عراق

جاذبه‌های برتر سلیمانیه عراق

سلیمانیه که سلیمانی نیز نامیده می‌شود، شهری در کردستان عراق است. این شهر در شمال شرقی با رشته‌کوه ازمر، رشته‌کوه گویجا و قایوان، از جنوب با کوه بارانان و از غرب با تپه‌های تاسلوجا احاطه شده است. سلیمانیه دارای آب و هوای نیمه خشک، تابستان‌های بسیار گرم و خشک و زمستان‌های مرطوب و خنک است. سلیمانیه از سال 1784 تا 1850 به عنوان پایتخت شاهزاده تاریخی بابان خدمت می‌کرد. شهر مدرن سلیمانیه در 14 نوامبر 1784 توسط شاهزاده کرد ابراهیم پاشا بابان که آن را به نام پدرش سلیمان پاشا نامگذاری کرد، تأسیس شد.این شهر از زمان تأسیس آن همیشه مرکز شاعران، نویسندگان، مورخان، سیاستمداران، دانشمندان و… بوده است. تا انتهای این مقاله با کاریز همراه باشید تا شما را با جاذبه‌های برتر سلیمانیه عراق آشنا کنیم.

 

تور اروپا

 

1. چاوی لند، سلیمانیه

چاوی لند یکی از جاذبه‌های برتر سلیمانیه عراق به شمار می‌رود. این جاذبه پرطرفدار که در کنار کوه قرار دارد، یک پارک تفریحی با بزرگترین چرخ و فلک در خاورمیانه است. جاذبه‌ها در این پارک از ترن هوایی سریع و جاذبه‌های آبی تا سواری‌های کوچک‌تر برای خانواده‌هایی که فرزندان کوچک‌تر دارند، متغیر است. این پارک همچنین شامل یک تله کابین با سرعت کمتری است که منظره پانورامایی نه‌تنها از مجموعه تفریحی، بلکه از سراسر شهر ارائه می‌دهد. از شب‌ها در این پارک، زمانی که نورهای مصنوعی درخششی عالی ایجاد کرده و حس جادویی را به همه بازی‌ها اضافه می‌کنند لذت ببرید.

2.موزه آمنا سوراکا، سلیمانیه

در مرکز سلیمانیه عراق زمانی یک ساختمان امنیتی دولتی به نام آمنا سوراکا یا “امنیت سرخ” وجود داشت که به عنوان یک زندان موقت استفاده می‌شد. جایی که صدام حسین، رئیس جمهور سابق عراق، کردها را برای شکنجه به آن جا می‌فرستاد. از سال 1979 تا 1991، او مادران را از نوزادان تازه متولد شده خود محروم کرد. 30 تا 40 کرد را در اتاق‌هایی که برای ده نفر با یک حمام یک نفره بود زندانی کرد و حتی شناسنامه نوجوانان و پیش‌نوجوانان را جعل می‌کرد تا 18 سال سن داشته باشند و بنابراین از نظر قانونی برای اعدام آماده باشند. در سال 2003، دولت کردستان این مکان زندان و شکنجه را به موزه تبدیل کرد. امروزه آمنا سوراکا شناخته شده ترین مقصد گردشگری در سلیمانیه است، جایی که مردم محلی، مسافران و بچه‌های مدرسه از آنجا دیدن می‌کنند و با احساس شوک به خاطر قدم زدن در مکانی که انسان‌ها در آن رنج‌های زیادی را متحمل شده اند، مواجه می‌شوند و در عین حال بینش زیادی در مورد قدرت کردها به دست می‌آورند.

 

تور اروپا

 

3.دریاچه زریوار، سلیمانیه

اگر به این فکر می‌کنید که تعطیلات خود را در یک مقصد رؤیایی بگذرانید، ما دریاچه زریوار در سلیمانیه عراق را پیشنهاد می‌کنیم. شما می‌توانید تعداد زیادی از فعالیت‌های تفریحی مختلف و تجربیات منحصر به فرد را در دریاچه زریوار داشته باشید. این مکان زیستگاه تعدادی از حیوانات شایان ستایش است. که می‌توانید در کنار دریاچه زریوار به تماشای آن ها بنشینید. همچنین می‌توانید قایق و پاراگلایدر کرایه کرده و از مناظر زیبای دریاچه لذت ببرید.

4. غار هزار مرد، سلیمانیه

یکی دیگر از جاذبه‌های برتر سلیمانیه عراق، غار هزار مرد است. این مجموعه زیبا از محوطه‌های غار پارینه سنگی است که در سلیمانیه، منطقه کردستان عراق واقع شده است. غار هزار مرد در سال 1928 توسط دیرینه شناس انگلیسی دوروتی گارود کاوش شد. این مکان، مسیری مناسب برای پیاده‌روی با مناظر بسیار زیباست. برای کاوش در این غار باید مسیر 4.0 کیلومتری رفت و برگشتی را طی کنید. به طور کلی مسیر غار یک مسیر نسبتاً چالش‌برانگیز در نظر گرفته می‌شود که به طور متوسط 1 ساعت و 42 دقیقه طول می‌کشد تا طی شود.

 

تور اروپا

 

5.خیابان المبتنی، سلیمانیه

ابوطیب احمد بن حسین المتنبی الکندی (915-965) یکی از بزرگترین و تأثیرگذارترین شاعران زبان عربی است. المتنبی از 9 سالگی شعر گفتن را آغاز کرد و بالاتر از دیگر شاعران زمان خود قرار گرفت و به درستی تبدیل به مهمترین نویسنده عرب شد. آثار زیبا اما گاهی خشن و بحث‌برانگیز او که به بیش از 20 زبان در سراسر جهان ترجمه شد، زندگی بسیاری را تحت تأثیر قرار داد. به همین دلیل در دهه 1960 سلیمانیه عراق، خیابانی را به نام این شاعر بزرگ نامگذاری کرد و مجسمه‌ای از المتنبی را که توسط مجسمه‌ساز مشهور عراقی محمد غنی حکمت ساخته شده بود، در این خیابان مستقر کرد.

6. موزه سلیمانی، سلیمانیه

یکی دیگر از جاذبه‌های برتر سلیمانیه عراق، موزه سلیمانی است. پس از موزه ملی در بغداد، موزه سلیمانی بزرگترین موزه عراق است که در شهر سلیمانیه واقع شده است. این موزه مجموعه بزرگی از اشیای تاریخی کردی و ایرانی باستانی دارد.

 

تور اروپا

 

7.گالری آرام، سلیمانیه

گالری آرام یکی از بهترین مکان‌ها برای هنردوستان و یکی از جاذبه‌های برتر سلیمانیه عراق است. این گالری شبانه فیلم‌های کردی و خارجی را نمایش می‌دهد.

8.گالری زاموا، سلیمانیه

گالری زاموا به عنوان یکی دیگر از جاذبه های برتر سلیمانیه عراق، مجموعه‌ای عالی از آثار هنرمندان شهر سلیمانیه را شامل می‌شود که در مرکز شهر واقع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید