مجله گردشگری کاریز

موزه جیبلی در ژاپن – غرق شدن در دنیای انیمیشن

موزه جیبلی در ژاپن

موزه جیبلی در ژاپن، در حومه غربی توکیو در این کشور قرار دارد. موزه‌ای خارق‌العاده و عجیب که به استودیوی فیلم‌سازی افسانه‌ای استودیو جیبلی (که اغلب «دیزنی ژاپن» نامیده می‌شود) اختصاص دارد.

استودیو جیبلی که توسط کارگردان هایائو میازاکی تأسیس شد، محبوب‌ترین فیلم‌های انیمیشن، مانند “همسایه من توتورو”، “شاهزاده مونونوکه”، “روح دور” و “پنیو” را ارائه می‌دهد.

موزه شگفت‌انگیز جیبلی تعداد زیادی از بازدیدکنندگان را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند و جالب است بدانید که بلیط‌های آن بسیار محدود است. تا انتهای این مقاله با مجله گردشگری کاریز همراه باشید تا هر آنچه که باید درباره موزه جیبلی در ژاپن و تهیه بلیط برای بازدید آن بدانید، به شما بگوییم.

درباره موزه جیبلی بیشتر بدانید

درباره موزه جیبلی بیشتر بدانید

نام “جیبلی” از کلمه ایتالیایی به معنای نسیم گرم صحرا گرفته شده و هایائو میازاکی امیدوار بود استودیو جیبلی ” نسیمی جدید را در صنعت انیمه بدمد.”

هدف میازاکی خلق دنیاهایی پیچیده، سرسبز و با توجه به حرکت و جزئیات بود که ممکن است به بینندگان این حس را منتقل کند که این دنیاها می‌توانند واقعی باشند (صرف‌نظر از اینکه در طول داستان چه چیزهای خارق‌العاده یا شگفت‌انگیزی رخ داده است).

موزه جیبلی به کارهای استودیو و همچنین به روشن کردن مکانیک دنیای انیمیشن اختصاص دارد. اگرچه ارجاعات زیادی به فیلم‌های دوست‌داشتنی در موزه وجود دارد، اما لازم نیست که طرفدار استودیو جیبلی باشید تا از هنر شگفت‌انگیز موجود در آن قدردانی کنید یا کاملاً مجذوب نمایشگاه‌های آن شوید!

موزه جیبلی که در لبه پارک Inokashira توکیو قرار دارد (در ادامه در مورد نحوه دسترسی به موزه بیشتر توضیح می‌دهیم)، عمارتی چند طبقه پر از پیچ و خم، درهای کوچک، پله‌های پیچ در پیچ و باغی روی پشت بام است که حال و هوای آن را به خوبی تداعی می‌کند.

نمایشگاه های موزه جیبلی

سالن اصلی نمایشگاه موزه جیبلی در ژاپن، جادوی انیمیشن را با ابزارهای مکانیکی بزرگ و پیچیده به نمایش می‌گذارد. سپس اتاق‌های نمایشگاه کوچک‌تری در سرتاسر ساختمان وجود دارد، برخی دائمی و برخی دیگر سال به سال تغییر می‌کنند.

یکی از اتاق‌های نمایشگاه دائمی استودیوی کارگردان هنری استودیو جیبلی را به نمایش می‌گذارد تا ریزترین جزئیات را شامل شود؛ حتی کاسه‌های آب نبات واقعی روی میز و گلدان‌های رنگ گواش با قلم‌موهایی که برای نقاشی پس‌زمینه‌های زیبای این فیلم‌های دوست‌داشتنی به نمایش گذاشته‌اند، استفاده می‌شوند.

دیوارهای این “استودیو” با هنرهای زیبا پوشانده شده و استودیو جیبلی تا حدود زیادی بین استودیوهای انیمیشن منحصر به فرد است؛ زیرا تاکید مهمی بر پس زمینه دارد و زمان زیادی را صرف توسعه حال و هوا و جزئیات دنیایی می کند که شخصیت ها در آن زندگی می کنند.

همچنین چندین کتاب یادداشت جالب در نمایشگاه اصلی موزه جیبلی در ژاپن به نمایش گذاشته شده که نشان می‌دهد چگونه هنرمندان از طبیعت، شاهکارهای مهندسی و هنر انتزاعی برای خلق این فیلم‌های مسحورکننده الهام گرفته‌اند.

یکی دیگر از مناطق نمایشگاهی دارای سرگرمی‌های تعاملی و در اندازه واقعی از محیط‌های فیلم است، مانند فضای داخلی کشتی‌های پرنده شگفت‌انگیز «لاپوتا» که در آن می‌توانید گالی را کاوش کنید، کشوها و کابینت‌ها را باز کنید تا آنها را پر از ظروف آشپزخانه و مواد آشپزی بیابید.

در نزدیکی بالای موزه، بازدیدکنندگان این شانس را دارند که با یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های فیلم‌های استودیو جیبلی بازی کنند: یک کتبوس مخملی غول‌پیکر از «همسایه من توتورو!» لطفا توجه داشته باشید که فقط کودکان 12 ساله و کمتر می توانند وارد این نمایشگاه شوند.

نمایشگاه اصلی موزه جیبلی

علاوه بر اتاق‌های نمایشگاهی مختلف، در طبقه همکف یک تئاتر مینیاتوری لذت‌بخش وجود دارد که انیمیشن کوتاهی از استودیو را نشان می‌دهد که منحصراً برای موزه جیبلی در ژاپن ایجاد شده و فقط در این موزه قابل مشاهده است. این فیلم کوتاه هر ساعت چندین بار پخش می‌شود.

ممکن است شگفت‌زده شوید که تقریباً به هر کجای موزه بروید، کارکنان انگلیسی‌زبان را خواهید دید که به همه بخش‌های استودیو جیبلی کاملاً مسلط هستند؛ بنابراین به هر سؤالی که ممکن است داشته باشید  به راحتی پاسخ می‌دهند.

نحوه دریافت بلیط موزه جیبلی

برای بازدید از موزه جیبلی در ژاپن هیجان‌زده هستید؟ فراموش نکنید، برای خرید بلیط این موزه باید از قبل برنامه‌ریزی کنید، زیرا آنها از قبل فروخته می‌شوند!

تهیه بلیط موزه جیبلی کار آسانی نیست. جدا از این واقعیت که بلیط‌ها زودتر از موعد به فروش می‌رسند، فرآیند خرید بلیط نیز آنطور که اکثر مسافران آرزو می‌کنند ساده نخواهد بود.

البته، ابتدا باید تصمیم بگیرید که چه زمانی می خواهید از موزه جیبلی در ژاپن بازدید کنید. وب سایت رسمی موزه جیبلی معمولاً تقویم افتتاحیه آن را فهرست می‌کند. به این نکته توجه کنید که موزه  سه‌شنبه‌ها بسته است اما در روزهای دیگر از ساعت 10 صبح تا 6 بعد از ظهر باز خواهد بود.

تهیه بلیط موزه جیبلی از طریق JTB

تهیه بلیط موزه جیبلی

JTB بزرگترین آژانس مسافرتی ژاپن است که دفاتری در سراسر جهان دارد. موزه جیبلی بلیط ها را از طریق دفاتر جهانی JTB ارائه می‌دهد.

JTB تعداد محدودی بلیط را تقریباً 3 ماه قبل از تاریخ بازدید مورد نظر شما برای خرید ارائه می دهد. فروش بلیط ها از اول ماه برای کل ماه 3 ماه بعد آغاز می شود؛ بنابراین اگر می‌خواهید در هر زمانی در ماه مه (چه 1 یا 31 مه) از آن بازدید کنید، بلیت‌ها از اول فوریه برای تمام ماه مه فروخته می‌شوند.

تهیه بلیط موزه جیبلی از طریق فروشگاه لوسون

لاوسون یکی از معدود کانبینی‌ها (فروشگاه های رفاهی) در ژاپن است. اگر در ژاپن هستید یا دوستی در این کشور دارید، می‌توانید به صورت حضوری از لاوسون بلیط تهیه کنید. برای کسانی که خارج از ژاپن هستند، می‌توانند بلیط‌های موزه جیبلی را از طریق پلتفرم بلیط آنلاین لاوسون دریافت کنند.

چگونه به موزه جیبلی در ژاپن برویم؟

موزه جیبلی در ژاپن که در حاشیه پارک Inokashira توکیو در این کشور قرار دارد، از هر دو ایستگاه Kichijoji و Mitaka فاصله دارد. می‌توانید با خط JR Chuo از ایستگاه عظیم شینجوکو به کیچی‌جوجی یا میتاکا رفته یا با خط Keio Inokashira از شیبویا به کیچی‌جوجی بروید.

اگر عاشق پیاده‌روی هستید، قدم زدن از ایستگاه کیچی جوجی تا موزه جیبلی را توصیه می‌کنیم. برای کاوش در خود کیچی‌جوجی، قبل و یا بعد از آن، حتماً وقت بگذارید. کیچی‌جوجی محله‌ای سرگرم‌کننده و پرانرژی، پر از مغازه‌های جالب و غذا و نوشیدنی عالی است. از طرف دیگر، یک اتوبوس محلی از میتاکا به موزه جیبلی وجود دارد که تقریباً هر 20 دقیقه یک بار از خروجی جنوبی ایستگاه میتاکا حرکت می‌کند.

گشت و گذار در جاذبه‌های اطراف موزه جیبلی

گشت و گذار در جاذبه‌های اطراف موزه جیبلی

از آنجایی که برای بازدید از موزه جیبلی در ژاپن در غرب توکیو خواهید بود، بهتر است از مکان‌های گردشگری دیگر در اطراف این موزه نیز لذت ببرید! در این بخش از شهر چیزهای بسیار خوبی برای دیدن و انجام دادن وجود دارد، از جمله:

  • قدم زدن در پارک Inokashira و Kichijoji برای لذت بردن از غذاهای عالی و بوتیک‌های منحصر به فرد آن؛
  • لذت بردن از انرژی هیجان‌انگیز منطقه خرید ناکانو برادوی؛
  • گشت و گذار در دو محله مملو از مغازه‌های سوغاتی، کافه‌ها، فروشگاه‌های قدیمی.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *