معروف‌ترین پل‌های اسپانیا

معروف‌ترین پل‌های اسپانیا که باید بشناسید

معروف‌ترین پل‌های اسپانیا را با مطالعه این مطلب از کاریز بشناسید تا بازدید از هیچ جاذبه‌ای را در تور اسپانیا از دست ندهید.  در همین ابتدا بهتر است بدانید که بسیاری از سازه‌های الهام‌بخش که نزدیک به 2000 سال پیش توسط رومیان ساخته شده‌اند، هنوز در اسپانیا وجود دارند که بسیار شگفت‌انگیز به نظر می‌رسد.

پل های رومی، قرون وسطایی یا آهنی، معروف‌ترین پل‌های رومی را تشکیل می‌دهد. این پل‌ها همراه با قلعه‌ها و دژها از بهترین نمونه‌های مهندسی عمران در کشور به شمار می‌روند. قدیمی‌ترین پل‌ها در اسپانیا بخشی از جاده‌های بزرگ بودند و از گذرگاه‌های شهر خود دفاع می‌کردند. در این میان، جدیدترین آنها، آثار بزرگی هستند که حاصل قرن‌ها تجربه و پیشرفت تکنولوژی هستند. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا هر آنچه که باید درباره معروف‌ترین پل‌های اسپانیا بدانید، به شما بگوییم.

1. پل آلکانتارا در اسپانیا

پل آلکانتارا یک پل رومی باستان و یکی از معروف‌ترین پل‌های اسپانیا است که در شهری به همین نام واقع شده است. در واقع این پل در منطقه اکسترمادورا در جنوب غربی اسپانیا واقع شده و نام آن یعنی «الکانترا» از کلمه عربی «القنطره» به معنای «طاق» گرفته شده است.

این پل در زمان امپراتور روم تراژان بین سال‌های 104 تا 106 پس از میلاد تکمیل شد و بر روی رودخانه تاگوس قرار دارد.  پل الکانترا در طول زمان آسیب چندانی ندید اما در چندین نوبت تا حدی تخریب شده و دوباره بازسازی شد.

2. پل آلامیلو در اسپانیا

پل آلامیلو در اسپانیا

پل آلامیلو نیز یکی از برجسته‌ترین ساختمان‌های سویل (شهری بزرگ در منتخب جنوب اسپانیا) و یکی دیگر از معروف‌ترین پل‌های اسپانیا است. این پل بین سال‌های 1989 و 1992 ساخته شد و درست در زمان برگزاری نمایشگاه اکسپو 92، یک نمایشگاه جهانی که در آن سال در سویل برگزار شد، تکمیل شد.

این پل توسط معمار مشهور اسپانیایی، سانتیاگو کالاتراوا، مردی که این پل کابلی پایه دار برجسته را ابداع کرد، طراحی شده است. او چندین پل مشابه را در سرتاسر جهان طراحی کرده است، از جمله Puente de la Mujer در بوئنوس آیرس، آرژانتین و پل خورشیدی در خلیج Turtle در کالیفرنیا.

3. قنات سگویا در اسپانیا

قنات سگویا یکی از خیره‌کننده‌ترین مکان‌های دیدنی اسپانیا است. این مکان در شهر سگویا و در منطقه کاستیل و لئون اسپانیا واقع شده است. اعتقاد بر این است که این پل در قرن اول یا اوایل قرن دوم پس از میلاد تکمیل شده و توسط امپراتور روم دومیتیان سفارش داده شده است.

بقایای قنات بخشی از یک ساختار بسیار بزرگتر بود که آب را از چشمه‌های کوه‌هایی که در حدود 17 کیلومتری (11 مایلی) دورتر از شهر قرار دارند، هدایت می‌کرد. این آب در ساختمان‌های شهر به‌ویژه حمام‌های رومی که در روم باستان سرگرمی محبوبی بودند، استفاده می‌شد.

4. پل تولدو در اسپانیا

پل تولدو یک پل قرن هجدهمی و یکی دیگر از معروف‌ترین پل‌های اسپانیا است که بر روی رودخانه Manzanares در جنوب قلب تاریخی مادرید، پایتخت این کشور قرار دارد. این پل یک ساختمان باروک است که توسط معمار اسپانیایی پدرو دی ریبرا (1681-1742) طراحی و بین سال های 1718 و 1732 تکمیل شد.

پل تولدو در اسپانیا

پل تولدو با 2 مجسمه به یاد ماندنی تزئین شده است. مجسمه ایزیدور کارگر یک کشاورز اسپانیایی را به تصویر می کشد که به حمایت از حیوانات و فقرا معروف است. این مجسمه رو به مجسمه ماریا توریبیا، یک زن دهقانی است که گمان می رود همسر سنت ایزیدور بوده است.

5. قنات Les Ferreres در اسپانیا

یکی دیگر از معروف‌ترین پل‌های اسپانیا، قنات Les Ferreres است که به “Pont del Diable” نیز مشهور است. این شهر در 4 کیلومتری (2.48 مایل) شمال شهر مدرن تاراگونا در منطقه کاتالونیا اسپانیا واقع شده است.

اعتقاد بر این است که این سازه در زمان سلطنت اولین امپراتور روم آگوستوس در اوایل قرن اول پس از میلاد تکمیل شد و بخشی از یک قنات بزرگ بود که آب شهر باستانی تاراکو را از رودخانه فرانکولی در نزدیکی آن تامین می‌کرد.

6. پل زوبیزوری در اسپانیا

زوبیزوری یک کلمه باسکی است که به “پل سفید” ترجمه می‌شود. این پل مدرن دیگری است که در شهر بیلبائو در شمال اسپانیا قرار دارد. از این پل به‌عنوان «پل کامپو ولانتین» یا «پوئنته دل کامپو ولانتین» نیز یاد می‌شود و روی رودخانه «نرویون» که از شهر می‌گذرد، قرار دارد.

پل زوبیزوری در اسپانیا

پل زوبیزوری عابر قوسی گره‌خورده پل دیگری است که توسط معمار اسپانیایی سانتیاگو کالاتراوا طراحی و در سال 1997 تکمیل شد. این پل برای دسترسی آسان گردشگرانی که در هتل های مجاور اقامت می کنند به موزه باشکوه گوگنهایم بیلبوآ، یکی از شاهکارهای نهایی پل گری ساخته شده است.

7. پل Puente de San Martín در اسپانیا

Puente de San Martín یکی از معروف‌ترین پل‌های اسپانیا به شمار می‌رود که در تولدو شهری تاریخی مهم در منطقه Castilla-La Manha واقع شده است. این پل قرون وسطایی در قرن چهاردهم ساخته شد و دارای دو برج است که قدمت آنها به قرن شانزدهم بازمی‌گردد.

این نقطه عطف متمایز در تولدو در شاهکار ال گرکو با عنوان “منظره تولدو” (1596-1600) ثبت شد. این پل دارای 5 طاق و طول پل مرکزی تقریباً 40 متر (131.23 فوت) است. این پل پس از تکمیل، به یکی از طولانی ترین پل‌های جهان تبدیل شد.

8. پل Puente Nuevo در اسپانیا

Puente Nuevo نام 3 مورد از جدیدترین پل‌های شگفت انگیز اسپانیا است که بر روی یک دره عمیق در شهر Ronda در جنوب این کشور قرار دارد. این دره دارای حداکثر عمق 120 متر (390 فوت) است که این پل دیدنی را به منظره‌ای شگفت انگیز تبدیل می‌کند.

Puente Nuevo Bridge in Spain

ساخت این پل در سال 1759 آغاز شد اما تا 34 سال بعد در سال 1793 به پایان نرسید. وقتی به این سازه شگفت‌انگیز نگاه کنید مطمئناً درک می‎کنید که چرا بیش از 2 قرن ساختنش طول کشید. طاق مرکزی دارای یک اتاقک در بالای آن است که زمانی به عنوان زندان و اتاق شکنجه استفاده می‌شد.

9. پل ویزکایا در اسپانیا

پل ویزکایا یک پل حمل و نقل شگفت‌انگیز و یکی دیگر از معروف‌ترین پل‌های اسپانیا است (پلی که جاده ای را حمل می کند) که از دهانه رودخانه Nervion می‌گذرد. این پل قدیمی‌ترین پل در نوع خود در جهان است و شهرهای پرتغالته و لاس آرناس در استان بیسکای در منتهی الیه شمالی اسپانیا را به هم متصل می‌کند.

آنچه قابل توجه است این است که این پل به صورت محلی به عنوان “Puente Colgante” شناخته می‌شود، نامی که برای توصیف یک پل معلق استفاده می‌شود. اگرچه پل ویزکایا دارای کابل‌هایی است، اما مشخصاً این نوع خاصی از پل نیست. این سازه در سال 1893 تکمیل شد و به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

10. پل La Constitución De 1812 در اسپانیا

پل La Constitución De 1812 معمولاً به عنوان “پل لا پپا” شناخته می‌شود و یک پل نسبتاً جدید است که روی خلیج کادیز قرار دارد. این پل نیز به‌عنوان یکی دیگر از معروف‌ترین پل‌های اسپانیا، شهر کادیز در اندلس را که بر روی نوار باریکی از زمین واقع شده، به پورتو رئال در سرزمین اصلی اسپانیا متصل می‌کند.

این پل برای اولین بار در 24 سپتامبر 2015 برای کاهش ترافیک پل کارانزا ساخته شد که در سال 1969 کار ساخت آن به اتمام رسید. این پل کابلی باشکوه دارای طول 3092 متر (10144 فوت) است.

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید