مجله گردشگری کاریز

همه چیز درباره پارک ساحلی هیتاچی در ژاپن

پارک ساحلی هیتاچی در ژاپن

پارک ساحلی هیتاچی در ژاپن، یک پارک بزرگ در نزدیکی میتو در استان ایباراکی این کشور است که نباید بازدید از آن را در تور ژاپن از دست دهید. این پارک دارای انواع فضاهای سبز و گل‌های فصلی، وسعت 350 هکتار و همچنین یک پارک تفریحی، مسیر پیاده‌روی و چندین مسیر دوچرخه‌سواری است.

گل نمادین پارک هیتاچی، نموفیلا آبی است که در بهار تپه میهاراشی را می‌پوشاند و رنگ آسمان را به خوبی تداعی می‌کند. گلها معمولاً از اواخر آوریل تا اواسط اردیبهشت در اوج خود هستند. مسیرهایی از تپه عبور می‌کنند که مناظری از اقیانوس آرام و بقیه پارک ارائه می‌دهند. در پاییز، تپه توسط بوته‌های سبز رنگ کوکیا پوشیده می‌شود که با سردتر شدن هوا به آرامی قرمز می‌شوند. این رنگ‌های پاییزی معمولاً از اوایل تا اواسط اکتبر بسیار زیبا هستند. تا انتهای این مطلب با مجله گردشگری کاریز همراه باشید تا هر آنچه که باید درباره پارک ساحلی هیتاچی در ژاپن بدانید، به شما بگوییم.

درباره پارک هیتاچی بیشتر بدانید

درباره پارک هیتاچی بیشتر بدانید

پارک ساحلی هیتاچی در ژاپن پارک بزرگی از تپه‌های آرام، دشت‌های پوشیده از چمن و جنگل‌ها در ساحل استان ایباراکی است که در تمام طول سال با مجموعه‌ای از گل‌های فصلی شکوفا می‌شود.

انبوه گیاهان این پارک شامل حدود 4.2 هکتار نموفیلا (چشم آبی بچه)، 32000 کوچیا (سرو تابستانی)، 500 نوع نرگس، 230 گل لاله و 120 نوع گل رز است. مزرعه گل نموفیلا که در بهار شکوفا می‌شود آنقدر دیدنی است که توسط CNN به عنوان یکی از 36 مکان زیبای ژاپن انتخاب شد.

تپه وسیع Miharashi مملو از نموفیلا، یک منظره پانوراما از آسمان، دریا و تپه را ببه زیبایی تداعی می‌کند. فصل بهار در این پارک منظره‌ای از نرگس‌ها، لاله‌ها و منظره خیره‌کننده معروف پارک از نموفیلای آبی آسمانی که بر روی تپه Miharashi آن گسترده شده را به ارمغان می‌آورد. گل‌های آفتابگردان، خشخاش، گل رز و زینیا در تابستان با رنگ‌های خیره‌کننده این پارک را زیبا می‌کنند.

با کاهش دما، رنگ‌های پاییزی مناظر را تغییر می‌دهند. از اواخر سپتامبر، دریای کوچیا به تدریج از سبز روشن به قرمزهای تیره محو تبدیل می‌شود، درجه‌بندی رنگ‌ها شیب‌ها و خیزش‌های تپه Miharashi را پر می‌کند. در ماه اکتبر، کل دامنه تپه به یک ملیله بافت دار با شکوه از قرمز آتشین تبدیل می‌شود. زمستان نیز با شکوفه‌های زرد و صورتی و درختان آلوی ژاپنی و زمستانی بسیار خیره‌کننده و زیبا به نظر می‌رسد.

گل‌های زیبای پارک ساحلی هیتاچی

گل‌های زیبای پارک ساحلی هیتاچی

اگرچه نموفیلاها شناخته شده ترین گل‌های پارک هستند، گل‌های مختلف دیگری نیز در بیشتر اوقات سال در پارک ساحلی هیتاچی در ژاپن شکوفا می‌شوند. در نزدیکی ورودی اصلی پارک، یک منطقه جنگلی بزرگ با باغ سوئیزن قرار دارد که گل نرگس معمولاً از اواسط ماه مارس در آن شکوفا می‌شود؛ این در حالی است که لاله‌ها در سراسر دریاچه معمولاً در اواخر آوریل شکوفا می‌شوند.

اگرچه گل‌ها از نقاط برجسته فصلی در این پارک به شمار می‌روند، اما می‌توان از این پارک در تمام طول سال لذت برد. مسیرهای پیاده‌روی در جنگل طبیعی هیتاچیناکا وجود دارد، در حالی که باغ تپه گیاهان بومی خط ساحلی ژاپن را به نمایش می‌گذارد. حتی زمانی که بقیه پارک شلوغ است، این منطقه اغلب نسبتاً خلوت و در سکوت باقی می‌ماند.

پارک ساحلی هیتاچی همچنین دارای یک پارک تفریحی کوچک با بیش از 25 وسیله سواری و جاذبه است، از جمله چرخ و فلک 100 متری، توپ گلف، یک زمین BMX و یک ترن هوایی. استفاده از بیشتر سواری ها و فعالیت‌ها نیاز به هزینه اضافی دارند. رستوران‌ها و مکان‌های استراحت در سرتاسر پارک پراکنده هستند و یک منطقه باربیکیو برای پیک نیک نیز در پارک ساحلی هیتاچی در ژاپن دسترس است.

گشت و گذار در پارک ساحلی هیتاچی در ژاپن

گشت و گذار در پارک ساحلی هیتاچی در ژاپن

با توجه به بزرگی پارک، دو روش برای رفت و آمد به پارک ساحلی هیتاچی در ژاپن به جز پیاده‌روی وجود دارد. دوچرخه‌های کرایه‌ای از 450 ین برای سه ساعت استفاده در دسترس هستند و تقریباً یازده کیلومتر مسیر دوچرخه سواری، جدا از مسیرهای عابر پیاده، امکان دسترسی آسان به مناطق مختلف پارک را فراهم می‌کند. یک قطار کوچک (روی لاستیک‌ها) نیز در اطراف پارک با توقف در مکان‌های متعدد حرکت می‌کند. هزینه قطار برای یک روز 600 ین است.

چگونه به پارک هیتاچی در ژاپن برویم؟

در بخش پایانی این مطلب به شما خواهیم گفت که چگونه به پارک ساحلی هیتاچی در ژاپن بروید:

**از میتو به پارک ساحلی هیتاچی در ژاپن

از ایستگاه میتو، با خط JR Joban به ایستگاه کاتسوتا بروید (5 دقیقه، 190 ین یک طرفه، قطارهای متعدد در ساعت)، از جایی که اتوبوس شما را به پارک می‌برد (15 دقیقه، 400 ین یک طرف، هر 20-30 دقیقه)).

**با اتوبوس بزرگراه از توکیو به پارک ساحلی هیتاچی در ژاپن

اتوبوس‌های مستقیم بزرگراهی نادر، ایستگاه توکیو را به پارک ساحلی هیتاچی متصل می‌کند. سفر یک طرفه حدود 2.5 ساعت طول می‌کشد، 2300 ین هزینه دارد و توسط گذرگاه ریلی ژاپن پوشش داده نمی‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *