معبد کیومیزودرا در کیوتو

همه چیز درباره معبد کیومیزودرا در کیوتو

معبد کیومیزودرا در کیوتو یکی از جاذبه‌های فوق‌العاده‌ای است که نباید بازدید از آن را در تور ژاپن، از دست بدهید. کیومیزودرا (清水寺، به معنای “معبد آب خالص”) یکی از مشهورترین معابد ژاپن به شمار می‌رود. این معبد در سال 780 در محل آبشار اوتووا در تپه‌های جنگلی شرق کیوتو تأسیس شد و نام خود را از آب‌های خالص آبشار گرفته است.

معبد کیومیزودرا در کیوتو در ابتدا با فرقه Hosso، یکی از قدیمی‌ترین مدارس در بودیسم ژاپنی مرتبط بود، اما فرقه کیتا هوسو در سال 1965 به این معبد پیوست. در سال 1994، این معبد به فهرست میراث جهانی یونسکو اضافه شد. تا انتهای این مقاله با مجله گردشگری کاریز همراه باشید تا هر آنچه که باید درباره این معبد شگفت‌انگیز و مشهور بدانید، به شما بگوییم.

درباره معبد مشهور کیومیزودرا در کیوتو بیشتر بدانید

درباره معبد مشهور کیومیزودرا در کیوتو

معبد کیومیزودرا در کیوتو، یکی از معروف‌ترین و مشهورترین معابد کیوتو است که در منطقه هیگاشیامای شرقی واقع شده است. این معبد در سال 778 پس از میلاد تأسیس شد و شامل ساختمان‌هایی از قرن هفدهم، از جمله یک سالن اصلی به عنوان گنجینه ملی است. ساختار چوبی آن بدون شک چیزی است که این معبد به آن مشهور است و منظره پانورامایی فوق‌العاده‌ای از کیوتو را ارائه می‌دهد که از دریای افرا برمی‌خیزد.

معبد کیومیزودرا در کیوتو، در چند قدمی ایستگاه Gion Shijo قرار دارد. این مسیر شما را از طریق Ninenzaka و Sannenzaka، دو خیابان خرید تاریخی که به ورودی معبد منتهی می‌شوند، به معبد می‌رساند. این خیابان‌های مخصوص عابر پیاده که در ردیف مغازه‌های ژاپنی، صنایع دستی، سوغاتی‌فروشی‌ها و رستوران‌هایی قرار گرفته‌اند، مطمئناً در مسیر معبد یافت می‌شوند. در ادامه با جنبه‌های مختلف و مهمی از این معبد مشهور آشنا خواهید شد.

1.بوتای – ساختار چوبی معبد کیومیزودرا

مشهورترین جنبه معبد کیومیزودرا در کیوتو، ساختار چوبی آن به شمار می‌رود که از 168 ستون ساخته شده است. این سازه با استفاده از روشی نسبتاً خاص ساخته شده: ستون‌های کیاکی (زلکووای ژاپنی) به ارتفاع 12 متر که از درختان قطور و چند صد ساله و کفی از 410 تخته سرو ساخته شده بود، بدون استفاده از یک میخ، در عوض با تکیه بر قفل، مونتاژ و نصب شده اند.

اتصالات چوبی این معبد در تمام طول سال در بین گردشگران محبوب است و بدون توجه به فصل، منظره زیبایی را ارائه می‌دهد. سالن اصلی مجموعه این معبد، مجسمه‌های کوچکی از تجسم یازده چهره و هزار بازوی الوهیت بودایی Kannon را در خود جای داده و به بوتای متصل است که به عنوان صحنه ای برای وقف و نذورات ایجاد شده است.

2.بتکده سه طبقه معبد کیومیزودرا

بتکده سه طبقه معبد کیومیزودرا

بتکده سه طبقه در معبد کیومیزودرا در کیوتو، یکی از بلندترین سازه‌های قدیمی در نوع خود در ژاپن است که 31 متر ارتفاع دارد. قدمت ساختار فعلی به بازسازی انجام شده در سال 1633 می‌رسد، زمانی که رنگ قرمز اصلی آن نیز تعویض شد.

اگرچه هنگام نگاه کردن به پشت بام می‌توانید کاشی‌های سنتی اونیگاوارا را با چهره‌های شیطانی روی آنها ببینید، در گوشه جنوب شرقی نیز می‌توانید اژدهایی را مشاهده کنید که به عنوان خدای آب در نظر گرفته می‌شود و از سازه در برابر آتش محافظت می‌کند.

3.برج ناقوس معبد کیومیزودرا

برج ناقوس رنگارنگ معبد کیومیزودرا در کیوتو، در سال 1596 ساخته شد. اگر دقت کنید، می‌توانید گل‌های داوودی زیبایی را ببینید که بر فراز مگس بند برج حک شده‌اند. برج ناقوس در سال 1999 بازسازی شد، زمانی که رنگ زیبای سرخابی در طراحی این معبد افزایش یافت.

اگرچه در گذشته از این نوع ناقوس‌ها برای هدایت راهبان در طول روز استفاده می‌شد، اما اکنون معروف‌ترین رخداد آن در شب سال نو است، زمانی که این زنگ 108 بار به صدا در می‌آید تا نمادی از 108 آرزوی زمینی باشد که بودیسم اذعان می‌کند که باید بر آنها غلبه کرد.

4.آبشار اوتووا در کنار معبد کیومیزودرا

آبشار اوتووا در کنار معبد کیومیزودرا

معبد کیومیزودرا در کیوتو به دلیل آب خالصی که از آبشار Otowa no Taki جاری می‌شود نامگذاری شده و کیومیزو از نام معبد به “آب خالص” ترجمه شده است. می‌گویند این آب قدرت افزایش عمر و برآورده شدن آرزوها را دارد و خودتان می‌توانید یک ملاقه دسته‌بلند بردارید و از یکی از کانال‌های آب بنوشید!

5.تاینای مگوری در معبد کیومیزودرا

قبل از ورود به معبد اصلی با سالنی به نام Zuigu-dō روبرو می‌شوید که Tainai Meguri را در خود جای داده است. این مورد یکی از آن تجربه‌های جالب «فقط در ژاپن» است. اگر علاقه دارید، هزینه ورودی 100 ین را بپردازید و از پله‌ها به داخل تونل سیاه پایین بروید. رفتن به تاریکی، در واقع، نماد راه رفتن به رحم یک بودیساتوا زن و بیرون آمدن از آن به نور، نماد تولد دوباره است. اگر از تاریکی نمی‌ترسید، این چیزی است که بیشتر گردشگران از آن غافل هستند و واقعاً باید امتحان کنید!

6.مجسمه جیزو کنار معبد کیومیزودرا

مجسمه جیزو کنار معبد کیومیزودرا

مجسمه جیزو (کشتیگاربا) در خارج از دروازه ورودی معبد کیومیزودرا در کیوتو قرار دارد. در نگاه اول او شبیه یک مجسمه سنگی معمولی به نظر می‌رسد، اما این مجسمه، یک مجسمه خاص است که گفته می‌شود خواسته‌های شما را برآورده می‌کند؛ بنابراین چگونه کار می‌کند؟

باید آرزوی خود را بیان کنید. پس از انجام این کار، سر جیزو را 360 درجه بچرخانید. می‌گویند اگر در مورد موارد عاشقانه آرزویی کنید و سر او را به سمتی که آن شخص زندگی می‌کند بچرخانید، برای شما خوش‌شانسی به همراه خواهد داشت. جیزو نه‌تنها جادویی به نظر می‌رسد، بلکه بسیار شیک است و در طول سال لباس‌های مختلف و هماهنگ می‌پوشد.

7.رویدادهای روشنایی سالانه در معبد کیومیزودرا

معبد کیومیزودرا در کیوتو یکی از معدود معابدی است که رویدادهای روشنایی سالانه را برگزار می‌کند، که معمولاً همزمان با رویداد هیگاشیاما هاناتورو، فصل شکوفه‌های گیلاس، پاییز و سایر مناسبت‌های خاص است. در این دوره‌ها می‌توانید پس از تاریکی به معبد وارد شوید تا از نور ماهرانه درختان و ساختمان‌های معبد برای به نمایش گذاشتن زیبایی‌شان لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید