جزیره مروارید

جاذبه‌های قطر

قطر که ریشه در غرب آسیا دارد و یکی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین دروازه‌های ترانزیتی جهان به شمار می‌رود، مملو از تجملات و لحظات شاد زندگی در نقاط گردشگری قطر است.  مهمان نوازی که این کشور ارائه می دهد شهرت جهانی دارد و یکی از دلایل اصلی سفر مسافران برای تعطیلات به این کشور است.

شهرهای زیادی در خاورمیانه وجود ندارند که سریعتر از دوحه تغییر کرده باشند. پایتخت کشوری با سبک زندگی سنتی و فضای عربی، اما با توسعه نفس گیر در سواحل خلیج فارس.  با یک گشت و گذار کوتاه در یک نگاه، به دیدنی های قطر می رویم و آنها را از نزدیک می بینیم تا قبل از شروع جام جهانی 2022 با این غول ثروت و پیشرفت بیشتر آشنا شویم.

جاذبه های قطر

خور العدید

خور العدید منطقه ای حفاظت شده با مساحت 705 کیلومتر مربع است و یکی از میراث جهانی یونسکو و نقاط گردشگری دوحه به شمار می رود. این منطقه در 80 کیلومتری دوحه واقع شده و دارای تپه های شنی غول پیکر و ماسه های طلایی است. آب دریا در ساحل این منطقه تا قسمت بیانی آن کشیده شده است و به همین دلیل خور العدید را دریای داخلی نیز می نامند.  ساحل خورالعدید در شب منظره بی نظیری دارد. زیرا ستارگان و نور ماه تا حدودی منطقه را روشن می کنند و جلوه خاصی به آب می دهند.

خور العدید

جزیره مروارید

مروارید جزیره ای دست ساز در خلیج فارس است که در نزدیکی دوحه پایتخت قطر قرار دارد. مساحت این جزیره حدود 4 میلیون متر مربع است و به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری دوحه در بین گردشگران شناخته می شود. در این جزیره ساختمان های مسکونی و تجاری و تفریحات مختلف وجود دارد.

جزیره مروارید

مرکز خرید Villagio Mall

مرکز خرید Villagio Mall یک مرکز خرید زیبا و شیک در منطقه Aspire در بخش غربی دوحه پایتخت قطر است. این مرکز خرید بیش از 200 فروشگاه از جمله برندهای معروف بسیاری در بازارهای آمریکا، ایتالیا و آلمان دارد. اکثر گردشگران مرکز خرید ویلاجیو را به عنوان یکی از مکان های دیدنی دوحه می شناسند و در بازدید از آن کوتاهی نمی کنند.

کورنیش

کورنیش دوحه تقریباً هفت کیلومتر به موازات خلیج دوحه امتداد دارد و شامل بخش هایی مانند پارک کورنیش و تفرجگاه، خیابان کورنیش و منطقه دولتی است.  پارک کورنیش یکی از جاذبه های دوحه برای فعالیت هایی مانند دویدن، پیاده روی، اسکیت و سایر فعالیت های اجتماعی است. علاوه بر این، می توانید منظره ای عالی از شهر را از کورنیش دوحه ببینید. از برج های بلند مرکز تجاری دوحه تا اشکال جذاب موزه هنرهای اسلامی. برخی از امکانات این مکان عبارتند از مسیرهای پیاده روی، تجهیزات ورزشی و کافه ها و رستوران ها.

کورنیش

بازار سوق واقف

بازار سوق واقف یکی از نقاط گردشگری دوحه است که به یاد روزهای گذشته بازسازی شده است. در این بازار مغازه های پارچه، ادویه، قنادی، لوازم منزل (گلدان های بزرگ)، سوغات و هنرهای مختلف وجود دارد.  در اینجا می توانید نجار و خیاطان را ببینید، علاوه بر آن مردان قطری را می بینید که لباس های سنتی قطری را می دوزند. در این بازار رستوران های زیادی وجود دارد که غذاهای سوری و لبنانی ارائه می دهند.  برای خرید غذاهای ارزان عربی می توانید به بازار مسجد بروید. در کنار آن یک رستوران ساده با نیمکت های مورب قرار دارد. در آنجا می توانید یک بشقاب کباب و نان تازه سفارش دهید.

بازار سوق واقف

دهکده فرهنگی کاتارا

دهکده فرهنگی کاتارا که نماینده واقعی فرهنگ پر جنب و جوش قطر است، یک جاذبه تاریخی عالی است که یک تئاتر، باغ ها، دو مسجد با طراحی زیبا، گالری های هنری متعدد و موارد دیگر را در خود جای داده است. می توانید نگاهی اجمالی به تاریخ جذاب قطر داشته باشید یا سری به رستوران های این منطقه بزنید و از یک وعده غذایی شبانه لذت ببرید.  دهکده فرهنگی کاتارا مکانی است که شما را به سفری در گذشته دوحه می برد و نشان می دهد که چگونه دوحه از ریشه هایش به شهری که امروز می بینیم رشد کرده است. دهکده فرهنگی کاتارا در جاده مروارید واقع شده است. این روستا یکی از نقاط گردشگری دوحه محسوب می شود که چشم انداز ارزشمندی از هنر و فرهنگ این کشور است که در ساحل شرقی بین خلیج غربی و پرل قرار دارد. پیچ و خم از گذرگاه ها و آبراه ها در آنجا قرار داشت و راه را برای هنرمندان، فیلمسازان و عکاسان هموار می کرد. ساعت بازدید از این دهکده، 24 ساعت روز است.

دهکده فرهنگی کاتارا

آسمان خراش ASPIRE TOWER

Aspire Tower یک آسمان خراش 36 طبقه با ارتفاع 300 متر برای کاربری مسکونی و تجاری است که در پارکی به همین نام در دوحه قطر واقع شده است.  پروژه ساخت این ساختمان در سال 2005 آغاز شد و در سال 2007 تکمیل و افتتاح شد.این ساختمان 300 متری که به مشعل دوحه نیز معروف است مشعل بازی های آسیایی 2006 بوده و امروزه به عنوان یکی از دیدنی های دوحه شناخته می شود.

آسمان خراش ASPIRE TOWER

موزه ملی قطر

موزه ملی قطر در مارس 2019 افتتاح شد و این موزه یکی از جاذبه های گردشگری دوحه به حساب می آید. بخش‌هایی از موزه شامل یک سالن سخنرانی 220 نفری، یک مرکز مطالعه، چندین آزمایشگاه، یک رستوران روی پشت‌بام و حتی یک پارک با گیاهان بومی قطر است. این موزه دارای فضای داخلی منحنی است که مساحتی در حدود یک کیلومتر را پوشش می دهد. این موزه که صرفاً از آب کورنیش دوحه ساخته شده است، با منظره ای باورنکردنی از خلیج، تاریخ قطر را در سه بخش ارائه می دهد: آغاز، زندگی کنونی و تاریخ مدرن. یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در دوحه نزدیک فرودگاه است و بازدیدکنندگانی که به اینجا می‌آیند می‌توانند روزهای اولیه، زندگی در قطر و تاریخ مدرن این کشور را ببینند که علاقه‌شان را به این پایتخت چند برابر خواهد کرد.

بخش هیجان انگیز موزه این است که فرش مروارید بارودا را به همراه بسیاری از جاذبه های دیگر قطر به نمایش می گذارد. در مجموع 11 گالری، کافه، رستوران و یک پارک وجود دارد که به جاذبه ها، آینده و امکانات موزه می افزاید. معماری این اثر تاریخی، موزه ملی قطر را به یک جاذبه و نشانه ای نمادین تبدیل کرده است. این موزه توسط معمار معروف ژان نوول به شکل گل رز طراحی شده است که در فرهنگ عرب بسیار مهم است. زمان بازدید ازموزه روزهای یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 صبح الی 7 بعد از ظهر، پنجشنبه و شنبه از ساعت 9صبح الی 9شب و جمعه ها از ساعت 13:30 الی 9شب میباشد.

موزه های مشیرب

موزه های مشیرب یکی از بهترین مکان های قطر برای بازدید در دوحه است. این موزه ها 4 عجایب تاریخی هستند که تاریخ غنی ماهیگیری در دوحه را نشان می دهند. در میان بسیاری از جاذبه های دیگر، موزه ها همچنین نشان می دهند که چگونه دوحه به عنوان یک دهکده ماهیگیری کوچک شروع شد و چگونه رشد کرد. این یک مکان ایده آل برای کسانی است که می خواهند جنبه های مختلف تاریخ قطر را عمیقاً درک کنند.

خانه بن جلود، خانه محمد بن جاسم، خانه شرکت و خانه رادوانی چهار خانه مختلف هستند که جزء لاینفک موزه هستند.  این موزه به درستی به عنوان یک موزه پیشرفته معرفی می شود زیرا تاریخ و زندگی مردمی را که در قطر زندگی می کردند و نقش مهمی در توسعه و مدرن سازی قطر داشتند را نشان می دهد. زمان بازدید از این موزه شنبه تا پنجشنبه از ساعت 9 صبح تا 17 و جمعه از ساعت 15 تا 21 است. موزه روزهای یکشنبه تعطیل است.

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید