافی کوکو شانل

کوکو شانل در 19 اوت 1883 به نام گابریل کوکو شانل در سامور فرانسه به دنیا آمد. مادرش از سل رنج می‌برد و زمانی که او تنها 12 سال داشت درگذشت. زندگی او با فقر شروع شد. پس از مرگ مادرش، پدر کوکو شانل او را به همراه خواهر و برادرش ترک کرد. آنها مجبور شدند به یتیم‌خانه ای بروند که در آن رشد کردند. کوکو شش سال در یک یتیم‌خانه کاتولیک رومی ماند. راهبه‌های یتیم‌خانه به او خیاطی را یاد دادند. کوکو در 18 سالگی صومعه را ترک کرد. او به مولین نقل مکان کرد. او به عنوان یک خیاط مشغول به کار شد و بعدها حرفه خوانندگی خود را در رویدادهای کاباره انجام داد. او موفق به حفظ حرفه‌ای روی صحنه نشد زیرا خوانندگی او به اندازه کافی خوب نبود.

در سال 1908، او با اتین بالسان که یک اشراف ثروتمند بود، درگیر شد. این امر به او اجازه داد تا با چندین اشراف ثروتمند معاشرت کند. در سال 1913، کوکو شانل با کمک مالی آرتور کپل، معشوقش، یک بوتیک در دوویل افتتاح کرد که لباس‌های مد روز می‌فروخت. او به طور خلاقانه‌ای از پارچه ژرسی که یک پارچه تولید شده بود استفاده کرد. پارچه کشباف در طول جنگ جهانی اول کاربرد بیشتری داشت. این باعث شد که او شهرت خود را به عنوان یک نماد مد به دست آورد.

 

تور فرانسه

 

کوکو شانل در طول جنگ جهانی دوم

کوکو شانل با شروع جنگ جهانی دوم در سال 1939 مغازه‌های خود را بست. او اظهار داشت که جنگ زمانی برای مد نیست. این امر باعث شد بیش از سه هزار نفر از کارمندان او شغل خود را از دست بدهند. این به عنوان تلافی پس از آن که کارگران او قبلاً به دنبال شرایط کاری بهتر و دستمزدهای بهتر بودند، نامگذاری شد. او در یک رابطه عاشقانه با هانس گونتر فون دینکلیج، افسر آلمانی زمانی که آلمان پاریس را اشغال کرد، درگیر بود. این رابطه به او اجازه داد در طول جنگ جهانی دوم یک آپارتمان مجلل در ریتز بگیرد.

سوابق دوران جنگ او به دلیل همدردی با آرمان آلمان و اعتقادات سیاسی او که بیانگر یهودستیزی بود، به طور گسترده مورد انتقاد قرار گرفته است. هال وان، زندگی نامه نویس، اسناد دقیقی را کشف کرد که نشان می‌داد شانل کوکو برای ژنرال والتر شلنبرگ، رئیس اطلاعات اس اس کار می‌کرد. ژنرال والتر شلنبرگ بعداً در پایان جنگ به جنایات جنگی محکوم شد و به مدت شش سال زندانی شد. کوکو پس از آزادی هزینه داروهای خود را پرداخت کرد. همچنین شایعه شده بود که در سال 1943 از او به عنوان یک پیک توسط اس اس برای بستن قرارداد صلح با وینستون چرچیل و متحدان استفاده می‌شد. اما این طرح موفق نشد.

 

تور فرانسه

 

سال‌های پایانی زندگی کوکوشانل

پس از یک سری بازجویی‌های پس از جنگ، کوکو شانل به سوئیس نقل مکان کرد و تا سال 1954 در آنجا زندگی کرد. طراحان مردی مانند کریستین دیور ظهور کردند و شروع به تحت‌الشعاع قرار دادن برند شانل کوکو کردند. او در سال 1954 به پاریس بازگشت و بعداً خانه مد لباس خود را بازگشایی کرد. برند او در بریتانیا و آمریکا موفقیت‌آمیز بود اما در فرانسه کمتر موفق شد. او هرگز ازدواج نکرد و فرزندی نداشت. بسیاری از بیوگرافی‌ها او را یک معما نامیده‌اند. او در 10 ژانویه 1971 در هتل ریتز در سن 87 سالگی درگذشت.

 

تور فرانسه

 

حقایقی در مورد کوکو شانل که نمی‌دانید

  • کوکو خیاطی را در یتیم‌خانه یاد گرفت؛
  • نام مستعار کوکو از سال‌های کوتاه او به عنوان خواننده گرفته شد؛
  • او یک میلینر مجاز بود؛
  • کوکو شانل لوگوی معروف شانل را برای خود طراحی کرد؛
  • او به خاطر عطرش چندین دهه با پرونده‌های قضایی مبارزه کرد؛
  • گفته می‌شود که او مامور نازی‌ها بوده است؛
  • کوکو شانل دوست وینستون چرچیل بود؛
  • او هرگز ازدواج نکرد؛
  • قبل از خیاطی آواز می خواند.

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید