کاخ فونتنبلو در فرانسه

همه‌چیز درباره کاخ فونتنبلو در فرانسه

کاخ فونتنبلو در فرانسه یکی از آن جاذبه‌های فوق العاده‌ای است که نباید بازدید از آن را در تور فرانسه از دست دهید. در این مقاله از کاریز قرار است همه‌چیز را درباره این کاخ شگفت‌انگیز به شما بگوییم. کاخ فونتنبلو (Château de Fontainebleau، به فرانسوی) در مرکز جنگلی عظیم در منطقه ایل دو فرانس، از قرن دوازدهم اقامتگاه شکار پادشاهان فرانسه بوده است. این کاخ که در زمان سلطنت فرانسیس اول توسعه و بازسازی شد، از مدل‌های ایتالیایی الهام گرفته و درواقع تلاقی بین هنر رنسانس و سنت‌های فرانسوی است.

در طول انقلاب فرانسه، ساختار کلی کاخ فونتنبلو تقریباً به طور کامل در امان ماند، اما زمانی که ناپلئون اول تصمیم گرفت آن را به اقامتگاه امپراتوری خود تبدیل کند، این بنای تاریخی تحت بازسازی عمیق داخلی قرار گرفت. خوب است بدانید که کاخ فونتنبلو که از سال 1981 در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است؛ این کاخ تنها 40 دقیقه با پایتخت فرانسه فاصله دارد که آن را به مقصدی عالی برای یک سفر یک روزه از پاریس تبدیل می‌کند. در ادامه با ما همراه باشید تا هر آنچه که نیاز دارید در رابطه با کاخ فونتنبلو در فرانسه بدانید را به دست آورید.

تاریخچه مختصری از کاخ فونتنبلو

تاریخچه کاخ فونتنبلو در فرانسه به قرون وسطی باز می‌گردد؛ بنابراین، کاخ تنها چند قرن بعد، در زمان سلطنت فرانسیس اول، شروع به بازسازی کرد. در این دوره، در حدود سال 1528، اتاق‌ها، گالری‌ها و پاسیوهای جدید الهام زیادی از معماری رنسانس ایتالیایی به دست آوردند.

تاریخچه مختصری از کاخ فونتنبلو

از این رو گسترش عظیم کاخ فونتنبلو تا قرن هفدهم ادامه یافت. در زمان سلطنت هنری چهارم، فضاهای جدیدی در این کاخ ساخته شد. در قرن هجدهم، پادشاه لوئیس پانزدهم نه‌تنها طراحی غرفه گروس را دستور داد، بلکه دستور داد که گالری اولیسه قدیمی به یک ساختمان بزرگتر تبدیل شود. با انقلاب فرانسه (1789-1799)، Aile de Ferrare ویران شد و جای خود را به نرده فعلی در ورودی اصلی داد.

از آن زمان و همانطور که در مقدمه اشاره کردیم، ساختار کلی کاخ فونتنبلو تا به امروز به همین شکل باقی مانده است. از سوی دیگر، زمانی که ناپلئون اول امپراتور شد و کاخ را به اقامتگاه خود تبدیل کرد، تمام اثاثیه قدیمی از بین رفت.

کاخ فونتنبلو در فهرست میراث جهانی

آیا می‌دانستید کاخ فونتنبلو در فرانسه بخشی از دومین مجموعه کتیبه‌های فرانسه در فهرست میراث جهانی یونسکو بود؟ پنجمین جلسه کمیته میراث جهانی در سیدنی (استرالیا) بین 26 و 30 اکتبر 1981 برگزار شد.

چهار جاذبه فرانسوی دیگر در این جلسه اعلام شد: صومعه Cistercian of Fontenay، کلیسای جامع آمیان، تئاتر رومی و اطراف آن و “طاق پیروزی” نارنجی.

کاخ فونتنبلو در میراث جهانی

امروزه فرانسه چهارمین کشور جهان و سومین کشور اروپایی است که بیشترین جاذبه‌های یونسکو را پس از ایتالیا و آلمان دارد و با اسپانیا هم تراز است. این کشور دارای چهل و نه دارایی میراثی (اعم از فرهنگی و طبیعی) است که در فهرست جهانی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد ثبت شده است!

آنچه در کاخ فونتنبلو باید دید

در این بخش قرار است شما را با بخش‌های مهم و اثرگذار کاخ فونتنبلو در فرانسه آشنا کنیم. این بخش‌ها عبارتند از:

1.موزه ناپلئون ایر

موزه ناپلئون اول (به فرانسوی، Musée Napoleon Ier) کاخ فونتنبلو در فرانسه، در سال 1986 در Aile Louis XV کاخ Fontainebleau در محل آپارتمان‌های سلطنتی قدیمی ساخته شد.

موزه ناپلئون ایر

این نمایشگاه که به اولین امپراتوری (1804-1814) اختصاص دارد، صدها قطعه مبلمان، ظروف، اسلحه، پرتره و سایر اشیاء هنری متعلق به ناپلئون بناپارت و خانواده‌اش را به نمایش می‌گذارد. علاوه بر این، اتاق‌های متعدد موزه، لحظات روزمره و مناسبت‌های مهم زندگی امپراتور، مانند تاج‌گذاری، مبارزات سیاسی مختلف و تولد و کودکی پسر و وارث او، ناپلئون دوم را تداعی می‌کنند.

2. آپارتمان پاپ

آپارتمان پاپ (به فرانسوی Appartement du Pape) در کاخ فونتنبلو در فرانسه دارای اتاق‌ها، راهروها و بخش‌های دیگر بود و برای مشهورترین مهمانان در دوران امپراتوری ناپلئون بناپارت در نظر گرفته شده بود. نام فعلی آن به خاطر پاپ پیوس هفتم است که دو بار در کاخ فونتنبلو اقامت کرد، بار اول در سال 1804 و بار دوم در سال 1812.

3.آپارتمان‌های بزرگ

آپارتمان‌های بزرگ در کاخ فونتنبلو

کاشانه های بزرگ کاخ فونتنبلو در فرانسه (به فرانسوی Grands Appartements du Château de Fontainebleau) شامل اتاق‌ها، گالری‌ها و کاشانه های کوچک است در میان جالب‌ترین فضاها برای بازدید، ما عمدتاً دو اتاق رنسانس را توصیه می‌کنم: Galerie François Ier و Salles des Fêtes. علاوه بر اینها، می‌توانید در Galerie des Fastes و Galerie des Assiettes نیز قدم بزنید که رویدادهای مختلفی را در Fontainebleau به تصویر می‌کشند.

در نهایت، حتماً از Chapelle de la Trinité که توسط پادشاه فرانسیس اول طراحی شده است، دیدن کنید. با کمال تعجب، این کلیسای کوچک تنها چند دوره بعد، با پادشاه لویی سیزدهم، به طرز زیبایی تکمیل شد.

4.ژاردین دی دایان

باغ دیانا (به فرانسوی Jardin de Diane)، کوچک‌ترین باغ در کاخ فونتنبلو در فرانسه؛ به نام مجسمه‌ای است که چشمه مرکزی آن را زینت می‌دهد: Diana and the Doe. در ابتدا به عنوان یک باغ خصوصی برای پادشاهان خدمت می‌کرد و در قرن هفدهم شروع به تزئین آن با تخت‌های گل، درختچه‌های کوچک و مجسمه‌ها کرد. اندکی پس از آغاز امپراتوری ناپلئون، این باغ به یک باغ انگلیسی با چمن‌های بزرگ، اشکال آزاد و گونه‌هایی که به طور طبیعی رشد می‌کنند، تبدیل شد.

5.جردین آنگلیس

در زمان فرانسیس اول، باغ انگلیسی (به فرانسوی Jardin Anglais) نام دیگری داشت: Jardin des Pins (یعنی باغ کاج‌ها) در این کاخ وجود داشت.

جردین آنگلیس در کاخ فونتنبلو

این باغ که از چندین باغ کوچک و مجزا تشکیل شده بود، برای اولین بار در زمان سلطنت لویی چهاردهم مجدداً طراحی و دوباره توسط معمار منظر فرانسوی ماکسیمیلیان هورتوت که قبلاً در امپراتوری ناپلئون اول بود، بازسازی شد. امروزه، مجموعه‌ای از گیاهان عجیب و غریب، یک رودخانه، یک صخره مصنوعی و همچنین مسیرهای پرپیچ و خم دارای منظره‌ای خیره‌کننده را شامل می‌شود.

6.گراند پارتر

آیا می‌دانستید که Grand Parterre of Fontainebleau (به فرانسوی Grand Parterre de Fontainebleau) بزرگترین تخت گل نه‌تنها در فرانسه بلکه در اروپا است؟ اگرچه دیگر درختچه‌های تزئین شده اصلی خود را ندارد، طرح هندسی طراحی شده توسط André Le Nôtre تا به امروز باقی مانده است. از این گذشته، معمار منظر پادشاه لویی چهاردهم، با طراحی باغ‌های کاخ ورسای و باغ تویلری، به نماینده نهایی محوطه‌سازی باروک فرانسوی تبدیل شد.

چگونه به کاخ فونتنبلو برویم

شهر فونتنبلو تنها 40 دقیقه با قطار از پاریس فاصله دارد؛ بنابراین، از Gare de Lyon، تنها کاری که باید انجام دهید این است که با قطار Transilier R به سمت Montereau یا Montargis بروید.

قیمت بلیت 8.85 یورو (بزرگسالان) و 4.40 یورو (کودکان) است و در هر ایستگاهی قابل خریداری است. برای انجام این کار، از دفتر فروش بلیت بپرسید یا به دستگاه‌های فروش بی‌لت ایل دو فرانس مراجعه کنید.

ساعت کاری و قیمت بلیت کاخ فونتنبلو در فرانسه

کاخ فونتنبلو همه روزه باز است، به جز روزهای سه شنبه و تعطیلات در 1 ژانویه، 1 می و 25 دسامبر. ساعات کار کاخ فونتنبلو در فرانسه از 9:30 صبح تا 5 بعد از ظهر (اکتبر تا مارس) و از 9:30 صبح تا 6 بعد از ظهر (آوریل تا سپتامبر) است. آخرین ورود دقیقاً 45 دقیقه قبل از بسته شدن کاخ انجام می‌شود.

حیاط‌ها و باغ‌ها (در دسترس آزاد) هر روز از سال باز هستند، اما با برنامه‌های فصلی متفاوت: 9 صبح تا 5 بعد از ظهر (نوامبر تا فوریه)، 9 صبح تا 6 بعد از ظهر (مارس، آوریل و اکتبر) و 9 صبح تا ساعت 7 بعد از ظهر (مه تا سپتامبر).

هشدار: باغ دیانا و باغ انگلیسی به ترتیب سی دقیقه و یک ساعت قبل از زمان‌های ذکر شده بسته می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید