مجله گردشگری کاریز

همه چیز درباره آبشار شیرایتو در ژاپن

آبشار شیرایتو در ژاپن

آبشار شیرایتو در ژاپن، به‌عنوان بزرگ‌ترین آبشار این کشور شناخته می‌شود. آب شفاف این آبشار از بین لایه‌های آتشفشان فوجی بیرون می‌زند. این آبشار در دامنه‌های جنوب غربی کوه فوجی قرار دارد.

در واقع آبشار شیرایتو که با عرض 150 متر در میان لیست زیباترین آبشارهای ژاپن قرار دارد، از آب چشمه آتشفشان تغذیه می‌شود و از لبه صخره‌ای به ارتفاع 20 متر با جریان‌های نازک سفیدی که شبیه رشته‌های آویزان ابریشم است، جاری می‌شود. این آبشار از طریق یک مسیر پیاده‌روی آسان و تنها در چند دقیقه به راحتی قابل دسترسی است.

در مسیری که به سمت آبشار منتهی می‌شود، چندین مغازه سوغاتی‌فروشی نیز قرار دارند که عموما توریست‎‌ها علاقه زیادی به آن‌ها نشان می‌دهند. این منطقه در تابستان زمانی که آبشار با ذوب برف‌های زمستانی کوه فوجی و باشاخ و برگ‌های سبز پوشانده شده‌اند و همچنین در طول فصل پاییز (معمولا از اواسط تا اواخر نوامبر) که برگ‌ها رنگ‌هایشان تغییر می‌کند، در بهترین حالت خود قرار دارد. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری در رابطه با این آبشار شگفت‌انگیز بدست آورید، تا انتهای این مطلب با مجله گردشگری کاریز همراه باشید تا هر آنچه که باید درباره آبشار شیرایتو در ژاپن بدانید، به شما بگوییم.

تاریخچه آبشار شیرایتو در ژاپن

تاریخچه آبشار شیرایتو در ژاپن

آبشار شیرایتو در ژاپن در سال 1936 به‌عنوان مکانی دیدنی، بنایی طبیعی و همچنین در سال 1950 به عنوان یکی از “100 نقطه برتر گردشگری در بخش آبشار” انتخاب شد. این آبشار و منظره آن از زمان‌های قدیم مورد علاقه مردم بوده است.

آبشار شیرایتو به عنوان مکانی که کاکوگیو هاسگاوا (بنیانگذار فوجیکو؛ عبادت کوه فوجی) در آن عملیات عبادت را انجام می‌داد و همچنین مکان زیارت فوجیکو شناخته می‌شود.

آبشار شیرایتو، شگفت‌انگیزترین آبشار ژاپن

آبشار شیرایتو  در ژاپن که شامل کل آبشار در عرض 150 متر است، از کوه فوجی سرچشمه می‌گیرد. وقتی به این آبشار نزدیک شوید مطمئناً در کنار آن احساس آرامش خواهید کرد و از طبیعت لذت خواهید برد. شکلی که آب مانند نخ ابریشم از این آبشار به پایین سرازیر می‌شود، به نام Shiraito (به ژاپنی به معنی نخ ابریشم) معروف است و هوای مطبوعی را به اطراف منتقل می‌کند.

چرا آبشار شیرایتو در ژاپن به‌عنوان میراث جهانی یونسکو انتخاب شد؟

آبشار شیرایتو در ژاپن، مکانی ضروری برای اثبات ارزش جهانی به عنوان پرستش کوه فوجی به شمار می‌رود.

طبق سوابق فوجیکو، آبشار شیرایتو مکانی برای تمرین، وضو گرفتن در آب سرد و زیارت است. اینها دلایل اصلی انتخاب آبشار شیرایتو در فهرست میراث جهانی یونسکو هستند. تصویری که پیروان فوجیکو کشیده‌اند نه تنها صحنه‌های تمرین در آبشار شیرایتو را به شما نشان می‌دهد، بلکه به شما می‌گوید که آثار بسیار زیبایی از گذشته، هنوز در آنجا وجود دارد.

پله‌های زیبا در اطراف آبشار شیرایتو

پله های بلند و زیبایی وجود دارد که به سمت این آبشار روانه هستند. قبل از پله‌ها، دو مسیر برای رسیدن به آبشار شیرایتو وجود دارد. یکی جلوی پله‌هاست که نزدیک خیابان غرفه ها قرار دارد و یکی دیگر مسیرهای عابر پیاده امن است (ساحل سمت راست و سمت بالای آبشار). اگر هوا آفتابی باشد، می‌توانید از منظره کوه فوجی در این مسیر لذت ببرید.

رویدادهایی که در کنار آبشار شیرایتو برگزار می‌شود

رویدادهایی که در کنار آبشار شیرایتو برگزار می‌شود

“جشنواره یادبود Suketsune Kudo از داستان‌های Soga و vol.Kusajisi (Kusajisi no Maki)” در اطراف آبشار شیرایتو در اواسط آوریل برگزار می‌شود که در آن به ارتباط با انتقام برادران سوگا اشاره می‌شود.

مکانی که اردوگاه کودو در زمان شکار در فوجی برپا شد، امروزه محل قبر او است. مردم منطقه برای تمیز نگه داشتن آن هر از گاهی می آیند و از آن بازدید می‌کنند. جشنواره یادبود Suketsune Kudo از Soga Stories سالی یک بار در کنار آبشار شیرایتو در ژاپن برگزار می‌شود.

کوساجی سیکی به تمرین تیراندازی به هدفی به شکل آهو که از علف ساخته شده بود، می‌پرداخت.در واقع کوساجی سیکی در مکانی انجام می شود که در گذشته واقعاً این تمرین در آن اتفاق افتاده است، یعنی کنار آبشار شیرایتو در ژاپن.

نحوه رسیدن به آبشار شیرایتو و اطراف آن

اتوبوسهای بین ایستگاه Shin-Fuji، ایستگاه Fujinomiya و فوجی Five Lakes در طول مسیر در آبشار Shiraito توقف میکنند. سفر یک طرفه از ایستگاه کاواگوچیکو حدود 80 دقیقه طول می‌کشد و 1760 ین هزینه دارد؛ همچنین از ایستگاه شین فوجی تا این آبشارحدود یک ساعت طول خواهد کشید و 1080 ین هزینه خواهد داشت. با این حال، تنها 3-4 اتوبوس در روز برای رسیدن به آبشار وجود دارد. اتوبوس‌های محلی که یک یا دو بار در ساعت بین ایستگاه فوجینومیا و آبشار شیرایتو (30 دقیقه، یک طرفه 630 ین) کار می کنند، خدمات بیشتری را ارائه می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *