نکاتی که باید درباره بازدید معبد فوشیمی ایناری در ژاپن بدانید

معبد فوشیمی ایناری در ژاپن (یا فوشیمی ایناری تایشا) یکی از بهترین گنجینه‌های تاریخی این کشور به شمار می‌رود. این معبد خیره‌کننده متعلق به مذهب شینتو (مذهب بومی ژاپن( توسط هزاران دروازه نارنجی و سیاه احاطه شده است. این معبد یکی از زیباترین جاذبه‌هایی است که باید در تور ژاپن از آن بازدید کنید. تا انتهای این مطلب با کاریز همراه باشید تا هر آنچه که باید قبل از بازدید معبد فوشیمی ایناری در ژاپن بدانید به شما بگوییم.

معبد فوشیمی ایناری در ژاپن چگونه جایی است؟

معبد فوشیمی ایناری در ژاپن محل عبادت اعضای مذهب شینتو است. زیارتگاه‌های شینتو از تعدادی ویژگی مختلف تشکیل شده، اما قابل تشخیص‌ترین ویژگی آن وجود یک یا چند دروازه توری است. طاق نماهای عظیم ساخته شده از چوب که معمولاً به رنگ سیاه و نارنجی (یا قرمز قرمز) هستند. اینها معمولاً ورودی یک زیارتگاه را مشخص می‌کنند.

زیارتگاه فوشیمی ایناری در کیوتو

اگرچه دروازه‌های بزرگ توری در سراسر ژاپن گسترده شده‌اند، اما تعداد کمی از زیارتگاه‌های معروف‌تر از معبد فوشیمی ژاپن وجود دارند و این امر یک دلیل بزرگ دارد. به معنای واقعی کلمه، هزاران توری در ورودی معبد قرار دارند و پیچ و خم پیچیده‌ای از رنگ‌های نارنجی و سیاه را در سراسر کوه ایجاد می‌کنند. در واقع، تخمین زده می‌شود که حدود 32000 دروازه نارنجی و سیاه روشن در معبد فوشیمی ایناری در کیوتو وجود داشته باشد.

چرا این همه دروازه توری در معبد فوشیمی ایناری در ژاپن وجود دارد؟

دروازه های توری معبد فوشیمی ایناری

در مورد معبد فوشیمی ایناری در ژاپن، خیرین و مشاغل محلی برای ساخت این توری‌ها کمک مالی می‌کنند. هرچه توری بزرگتر باشد، گرانتر است.

در معبد فوشیمی ایناری، محدوده توری از حدود 400000 ین برای یک توری چوبی کوچک تا 1.3 میلیون ین برای توری چوبی بزرگ است. با توجه به ارزش پول USD، این محدوده تقریباً 4000 دلار تا 12000 دلار محاسبه می‌شود!

در حالی که تقریباً تمام عکس‌هایی که از توری می‌بینید، تونلی از دروازه‌های نارنجی و سیاه را نشان می‌دهند، اما اگر به اطراف بچرخید و به پشت دروازه‌ها نگاه کنید، می‌بینید که در واقع روی هر دروازه، نام خیریه‌اش نیز حک شده است. این راهی است که مردم مشاغل محلی حمایت خود را از معبد نشان داده و در بخشی از این سنت قدیمی شرکت می‌کنند.

فروشگاه‌های سوغاتی و رستوران‌های موجود در معبد فوشیمی

همانطور که به سمت معبد فوشیمی ایناری در ژاپن قدم می‌زنید، ده‌ها فروشگاه سوغاتی، رستوران و غرفه‌های غذا با بوی باورنکردنی را خواهید دید. چیزهای شگفت‌انگیزی برای خوردن و امتحان کردن در این مسیر پیدا خواهید کرد که پایانی ندارد.

با نزدیک شدن به معبد، متوجه می‌شوید که جاده شروع به باریک شدن می‌کند و غرفه‌های غذا و فروشگاه‌ها به اتمام می‌رسند. ازدحام جمعیت نیز زیاد شده و سرعت شما به ناچار کم خواهد شد.

1000 جرثقیل اوریگامی در معبد فوشیمی

پس از رسیدن به ورودی معبد، تعداد زیادی بناهای زیبا و تاریخی را مشاهده خواهید کرد. اگر به ساختمان‌ها نزدیک‌تر شوید، متوجه صدها نخ رنگارنگ خواهید شد که از آنها آویزان شده‌اند. با بررسی دقیق‌تر، متوجه خواهید شد که این رشته‌ها به معنای واقعی کلمه به هزار جرثقیل کاغذی بسته شده‌اند.

1000 جرثقیل کاغذی اوریگامی یک سنت باستانی شینتو است که مربوط به این باور قدیمی می‌شود که جرثقیل‌ها هزار سال عمر کرده‌اند و اگر 1000 جرثقیل اوریگامی بسازید، جرثقیل به شما سلامت و عمر طولانی می‌دهد.

در ژاپنی به آن senbazuru 「千羽 نیز می‌گویند. این‌ها در خانه ساخته می‌شوند و اغلب به عنوان نذری به زیارتگاه آورده خواهند شد. معمولاً آنها از کاغذهای رنگی مختلف ساخته شده و وقتی همه آنها به معابد متصل می‌شوند جلوه زیبایی ایجاد خواهند کرد.

مجسمه‌های روباه در معبد فوشیمی ایناری ژاپن

مجسمه‌های روباه در معبد فوشیمی ایناری ژاپن

شما ممکن است متوجه مجسمه‌های روباه در سراسر معبد فوشیمی شوید و تعجب کنید که آنها در مورد چه چیزی هستند. این مچسمه‌ها به نام کومینو شناخته می‌شوند و اعتقاد بر این است که نگهبانان معبد هستند. اگر به فروشگاه‌های هدیه نگاه کنید، سوغاتی‌های روباه کوچک زیادی خواهید یافت که نشان‌دهنده این کوماینو هستند.

ورود به توری معبد فوشیمی ایناری

هنگامی که به ورودی اصلی معبد رسیدید، از پله‌های اصلی بالا بروید و به بالا رفتن ادامه دهید. در نهایت ورودی اولین دروازه‌ها را در سمت راست خود خواهید دید.

این مسیر در واقع یک مسیر یک‌طرفه است؛ بنابراین شما هیچ گزینه‌ای جز دنبال کردن جمعیت نخواهید داشت، زیرا همه شما بین دروازه‌ها گیر کرده‌اید. قسمت پایینی کوه به راحتی شلوغ‌ترین قسمت است زیرا همه افراد مایل به بالا رفتن از کل کوه نیستند.

صعود به قله معبد فوشیمی ایناری ژاپن

صعود به قله معبد فوشیمی ایناری در ژاپن نیازمند عبور از شیب‌های نسبتاً بزرگ است. در طول مسیر، کافه‌ها و فروشگاه‌های هدیه مختلفی را خواهید دید که در مسیر قرار دارند. اگر به استراحت نیاز دارید، می‌توانید برای بستنی یا چای ماچا توقف کنید، اما توجه کنید که در آنجا همه چیز بسیار گران‌تر از هر جای دیگری خواهد بود.

نکات مهمی که باید در مورد معبد فوشیمی ایناری بدانید

در این بخش قصد داریم شما را با نکات مهم معبد فوشیمی ایناری در ژاپن آشنا کنیم. این نکات عبارتند از:

نکات معبد فوشیمی ایناری ژاپن

امکانات و کافه‌های معبد فوشیمی ایناری ژاپن

معبد فوشیمی ایناری در ژاپن  دارای امکانات متعددی است، از جمله توالت‌ها در مسیر صعود و فرود کوه، فروشگاه‌های سوغاتی و همچنین یک کافه بسیار گران‌قیمت در این زیارتگاه وجود دارد که غذاهای سنتی ژاپن را سرو می‌کند.

ساعات کاری معبد فوشیمی ایناری

معبد فوشیمی ایناری در ژاپن به صورت 24 ساعته باز است؛ بنابراین طلوع یا غروب خورشید در اطراف این زیارتگاه راهی عالی برای گرفتن عکس‌های زیبا است (اگر به دنبال همچین چیزی هستید). البته ممکن است بازید از معبد بعد از تاریکی هوا کمی ترسناک باشد، اما باز هم لذت خاص خودش را دارد.

چه زمانی باید به معبد ایناری بروید؟

همانطور که اشاره کردیم، معبد فوشیمی ایناری در ژاپن 24 ساعته باز است؛ اما توصیه می‌کنیم در تعطیلات به بازدید این معبد نروید؛ زیرا تعداد زیادی نیروی محلی و همچنین گردشگران آنجا خواهند بود. این امر باعث شلوغی بیش از حد معبد شده و باعث می‌شود لذت کافی را از بازدید این مکان شگفت‌انگیز نبرید.

راه رسیدن به معبد فوشیمی ایناری

ساده‌ترین راه برای بازدید از معبد فوشیمی ایناری، استفاده از خطوط راه آهن است. یک ایستگاه قطار در چند صد متری معبد وجود دارد و البته قطارهای ژاپنی تقریباً قابل اعتمادترین چیز در جهان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید