باغ‌ تویلری در فرانسه

همه چیز درباره باغ‌ تویلری در فرانسه

باغ‌ تویلری در فرانسه، نام خود را از کارخانه‌های کاشی‌سازی گرفته‌‌ که قبلاً در محله‌ای قرار داشت که ملکه کاترین دو مدیچی در سال 1564 کاخ تویلری را در آن ساخت. آندره لو نوتر، باغبان مشهور پادشاه لوئی چهاردهم، باغ‌ تویلری را در سال 1664 بازسازی کرد. باغ‌هایی که لوور را از میدان کنکورد جدا می‌کنند، مکانی دلپذیر برای پیاده‌روی و فرهنگ برای پاریسی‌ها و گردشگران هستند. باغ‌ تویلری یکی از آن جاذبه‌هایی است که نباید بازدید از آن را در تور فرانسه از دست دهید.

مجسمه‌های مایلول در باغ‌ تویلری در کنار مجسمه‌های رودین یا جاکومتی قرار دارند که واقعا شگفت‌انگیز هستند. دو حوض در باغ، مکان‌های مناسبی برای استراحت به شمار می‌روند. موزه اورنجری نیز (جایی که بازدیدکنندگان می‌توانند آثار مونه را تحسین کنند) در بخش جنوب غربی تویلری قرار دارد. تا انتهای این مطلب با کاریز همراه باشید تا هر آنچه که باید درباره باغ‌ تویلری در فرانسه بدانید، به شما بگوییم.

حقایق جالب درباره باغ‌ تویلری در فرانسه

حقایق جالب درباره باغ‌ تویلری در فرانسه

بگذارید در همین ابتدای مطلب با حقایق بسیار جالبی در رابطه با باغ‌ تویلری در فرانسه آشنا شوید. در ادامه 10 مورد از این حقایق را با شما به اشتراک گذاشتیم:

1. کاترین دی مدیچی باغ تویلری را ایجاد کرد

ملکه کاترین دو مدیچی که از خانواده‌های سلطنتی ثروتمند فلورانس بود، در سال 1564 پس از مرگ تصادفی پادشاه هنری دوم، دستور ساخت باغ‌ تویلری در فرانسه را داد. کاترین به اقامتگاه جدیدی در نزدیکی موزه لوور به نام قصر تویلری نقل مکان کرد. او ایده ساخت باغ‌ها را از باغ‌های شهر زادگاهش فلورانس الگوبرداری کرد. برای ساختن کاخ تویلری، کاترین هتل معروف تورنلس را که در قرن چهاردهم در پاریس راه‌اندازی شد، فروخت.

2. چرا به آن تویلری می گویند؟

چرا به آن تویلری می گویند؟

در زبان فرانسوی tuile به معنی “کاشی” است. منطقه‌ای که باغ تویلری در آن ساخته شد، از قرن سیزدهم محل کارخانجات کاشی بود، تا زمانی که مدیچی آن را تغییر داد، از این رو این نام را به خود اختصاص داد!

3. باغ قبلا بخشی از کاخ تویلری بوده است

تا به حال نام کاخ تویلری را نشنیده‌اید؟ کاخ تویلری یک اقامتگاه سلطنتی و امپراتوری بود که در ساحل سمت راست رود سن قرار داشت. این محل سکونت معمول پاریس برای اکثر پادشاهان فرانسوی، از هانری چهارم تا ناپلئون سوم بود، تا اینکه در سال 1871 توسط کمون پاریس به آتش کشیده شد.

در 23 می همان سال، 12 مرد از نفت و قطران مایع برای آتش زدن کل کاخ استفاده کردند. به آنها دستور تخریب کاخ از یک فرمانده سابق نظامی داده شد. این کاخ به مدت 48 ساعت در آتش سوخت و پس از اطفای آتش سوخته ماند و ویران شد. در نهایت در سال 1882 تخریب شد، به همین دلیل است که شما این کاخ را در هیچ نقشه‌ای نخواهید دید!

4. این پارک توسط معمار معروف آندره لو نوتر طراحی شده

این پارک توسط معمار معروف آندره لو نوتر طراحی شده

آیا تا به حال در باغ‌ تویلری در فرانسه نشسته‌اید و به این فکر کرده‌اید که مغز متفکر زیبایی این باغ چه کسی بوده است؟ خب، شاید نه. ما به شما خواهیم گفت.

لو نوتر معمار منظره فرانسوی و باغبان اصلی پادشاه لویی چهاردهم فرانسه و همچنین مسئول بازسازی باغ‌ها در سال 1664 و تبدیل آن به شکل امروزی بود.

5. باغ تویلری دارای دو موزه است

البته، موزه لوور را می‌شناسید که در انتهای باغی در کاخ لوور قرار دارد. خب آیا شما می‌دانید که دو موزه دیگر در باغ‌ تویلری در فرانسه وجود دارد؟ هر دوی آن‌ها هنرهای تجسمی معاصر را به نمایش می‌گذارند.

Musée de l’Orangerie یک گالری هنری است که نقاشی‌های امپرسیونیست و پست امپرسیونیست را به نمایش می‌گذارد، در حالی که Galerie Nationale du Jeu de Paume عکاسی و رسانه مدرن و پست مدرن را ارائه می‌دهد.

خود باغ دارای آثار هنری با مجموعه‌ای چشمگیر از فواره‌ها و مجسمه‌ها است که مجسم‌های بسیاری از هنرمندان برجسته آن زمان مانند جاکومتی، ژان دوبوفه، کویسووکس و رودن را به نمایش می‌گذارد.

6. تویلری زمانی متعلق به یک بچه 9 ساله بود

تویلری زمانی متعلق به یک بچه 9 ساله بود

پس از ترور هانری چهارم، لویی سیزدهم فرانسه، تنها در 9 سالگی مالک باغ‌ تویلری در فرانسه شد. پسر جوان باغ را به یک زمین بازی شخصی وشکار تبدیل کرد و حیواناتی را که اسیر می‌کرد نگهداری کرد.

7. به لطف چارلز پررو بازید از باغ برای عموم آزاد شد

چارلز پررو نویسنده مشهور فرانسوی بود که با آثار بسیاری از جمله زیبای خفته شهرت داشت. در سال 1667، به درخواست Perrault، باغ Tuileries به روی عموم باز شد و اولین باغ سلطنتی بود که این کار را انجام داد.

8. تویلری‌ها قبلاً پارکی پر از سرگرمی بودن

تویلری‌ها قبلاً پارکی پر از سرگرمی بودن

در پایان قرن نوزدهم و آغاز قرن بیستم، باغ تویلری مملو از سرگرمی‌ها برای عموم بود، از جمله آکروبات‌ها، تئاترهای عروسکی، غرفه‌های لیموناد، قایق‌های کوچک روی دریاچه‌ها، خر سواری و جایگاه‌های اسباب‌بازی.

اگرچه این فعالیت‌ها امروزه دیگر در باغ وجود ندارند (احتمالاً به دلیل ازدحام بیش از حد جمعیت)، اما هنوز هم می‌توانید در کارناوال Tuileries تابستان و بازار کریسمس در زمستان با سواری، بازی و موارد دیگر شرکت کنید!

9. “TWEE-luh-Reehs” تلفظ می شود

اگر تلفظ نام این باغ برای شما سخت است، برای این است که یک غیر فرانسوی زبان هستید. اگرچه اکثر مردم آن را به عنوان TOO-luh-Rhees تلفظ می‌کنند، اما به عنوان TWEE-luh-Reehs شناخته می‌شود.

10. می‌توانید در باغ تویلری شام بخورید

سه رستوران در باغ‌ تویلری در فرانسه وجود دارد:

  • La Terrasse de Pomona یک اسنک بار آرام در وسط باغ که در تمام طول سال باز است؛
  • Café des Marronniers یک انتخاب خوب برای یک وعده غذای معمولی است. این کافه دوشنبه تا یکشنبه، 12:00 بعد از ظهر تا 6:00 بعد از ظهر باز است.
  • رستوران لولو پاریس در این باغ که برای یک وعده غذایی رسمی‌تر مناسب است.

تاریخچه باغ‌ تویلری در فرانسه

در قرن سیزدهم، تویلری چیزی نبود جز یک زمین بزرگ از زمین‌های نامشخص، اما کاترین دو مدیسیس، بیوه شاه هنری دوم، چهره زمین را کاملاً دگرگون کرد. در سال 1564، ملکه دستور ساخت کاخ تویلری را داد که محل سکونت تعداد زیادی از حاکمان فرانسوی مانند هانری چهارم، لوئی چهاردهم و ناپلئون بناپارت شد. همزمان با این تحولات، یک باغ ایتالیایی در ضلع غربی کاخ ساخته شد. در آغاز قرن هفدهم، نارنجستان و بزرگخانه (برای پرورش ابریشم) برای افزودن به دکوراسیون نصب شد.

در سال 1664، لویی چهاردهم و وزیرش ژان باپتیست کولبر تصمیم گرفتند سبک باغ مدیسیس را کاملاً تغییر دهند و از منظره‌ساز مشهور آن زمان آندره لو نوتر خواستند تا آن را کاملاً دوباره طراحی کند. معمار این کار را بر عهده گرفت و باغ را به سبک بسیار محبوب فرانسوی آن زمان بازسازی کرد که هنوز هم از همان نما استفاده می‌شود.

طرح‌های Le Nôtre هنوز دست نخورده باقی مانده‌اند و بازدیدکنندگان هنوز می‌توانند در باغ‌ تویلری در فرانسه مسیرهای ایجاد‌شده اصلی را طی کنند. در مرکز کاخ، Le Notre یک مسیر مرکزی بزرگ ایجاد کرد که یک حوض بزرگ گرد در انتهای آن به سمت شرق و یک حوض به شکل هشت ضلعی در آن قرار داشت. همچنین Le Nôtre باغ را با مجسمه‌های مرمری فوق‌العاده که هنوز هم قابل‌مشاهده است تزئین کرد. در سال 1719 ورودی اصلی با دو مجسمه تزئین شد که هر کدام عطارد معروف سوار بر اسب بالدار خود را نشان می‌دادند.

باغ‌ تویلری در فرانسه یکی از شاهدان مستقیم تاریخ فرانسه بود: در طول قیام 1789، لویی شانزدهم و ماری آنتوانت پس از اینکه انقلابیون آنها را به کاخ ورسای بازگرداندند، به کاخ پناه بردند.

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید