بهترین جشنواره‌های ژاپن

بهترین جشنواره‌های ژاپن

بهترین جشنواره‌های ژاپن، یکی از آن جاذبه‌های گردشگری است که هر توریستی باید قبل از سفر به این کشور با آن‌ها آشنا شود؛ دلیل اهمیت این آشنایی این است که در صورت همزمانی برگزاری هریک از این جشنواره‌ها، توریست‌ها بتوانند از این رویدادها لذت ببرند.

ژاپن میزبان بیش از 200000 جشنواره محلی در طول سال است. بسیاری از بازدیدکنندگان از سراسر ژاپن و خارج از کشور اغلب برای دیدن کیوتو Gozan no Okuribi (جایی که شخصیت‌های شعله‌ور کانجی در کوه‌های کیوتو ظاهر می‌شوند) و همچنین جشنواره چشمگیر Aomori Nebuta در توهوکو، به ژاپن می‌آیند.

اگر می‌خواهید از رقصی کاملاً هماهنگ لذت ببرید، حتماً جشنواره‌های Tokyo Koenji Awa Odori و Okinawa Zento Eisa Matsuri را در ژاپن ببینید. همچنین می‌توانید از گشت و گذار در غرفه‌های Tori no Ichi در یوکوهاما لذت ببرید یا در فستیوال فانوس ناکازاکی در فضای ماورایی آن غوطه‌ور شوید.

به طور کلی فستیوال‌های فصلی جذابی در سراسر ژاپن برگزار می‌شود؛ بنابراین شما می‌توانید بدون توجه به اینکه از کدام بخش از کشور بازدید می‌کنید، جشنواره‌ای را در ژاپن برای لذت بردن بیابید. تا انتهای این مقاله با کاریز همراه باشید تا هر آنچه که باید درباره بهترین جشنواره‌های ژاپن بدانید به شما بگوییم.

1.جشنواره Gozan no Okuribi، کیوتو

جشنواره Gozan no Okuribi

جشنواره Gozan no Okuribi یکی از بهترین جشنواره‌های ژاپن و یک رویداد سنتی بودایی است که بزرگداشتی برای ارواح متوفی که در طول جشنواره بون بازگشته بودند، به شمار می‌رود. این جشنواره یکی از 4 رویداد مهم سال کیوتو است. عموما در 16 آگوست هر سال، کوه‌های کیوتو با آتش‌هایی روشن که شخصیت‌های بزرگ ژاپنی را یادآوری می‌کنند، نمایان می‌شوند. یکی یکی، 5 آتش (okuribi) روشن می‌شود که هر کدام حدود 30 دقیقه می‌سوزد.

مردم چوب‌هایی را می‌سوزانند که روی آن دعا نوشته شده (گوماگی) و پیشاپیش آن را نثار ارواح نیاکان می‌کنند. آن‌ها حین این کار، برای زنده ماندن سالم و طولانی نیز دعا کنند. شما می‌توانید دیدگاه‌های زیادی را مشرف به آتش‌سوزی در سراسر شهر کیوتو بیابید. اگر می‌خواهید هر 5 مورد را ببینید، پشت‌بام یا طبقات بالای هتل‌های اطراف ایستگاه کیوتو بهترین گزینه است.

2. جشنواره کوئنجی آوا اودوری، توکیو

جسنواره کوئنجی آوا اودوری یکی دیگر از بهترین جشنواره‌های ژاپن و یک سنت تابستانی در توکیو است که در آن 10000 رقصنده Awa را اجرا می‌کنند (شکلی سنتی از سرگرمی‌های محلی که به دوره کاماکورا برمی‌گردد). مردانی را خواهید دید که شادی (کت‌های آستین راست ژاپنی) پوشیده‌اند و رقص‌های خیره‌کننده‌ای همراه با زنگ کان، فلوت شینوبو، عود شامیسن و طبل تایکو اجرا می‌کنند. اما رقصندگان زن اغلب لباس یوکاتا (کیمونوی نخی سبک)، کلاه حصیری و صندل می‌پوشند.

جشنواره کوئنجی آوا اودوری یکی از بزرگترین فستیوال‌های رقص آوا در شرق ژاپن است که بیش از 100 تیم از سراسر ژاپن و تیم‌های محلی کوئنجی در آن شرکت می‌کنند. این جشنواره به مدت 2 روز ادامه دارد و در بازارها و جاده‌های اطراف ایستگاه JR Koenji و ایستگاه Shin-koenji مترو توکیو سر و صدای زیادی ایجاد می‌کند.

3. جشنواره نبوتا Aomori، استان Aomori

جشنواره نبوتا

جشنواره نبوتا Aomori یکی دیگر از بهترین جشنواره‌های ژاپن است. نکات برجسته این جشنواره، شناورهای فانوس جنگجوی (nebuta) است. این جشنواره با رها کردن فانوس‌ها در رودخانه‌ها یا اقیانوس‌ها به عنوان راهی برای پاک کردن گناهان و دعا برای یک زندگی طولانی سالم در طول Tanabata (جشن ستاره) آغاز شد. این شناورها پس از دوره میجی بزرگتر شدند، برخی از آن‌ها می‌توانند به ارتفاع 5 متر، عرض 9 متر و عمق 7 متر برسند. ساخت یک شناور، به یک تیم 300 نفره و حدود 3 ماه زمان نیاز دارد.

از 2 تا 7 آگوست، حدود 15 نبوتای کودکان و 20 نبوتا بزرگ در اطراف ایستگاه آئوموری با شعار “راسرا!” رژه می‌روند. شما می‌توانید از این رویداد فقط با نگاه کردن به نبوتا پویا لذت ببرید، همچنین می‌توانید با پوشیدن لباس و تبدیل شدن به یک رقصنده هانهتو در آن شرکت کنید.

4. جشنواره توری نو ایچی در معبد کوتوهیرا اوتوری، یوکوهاما

توری نو ایچی جشنواره‌ای سالانه است که در معبد کوتوهیرا اوتوری برگزار می‌شود و آغاز زمستان در یوکوهاما را نشان می‌دهد. ساکنان و شرکت‌ها صدها فانوس را در محوطه معبد به نمایش می‌گذارند. خیابان‌های اطراف و منطقه خرید یوکوهاماباشی مملو از صدها غرفه فروش چنگک‌های بامبوی خوش شانس (engi kumade) است که با هفت خدای خوش شانس، کیسه‌های برنج حصیری، ماهی و سکه‌های کوچک طلا تزئین شده‌اند.

همچنین می‌توانید با انجام بازی‌هایی مانند برداشتن ماهی قرمز یا تیراندازی به هدف و همچنین لذت بردن از غذاهای خیابانی ژاپنی مانند سیب‌های شیرین، توپ‌های اختاپوس (تاکویاکی) و کوفته‌های ماهی سرخ‌شده با جلبک دریایی از حال و هوای جشنواره لذت ببرید.

5. جشنواره شب چیچیبو، استان سایتاما

جشنواره شب چیچیبو

جشنواره شب چیچیبو، یکی دیگر از بهترین جشنواره‌های ژاپن است. این جشنواره در معبد چیچیبو برگزار می‌شود که در سال 2016 به عنوان میراث فرهنگی ناملموس یونسکو به ثبت رسید. این رویداد سنتی بیش از 300 سال است که در ماه دسامبر برگزار می‌شود. چهار شناور زیبای یاتای و 2 شناور یاسابوکو در اطراف شهر رژه می‌روند که با ریتم تند طبل‌های تایکو، فلوت‌ها و زنگ‌ها و شعارهای «هوریای، هوریای!» پشتیبانی می‌شوند.

این 6 شناور (داشی) با زیورآلات طلا و حکاکی‌های پررنگ و پرده‌های گلدوزی‌شده با جرثقیل و شیر تزئین شده‌اند. از شناورها به عنوان دروازه‌های یومیمون متحرک نیز یاد می‌شود. در طول روز می‌توانید از اجرای کابوکی در محوطه معبد لذت ببرید. هنگام فرا رسیدن شب، فانوس‌ها روی شناورها روشن می‌شوند و هزاران فانوس به آسمان صاف شب زمستانی پرتاب می‌شود.

6. جشنواره هاکاتا گیون یاماکاسا، فوکوکا

نقطه برجسته جشنواره هاکاتا گیون یاماکاسا، رویداد Oiyama است که در آن مردان در حالی که شناور 1 تنی (yamakasa) را حمل می کنند با یکدیگر مسابقه می‌دهند. این جشنواره یکی از معروف ترین و بهترین جشنواره‌های ژاپن به شمار می‌رود و بیش از 700 سال است که در معبد کوشیدا برگزار می‌شود.

در طول دوره جشنواره (1 تا 15 ژوئیه)، شهر هاکاتا با یک فضای پر جنب و جوش برگزار می‌شود. در روز اول، 14 یاماکاسا تزئین شده (ارتفاع 10 تا 15 متر) را در نقاط مختلف شهر خواهید دید.

7. جشنواره تاکایاما، استان گیفو

جشنواره تاکایاما

جشنواره تاکایاما در گیفو یکی از 3 جشنواره زیبای ژاپن است، اما در واقع شامل 2 جشنواره در بهار و پاییز است. جشنواره بهاری Sanno فرصتی عالی برای لذت بردن از شکوفه‌های گیلاس در شکوفه‌های کامل و تماشای شناورهای زیبا به نام یاتای است. جشنواره هاچیمان در پاییز به خاطر رویداد یاتای-هیکیماواشی‌اش که در آن 4 شناور در اطراف شهر رژه می‌روند، معروف است.

مطمئن شوید که رژه صدها نفری را که لباس‌های سنتی کلاه‌های حصیری تخت و هاکاما (دامن یا شلوار ژاپنی تقسیم‌شده) پوشیده‌اند را از دست ندهید. همچنین می‌توانید از نمایش‌های کاراکوری (عروسک مکانیزه) دیدن کنید. شناورهای یاتای که با 100 فانوس روشن می‌شوند در خیابان های سیاه و سفید گیفو حرکت می‌‍کنند که با ساختمان‌هایی از دوره ادو پوشیده شده است.

8. جشنواره فانوس ناکازاکی

در طول فستیوال فانوس ناکازاکی در زمستان، شهر ناکازاکی مملو از 15000 فانوس رنگارنگ چینی است که شما را به دنیایی خارق‌العاده و عجیب می‌برد. نکات برجسته این جشنواره شامل زیورآلات بزرگ فانوس است که به شکل اژدها، مار، زرافه و شخصیت‌های سفر به غرب یا رکوردهای سه پادشاهی است.

رویدادهای بی‌شماری وجود دارد که می‌توانید از جذابیت‌های فرهنگ ژاپنی لذت ببرید، از جمله رقص‌های سنتی شیر و اژدها، نمایش‌های ارهو و آکروباتیک ژاپنی. همچنین مکان‌های فوق‌العاده‌ای برای دیدار زوجین وجود دارد، مانند رودخانه دوزا با فانوس‌های صورتی رنگی که روی سطح آب منعکس می‌شوند و فانوس عشق ناکازاکی. می‌توانید برای دعا کردن برای برآورده شدن عشق به زیارتگاه کنفوسیوس فانوس نیز بروید.

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید