زیباترین روستاهای فرانسه

زیباترین روستاهای فرانسه

زیباترین روستاهای فرانسه را با مطالعه این مطلب، کشف کنید. وقتی به فرانسه فکر می‌کنید، اولین چیزی که به ذهن اکثر افراد می‌رسد، پاریس است. اما فرانسه چیزهای بیشتری جز زرق شهر عشق برای ارائه دارد. روستاهای کوچک در سراسر این کشور، هر کدام جذابیت و تاریخ غنی خود را دارند. از معماری منحصر به فرد گرفته تا غذاها و شراب‌های منطقه‌ای، مطمئناً در تور فرانسه از این دهکده‌های زیبا تجربه منحصر به فردی خواهید یافت که هرگز به آن فکر نمی‌کردید.

ما فهرستی از زیباترین روستاهای فرانسه برای بازدید از این کشور گردآوری کرده ایم. بنابراین چه به ریویرای فرانسه، چه دره لوآر یا نزدیک مرز آلمان بروید، مطمئناً یک روستای کوچک برای کاوش در نزدیکی خود پیدا خواهید کرد. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا هر آنچه که باید درباره این روستاهای زیبا بدانید، به شما بگوییم.

1.روستای کندس سنت مارتین در فرانسه

روستای کندس سنت مارتین یکی از زیباترین روستاهای فرانسه به شمار می‌رود که به زیبایی در سواحل رودخانه Loire واقع شده است؛ یک جواهر پنهان دوست داشتنی درست در قلب دره Loire.

این روستا به نام مارتین تورس، اسقفی از پایتخت منطقه توراین سابق، نامگذاری شده است. در حال حاضر می‌توانید کلیسای دانشگاهی سنت مارتین را پیدا کنید، جایی که خانه سابق او زمانی در آن قرار داشت.

معماری روستای کندس سنت مارتین کاملاً منحصربه‌فرد است، زیرا بیشتر ساختمان‌ها در آن با سنگ‌های آهکی زیبای سفید و با سقف‌های کاشی‌شده خاکستری ساخته شده‌اند. این خانه‌ها برای صدها سال حفظ شده اند و دیدنی هستند.

این روستای قرون وسطایی یکی از قدیمی ترین روستاهای گالو رومی در منطقه دره لوار است. کل دره لوآر نیز از سال 2000 به عنوان یک چشم‌انداز فرهنگی زنده به عنوان میراث جهانی یونسکو در نظر گرفته شده است. پس از قدم زدن در شهر، به Chemin du Panorama بروید که در بالای آن، منظره‌ای زیبا از کل روستا را خواهید دید.

2.روستای سن پل دوونس در فرانسه

روستای سن پل دوونس یکی دیگر از زیباترین روستاهای فرانسه به شمار می رود که تقریباً در میان تپه‌های ریویرای فرانسوی پنهان شده است. قدمت این دهکده به قرون وسطی باز می‌گردد و در طول تاریخ با جذابیت‌های درخشان خود انواع مختلفی از هنرمندان، شاعران و نویسندگان مانند پابلو پیکاسو و ژان پل سارتر را به خود جذب کرده است.

روستای سن پل دوونس در فرانسه

در این روستا خیابان‌های باریکی را خواهید دید که در کنار گالری‌های هنری و آتلیه‌های زیادی قرار گرفته‌اند. با حال و هوای پر تکاپوی این روستا، جای تعجب نیست که بسیاری از افراد خلاق به سنت پل دوونس دعوت شده اند. روستای سن پل دوونس یکی از جذاب‌ترین روستاهای کوچک در جنوب فرانسه است.

ممکن است برخی بگویند که این روستا “بیش از حد توریستی” شده است، اما آیا همه چیزهای عالی توریست‌ها را جذب نمی‌کند؟ سعی کنید در بهار یا اوایل پاییز از این روستا دیدن کنید تا بدون شلوغی از همه جذابیت‌های روستا لذت ببرید.

3.روستای Èze در فرانسه

روستای Èze نیز به عنوان یکی دیگر از زیباترین روستاهای فرانسه در شهر ریویرای این کشور زیبا قرار دارد. روستای Èze به خاطر باغ‌های سرسبز و خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده‌اش با ساختمان‌های سنگی، شناخته می‌شود. این روستا بر بالای صخره‌ای مرتفع که مشرف به دریای زیبا و فیروزه‌ای مدیترانه قرار دارد که آن را به روستایی منحصر به فرد تبدیل کرده است.

 

بازدید از باغ عجیب و غریب Èze’s Jardin Exotique که توسط وزارت فرهنگ فرانسه به عنوان “Jardin remarquable” (باغ قابل‌توجه) شناخته شده، ضروری است. این باغ اندکی پس از جنگ جهانی دوم در بقایای قلعه‌های ویران شده ایجاد شد و محل زندگی گیاهان مناطق بیابانی و گیاهان بومی مدیترانه و آب و هوای مشابه است.

4.روستای گوردون در فرانسه

فقط کمتر از یک ساعت دورتر از نیس، دهکده بالای تپه گوردون را خواهید دید که دارای مناظر وسیع و خیره‌کننده از کل کوت دازور است. این دهکده کوچک جذاب در لیست رسمی فرانسه از زیباترین روستاهای فرانسه قرار دارد. خیابان‌های زیبا و سنگ‌فرش‌شده این روستا مملو از ساختمان‌های سنگی است که هر کدام دارای فروشگاه‌هایی هستند که محصولات محلی خود را از ظروف شیشه‌ای گرفته تا عسل اسطوخودوس ارائه می‌دهند.

روستای گوردون در فرانسه

بازدید از آبشارهای Saut du Loup را که در فاصله کوتاهی از روستای گوردون قرار دارد، از دست ندهید. آبشارها در این مکان خیره‌کننده هستند. از آنجایی که هیچ قطاری وجود ندارد که گوردون را به منطقه متروپولیتن نیس متصل کند، بهترین راه برای رسیدن به آنجا با ماشین است.

5. روستای موستیرز-سنت ماری در فرانسه

روستای موستیرز-سنت ماری تعریف واقعی از یک روستای افسانه‌ای است. پس از پارک کردن ماشین خود، حدود پنج دقیقه پیاده‌روی وجود دارد تا از جذابیت این شهر قدیمی بازدید کنید. همانطور که در امتداد خیابان‌های سنگفرش‌شده قدم می‌زنید، مغازه‌های بسیاری را خواهید دید که صنایع‌دستی و غذاهای محلی، به ویژه اسطوخودوس، عسل و ظروف سفالی را ارائه می‌دهند.

روستای موستیرز-سنت ماری در سال 1981 به عنوان یکی از زیباترین روستاهای فرانسه شناخته شد. کفش‌های پیاده‌روی خود را بپوشید و در امتداد دیوارهای مستحکم قدیمی دهکده تا Chapelle Notre-Dame-de-Beauvoir قدم بزنید.

در امتداد جاده اصلی این روستا نیز رودخانه‌ای زیبا و روان با آبشارهای کوچک قرار دارد. برای لذت بردن کامل از صدای آرام آب جاری، از غذاهای خوشمزه فرانسوی در رستوران La Cascade لذت ببرید.

6.روستای سیسترون در فرانسه

دهکده چشم‌نواز سیسترون که به عنوان “دروازه پروونس” شناخته می‌شود، مطمئناً باید در لیست شهرهایی باشد که در پروونس باید از آنها بازدید کنید. این شهر در منطقه Alpes-de-Haute-Provence در فرانسه واقع شده است، جایی که کوه‌های آلپ بالایی با حومه پروانسال تلاقی می‌کنند؛ بدیهی اسنت که سیسترون نیز یکی از زیباترین روستاهای فرانسه باشد.

روستای سیسترون در فرانسه

با ورود به این روستا، با تضاد خیره‌کننده رودخانه فیروزه‌ای دورنس و دامنه کوه خاکستری تخته سنگ روبرو می‌شوید. یکی از بهترین و شناخته شده ترین منظره‌هایی که در طول عمرتان خواهید دید.

در همان نزدیکی، Pénitents des Mées خیره‌کننده را نیز خواهید دید. این صخره‌های رسوبی به دلیل فرسایش ایجاد شده‌اند، اما افسانه‌ها حاکی از آن است که کنت ریمو محلی در واقع آنها را در آنجا قرار داده است تا او را در سال 800 به قلعه خود برگردانند.

7.روستای گوردس در فرانسه

روبه روی دره لوبرون که یکی از شناخته شده ترین روستاهای پروونس محسوب می‌شود، یکی از زیباترین روستاهای فرانسه را خواهید دید: روستای گوردس.

روستای گوردس که به خاطر خانه بسیاری از هنرمندان در طول تاریخ شناخته شده است، هنوز با میزبانی چندین نمایشگاه و جشنواره هنری در طول سال به ریشه های خود پایبند است. این شهر فقط 30 دقیقه با شهر آوینیون، 2.5 ساعت با قطار از پاریس یا نیس و کمتر از یک ساعت از مارسی فاصله دارد؛ بنابراین یک سفر یک روزه عالی برای ترکیب با هر یک از این شهرها است.

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید