تور فرانسه

زندگینامه مارسل پروست

مارسل پروست در 10 ژوئیه 1871 و در فرانسه متولد شده است. این رمان‌نویس فرانسوی یکی از بزرگترین نویسندگان قرن بیستم بود. کتاب‌های او طرح و کنش نمایشی را به نفع توصیف راوی از تجربیات خود در جهان به تصویر می‌کشیدند. در این مقاله با آژانس کاریز همراه باشید تا هر آن چه که باید درباره زندگینامه مارسل پروست بدانید به شما بگوییم.

سال‌های اولیه و تحصیلات مارسل پروست

مارسل پروست در 10 ژوئیه 1871 در Auteuil، حومه پاریس، فرانسه به دنیا آمد. والدین او، دکتر آدرین پروست و ژان ویل، ثروتمند بودند. پروست کودکی عصبی و ضعیف بود. هنگامی که او نه ساله بود، اولین حمله آسم (اختلال تنفسی) او که بعدها تقریباً باعث مرگ او شد، اتفاق افتاد. پروست در سال 1882 در لیسه کندورسه ثبت‌نام کرد. تنها در دو سال آخر تحصیل خود در آنجا به عنوان یک دانشجو متمایز شد. پروست پس از یک سال خدمت سربازی به تحصیل در رشته حقوق و سپس فلسفه (مطالعه جهان و جایگاه انسان در آن) پرداخت. پروست به عنوان یک مکالمه‌گر باهوش با توانایی تقلید از دیگران شناخته شد، اگرچه برخی او را یک کوهنورد اجتماعی نیز می‌دانستند.

اولین کارهای مارسل پروست

در سال‌های 1892 و 1893 پروست برای مجله Le Banquet و La Revue blanche نقد، طرح و داستان کوتاه نوشت. اولین اثر او، Les Plaisirs et les jours (لذت‌ها و روزها)، مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه و شرح شعرهای کوتاه هنرمندان و موسیقی‌دانان، در سال 1896 منتشر شد. پروست در سال 1895 تلاش کرده بود تا یک اثر بزرگ را انجام دهد، اما مطمئن نبود. اثر او در سال 1952 تحت عنوان ژان سانتویل ظاهر شد.

پروست پس از کنار گذاشتن ژان سانتویل، به تحصیلات خود بازگشت و به طور گسترده در ادبیات دیگر مطالعه کرد. در طول سال 1899 او به آثار جان راسکین (1819-1900) منتقد انگلیسی علاقه مند شد و پس از مرگ راسکین در سال بعد، پروست مقاله‌ای منتشر کرد که او را به عنوان یک محقق در رابطه با راسکین معرفی کرد. پروست چندین مقاله دیگر در مورد راسکین نوشت و با کمک دوست انگلیسی زبان، ماری نوردلینگر و مادرش، کتاب‌های راسکین کتاب مقدس آمیان (1904) و کنجد و نیلوفرها (1906) را به فرانسوی ترجمه کرد. خواندن ایده‌های راسکین در مورد هنر به او کمک کرد تا ایده‌های خود را شکل دهد و از مشکلات ژان سانتویل فراتر رود.

در سال 1903 پدر پروست درگذشت. مرگ مادرش دو سال بعد پروست را مجبور کرد به یک آسایشگاه (مؤسسه ای برای استراحت و بهبودی) برود، اما او کمتر از دو ماه در ان جا ماند. او پس از دو سال با مجموعه‌ای از مقالات منتشر شده در فیگارو در سال‌های 1907 و 1908، بار دیگر در جامعه ظاهر شد و به چاپ رسید. مارسل این مجموعه را در تابستان 1909 به پایان رساند و بلافاصله کار روی رمان بزرگ خود را آغاز کرد.

 

 

تور فرانسه

 

 

کارها و فعالیت حرفه‌ای مارسل پروست

اگرچه پروست تا سال 1909 بیشتر مطالبی را که به À la recherche du temps perdu (یاد چیزهای گذشته) تبدیل شدند، جمع آوری کرده بود، اما هنوز احساس می‌کرد قادر به ساختاربندی مطالب نیست. در ژانویه 1909، ترکیب طعم‌ها در یک فنجان چای و نان تست احساساتی را برای او به ارمغان آورد که او را به یاد دوران جوشانی‌اش در باغ پدربزرگش انداخت. این احساسات خود پنهانی را که پروست در Contre Sainte-Beuve از آن صحبت کرده بود آشکار کرد و او احساس کرد که روند تولد دوباره هنری موضوعی است که رمانش به آن نیاز دارد. پروست در کتاب À la recherche du temps perdu عمدتاً به توصیف زندگی واقعی و دیدگاه راوی خود مارسل از آن متمرکز بود. مارسل رشد خود را از طریق تعدادی از تجربیات به یاد ماندنی ردیابی کرد و متوجه شد که این تجربیات، زندگی درونی او را بیشتر از زندگی بیرونی او منعکس می‌کند.

 

پروست رمان خود را در سال 1909 آغاز کرد و تا زمان مرگش روی آن کار کرد. در سال 1913 او ناشری پیدا کرد که با هزینه نویسنده اولین جلد از سه جلد پیش بینی شده Du Côté de chez Swann (راه سوان) را تولید می‌کرد. نویسنده فرانسوی آندره ژید (1869-1951) در سال 1916 حق انتشار بقیه جلدها را به دست آورد. À l’ombre des jeunes filles en fleur (در درون یک بیشه جوانه زده)، که در اصل عنوان فصلی بود، در سال 1918 به عنوان جلد دوم منتشر شد و جایزه گنکور را دریافت کرد. با انتشار مجلدات دیگر، پروست مطالب خود را گسترش داد و بخش‌های طولانی را درست قبل از انتشار اضافه کرد. پروست با احساس نزدیک شدن به پایان کار، نگارش رمان خود را به پایان رساند و شروع به بازبینی و تصحیح شواهد کرد. در 18 نوامبر 1922، پروست بر اثر برونشیت و ذات الریه (بیماری های ریوی) پس از یک سری حملات آسم درگذشت. جلدهای پایانی رمان او به سرپرستی برادرش رابرت منتشر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید