پارک گل آشیکاگا

پارک گل آشیکاگا – زیباترین پارک گل ژاپن

پارک گل آشیکاگا برای اولین بار در سال 1968 در ژاپن افتتاح شد و اکنون 94000 متر مربع (23 هکتار) زمین در حدود 74 کیلومتری شمال توکیو را در بر می‌گیرد. این پارک در سراسر ژاپن به دلیل نگهداری درخت 150 ساله ویستریا که توسط استان توچیگی به عنوان یک اثر ملی تعیین شده، مشهور است.

علاوه بر این شگفتی طبیعی، می‌توانید یک تونل 80 متری از ویستریا سفید یا کیبانای زرد، هزاران آزالیا، صدها گل دیگر و چراغ های زمستانی را با رفتن به این پارک، مشاهده کنید. خود  نیز در شب روشن می‌شوند و تجربه‌ای واقعاً ماورایی را ارائه می‌دهند. تا انتهای این مطلب با مجله گردشگری کاریز همراه باشید تا هر آنچه که باید درباره پارک گل آشیکاگا، بدانید به شما بگوییم.

شگفتی‌های پارک گل آشیکاگا در ژاپن

شگفتی‌های پارک گل آشیکاگا در ژاپن

ویستریا یکی از محبوب‎ترین گل‌ها در ژاپن است. این گل‌ها را مانند کوه فوجی در زبان ژاپنی، فوجی می‌نامند. یکی از بهترین مکان‌ها برای تماشای ی ویستریا، پارک گل آشیکاگا در شهر آشیکاگا، استان توچیگی است. پارک گل آشیکاگا دارای تعداد زیادی ویستریا آبی، سفید و صورتی و همچنین لابورنوم زرد (کینگوساری) است که شبیه ویستریا زرد رنگ به نظر می‌‌رسند.

یکی از درختان بزرگ ویستریا 100 ساله است و شاخه‌های آن برای ایجاد چتر بزرگی از گل‌های ویستریا آبی استفاده می‌شود. همچنین یک تونل طولانی از گل‌های ویستریا سفید را در این پارک خواهید  دید.

ویستریا در پارک گل آشیکاگا معمولاً در اوایل ماه می (اردیبهشت) شکوفه می‌دهد. از آنجایی که پارک گل آشیکاگا یکی از بهترین مکان‌ها برای تماشای ویستریا در ژاپن به حساب می‌آید، این پارک می‌تواند حتی در روزهای هفته نیز بسیار شلوغ باشد.

علاوه بر ویستریا، بسیاری از رستوران‌ها و مغازه‌ها را برای فروش گیاهان و محصولات محلی در این پارک پیدا خواهید کرد. هزینه ورودی بسته به زیبایی فصل بسیار متفاوت است.

پارک گل آشیکاگا همچنین در فصل زمستان به دلیل قرار دادن یک نمایشگر عظیم نورپردازی زمستانی بسیار محبوب شده است. این پارک که هر سال جمعیت زیادی را به خود جذب می‌کند، دروازه‌های خود را هر عصر از اواسط اکتبر تا اواسط فوریه باز می‌کند تا بازدیدکنندگان در نمایشگاه پرسه بزنند.

تقریباً هر گوشه‌ای از محوطه پارک با صدها هزار چراغ LED چند رنگ تزئین شده، بوته‌های گل، مسیرهای پیاده‌روی را پوشانده و در مجموعه‌های عظیم و خلاقانه در مقیاسی چشمگیر چیده شد‌اند. برخی از جذاب‌ترین جاذبه‌های دیدنی این پارک عبارتند از چندین صفحه نمایش ال‌ای‌دی بزرگ که دائماً در حال تغییر هستند که با تصاویر خلاقانه، نمایش‌های نوری هماهنگ با موسیقی، تونل‌های نوری و زنجیره‌های ال‌ای‌دی بی‌شماری آویزان شده‌اند.

جشنواره بزرگ ویستریا

جشنواره بزرگ ویستریا

در پارک گل آشیکاگا می‌توانید بیش از 350 درخت ویستریا را در حالت شکوفه کامل مشاهده کنید. این درختان به صورت مرحله‌ای شکوفا می‌شوند، ابتدا قرمز کم‌رنگ، سپس بنفش، سفید و زرد که به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد در طول جشنواره تجربیات متفاوتی داشته باشند.

هر سال، جشنواره بزرگ ویستریا بسته به گلدهی، از اوایل آوریل تا اواسط می برگزار می‌شود. در طول جشنواره بزرگ ویستریا، پارک معمولاً در ساعت 7 صبح باز شده و در ساعت 6 بعد از ظهر بسته می‌شود. دوره Light up همچنین دارای ساعات پذیرش شبانه ویژه است، از 5:30 بعد از ظهر تا 09:00 شب.

در زمستان، گل‌های کمتری در این پارک شکوفا می‌شوند. با این حال، زیبایی این پارک با نمایشگرهای روشنایی زمستانی جذاب تکمیل می‌شوند. تقریباً هر اینچ از پارک به یک باغ گل روشن تبدیل می‌شود که با 4.5 میلیون چراغ ال‌ای‌دی چند رنگی ساخته شده است.

رشته‌هایی از چراغ‌هایی که شبیه فوجی هستند، از پرده‌ها آویزان شده‌اند. چراغ‌ها، بوته‌ها، درختان  و مسیرهای پیاده‌روی را می‌پوشانند. نمایش‌های نور و صفحه نمایش LED در پارک گل آشیکاگا با موسیقی هماهنگ شده تا یک تجربه فرار رویایی ایجاد کنند.

باغ گل‌های روشن برای سه سال متوالی برنده جایزه روشنایی ژاپن شده و یکی از سه رویداد برتر نورپردازی در ژاپن است.

اگر پارک گل آشیکاگا را دوست دارید، حتماً از دیگر تونل های ویستریا ژاپن، از جمله باغ های کاواچی فوجی در کیتاکیوشو، دیدن کنید.

چگونه از توکیو به پارک گل آشیکاگا برویم

راه های مختلفی برای رسیدن به ایستگاه پارک گل آشیکاگا وجود دارد، اما ابتدا باید به ایستگاه اویاما برسید تا از خط JR Ryomo استفاده کنید.

سریع‌ترین راه سوار شدن به شینکانسن (41 دقیقه از ایستگاه توکیو) است. برخی از خطوط Shinkansen om Tohoku Shinkansen در ایستگاه Oyama توقف دارند. همچنین می‌توانید از خط JR Utsunomiya (1 ساعت و 10 دقیقه تا ایستگاه توکیو) استفاده کنید.

پس از ورود به ایستگاه اویاما، به خط JR Ryomo به ایستگاه پارک گل آشیکاگا (34 دقیقه) منتقل شوید. این پارک سه دقیقه پیاده از ایستگاه فاصله دارد که در 607 Hasamacho، Ashikaga قابل دسترسی است.

ساعات کار و هزینه ورودی پارک گل آشیکاگا

ساعت کار پارک گل آشیکاگا

در بیشتر ایام سال، پارک گل آشیکاگا در ساعت 9 صبح باز و در ساعت 6 بعد از ظهر بسته می‌‍‌‌‌شود. در روزهای شنبه، یکشنبه و در تعطیلات ملی برای “باغ گل‌های روشن”، پارک تا ساعت 9 شب باز است.

در طول زمستان، از اواخر نوامبر تا فوریه، ساعات کاری کاهش می‌یابد، از 10 صبح تا 5 بعد از ظهر. در طول دوره جشنواره ویستریا (اواسط آوریل تا اواسط مه) می‌توانید از ساعات 7 صبح تا 9 شب از دیدن پارک گل آشیکاگا لذت ببرید.

این پارک در تمام طول سال باز است و فقط در 31 دسامبر و سومین چهارشنبه و پنجشنبه فوریه تعطیل خواهد بود. بسته به زمان سال و نوع بلیط خریداری‌شده، هزینه پذیرش بزرگسالان از 300 تا 1800 ین متغیر است. قیمت‌ها در فصل اوج گل، در ماه‌های آوریل و می، بالاترین میزان را شامل می‌شود. از ژوئیه تا فوریه می‌توانید از قیمت‌های پایین‌تر استفاده کنید. برای کودکان، هزینه‌ها بین 100 تا 900 ین است. پذیرش کودکان زیر چهار سال رایگان است.

بهترین زمان برای بازدید از پارک گل آشیکاگا چه زمانی است؟

از نقطه نظر گیاه‌شناسی، یک سال در ژاپن را می توان به هشت فصل یا فصل گل تقسیم کرد. این موارد شامل:

  • جشنواره گل‌های بهاری، از اوایل مارس تا اواسط آوریل؛
  • داستان ویستریا، از اواسط آوریل تا اواسط می؛
  • باغ رنگین‌کمان، از اواسط ماه مه تا اوایل ژوئن؛
  • باغ آبی و سفید، از اوایل ژوئن تا اوایل جولای؛
  • پوره‌های آب، از اوایل ژوئیه تا اواخر سپتامبر؛
  • باغ بنفش، از اوایل اکتبر تا اواخر نوامبر؛
  • باغ زیبا، اواخر اکتبر تا اواخر ژانویه.

هر کدام از این فصول زیبایی و جذابیت خاص خود را دارند. صدها درخت و گیاه گلدار در هر فصل قابل مشاهده هستند؛ حتی در سرمای زمستان. در حالی که بسیاری از بازدیدکنندگان از اواسط آوریل تا اواسط مه را برای تماشای گیاه ویستریا انتخاب می‌کنند، پارک گل آشیکاگا در تمام طول سال چیزهای زیادی برای ارائه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید