چند مورد از تفریحات و کارهایی که باید در شانزلیزه پاریس انجام دهید

شانزلیزه احتمالاً مشهورترین خیابان پاریس است. این خیابان در غرب پاریس واقع شده و به همین دلیل، تفریحات  و کارهای زیادی برای انجام در شانزلیزه و اطراف آن وجود دارد. خوب است بدانید که شانزلیزه که میدان کنکورد را با طاق پیروزی پیوند می‌دهد، به‌عنوان «زیباترین خیابان جهان» شناخته می‌شود. شما می توانید در تور فرانسه از نمایش‌های کاباره در Le Lido گرفته تا فروشگاه‌های طراحان مانند Guerlain، بهترین چیزها را در این خیابان معروف پاریس کشف کنید. تا انتهای این مطلب با کاریز همراه باشید تا چند مورد از تفریحات  و کارهایی که باید در شانزلیزه پاریس انجام دهید را به شما بگوییم.

تفریحاتی که در شانزلیزه می توانید از آن ها لذت ببرید

برخی از تفریحات  و کارهایی که باید در شانزلیزه پاریس انجام دهید عبارتند از:

1. از لادوره بازدید و خرید کنید

لادوره قنادی و چایخانه ای است که  نزدیک به دویست سال است که شیرینی های سبک و مطبوع معروف خود را درست می کند. در Ladurée طعمی برای همه وجود دارد، از توت فرنگی سنتی، شکلات و پسته گرفته تا غذاهای دیگر مانند آب نبات پنبه یا آلبالو. پیشنهاد ما این است که در تراس گرم شده آنها توقف کنید و از یک فنجان چای لذت ببرید، این بهترین راه برای سوخت گیری در میان یک روز گشت و گذار است. زمانی که لوئی ارنست لادور در سال 1862 یک نانوایی ساده در خیابان رویال افتتاح کرد، نمی توانست تصور کند که این نانوایی تبدیل به یک موسسه پاریسی معروف در شانزلیزه شود. او از طبیعت نوآورانه نوه خود پیر دزفونتین که ایده یک ماکارون دو طبقه پر از گاناش را مطرح کرد استفاده و سپس یک چایخانه را برای پاسخگویی به تقاضای مشتریان باز کرد. اکنون، با گذشت بیش از 150 سال، Ladurée در یک نقطه معتبر شانزه لیزه، حدود 1.5 کیلومتر (1 مایل) قرار دارد و هر روز بیش از 15000 ماکارون تولید می کند.

 

Ladurée

2 از بازار معروف شانزلیزه دیدن کنید

اگر علاقمند به تمبرها و کارت پستال ها هستید، بازاری در گوشه خیابان گابریل و خیابان مارگنی شما را به وجد خواهد آورد. از این بازار در شانزلیزه بازدید کنید تا مجموعه‌ای از تمبرها، کارت‌پستال‌ها و پاکت‌ها را پیدا کنید. محصولات این بازار مانند کپسول‌های کوچک زمان که هر کدام رازها و داستان‌های خاص خود را دارند، یک سوغاتی عجیب و غریب و ارزان قیمت را برای شما به ارمغان می آورند.

شانزلیزه

3. از تماشای فواره Miroir d’Eau لذت ببرید

این فواره دلپذیر به نام Miroir d’Eau در میدان ساکت ژان پرین در پشت Grand Palais در شانزلیزه قرار دارد. می توان آن را به معنای واقعی کلمه به عنوان “آینه آب” ترجمه کرد. مجسمه Art Nouveau یکی از آخرین کارهای هنرمند فرانسوا رائول لارشه بود که در سال 1910 خلق شد. گفته می شود که نشان دهنده رود سن است و 9 مجسمه مرمرین نماد نه شاخه رودخانه شمالی فرانسه است. توصیه می کنیم حتما از فواره Miroir d’Eau در شانزلیزه دیدن کنید.

Miroir d'Eau

4.از طاق پیروزی در پاریس بازدید

طاق پیروزی که در سال 1836 توسط پادشاه فرانسه، لوئی فیلیپ، پس از سفارش ناپلئون در سال 1806، افتتاح شد و به ارتش های انقلاب و امپراتوری تقدیم شد، به عنوان یکی از نمادین ترین بناهای پاریس از آن زمان تاکنون حکمفرما بوده است. این بنا که در ارتفاع 50 متری (164 فوت) بالاتر از شانزه لیزه قرار دارد، یک شاهکار معماری باورنکردنی برای تحسین است که از طاق تیتوس در رم الهام گرفته است. بسیاری از مردم در تور پاریس برای بازدید از مقبره سرباز گمنام که در سال 1921 در پایه طاق دفن شده بود به این مکان می روند.

VICTORY ARCH

5.از کاباره در Lido de Paris لذت ببرید

مولن روژ را فراموش کنید، Le Lido’s Paris Merveilles یک کاباره معتبر در شانزلیزه است. رقصندگان معروف به Bluebell Girls در کنار آکروبات‌های سیرک و بلع شمشیر، کنسرو را با لباس‌های مسحورکننده (به بدنه‌های کریستالی سواروسکی و دامن‌های پر شترمرغ) اجرا می‌کنند. هر مجموعه به 1000 ساعت طراحی نیاز دارد و 75 سال است که مخاطبان را خیره کرده است.

Le Lido's Paris Merveilles

6.در اطراف میدان کنکورد پرسه بزنید

میدان کنکورد، بزرگترین میدان پاریس، در انتهای شرقی شانزه لیزه قرار دارد. میدان کنکورد که توسط آنژ ژاک گابریل در سال 1755 طراحی شد، به عنوان یک مکان اعدام در طول انقلاب فرانسه شهرت وحشتناکی به دست آورد. پادشاه فرانسه، لویی شانزدهم، ماری آنتوانت و روبسپیر، همراه با بسیاری دیگر، قربانی روش مورد علاقه کشور برای اعدام در این میدان شدند: گیوتین. امروزه، دو فواره به یاد ماندنی به همراه ابلیسک اقصر و چرخ بزرگ پر شده است که راهی عالی برای تماشای مناظر شهر از بالا است.

ابلیسک مصری الاقصر

7.از ابلیسک مصری اقصر در مرکز میدان کنکورد دیدن کنید

ابلیسک اقصر یک بنای تاریخی 3000 ساله مصری در انتهای شرقی شانزه لیزه است و هیچ کس کاملاً مطمئن نیست که چگونه ساخته شده است. این ستون گرانیتی با روکش طلا با ارتفاع 23 متری (75 فوت) در خط افق پاریس، با هیروگلیف‌هایی که سلطنت فرعون رامسس دوم را تعالی می‌بخشد، تزئین شده است. این یک نقطه عطف غیرعادی برای یافتن در پاریس است، زیرا ابلیسک ها معمولاً برای اعلام ورودی معبد ساخته می شوند. با این حال، توسط محمد علی پاشا، حاکم مصر عثمانی، به عنوان نشانه ای از روابط خوب سیاسی به پاریس فرستاده شد. اولین بار در 21 دسامبر 1833 وارد پاریس شد و از سال 1936 به عنوان یک بنای تاریخی طبقه بندی شده است.

place de la concorde paris

8.از بهترین فروشگاه های شهر در شانزلیزه خرید کنید

شانزه لیزه یکی از بهترین مکان ها برای لذت بردن از خرید است.  در کنار فروشگاه های مجلل بزرگ، طیف وسیعی از انتخاب ها در این بلوار معروف وجود دارد. از Guerlain، یکی از قدیمی ترین خانه های عطر در جهان دیدن کنید، یا از لوازم جانبی چرمی لویی ویتون لذت ببرید. این فروشگاه که از سال 1913 در خیابان شانزلیزه قرار دارد، یکی از چشمگیرترین فروشگاه های لویی ویتون در جهان است.

Guerlain

9.در Grand Palais از هنرهای درجه یک جهانی الهام بگیرید

Grand Palais یکی از برترین موسسات پاریس است. هنر و علم در سه سایت اصلی آن ترکیب می شوند. شبستان دارای سقف نمادین گنبدی شیشه ای است که از کاخ کریستال لندن الهام گرفته شده است. در همین حال، گالری ملی آثار هنری پابلو پیکاسو، آگوست رنوار و پل گوگن را در خود جای داده است. در نهایت، Palais de la Découverte مکانی عالی برای بردن بچه‌ها است، این یک موزه علمی است که مملو از نمایشگاه‌های تعاملی است. نکات برجسته شامل شبیه سازی دیجیتالی سه بعدی از ماموریت های ادیسه فضایی است. کاخ بزرگ در سال 2021 بازسازی های اساسی را آغاز می کند و به موقع برای المپیک 2024 بازگشایی می شود.

Grand Palais

10.از موزه‌های کاخ بزرگ و پتی کاخ دیدن کنید

کاخ بزرگ و پتی کاخ، دو موزه هستند که درست در کنار شانزه لیزه قرار دارند. شما باید از آنها دیدن کنید زیرا این یکی از بهترین کارهایی است که در اطراف شانزه لیزه انجام می شود. هر دو کاخ در سال 1900 برای نمایشگاه جهانی ساخته شدند. کاخ بزرگ نمایشگاه‌های موقت و همچنین موزه‌ای علمی به نام «کاخ د لا دکوورت» (Palais de la Découverte) را در خود جای داده است. پتی کاخ که درست در روبروی خیابان قرار دارد، دارای نقاشی‌ها، طراحی‌ها و مصنوعات است. هر دو موزه نیز به دلیل معماری زیبای Beaux-Arts خود ارزش دیدن دارند. اگر در فصل زمستان به پاریس سفر کنید، کاخ بزرگ به یک پیست اسکیت روی یخ غول پیکر تبدیل می شود و در پتی کاخ نیز می توانید از کافه آنها لذت ببرید.

موزه‌های کاخ بزرگ و پتی کاخ

11. به ساختمان Invalides بروید

بازدید از سختمان Invalides یکی دیگر از کارهایی است که باید در اطراف شانزه لیزه انجام دهید. اینجا جایی است که امپراتور فرانسه ناپلئون به خاک سپرده شده است. این ساختمان همچنین شامل یک کلیسا، یک موزه جنگ و یک بیمارستان نظامی است، که دومی برای عموم باز نیست. خیابان روبروی ساختمان، که از پل الکساندر سوم تا شانزلیزه می‌گذرد، یکی از نقاط مورد علاقه من در پاریس است: از یک طرف می‌توانید پل الکساندر سوم، کاخ بزرگ و پتی کاخ را ببینید. در طرف دیگر Invalides را با گنبد طلایی و توپ هایش می بینید.

پس از بازدید از موزه چشمگیر ارتش و دیدن گنبد طلاکاری شده ناپلئون، چرا به یک پیک نیک در میدان نزدیک نروید. Esplanade des Invalides منظره ای مشرف به Invalides، رودخانه و حتی برج ایفل در برخی نقاط دارد که آن را به مکانی محبوب برای پیک نیک یا صرفاً استراحت در پاریس تبدیل می کند.

Invalides

12. از طریق پل Pont Alexandre III در رودخانه سن قدم بزنید

اگر به دنبال زیباترین و پرآذین ترین پل پاریس هستید، به Pont Alexandre III در نزدیکی شانزلیزه بروید. این پل یکی از جدیدترین پل‌های پاریس است که در سال 1900 ساخته شده است. بیشتر به خاطر مجسمه‌های بلند طلایی‌اش در طرفین و تزئینات طلایی تزئین شده در سرتاسر آن قابل تشخیص است. این پل کرانه های چپ و راست را در Invalides به هم متصل می کند، که یکی دیگر از کارهای عالی در نزدیکی شانزه لیزه است. شما از روی پل منظره ای عالی از پاریس خواهید داشت، اما گوهر واقعی کشف خود پل است.

Pont Alexandre III

13. یک قدم زدن در باغ های اطراف شانزلیزه را تجربه کنید

باغ های زیبای قرن هفدهمی Jardin des Champs-Élysées توسط آندره لو نوتر در سال 1667 منظره سازی شدند. در محیطی آرام، فواره های باشکوه، تئاترهای باشکوه، کاخ ها و مجسمه ها را کشف خواهید کرد. برخی از این بناهای تاریخی اکنون به رستوران‌های مجلل مانند Pavillon Elysée که در بالا ذکر شد، تبدیل شده‌اند. این باغ ها بین میدان شانزلیزه-مارسل-داسو و خیابان فرانکلین دی روزولت در غرب و میدان کنکورد در شرق و سن در جنوب واقع شده اند. این کاخ بزرگ و پتی کاخ را نیز در محدوده خود شامل می شود. باغ‌ها را می‌توان یکی از اولین پارک‌های شهر دانست و فواره‌های زیبایی مانند Fountaine des Ambassadeurs و Fountaine du Cirque را در خود جای داده است.

این مکان نمایشگاه بین‌المللی پاریس در سال 1855 و بخش مهمی از نمایشگاه جهانی پاریس در سال 1900 بود که کاخ‌های بزرگ و کاخ‌های کوچک برای آن ساخته شدند. این منطقه در مساحتی در حدود 13 هکتار گسترده شده است. این یک مکان فوق العاده برای نشستن و استراحت در سایه درختان است.

Jardin des Champs-Élysées

14. پارک مونسو را کاوش کنید

پارک خیره کننده مونسو یک پارک وسیع است که تنها ده دقیقه پیاده از خیابان شانزلیزه فاصله دارد. اگر به دنبال کمی فرار از شلوغی هستید، این مکان برای کاوش عالی است. این پارک مملو از فضاهای سبز و آبشارها و درختان در سراسر محیط است. در اینجا نیز کارهای زیادی برای خانواده ها وجود دارد که می توانند انجام دهند، مجموعه بازی سرپوشیده برای بچه های بزرگتر مورد علاقه خواهد بود و جوانان می توانند از اسب سواری، گردش های شاد و رویدادهای زنده مانند نمایش های عروسکی لذت ببرند.

پارک مونسو

15. برخی از غذاهای محلی را امتحان کنید

اگر می‌خواهید رستوران‌ها و غذاهای فرانسوی مجلل را تجربه کنید، مکان‌های عالی زیادی در این منطقه وجود دارد، مانند L’Atelier de Joël Robuchon Étoile، یک رستوران ستاره‌دار میشلین یا Alain Ducasse au Plaza Athenée.

اما، شما باید برخی از غذاهای محلی خیابانی مانند کرپ، گالت، پنیر، باگت و تنقلات را امتحان کنید. البته، پاریس یک شهر جهانی است و گزینه های غذایی زیادی از سراسر جهان دارد. می توانید دیم سام های خوشمزه را در مام دیم سام، واقع در چند دقیقه دورتر از پارک مونسو، که در بالا ذکر شد، امتحان کنید. از طرف دیگر، می توانید به سواحل رودخانه سن بروید تا از استیک ساده و سیب زمینی سرخ شده در Bistrot Alexandre III لذت ببرید. نه چندان دور از پل Pont de la Concorde، برخی از کرپ‌های برتونی و گالت‌های خوش طعم، یا فست‌فود مانند وافل با آبجو را در Food Breizh، کیوسکی ساده در Seine امتحان کنید.

L'Atelier de Joël Robuchon Étoile

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید