تور اروپا

برج یوریکا

برج یوریکا

برج یوریکا، آسمان خراش 91 طبقه در قلب Southbank  است که در شهر ملبورن استرالیا و در ایالت ویکتوریا قرار دارد و توسط شرکت معماری فندر ملبورن طراحی شده است. این برج توانسته  پس از برج Q1 در کوئینزلند، عنوان دومین برج بلند استرالیا را از آن خود کند. این برج تا دسامبر2013 یکی از بلندترین برج های مسکونی جهان به حساب می آمد، اما در حال حاضر 180 امین ساختمان بلند جهان است.

این ساختمان نام خود را از “شورش  یوریکا” گرفته که در سال 1854 در زمان طوفان طلای ویکتوریا رخ داد و در جریان درگیری بین معدن چیان معترض و سربازان استرالیایی تحت فرمان استعمار بریتانیا، حداقل 27 نفر کشته شدند که بیشتر آنها معترض بودند. قسمت بالایی این بنا طلایی است و شامل قسمت باریک قرمز رنگی است که در واقع نماد طلا و قتل و خونریزی است. تاج طلایی این آسمان خراش و پنجره های طلایی آن باعث می شود زیر نور خورشید بدرخشد که در تور اسنرالیا شاهد آن هستید.

 

ساخ و ساز یوریکا

ساخت برج  یوریکا در سال 2002 آغاز در سال 2006 رونمایی شد. ارتفاع این آسمان‌خراش به 297.3 متر می‌رسد. آپارتمان های تا طبقه 80 در سال 2006 فروخته شد و در عرض 3 سال تمام طبقات باقی مانده به جز پنت هاوس طبقه 85 فروخته شد. اندازه این آپارتمان ها متفاوت است و هر کدام دارای رختشویی مخصوص به خود هستند. برخی از آنها دارای بالکن و برخی دارای باغ زمستانی هستند. همچنین از طبقه 82 تا طبقه 91 آن را با پنجره های عایق طلا پوشانده و آسانسورهای پرسرعت را در آنجا نصب کردند که با سرعت 9 متر بر ثانیه حرکت می کنند.

بین طبقه همکف و طبقه یازدهم چندین رستوران، پارکینگ برای ساکنین با ظرفیت 814 خودرو، استخر، مشاغل خرده فروشی و باشگاه ورزشی وجود دارد و 9 طبقه آخر این مجموعه شامل یک رصدخانه، تالار پذیرایی، هتل، کلوپ شبانه و چندین رستوران است. علاوه بر این، یک “Skydeck” در سال 2007 اضافه شد که شامل یک سکوی مشاهده، 30 نمایشگر و یک مکعب شیشه ای به نام The Edge است.

 

عرشه دیدبانی

 

عرشه دیدبانی این برج که Skydeck نام دارد در طبقه ۸۸ قرار دارد و بلندترین نقطه ملبورن برای تماشای مناظر زیبای شهر است. یک اتاق شیشه ای به نام Edge در سه متری ساختمان قرار دارد و گردشگران شجاع می توانند شهر را زیر پای خود تماشا کنند. ساختار این محفظه شیشه ای مکعبی به گونه ای است که وقتی وارد این مکعب می شوید، شیشه مات می شود و کمی بعد این حالت از بین می رود و می توانید به چشم انداز بی نظیر اطراف آن دسترسی داشته باشید. همچنین از آنجایی که این اتاق کمی بیرون از ساختمان قرار دارد، احساس معلق بودن را به شما القا می کند که به نوبه خود تجربه ای جدید و جالب خواهد بود.

مکانی که این آسمان‌خراش در آن قرار دارد، سرزمینی باتلاقی محسوب می‌شد و هزینه‌های زیادی برای استقرار آن صرف شد تا شکل امروزی به آن داده شود.

 

برج یوریکا

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید