فرودگاه باراخاس مادرید

فرودگاه باراخاس مادرید

فرودگاه باراخاس مادرید یک فرودگاه بین‌المللی است که هر ساله به بیش از 50 میلیون مسافر خدمات‌رسانی می‌کند. این فرودگاه شلوغ‌ترین مرکز مسافرتی ملی و بین‌المللی اسپانیا به شمار می‌رود. فرودگاه باراخاس با چهار پایانه مسافربری که توسط ده‌ها شرکت هواپیمایی خدمات‌رسانی می‌شود، مهم‌ترین دروازه بین اسپانیا و سایر نقاط جهان است. وسعت انبوه فرودگاه مادرید می‌تواند به‌ویژه برای بازدیدکنندگانی که اولین بار به آن جا می‌روند کمی گیج‌کننده باشد. در این مقاله از کاریز قصد داریم همه چیزهایی را که باید درباره فرودگاه باراخاس مادرید بدانید به شما بگوییم تا سفر شما تا آن جایی که امکانش هست بدون مشکل انجام شود و بنابراین می‌توانید زمان کمتری را در فرودگاه و زمان بیشتری را برای لذت بردن از اسپانیا بگذرانید.

 

باراخاس

 

کد، آدرس و اطلاعات تماس فرودگاه باراخاس مادرید

قبل از پرداختن به هر موضوعی بهتر است ابتدا با کد، آدرس و اطلاعات تماس فرودگاه باراخاس مادرید آشنا شوید:

کد فرودگاه باراخاس مادرید: MAD

آدرس: فرودگاه در حومه باراخاس، نه کیلومتر (حدود پنج مایل) خارج از مادرید واقع شده است.

شماره تماس: (+34) 91 321 10 00

پایانه‌های مسافربری فرودگاه باراخاس مادرید

فرودگاه باراخاس مادرید بزرگ و شلوغ است، اما به طور کلی کارآمد و به راحتی قابل پیمایش است. این فرودگاه دارای چهار پایانه مسافربری است که یکی از آنها (T3) در حال حاضر از ژوئن 2019 استفاده نمی‌شود. پایانه‌های T1، T2، و T3 همگی در یک ساختمان قرار دارند، اما T4 (و پایانه ماهواره‌ای آن، T4S) مجزا هستند. یک اتوبوس شاتل رایگان چهار ترمینال اصلی را به هم متصل می‌کند و در طول روز هر پنج دقیقه یک‌بار حرکت می‌کند.

 

باراخاس

 

پارکینگ فرودگاه باراخاس مادرید

فرودگاه باراخاس مادرید بیش از دو گزینه پارکینگ مختلف در دسترس دارد که هر کدام بسته به موقعیت مکانی و خدمات ارائه شده قیمت متفاوتی دارند. پارکینگ کوتاه‌مدت و طولانی‌مدت در همه پایانه‌ها و همچنین گزینه‌های VIP با خدمات راننده در دسترس است. اکثر فضاهای پارکینگ در گاراژهای چند طبقه قرار دارند، اما برخی از پارکینگ‌های روباز نیز در دسترس هستند (که بیشتر فضاها در آنها پوشیده شده است). تمام گزینه‌های پارکینگ را می توان در این فرودگاه از قبل رزرو کرد.

 

باخاراس

 

مسیرهای رانندگی به فرودگاه باراخاس

رانندگی بین فرودگاه باراخاس مادرید و مرکز شهر در آزادراه M40 حدود 20 تا 30 دقیقه طول خواهد کشید. به خاطر داشته باشید که ترافیک در مادرید در هر زمانی از روز می‌تواند بسیار سنگین باشد، بنابراین اگر قصد دارید به سمت فرودگاه یا از فرودگاه رانندگی کنید، کمی زمان بیشتری به خود اختصاص دهید.

 

باخاراس

 

حمل و نقل عمومی و تاکسی برای رفتن به فرودگاه

اگر به ماشین دسترسی ندارید، نگران نباشید، رفت و آمد به فرودگاه باراخاس مادرید با حمل و نقل عمومی بسیار آسان است. برخی از وسایل حمل و نقل عمومی عبارتند از:

  • اتوبوس اکسپرس فرودگاه: فرودگاه را از طریق Plaza de Cibeles به ایستگاه قطار آتوچای مادرید متصل می‌کند. کل زمان سفر به طور متوسط بین 30 تا 40 دقیقه طول می‌کشد. قفسه‌های چمدان موجود است. قیمت بلیت 5 یورو است.
  • Cercanías (قطار رفت و آمد): خط C1 بین ایستگاه قطار Atocha و ترمینال T4 (هیچ ترمینال دیگری وجود ندارد، اگرچه همیشه می‌توانید در T4 توقف کرده و با شاتل رایگان به ترمینال خود بروید) در کمتر از 30 دقیقه حرکت می‌کند. هزینه بلیت 2.60 یورو برای یک سفر و 5.20 یورو برای رفت و برگشت است و می توان آن را از دستگاه‌های داخل هر ایستگاه cercanías خریداری کرد. این سفر برای مسافرانی که بلیت قطار راه دور (AVE) دارند رایگان است.
  • مترو: خط 8 فرودگاه را به ایستگاه Nuevos Ministriios در مادرید متصل می‌کند. بلیت عمومی مترو، که می‌تواند از دستگاه‌های موجود در ایستگاه خریداری شود، بسته به مسافت بین 1.50 تا 2 یورو هزینه دارد.
  • تاکسی‌ها: همه پایانه‌ها ایستگاه‌های تاکسی را به وضوح مشخص کرده اند. تاکسی‌های رسمی مادرید به رنگ سفید با نوار مورب قرمز روی در هستند.

 

باخاراس

 

رستوران‌ها و کافی شاپ های فرودگاه باراخاس مادرید

فرودگاه باراخاس مادرید میزبان ده‌ها گزینه نوشیدنی و غذاخوری است. چه به دنبال یک تجربه آرام و سپری کردن وقت در رستوران باشید یا فقط بخواهید غذایتا را بردارید و بروید، در این فرودگاه چند انتخاب برتر وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره کرده ایم:

  • رستوران La Bellota: این رستوران پس از ورود شما ژامبون ایبریایی را که با بلوط اسپانیایی تزئین شده ارائه می‌دهد. این رستوران با منویی که کاملاً بر محصولات گوشت خوک با ارزش اسپانیا متمرکز شده است، از شما پذیرایی خواهد کرد (ترمینال T4، طبقه دوم، منطقه عمومی)؛
  • Kirei by Kabuki: این رستوران شاخه‌ای از گروه مشهور کابوکی (سه رستوران از پنج رستوران آن‌ها دارای ستاره میشلین هستند)، همجوشی غذاهای گران‌قیمت ژاپنی-مدیترانه‌ای را ارائه می‌دهد و به خاطر آشپزی نمایشی و سوشی سفارشی‌اش معروف است (ترمینال T1، طبقه اول، منطقه پرواز B)؛
  • MasQMenos: یک آبجو مرسوم و مد روز و با مجموعه‌ای عالی از شراب‌های اسپانیایی، این مکان فضایی آرام و دوستانه را ارائه می‌دهد که هنوز هم شیک به نظر می‌رسد (ترمینال T4، طبقه اول، منطقه پرواز J)؛
  • فارین: نانوایی‌های سنتی فرانسوی با غذاهای مدرن اسپانیایی در این کافه زیبا که همه چیز را از شیرینی‌های لذیذ گرفته تا سالادهای سالم و رنگارنگ سرو می‌کند، خواهید یافت (ترمینال T2، ورودی، طبقه همکف، منطقه عمومی)؛
  • Mahou Sports Bar: مکانی عالی برای لذت بردن از یکی از ساده‌ترین لذایذ زندگی در حالی که منتظر پرواز خود هستید: تاپاس و آبجو در حالی که ورزش را روی صفحه‌نمایش بزرگ تماشا می‌کنید (ترمینال T2، طبقه دوم، منطقه عمومی).

 

باخاراس

 

مراکز خرید باراخاس مادرید

فرودگاه باراخاس مادرید علاوه بر فروشگاه‌های معمولی بدون عوارض گمرکی، گزینه‌های فراوان دیگری از برندهای لوکس سطح بالا گرفته تا فروشگاه‌های سوغاتی عجیب و غریب را ارائه می‌کند. در ادامه به چند مورد برجسته اشاره شده است:

  • فروشگاه رسمی تیم رئال مادرید: در این فروشگاه می‌توانید یک یادگاری برای هواداران فوتبال رئال مادرید انتخاب کنید (ترمینال T4، طبقه اول، منطقه پرواز J)؛
  • Thinking Madrid: مجموعه‌ای رنگارنگ از سوغاتی‌ها از پایتخت اسپانیا، از کتاب گرفته تا غذا و آثار هنری و موارد دیگر (ترمینال T1، طبقه اول، منطقه پرواز C)؛
  • رله: هیچ چیز بدتر از این نیست که سوار هواپیما شوید و متوجه شوید که هیچ مطلبی برای مطالعه ندارید یا هدفون خود را فراموش کرده اید. قبل از رفتن، لوازم مورد نیاز سرگرمی خود را در این فروشگاه تهیه کنید (ترمینال T2، طبقه دوم، منطقه عمومی)؛
  • دودو: جواهرات زیبا و در عین حال کاربردی برای مردان و زنان را می‌توانید در این فروشگاه بیابید (ترمینال T4، طبقه اول، منطقه پرواز J)؛
  • آدولفو دومینگز: نام تجاری معروف این طراح مد اسپانیایی بیش از 30 سال است که با کلاس و استایل همراه بوده است و شما می‌توانید تمام محصولات این برند را بیابید (ترمینال T2، طبقه اول، منطقه پرواز D).

 

باخاراس

 

سخن پایانی

فرودگاه باراخاس مادرید به عنوان یک فرودگاه بین‌المللی در پاریس بسیار وسیع، پر رفت و آمد و شلوغ بوده و از این رو ممکن است کمی مسافران در آن احساس گیجی کنند؛ از این رو سعی کردیم در این مقاله به تشریح بخش‌های مختلف این فرودگاه پرداخیتم تا به راحتی بتوانید از امکانات فرودگاه باراخاس مادرید استفاده کنید. امیدواریم مطالب گفته شده برای شما مفید و سودمند واقع شده باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید