سوغاتی‌های فرانسه که باید بشناسید

سوغاتی‌های فرانسه را در این مطلب از کاریز بشناسید و دوستان و آشنایان خود را با بهترین سوغاتی‌های این کشور شگفت‌زده کنید. فرانسه مراکز خرید بی‌نظیری دارد که این کشور را به یک مکان عالی برای خرید سوغاتی‌های منحصر به فرد تبدیل می‌کند.

در تور فرانسه چه در حال بازدید از شهر نورها یا حومه شهر پروونس باشید، مجموعه وسیعی از سوغاتی‌های معتبر را خواهید یافت که ارزش خریدن را دارند؛ بنابراین تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا هر آنچه که باید درباره سوغاتی‌های فرانسه بدانید به شما بگوییم.

1.سوغاتی برج ایفل

تور پاریس بدون بازدید از معروف‌ترین مکان دیدنی این شهر یعنی برج ایفل کامل نمی‌شود. برج ایفل پاریس، در اواخر دهه 1800 به عنوان جاذبه اصلی نمایشگاه جهانی 1889 ساخته شد و دیدن آن از نزدیک واقعا نفس‌گیر است.

برج ایفل به عنوان شناخته‌شده‌ترین نماد پاریس، یکی از محبوب‌ترین سوغاتی‌های فرانسه برای خرید است. فرقی نمی‌کند یک جاکلیدی به شکل برج انتخاب کنید یا یک نقاشی از این سازه را برای آویزان کردن در خانه خود، هیچ سوغاتی بهتری برای یادگاری از فرانسه نخواهید یافت.

در حالی که این سوغاتی‌ها را در سرتاسر شهر نورها (پاریس) پیدا خواهید کرد، چند مرکز خرید کلیدی نیز وجود دارد که ارزش دیدن را دارند. فروشگاه‌های رسمی برج ایفل در اولین سطوح این برج، مکان‌های عالی برای یافتن اقلامی مانند لوازم‌التحریر، گلوب‌های برفی و برج‌های ایفل مینیاتوری هستند.

سوغاتی‌فروشی‌های دیگری که اقلام برج ایفل، از جمله مجسمه‌های شاخص در اندازه‌ها و رنگ‌های مختلف را می‌فروشند، در امتداد خیابان ریوولی، روبه‌روی لوور یافت می‌شوند.

2.عطر

یکی دیگر از سوغاتی‌های فرانسه، عطر است. فرانسه به خاطر عطرهای باکیفیت، به ویژه برندهای طراحان معروف آن مشهور است. در ریوریا فرانسه، می‌توانید عطر خود را بسازید و یک سوغات یا هدیه به یاد‌ماندنی و خاص برای آوردن به خانه داشته باشید.

عطرهای فرانسه

در مرکز بخش قدیمی شهر گراس، یکی از قدیمی‌ترین کارخانه‌های عطرسازی در کشور را خواهید دید. این شهر به دلیل آب و هوای عالی‌اش که جهت پرورش گل ایده‌آل است به عنوان “پایتخت عطر جهان” نیز شناخته می‌شود. قدمت تولید عطر در این شهر به قرن 18 برمی‌گردد.

کارخانه عطر فراگونارد نیز یکی از شناخته‌شده‌ترین عطرسازی‌های گراس است و شامل یک موزه نیز می‌شود. تقریباً 100 شی کمیاب از عتیقه‌جات از دنیای عطر و همچنین مجموعه‌ای از نقاشی‌ها را می‌توانید هنگام بازدید از این موزه مشاهده کنید.

3.خردل دیژون

خردل دیژون یک کالای اصلی در صحنه آشپزی فرانسه است و می تواند یکی از سوغاتی‌های فرانسه باشد. رنگ زرد کم رنگ و خامه‌ای به جای زرد روشن به سبک آمریکایی، این چاشنی را در سراسر جهان برای صرف ساندویچ‌ها یا گنجاندن در دستور‌العمل‌های آشپزی دیگر محبوب کرده است.

این سس ساخته شده از دانه خردل و شراب سفید، اولین بار در شهر دیژون، پایتخت بورگوندی واقع در شرق فرانسه ایجاد شد. با این حال، این سس را در سراسر فرانسه خواهید یافت.

4.کلاه فرنگی فرانسوی

کلاه فرنگی گرد و نرم فرانسوی یکی دیگر از سوغاتی‌های فرانسه است که هنگام بازدید از این کشور می‌توانید آن را خریداری کنید. سبک این کلاه به قرن هفدهم فرانسه برمی‌گردد.

کلاه های فرانسوی

اگر می‌خواهید برای خود یک کلاه به‌عنوان سوغاتی بخرید، فروشگاه‌های Rue de Rivoli در قلب پاریس مکان خوبی برای خرید هستند. از طرف دیگر، فروشگاه‌های بزرگ‌تر مانند Le Bon Marche و Printemps مکان دیگری برای خرید کلاه‌های فرانسوی معتبرتر هستند.

5.دسته‌گل اسطوخودوس

گل بنفش زیبای اسطوخودوس نمادی از پروونس غرق در آفتاب و یکی از سوغاتی‌های فرانسه است. این گیاه که در ارتفاعات سراسر حومه شهر در منطقه جنوبی کشور رشد می‌کند، معمولاً در طول تابستان در فرانسه شکوفا می‌شود و مه بنفش چشمگیر و معطری ایجاد می‌کند.

بازدید از یکی از مزارع این منطقه یک فعالیت عالی برای کاوش، تجربه و عکاسی از نمادین‌ترین گل فرانسه است. این گیاه در دو نوع اسطوخودوس و لاوندین وجود دارد، اگرچه اسطوخودوس فقط در پروونس رشد می‌کند. از اسطوخودوس در عطر، صابون، لوسیون، کیسه‌های معطر، شمع‌ها، روغن‌ها و موارد دیگر استفاده می‌شود که در اکثر فروشگاه‌های سوغاتی مزرعه‌ای در این شهر موجود است.

6.ماکارون

کوکی‌های ساندویچی شیرین و نرم، ماکارون یکی از معروف‌ترین دسرهای فرانسوی و یکی از بهترین سوغاتی‌های فرانسه با توجه به زیبایی ظریف و رنگ‌های منحصر به فرد آن است.

ماکارون فرانسوی

در حالی که آنها را در سراسر فرانسه خواهید یافت، پاریس نیز مقصدی عالی برای خرید این خوراکی شیرین است که طعم‌های متعددی دارد. از بیرون سبک و ترد و داخل آن با مرنگی نرم پر شده است، ماکارون‌ها بسیار لذت‌بخش هستند.

یک جعبه ماکارون رنگارنگ پس از چشیدن طعم‌های مختلف در فروشگاه، سوغاتی عالی است. طعم‌های کلاسیک این دسر محبوب مانند فندقی، وانیل یا پسته را امتحان کنید یا از طعم‌های تخصصی‌تری مانند هل استفاده کنید.

7.جواهر ات

جواهرات یکی از محبوب‌ترین سوغاتی‌های فرانسه است که طراحان مشهور زیادی مانند کارتیه، ون کلیف و آرپلز، دی گریس، برمه و نوول آمور این آن‌ها را طراحی کردند. البته، همه اینها در خارج از کشور نیز به فروش می رسند، اما اینکه بگوییم جواهراتی را واقعاً در فرانسه خریده‌ایم، بسیار خاص است.

برای خرید این جواهرات به La Croisette، بلوار نخل‌کاری‌شده با انبوهی از فروشگاه‌های لوکس، از جمله جواهرات‌فروشی، بروید.

همچنین برندهای طراح مانند گوچی، شنل و دیور را خواهید یافت که هر چیزی از گردنبند گرفته تا حلقه را ارائه می‌دهند و گنجی را برای آوردن به خانه و استفاده از آن به عنوان نمادی از زمان خود در جنوب فرانسه پیدا خواهید کرد.

8.شکلات

با توجه به اینکه فرانسه مقصدی با غذاهای غنی از طعم‌های فوق‌العاده است، جای تعجب نیست که شکلات یکی از بهترین سوغاتی‌های فرانسه باشد.

شکلات های دست ساز فرانسه شامل بونبون‌ها هستند که شکلات‌های پر شده با هر چیزی از میوه، گاناش، پرالین یا کارامل را شامل می‌شوند.

تخته‌های شکلات نیز در فرانسه با طیف وسیعی از درصد کاکائو، همچنین با مواد مختلفی مانند آجیل یا میوه جاسازی شده در داخل آن، بسیار محبوب هستند. شکلات‌های دیسکی شکل که روی آن‌ها آجیل و میوه‌های خشک قرار گرفته‌اند، یکی دیگر از انتخاب‌های محبوب برای سوغاتی فرانسه هستند که مدیانت نامیده می‌شوند.اگرچه شکلات‌فروشی‌های زیادی در پاریس وجود دارد، اما یکی از بهترین‌ آن‌ها، شکلات آلن دوکاس است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید