همه چیز درباره ترابزون

ترابزون یکی از محبوب ترین شهرهای ترکیه و مقاصد گردشگری است که هر ساله توریست های  زیادی را از سراسر جهان به سوی خود می کشاند و لحظات خوشی را برای آنها رقم می زند. ترابزون با قدمتی 5 هزار ساله یکی از محبوب ترین شهرهای ساحلی ترکیه است که در شمال شرقی مجاور دریای سیاه واقع شده است و به همین دلیل دارای آب و هوای مرطوب و نیمه گرمسیری است. ترابزون منحصر به فرد بودن و محبوبیت خود را مدیون طبیعت بکر و جذاب خود است که بدون شک از دریای سیاه سرچشمه می گیرد. به طور کلی طبیعت گردی در این شهر بیش از هر چیز دیگری اهمیت دارد و گردشگران این شهر را بهشت ترکیه لقب داده اند. ترابزون علاوه بر طبیعت زیبا، جاذبه های تاریخی زیادی نیز دارد که می توانید از آنها دیدن کنید و از آنها لذت ببرید. این شهر در گذشته دروازه تجاری ایران و قفقاز و محل مبادله پارچه های ابریشمی و کتان بوده و اکنون یکی از مراکز مهم تجارت بین المللی ترکیه به شمار می‎ رود. تنوع نژادی و مذهبی در این شهر بسیار نمایان است و دلیل این امر موقعیت جغرافیایی آن است.

 

تور اروپا

 

 

وسعت ترابزون

این شهر با وجود وسعت کوچکش دارای جاذبه های گردشگری فراوانی است. ترابزون به دلیل فاصله کم با ایران و هزینه های نسبتا پایین، مقصد محبوب ایرانیان است. اکثر گردشگران فصل های بهار، تابستان و اوایل پاییز را برای بازدید از این شهر انتخاب می کنند تا در هوای بسیار خوب و دلپذیر لحظات خوشی را تجربه کنند. در اواخر پاییز و زمستان در ترابزون باران زیادی می بارد و این شهر در اکثر روزهای زمستان پوشیده از برف است.

جاذبه های ترابزون

قبل از سفر به هر نقطه از جهان، داشتن اطلاعات کافی از جاذبه های آن مقصد و همچنین مروری بر رستوران ها و هتل ها و امکانات آن  ضروری است.

صومعه سوملا

بهترین جاذبه در ترابزون، صومعه سوملا است. این صومعه بر روی کوه ملا قرار دارد که دارای یک مهمانخانه، یک کتابخانه، چندین عبادتگاه مهم و یک آشپزخانه است. بر روی دیوارهای این صومعه نقش هایی از داستان های مختلف کتاب مقدس ترسیم شده است.

 

تور اروپا

 

 

دریاچه اوزونگول

پس از صومعه سوملا، دریاچه اوزونگول معروف ترین جاذبه ترابزون است. طبیعت بکر و جذاب، آرامش بی نظیر و خدمات رفاهی و تفریحی متعدد از جاذبه های این منطقه است.

 

دریاچه اروپا

 

پارک ملی آلتیندره وادیسی

از زیباترین پارک های ترکیه، پارک ملی آلتیندره وادیسی است که با انواع گونه های گیاهی و جانوری جاذبه های فراوانی دارد. کاج، بلوط، صنوبر، بید از گونه های گیاهی و آهو، گرگ، گوزن، گراز وحشی، خرس، بز کوهی از گونه های جانوری این پارک هستند.

 

تور اروپا

 

پارک بوزتپه

این شهر مملو از فضاهای سبز است و پارک بوزتپه یکی از این فضاهاست که در قسمت بالای شهر و در کنار دریای سیاه قرار دارد. این مکان یکی از بهترین مکان ها برای تفریح و استراحت موقت در ترابزون و همچنین مکانی دیدنی برای گرفتن عکس های یادگاری است.

 

تور اروپا

 

روستاهای ترابزون

روستاهای سرسبز زیادی با طبیعتی بکر و دلپذیر در ارتفاعات اطراف ترابزون با مردمی ساده و مهربان وجود دارد که گزینه بسیار مناسبی برای عکاسی و طبیعت گردی هستند. بسیاری از گردشگران این ارتفاعات را با دوچرخه کشف می کنند.

 

تور اروپا

 

مراکز خربد ترابزون

از جاذبه های هر شهر می توان به مراکز خرید آن اشاره کرد. مهمترین مرکز خرید ترابزون مجموعه فروم ترابزون است که محصولات متنوعی با رنج قیمتی متفاوت در فروشگاه های آن عرضه می شود. سینما، چندین رستوران و زمین بازی کودکان از امکانات رفاهی و تفریحی این مجموعه است.

 

تور اروپا

 

سواحل ترابزون

از مهم ترین جاذبه های گردشگری ترابزون سواحل زیبای آن است که گردشگران زیادی برای استفاده از سواحل این شهر به ترابزون می آیند. ترابزون سواحل بی شماری جذاب و زیبا در انتظار گردشگران ترابزون است.

ساحل آرسین یکی از محبوب ترین سواحل ترابزون است و در نزدیکی این ساحل هتل ها و مجتمع های مسکونی زیادی وجود دارد. می توان در این ساحل شنا کرد و ساعت ها در حاشیه دریای سیاه به تفریح پرداخت.

ساحل چارشی با خانه های سنتی و قدیمی خود مکانی مناسب برای لذت بردن از یک ساحل آرام در حین گشت و گذار است. ساحل زیبا و  صخره ای و همچنین طبیعت بی نظیر از جاذبه های این منطقه است.

ساحل یالینجاک در شرق ترابزون و در ۱۱ کیلومتری مرکز شهر قرار دارد و گزینه مناسبی برای دوستداران طبیعت است. اگر به دنبال مکانی پر از آرامش و دور از هیاهو هستید؛ به این ساحل بروید و از غذاهای محلی رستوران های آن غافل نشوید.

 

تور اروپا

 

پارک های آبی

ترابزون دارای مجموعه های تفریحی و پارک های آبی زیادی مانند پارک آبی دلیکتاس، دهکده تعطیلات دلکتاس و هتل تیلی ریزورت است که هر کدام دارای استخر، سرسره آبی و … هستند و می توانید برای بازدید از هر یک از آن ها وقت بگذارید. سواحل ترابزون امکانات و گردشگری زیادی ندارند. به همین دلیل پارک آبی دیلکتاسی با امکانات مناسب و مدرن گزینه خوبی برای انجام ورزش های آبی در این شهر و همچنین استراحت و تفریح خواهد بود.

 

تور اروپا

 

شهربازی

این شهر نیز مانند سایر شهرهای توریستی دارای شهربازی ها و مجموعه های تفریحی سرپوشیده زیادی است که انتخاب خوبی برای افراد هیجان انگیز و آدرنالین هستند. پیر و جوان می توانند در این مکان ها تفریح کنند.

 

تور اروپا

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید