جنگل بامبو آراشیاما در ژاپن

حقایق جالب دباره جنگل بامبو آراشیاما در ژاپن

جنگل بامبو آراشیاما در ژاپن، یکی از آن جاذبه‌های فوق‌العاده‌ای است که بازدید از آن را نباید در تور ژاپن از دست دهید. این جنگل پوشیده شده از بامبو، درست خارج از شهر بزرگ کیوتو در ژاپن واقع شده است. جنگل بامبو آراشیاما که به خاطر شاخه‌های بلند بامبو خود مشهور است، برخی از آرامش‌بخش‌ترین مسیرهای پیاده روی شهر را ارائه می‌دهد. این جنگل به‌عنوان یکی از جاذبه‌های عکاسی در کیوتو و جهان نیز به شمار می‌رود.

جنگل بامبو آراشیاما در ژاپن از دوره هیان یک مقصد محبوب در این کشور بوده است. اشراف‌زادگانی که زیبایی‌های طبیعی را دوست داشتند به این جنگل رفت و آمد می‌کردند. در فصل شکوفه‌های گیلاس، آراشیاما پذیرای هزاران گردشگر است. مردم از مناظر نمادین و رنگ‌های زیبای پاییزی در این جنگل لذت می‌برند.

در داخل جنگل بامبو زیارتگاه‌ها، آلاچیق طلایی و همچنین تونل‌هایی از توری قرمز وجود دارد. بامبو به قدری صدای تسکین‌دهنده‌ای را از خود ساتع می‌کند که به عنوان یکی از 100 منظره صوتی عالی ژاپنی طبقه‌بندی شده است. تا انتهای این مطلب با مجله گردشگری کاریز همراه باشید تا هر آنچه که باید درباره جنگل بامبو آراشیاما در ژاپن بدانید به شما بگوییم.

1. معبد Nonomiya در جنگل بامبو آراشیاما قرار دارد

معبد Nonomiya در جنگل بامبو

فقط گیاهان بامبو نیستند که در جنگل بامبو آراشیاما در ژاپن یافت می‌شوند. زیارتگاهی شگفت‌انگیز نیز در میان این جنگل وجود دارد. معبد Nonomiya یک زیارتگاه شینتو بسیار زیبا دراین جنگل است.

این زیارتگاه توسط شاهزاده خانم‌های امپراتوری که در حال آماده شدن برای خدمت بودند مورد استفاده قرار می‌گرفت. همچنین معبد Tenryu-ji نیز در خارج از دروازه شمالی این جنگل یافت می‌شود.

خوب است بدانید که این معبد در فهرست میراث جهانی یونسکو و یکی از پنج معبد بزرگ کیوتو است. همچنین در ژاپن یک سنت وجود دارد که معابد بودایی باید در نزدیکی باغ‌های بامبو قرار داشته باشند. اعتقاد بر این است که بامبوها شبیه قدرت هستند.

به همین دلیل است که در ژاپن، زیارتگاه‌های شینتو و معابد بودایی اغلب در نزدیکی باغ‌های بامبو قرار دارند که به عنوان وسیله‌ای هوشمندانه برای دفع شر تلقی می‌شوند.

2. مسیرهای پیاده‌روی زیبایی در این جنگل وجود دارد

مسیر پیاده روی در جنگل بامبو آراشیاما در ژاپن مورد علاقه بسیاری از گردشگران است. مسیرهای پیاده روی این جنگل از میان پوشش گیاهی با منظره ای زیبا از گیاهان بلند بامبو عبور می‌کند.

مسیر مذکور از خیابان اصلی آراشیاما قابل دسترسی است. 300 متر طول و عرض این مسیر به اندازه‌ای است که عابران پیاده و دوچرخه سواران را به راحتی در خود جای خواهد داد.

3. جنگل بامبو آراشیاما گونه خاصی از بامبو را دارد

جنگل بامبو آراشیاما گونه خاصی از بامبو را دارد

جنگل بامبو آراشیاما در ژاپن بیشتر از نوع خاصی از بامبو به نام Moso Bamboo با نام علمی Phyllostachys edulis تشکیل شده است. این گیاه غول پیکر، بامبو است که اصالتاً ژاپنی نیست بلکه بومی چین و تایوان است. این گونه در چندین بخش دیگر ژاپن نیز یافت می‌شود.

4. یکی از راه‌های کاوش در باغ بامبو، قطار است

اشراف از قرن هشتم جذب جنگل بامبو آراشیاما در ژاپن شده بودند. آنها برای تعطیلات با خانواده خود از کیوتو و این جنگل دیدن می کردند تا از تغییر رنگ های فصل لذت ببرند. آنها همچنین روی رودخانه هوزو که بخشی از رودخانه کاتسورا است قایق سواری می‌کردند.

به غیر از ‌پیاده‌روی در مسیر و قایق‌سواری، از قطار رمانتیک ساگانو نیز می‌شود استفاده کرد تا منظره زیباتری از جنگل را ببینید. این قطار قدیمی به طول 7 کیلومتر در امتداد رودخانه هوزو حرکت می‌کند.

سفر با قطار حدود 30 دقیقه طول می‌کشد و هر ساعت حرکت می‌کند. همچنین قایق‌هایی وجود دارد که می‌توان از آنها برای کشف جنگل آراشیاما استفاده کرد.

5. جنگل بامبو آراشیاما به عنوان جاذبه‌ای برای عکاسی محسوب می‌شود

جنگل بامبو آراشیاما به عنوان جاذبه‌ای برای عکاسی محسوب می‌شود

جنگل بامبو آراشیاما در ژاپن یکی از جاذبه‌های عکاسی عالی در جهان محسوب می‌شود. این امر به دلیل پوشش گیاهی طبیعی این جنگل است که شامل بامبوهای بلند می‌شود. پرتوهای نور در طول روز از میان برگ‌های نازک بامبو و نور زرد در شب از چراغ‎ها عبور می‌کنند. زیبایی این جنگل خیره‌کننده است.

6. جنگل بامبو پر از موسیقی آرامش‌بخش است

گیاهان بامبو در جنگل بامبو آراشیاما در ژاپن به دلیل موسیقی آرامش‌بخش خود شناخته شده‌اند. با قدم زدن در جنگل، این صدای آرامش‌بخش را خواهید شنید که توسط گیاهان ایجاد می‌شود.

همانطور که باد ملایم می‌وزد، بامبو آهنگ‌های نرمی تولید می‌کند که صدای اطراف را در خود پنهان می‌کند. وزارت محیط زیست ژاپن این صدا را به 100 منظره صوتی ژاپن اضافه کرد.

این امر مردم محلی را تشویق می‌کند تا از طریق حواس خود با طبیعت ارتباط برقرار کنند. یک واقعیت جالب دیگر در مورد بامبوهت این است که پس از قطع شدن به مدت 6 ماه دوباره رشد می کنند. این گیاه پایدار است و محصولات مختلفی مانند فنجان، حصیر و سبد از آن تولید می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید