پارک ال کاپریکو در اسپانیا

همه‌چیز درباره پارک ال کاپریکو در اسپانیا

پارک ال کاپریکو در اسپانیا، احتمالا زیباترین و رمانتیک‌ترین پارک مادرید است و با وجود اینکه چندان شناخته شده نیست، اما یکی از جاذبه‌های مهم مادرید به شمار می‌رود. این پارک دارای گنجینه‌های گیاه‌شناسی غنی است؛ اما تنها به این جاذبه محدود نمی‌شود زیرا فواره‌ها و مجسمه‌هایی هم در آن وجود دارد که واقعا زیبا و دیدنی هستند. همچنین یک برکه، یک عمارت، یک هزارتو و یک پناهگاه را شامل می‌شود که این پارک را منحصر به فرد و دوست‌داشتنی‌تر می‌کند.

ال کاپریکو پارک بزرگی نیست. ممکن است 17 هکتار آن در مقایسه با 118 هکتار پارک رتیرو در قلب مادرید، یا 160 هکتار پارک خوان کارلوس آنقدرها نیز به چشم نیاید، اما آنقدر زیبا و دیدنی است که نباید بازدید از آن را در تور اسپانیا از دست دهید. تا انتهای این مطلب با مجله گردشگری کاریز همراه باشید تا هر آنچه که باید درباره پارک ال کاپریکو در اسپانیا بدانید به شما بگوییم.

تاریخچه پارک ال کاپریکو در اسپانیا

تاریخچه پارک ال کاپریکو در اسپانیا

ساخت پارک ال کاپریکو در سال 1784 شروع شد. در آن زمان زمین پارک دارای یک زمین کشاورزی و یک باغ بود. دوک با تصاحب زمین‌های مجاور، املاک را گسترش داد. او دستور کاشت درختان را صادر کرد و در سال 1787 از معماران معروف ماچوکا و مدینه درخواست کرد تا یک کاخ چهار گوش با برج‌هایی در انتهای آن بسازند.

این پارک به افتخار دوشس اوسونا به ال کاپریکو معروف شد. او بود که بیشترین علاقه را برای تبدیل آن به یک پارک تفریحی نشان داد. پارک ال کاپریکو در اسپانیا فقط یک پارک نیست؛ بلکه یک پارک به یاد ماندنی با شگفتی‌های زیادی در خود است. در طول قرن هجدهم، این پارک مورد بازدید بسیاری از هنرمندان، متفکران و گاوبازان قرار گرفت.

دوشس روح پارک بود و ایده‌ها و الهامات او حتی امروزه نیز در پارک احساس می‌شود. بعد از مرگ دوشس، این پارک به آرامی در معرض بی توجهی و تخریب قرار گرفت تا اینکه در سال 1974 شورای شهر مادرید آن را به دست آورد و این پارک را به شکوه سابق خود بازگرداند.

این پارک درنهایت به طور کامل توسط یک باغبان برجسته به نام پل بوتلو به سفارش دوشس دونا ماریا جوزفا در اواخر قرن نوزدهم ساخته شد و بازدید از آن برای عموم آزاد شد. پارک ال کاپریکو در اسپانیا بدون شک یکی از رمانتیک‌ترین چیزهایی است که در مادرید می توان از آن لذت برد.

سبک‌های انگلیسی، فرانسوی و ایتالیایی به عنوان بازتابی از تأثیرات هنری طراحان پارک با هم ترکیب شده‌اند. ال کاپریکو تنها باغ واقعا رمانتیک در مادرید است (با هزارتوی بوته‌ها، قصر، آرامگاه کوچک یا سالن رقص زیبا و همچنین جویبارهایی که از میان آن و حوض کوچکش می‌گذرند). همچنین یاس بنفش در پارک بسیار دیدنی و زیباست.

پارک ال کاپریکو در زمان اشغال فرانسه به عنوان پایگاهی برای سربازان فرانسوی و در زمان جنگ داخلی اسپانیا برای اهداف نظامی استفاده می‌شد. در سال 1974 شهر مادرید این پارک را خریداری کرد و در سال 1984 به عنوان یک بنای فرهنگی معرفی شد.

برترین نقاط دیدنی پارک ال کاپریکو در اسپانیا

در این بخش قصد داریم شما را با برترین نقاط پارک ال کاپریکو در اسپانیا آشنا کنیم. برخی از این نقاط عبارتند از:

1.باغ‌های پارک ال کاپریکو

باغ‌های پارک ال کاپریکو

سه باغ مختلف با الهامات کاملاً متفاوت در پارک ال کاپریکو در اسپانیا به شرح زیز وجود دارد:

  • باغ فرانسوی رو به قصر واقع شده که در آن هزارتو و پرچین‌های زیادی پیدا خواهید کرد؛
  • باغ ایتالیایی در قسمت جنوبی ال کاپریکو واقع شده که در آن انواع درختان سایه ها و فضای دلپذیری برای دوری از آفتاب مادرید در تابستان فراهم می‌کنند؛
  • باغ انگلیسی بزرگترین باغ از این سه باغ به شمار می‌رود و از یک باغ انگلیسی رمانتیک الهام گرفته شده است.

2.گلخانه پارک ال کاپریکو در اسپانیا

رمانتیک‌ترین نقطه پارک ال کاپریکو منطقه‌ای است که در آن گلخانه قدیمی، یک فواره رنسانس و یک پل کوچک بالای نهر را می‌بینیم. معمول است که عروس‌هایی را با لباس های زیبایشان در این مکان پیدا کنید که برای آلبوم عروسی خود عکس می‌گیرند!

3.میدان پارتره دوئلیست

یکی دیگر از قسمت‌های جالب پارک، پارتره دوئلیست است. این میدان در Plaza de Los Cipreses واقع شده، میدانی که توسط درختان احاطه شده است و دو ستون تماشایی در مرکز خود دارد.

4.دریاچه پارک ال کاپریکو در اسپانیا

در قسمت بالای پارک، می‌توانید دریاچه‌ای زیبا و اسکله آن را پیدا کنید که به دلیل مصالحی که از آن ساخته شده‌اند به نام Casa de la Canas (خانه نی) معروف هستند.

5.پناهگاه پارک ال کاپریکو در اسپانیا

پناهگاه پارک ال کاپریکو در اسپانیا

پناهگاه یکی دیگر از مناطق زیبای ال کاپریکو است. همانطور که قبلا ذکر شد، این پارک به عنوان مقر ارتش جمهوری‌خواه عمل می‌کرد؛ بنابراین یک پناهگاه در آن ساخته شد. این ساختمان 2000 متر مربع را اشغال می‌کند و 15 متر زیر زمین قرار دارد. پناهگاه می‌توانست از سربازان در برابر بمباران تا وزن 100 کیلوگرم محافظت کند. از آنجایی که این پارک دارای درختان بزرگ است، هدف بسیار خوبی برای پنهان کردن شبه نظامیان بوده است.

6.مقبره ارمیتاژ پارک ال کاپریکو

یک مقبره کوچک، یکی دیگر از جاذبه‌های متعدد پارک ال کاپریکو در اسپانیا است. این مقبره افسانه‌ای قدیمی را از یک زن توصیف می‌کند که در اینجا زندگی می‌کرد و در مقبره‌ای به شکل هرم در کنار آرامگاه دفن شد.

مکان‌های اسرارآمیز و شگفتی‌های بسیاری در پارک وجود دارد. اگر در طول سفر خود در تور مادرید کمی وقت پیدا کردید، اکیداً به شما توصیه می‌کنیم که از آن دیدن کنید!

اطلاعات کاربردی برای بازدید از پارک کاپریکو

ورود به پارک ال کاپریکو در اسپانیا رایگان است؛ اما تنها یک ورودی و کنترل وجود دارد تا بازرسین مطمئن شوند که هیچ حیوان خانگی و یا غذایی با شما وارد پارک نمی‌شود.

مواردی که باید در نظر داشت: همانطور که قبلاً ذکر شد، حیوانات خانگی، حتی اگر با بند حمل شوند، مجاز نیستند. بازی با توپ در پارک، دوچرخه و اسکیت در پارک مجاز نیست. این پارک عموما در روزهای آخر هفته باز است.

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید