شهر آویلا در اسپانیا و دیوارهای باستانی آن

شهر آویلا در اسپانیا و دیوارهای باستانی آن، یکی از زیباترین مکان‌های گردشگری این کشور به شمار می‌روند. اسپانیا پر از شهرها و جاذبه‌های باورنکردنی بی‌شمار باستانی و قرون وسطایی است. این کشور خانه تنها فانوس دریایی رومی است که هنوز مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ همچنین طولانی‌ترین پل رومی (Puente Romano) نیز هنوز در این کشور پابرجاست که می‌توانید در تور اسپانیا از آن بازدید کنید.

اما همه جاذبه‌های معماری اسپانیا مربوط به دوران رومیان نیستند. شهر مرکزی اسپانیا، آویلا، کامل‌ترین و بهترین دیوارهای قرون وسطایی را در اسپانیا دارد. به نظر می‌رسد دیوارهای آویلا یکی از تأثیرگذارترین سازه‌های دفاعی قرون وسطایی هستند که در اسپانیا یافت می‌شوند. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا هر آنچه که باید درباره این شهر زیبا بدانید، به شما بگوییم.

دیوارهای باستانی آویلا در اسپانیا: بهترین دیوارهای حفظ شده از قرون وسطی

بگذارید در همین ابتدا به شما بگوییم که شهر آویلا در اسپانیا، چیزی بیش از دیوارهای قرون وسطایی قابل توجهی است که در آن خواهید دید. خوب است بدانید شهر قدیمی آویلا از سال 1985 در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است؛ بنابراین قابل درک است که دیوارهای آویلا از سال 1884 یک بنای یادبود ملی در اسپانیا به شمار می‌رفته است.

دیوارهای آویلا مساحتی به وسعت 77 هکتار دارند. ابعاد این دیوارها بر اساس اعداد به شرح زیر است:

پیشینه و تاریخچه دیوارهای آویلا در اسپانیا

  • مساحت محصور: 77 هکتار یا 31 هکتار؛
  • طول: 2516 متر یا 8255 فوت؛
  • برج ها: 88 برج نیم‌دایره؛
  • عرض: 3 متر یا 10 فوت به طور متوسط.

درواقع طول این دیوارها 2.5 کیلومتر و دارای 88 برج نیم‌دایره است. 9 دروازه در آویلا به دلیل داشتن برج های 20 متری (66 فوت) در کنار خودشان بسیار چشمگیر هستند. خوب است این را هم بدانید که دیوارهای آویلا به سبک رومی ساخته شده‌اند.

پیشینه و تاریخچه دیوارهای آویلا در اسپانیا

دیوارهای شهر آویلا در اسپانیا بین قرن 11 و 14 ساخته شده است. در آن زمان، اسپانیا بین پادشاهی مسلمان موری در جنوب و پادشاهی مسیحی شمال تقسیم شده بود. نبرد در شبه جزیره ایبری بین پادشاهی‌های کریستین و پادشاهی‌های مسلمان در یک سری از لشکرکشی‌ها به نام Reconquista شدت گرفت.

Reconquista از قرن هشتم تا سقوط دژ مورها گرانادا در جنوب در سال 1492 ادامه داشت. برای مدتی، آویلا چیزی شبیه به یک منطقه حائل یا سرزمینی بین خلافت اسلامی موحد و پادشاهی مسیحی بود.

دیوارهای آویلا در مقابل پس‌زمینه مبارزه قرن‌ها Reconquista علیه مورها (و همچنین رقابت با سایر پادشاهی‌های مسیحی) ساخته شد. کار بر روی دیوارهای آویلا در سال 1090 (کمی پس از حمله نورمن ها به انگلیس) آغاز شد و بیشتر آن در قرن 12 به پایان رسید.

پس از Reconquista، ایزابلا اول کاستیل و فردیناند دوم از آراگون پادشاهی های مسیحی پیروز خود را متحد کردند تا اسپانیای متحد را تشکیل دهند.

به طور کلی باید بگوییم که شهر آویلا در منطقه خودمختار کاستیا و لئون در استان آویلا واقع شده است. آویلا همچنین دارای ارتفاع زیاد و حدود 1130 متر از سطح دریا است. علاوه بر این‌ها آویلا مدعی این مطلب است که بیشترین تعداد کلیساهای گوتیک و رومی را در سرانه اسپانیا دارد (جمعیت شهر مدرن کمتر از 60000 نفر است).

آنچه امروزه باید درباره بازدید از دیوارهای آویلا بدانید

بازدیدکنندگان از شهر آویلا در اسپانیا، می‌توانند در امتداد نیمی از دیوارهای آویلا قدم بزنند. امروزه حدود 1700 متر از دیوارهای شهر آویلا به روی عموم باز است. بخش‌هایی از دیوارها در سازه‌های دیگر گنجانده شده است. عموما بازدیدکنندگان از این که چقدر دیوارهای آویلا در طول 900 سال عمر خود تغییر کرده‌اند شگفت‌زده می‌شوند.

بازدید از جاذبه‌های کنار دیوار باستانی شهر آویلا در اسپانیا

بازدید از جاذبه‌های کنار دیوار باستانی شهر آویلا در اسپانیا

یکی از جاذبههای کنار دیوار باستانی شهر آویلا در اسپانیا، کلیسای جامع است. این کلیسا استحکام عالی دارد و هنوز به دیوارهای شهر قرون وسطایی متصل است. همچنین تصور می‌شود که این کلیسا اولین کلیسای جامع گوتیک در اسپانیا باشد که ارزش بازدید را دارد.

از دیگر جاذبه های آویلا می‌توان به صومعه سانتا ترزا، کلیسای سن پدرو، صومعه سانتو توماس و کلیسای سن ویسنته اشاره کرد. بازدید از مرکز تفسیر عرفان نیز در این مکان، بسیار خوب است.

بهترین زمان برای دیدن دیوارهای شهر آویلا در اسپانیا از نقطه دید کواترو پست نیز هنگام غروب است. غروب آفتاب زمانی است که دیوارهای قرون وسطایی به شکل چشمگیری روشن شده و کاملاً تماشایی می‌شوند. همچنین رویدادهای ویژه‌ای در آویلا در طول روزهای قرون وسطی وجود دارد. روزهای قرون وسطی در اولین آخر هفته سپتامبر برگزار می‌شود. مناسبت عالی دیگر برای بازدید، عید پاک (در ماه مارس یا آوریل) است.

 

نکات برجسته برای بازدید از دیوارهای آویلا

  • مهم ترین نکته در مورد بازدید از دیوارهای باستانی شهر آویلا در اسپانیا این است که باید در امتداد مسیر خارج از دیوارها قدم بزنید. در این مسیر نه‌تنها چشم‌اندازی زیبا از دیوارها دریافت می‌کنید، بلکه مناظری دید خواهید داشت که به دره‌ها در امتداد سه طرف دیوارها منتهی می‌شود. مناظر از هر طرف عالی هستند و در شب هنگام روشن شدن، حتی چشمگیرتر نیز می‌شوند.
  • نکته دوم این است که در ضلع شرقی دیوار، در کنار Puerta del Peso de la Harina، دفتر توریستی قرار دارد که می‌توانید بلیط‌های خود را برای پیاده‌روی در دیوارها (۵ یورو برای هر نفر) خریداری کنید.
  • نکته سوم نحوه رسیدن به این شهر است. بیشتر مردم از مادرید به آویلا می آیند. بهترین راه برای این کار استفاده از قطار است (از ایستگاه پرینسیپی پیو مادرید یا ایستگاه چامارتین 1 و نیم ساعت طول می‌کشد).
  • نکته چهارم انتخاب محل اقامت در آویلا است. شما می توانید هتل Palacio de Valderrabanos، که درست در کنار کلیسای جامع واقع شده را برای اقامت در شهر آویلا در اسپانیا انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید