طاق پیروزی در پاریس

حقایق جالب درمورد طاق پیروزی در پاریس

طاق پیروزی در پاریس توسط ژان شالگرین در سال 1806 طراحی شد. این طاق نشانی از تاریخ بزرگ فرانسه و ادای احترام به مردمی است که در جنگ انقلاب فرانسه و جنگ ناپلئونی برای کشور جنگیدند و جان باختند. ساختار طراحی آستینار درست در وسط میدان 12 خطی این طاق قرار دارد و شما می‌توانید در تور پاریس به راحتی از آن بازدید کنید. خوب است بدانید که این بنای نمادین، یکی از پربازدیدترین بناهای دیدنی فرانسه است.

آیا می‌خواهید درباره این بنای تاریخی معروف فرانسوی بیشتر بدانید؟ این مقاله از کاریز تمام حقایق جالب در مورد طاق پیروزی در پاریس را که احتمالاً قبلاً نمی‌دانستید به شما ارائه می‌دهد.

14 حقیقت جالب درمورد طاق پیروزی فرانسه

14 حقیقت جالب درمورد طاق پیروزی فرانسه

طاق پیروزی در پاریس، یکی از نمادین‌ترین مکان‌های دیدنی پاریس است که شما با شرکت در تور فرانسه می‌توانید از لذت بازدید آن بهره‌مند شوید. هر ساله بیش از 1.5 میلیون نفر از سراسر جهان برای بازدید از این بنای با شکوه به پاریس می‌آیند.

طاق پیروزی با شکوه و قوی، واقعاً نمادی مناسب از قدرت و انعطاف‌پذیری فرانسه است. امروزه این طاق یکی از معروف‌ترین بناهای نظامی روی زمین است. در ادامه 20 واقعیت جالب طاق پیروزی درپاریس آورده شده که به شما کمک می‌کند درباره این بنای تاریخی پاریس بیشتر بدانید!

1. ناپلئون اول، دستور ساخت طاق پیروزی را داد

طاق پیروزی در پاریس، توسط ناپلئون اول در سال 1806 ساخته شد، درست دو سال پس از اینکه او با موفقیت کنترل فرانسه را به دست گرفت و خود را به عنوان امپراتور فرانسه تاج‌گذاری کرد.

این طاق برای بزرگداشت پیروزی فرانسه در نبرد آسترلیتز و نبردهای بزرگ دیگر از جمله انقلاب فرانسه و جنگ‌های ناپلئونی ساخته شده است. طاق پیروزی همچنین برای تجلیل از ارتش شکست‌ناپذیر فرانسه که در آن زمان بیشتر اروپا را فتح کرده بود، شناخته می‌شود.

2. ساخت این طاق 30 سال طول کشید

طاق پیروزی در پاریس سرانجام در 29 ژوئیه 1836 تکمیل شد. متأسفانه، ساخت آن به قدری طول کشید که ناپلئون اول و ژان شالگرین، سفارش‌دهنده و معمار اصلی آن، زنده نماندند تا پایان آن را ببینند.

 

ساخت این طالق 30 سال طول کشید

اعتقاد بر این است که ساخت و ساز آن بسیار طولانی شد زیرا ناپلئون و چالگرین در طرح خود بیش از حد جاه‌طلب بودند. این طاق به قدری بزرگ بود که بیش از دو سال طول کشید تا فقط پایه آن گذاشته شود.

علاوه بر این، ساخت و ساز در سال 1814، درست پس از کناره‌گیری ناپلئون متوقف شد. این پروژه تنها در سال 1823 توسط پادشاه لوئیس هجدهم پس از احیای سلطنت از سر گرفته شد. در تمام این سالها، رهبران و معماران مختلف بر ساخت و ساز قوس نظارت داشته‌اند تا اینکه سرانجام در 29 ژوئیه 1836 افتتاح شد.

3. ناپلئون ساخت ماکت چوبی طاق پیروزی را سفارش داد

در حالی که طاق پیروزی اصلی با سنگ آهک ساخته شده بود، ناپلئون از چالگرین خواست تا در سال 1810 یک ماکت چوبی از طاق بسازد.

ناپلئون این ماکت را برای عروسی خود با دوشس ماری لوئیز اتریش ساخته بود. او و عروس جدیدش وقتی از غرب وارد پاریس شدند از این طاق تشریفاتی گذشتند.

4. طاق پیروزی در پاریس، دومین طاق بزرگ در جهان است

طاق پیروزی دومین طاق بزرگ پاریس

شاید تعجب‌برانگیز باشد، اما طاق پیروزی در پاریس، بزرگترین طاق در جهان نیست. در گذشته، پس از اتمام آن، این عنوان باید در سال 1922 به طاق پیروزی در پیونگ یانگ، کره شمالی واگذار می‌شد.

این طاق توسط کیم ایل سونگ، رئیس‌جمهور کره شمالی در آن زمان ساخته شد، اما بنای یادبود همچنان از طاق پیروزی اصلی در پاریس الهام گرفته شده است.

5. طاق پیروزی از طاق رومی تیتوس الگوبرداری شد

طراحی طاق پیروزی در پاریس، یک طرح یونیک نبود. این بنا برگرفته از طاق تیتوس، یک سازه رومی باستان است که برای احترام به امپراتور مشهور روم، تیتوس ساخته شده است.

بر کسی پوشیده نیست که ناپلئون اول به امپراتوری روم باستان بسیار می نگریست؛ بنابراین، جای تعجب نیست که او از طاق باشکوه تیتوس الهام گرفته باشد.

البته، ناپلئون ناپلئون بود، او می خواست طاق پیروزی او بهتر و حتی خاطره‌انگیزتر باشد؛ بنابراین، طاق پیروزی، 15.24 متر بلندتر ساخته شده و جزئیات بسیار پیچیده‌تری نسبت به طاق تیتوس به آن داده شد.

6. طاق پیروزی در مرکز یک “ستاره” نشسته است

طاق پیروزی در مرکز یک ستاره نشسته است

نمای طاق پیروزی از بالا شکل یک ستاره را نشان می‌دهد. طاق پیروزی در مرکز میدانی به نام میدان شارل دوگل قرار دارد. از نظر تاریخی، این میدان Place de l’Étoile (مربع ستاره) نامیده می‌شد زیرا نقطه تلاقی دوازده خیابان مستقیم بود و شکل یک ستاره را تشکیل می‌داد.

از این رو، گفته می‌شود که طاق پیروزی در وسط یک étoile یا “ستاره” قرار دارد. همچنین به همین دلیل است که نام کامل این بنای تاریخی Arc de Triomphe de l’Étoile است.

7. هر ستون نشان‌دهنده نبردها و پیروزی‌های مهم فرانسه است

از آنجایی که طاق پیروزی در پاریس برای ادای احترام به ارتش فرانسه ساخته شد، جای تعجب نیست که ستون‌های آن نشان‌دهنده پیروزی‌های مهم فرانسه است.

اولین مورد به نام خروج داوطلبان 1792 / Le Départ de 1792 یا La Marseillaise است که به یاد قیامی که در 10 اوت 1792 روی داد، ساخته شده بود.

ستون سوم و چهارم مقاومت / La Résistance de 1814 و Peace / La Paix de 1815 نامگذاری شده‌اند. این ستون یادآور مقاومت فرانسه در طول جنگ ائتلاف ششم است، در حالی که صلح پیمان پاریس در سال 1815 را جشن می‌گیرد.

8. خورشید دو بار در سال در مرکز قوس غروب می کند

خورشید دو بار در سال در مرکز قوس غروب می کند

اگر زمان بازدید خود از طاق پیروزی را به خوبی تعیین کنید، ممکن است بتوانید شاهد یک منظره خیره‌کننده باشید.

دو بار در سال، خورشید دقیقاً در مرکز طاق غروب می‌کند. این پدیده شگفت‌انگیز معمولاً بین ماه‌های می و آگوست رخ می‌دهد. با این حال، تاریخ دقیق ممکن است متفاوت باشد. برای تحسین کامل آن، کافی است تا انتهای شرقی شانزه ‌یزه ادامه دهید.

9. دو تلاش برای ترور در طاق پیروزی رخ داده است

یکی از حقایق جالب در مورد طاق پیروزی در پاریس این است که 2 ترور در آن اتفاق افتاده است. رئیس جمهور سابق فرانسه، شارل دوگل، همنام مکانی که طاق در آن قرار دارد، پس از آزادی پاریس در سال 1944 تقریباً جان خود را از دست داد.

سپس در سال 2002، ژاک شیراک نیز به سختی از یک سوء قصد در طاق پیروزی جان سالم به در برد. او در آغاز رژه روز باستیل در حال سخنرانی برای سربازان بود که گلوله‌ای به سمت او شلیک شد. خوشبختانه در نهایت هر دوی این آقایان از این حملات جان سالم به در بردند.

10. یک سرباز ناشناس در زیر طاق دفن شده است

یک سرباز ناشناس در زیر طاق دفن شده است

آیا می دانستید که فردی در زیر طاق پیروزی دفن شده است؟ اطلاعات کمی در مورد این مرد به جز این واقعیت که او در طول جنگ جهانی اول جنگید، وجود دارد.

از آنجایی که آنها دقیقا نمی‌دانستند چه کسی را انتخاب کنند، 8 سرباز ناشناس از مناطق مختلف جنگ آورده شدند و آگوست تین، که از 8 بقایای سربازان محافظت می‌کرد، مأموریت یافت تا یک سرباز ناشناس را انتخاب کند که در نهایت در زیر خاک دفن شود. مقبره او برای احترام به کسانی که دلاورانه برای کشورشان در طول جنگ جهانی اول جان باختند ساخته شد.

11. طاق پیروزی زمانی نقطه تجمع نیروهای نظامی بود

پس از اتمام ساخت آن در سال 1836، طاق پیروزی به محل تجمع نیروهای نظامی تبدیل شد. طبق نامش، نیروهای فرانسوی معمولاً پس از نبردهای موفقیت آمیز و برای رژه نظامی سالانه روز باستیل، از طاق رژه می‌روند.

با این حال، از زمان ساخت مقبره سرباز گمنام، همه رژه‌های نظامی از راهپیمایی در زیر طاق واقعی خودداری کرده‌اند. حتی هیتلر نیز در زمان اشغال فرانسه توسط آلمان ها این رسم را رعایت می‌کرد.

12. 660 نام بر روی طاق پیروزی حک شده است

660 نام بر روی طاق پیروزی حک شده است

علاوه بر طرح‌های پیچیده و سرباز ناشناخته مدفون در زیر قوس، همچنین دارای 660 نام از سربازان و ژنرال‌هایی است که در جنگ‌های مختلف در طول انقلاب فرانسه جنگیده‌اند.

13. طاق پیروزی بهترین مناظر پاریس را ارائه می‌دهد

به دور از رویدادهای تاریخی که طاق پیروزی را به آنچه امروز است تبدیل می‌کند، بهترین مناظر پاریس را ارائه می‌دهد.

برای رسیدن به عرشه تماشای آن، می‌توانید از 284 پله بالا بروید یا با آسانسور خودتان را به تالار موزه برسانید. از آنجا می‌توانید از مناظر خیره‌کننده برج ایفل، 12 خیابانی که از قوس به هم می‌رسند، پشت بام‌های پاریس و غیره لذت برده و اساساً از منظره شهری پاریس لذت ببرید.

14. طاق پیروزی میزبان جشن های مختلف و مهم است

طاق پیروزی میزبان جشن های مختلف و مهم است

علاوه بر حقایق تاریخی در مورد طاق پیروزی، این مکان دیدنی هر ساله میزبان مجموعه وسیعی از رویدادها است. معروف‌ترین رژه نظامی روز باستیل در 14 ژوئیه است که مسابقه نظامی فرانسه را در خیابان شانزلیزه از میدان شارل دوگل، جایی که طاق پیروزی تا میدان کنکورد قرار دارد، به نمایش می‌گذارد. علاوه بر این، آتش بازی‌های عجیب شب سال نو در Arc de Triomphe برپا می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید