مجله گردشگری کاریز

افراد مشهور در ژاپن

افراد مشهور در ژاپن

افراد مشهور در ژاپن را با مطالعه این مطلب از مجله گردشگری کاریز به خوبی خواهید شناخت. ژاپن کشوری با تاریخ غنی و متنوع است که تعدادی از مشهورترین افراد جهان در آن زندگی می‌کنند. در این مطلب به بررسی برخی از مشهورترین افراد ژاپن در طول زمان، از دوران باستان تا مدرن پرداخته‌ایم. از امپراطورها و سامورایی‌ها گرفته تا بازیگران و خوانندگان. این افراد برخی از شناخته‌شده‌ترین افراد ژاپن هستند که بر کشور خود و فراتر از آن تأثیر گذاشته‌اند؛ بنابراین تا انتهای این مطلب با ما همرا باشید تا هر آنچه که باید درباره افراد مشهور در ژاپن بدانید به شما بگوییم.

1. هایائو میازاکی

هایائو میازاکی

یکی از افراد مشهور در ژاپن، هایائو میازاکی، انیمیشن‌ساز و کارگردان افسانه‌ای است. او بیشتر به خاطر کار بر روی فیلم‌های انیمیشن کلاسیک مانند My Neighbor Totoro، Spirited Away و Princess Mononoke شناخته شده است. ویژگی‌ فیلم‌های او انیمیشن‌های زیبا، قهرمانان زن قوی و مضامین محیط‌زیست‌گرایی و صلح‌طلبی است. میازاکی جوایز متعددی را برای آثارش دریافت کرده از جمله اسکار بهترین فیلم بلند انیمیشن برای Spirited Away.

2. نائومی اوزاکا

نائومی اوزاکا یکی دیگر از افراد مشهور در ژاپن به شمار می‌رود که در حال حاضر توسط انجمن تنیس زنان به عنوان نفر اول جهان در بازی انفرادی رتبه‌بندی شده است. او چهار عنوان گرند اسلم انفرادی، از جمله دو بار پیاپی اوپن آمریکا در سال های 2018 و 2019 را به دست آورده است. اوزاکا اولین بازیکن آسیایی است که رتبه برتر را در انفرادی دارد و همچنین اولین بازیکن ژاپنی به شمار می‌رود که عنوان یک گرند اسلم انفرادی را به دست آورده است. اوزاکا در اوزاکای ژاپن از پدری هائیتی و مادری ژاپنی به دنیا آمد.

او بازی تنیس را از سه سالگی شروع کرد و در 9 سالگی برای تمرین به آمریکا رفت. او در سال 2013 حرفه‌ای شد و اولین عنوان WTA خود را در سال 2016 به دست آورد. اوزاکا در سال 2018 زمانی که اولین عنوان گرند اسلم انفرادی خود را در US Open به دست آورد. او  به اولین بازیکنی تبدیل شد که پس از سرنا ویلیامز در سال 2015 عناوین انفرادی گرند اسلم را پشت سر هم به دست آورد.

3. ایچیرو سوزوکی

ایچیرو سوزوکی

یکی دیگر از افراد مشهور در ژاپن در تاریخ معاصر، ایچیرو سوزوکی، بازیکن بیسبال است که سابقه طولانی و موفقی در ژاپن و ایالات متحده دارد. ایچیرو که در سال 1973 متولد شد، فعالیت حرفه‌ای خود را با اوریکس بلو ویو در سال 1992 آغاز کرد و به سرعت به یکی از بهترین بازیکنان بیسبال ژاپن تبدیل شد. در سال 2001، او با امضای قرارداد با سیاتل مارینرز، به لیگ‌های بزرگ صعود کرد. ایچیرو به سرعت به یکی از بهترین بازیکنان MLB تبدیل شد و جایزه بهترین تازه کار سال را به دست آورد و در 10 تیم متوالی آل استار انتخاب شد. او همچنین چندین جایزه دستکش طلا را برنده شده و یکی از بهترین مهاجمان تاریخ بیسبال محسوب می‌شود.

4. آکیرا کوروساوا

کوروساوا یکی دیگر از افراد مشهور در ژاپن و معروف‌ترین فیلمساز تمام دوران، سینمای ژاپن بود. فیلم‌های او اغلب بر اساس وقایع یا ادبیات تاریخی ساخته می‌شدند و شاید بیشتر به خاطر فیلم‌های سامورایی‌اش مانند هفت سامورایی و یوجیمبو شناخته می‌شود. او همچنین فیلم کلاسیک راشومون را کارگردانی کرد که یکی از بهترین فیلم‌هایی است که تا کنون در ژاپن ساخته شده است.

5. یوزورو هانیو

یوزورو هانیو

یوزورو هانیو اسکیت‌باز ژاپنی و یکی دیگر از افراد مشهور در ژاپن است که در المپیک زمستانی 2014 در سوچی روسیه تاریخ‌ساز شد. او اولین اسکیت‌باز مرد آسیا بود که در مسابقات انفرادی مردان طلا گرفت و این کار را با رکوردشکنی انجام داد. از آن زمان، هانیو در مسابقات متعدد دیگری از جمله دو قهرمانی جهانی پیروز شده است. او در حال حاضر قهرمان المپیک است و یکی از بزرگترین اسکیت بازان تمام دوران به حساب می‌آید.

6. ایزوروکو یاماموتو

ایزوروکو یاماموتو اغلب به عنوان یکی از تواناترین فرماندهان نیروی دریایی جنگ جهانی دوم و یکی دیگر از  افراد مشهور در ژاپن ادر نظر گرفته می شود. همچنین ایزوروکو یاماموتو مسئول حمله غافلگیرانه به پرل هاربر بود که ایالات متحده را وارد جنگ کرد.

7. هیروهیتو

هیروهیتو

هیروهیتو، صد و بیست و چهارمین و آخرین امپراتور ژاپن، از سال 1926 تا 1947 سلطنت کرد و در سال 1989 درگذشت. او شخصیتی بسیار بحث‌برانگیز به شمار می‌رفت؛ زیرا در طول جنگ جهانی دوم رئیس دولت بود. با این وجود، او بسیار مورد احترام مردم ژاپن بود و به عنوان یکی از برجسته ترین شخصیت های تاریخ ژاپن شناخته می‌شود.

8. پت موریتا

پت موریتا به عنوان بازیگر یکی دیگر از افراد مشهور در ژاپن است که در سال 1932 در کالیفرنیا به دنیا آمد، اما خانواده او بعداً به آریزونا نقل مکان کردند. او اصالتاً ژاپنی است. اولین شکست بزرگ موریتا زمانی اتفاق افتاد که او برای نقش آرنولد در سریال کمدی روزهای مبارک انتخاب شد. او سپس در فیلم The Karate Kid و دنباله های آن بازی کرد. موریتا علاوه بر حرفه بازیگری، یک استندآپ کمدین موفق نیز بود. او در سال 2005 در سن 73 سالگی درگذشت.

9. یوکو اونو

یوکو اونو

یوکو اونو هنرمند، نوازنده و فعال صلح ژاپنی  و یکی دیگر از افراد مشهور در ژاپن است که شاید بیشتر به خاطر رابطه اش با جان لنون شناخته می‌شود. اونو در سال 1933 در توکیو به دنیا آمد و در سال 1953 برای تحصیل در کالج معتبر سارا لارنس به شهر نیویورک رفت. در سال 1964، او لنون را در افتتاحیه یک گالری هنری ملاقات کرد و آن دو به سرعت با هم دوست شدند. آنها در سال 1969 ازدواج کرده و صاحب یک فرزند به نام شان لنون شدند.

10. جورج میلر

جورج میلر که با نام‌های جوجی و فلتی فرانک نیز شناخته می‌شود، خواننده، ترانه‌سرا، تهیه‌کننده، نویسنده و کمدین ژاپنی و یکی دیگر از افراد مشهور در ژاپن به شمار می‌رود. پس از به دست آوردن محبوبیت به عنوان یک یوتیوبر، از طریق کانال های مختلف یوتیوب که اکنون از بین رفته‌اند، از دنبال‌کنندگان زیاد خود درآمد کسب کرد. او پس از اینکه به عنوان یک شخصیت رسانه‌های اجتماعی شناخته شد، کانال‌های خود را بست تا بر حرفه موسیقی تجاری خود تمرکز کند.

11. آکیهیتو

آکیهیتو

آکیهیتو نیز یکی دیگر از افراد مشهور در ژاپن است که پس از صعود به تخت داوودی، صد و بیست و پنجمین امپراتور ژاپن شد. او در سال 2011، زمانی که امپراتور بود، نقش کلیدی در الهام بخشیدن به مردم داشت، زیرا ژاپن توسط دو فاجعه بزرگ ضربه خورد: بحران هسته‌ای فوکوشیما و زلزله بزرگ ژاپن شرقی. در سال 2019، آکیهیتو از تاج و تخت کناره‌گیری کرد و اولین امپراتور ژاپنی شد که در بیش از 200 سال این کار را انجام داد.

12. توکوگاوا ایه یاسو

یکی دیگر از افراد مشهور در ژاپن و تاثیرگذارترین افراد در تاریخ ژاپن، توکوگاوا ایه یاسو، بنیانگذار و اولین شوگان شوگونات توکوگاوا بود. او به دوره کشورهای متخاصم پایان داد و دوران صلح و ثبات را آغاز کرد که به دوره ادو معروف است. او همچنین به کمک به مدرن‌سازی ژاپن و گشودن آن به روی بقیه جهان اعتبار دارد.

13. هیدئو کوجیما

هیدئو کوجیما

هیدئو کوجیما طراح، کارگردان و تهیه‌کننده بازی‌های ویدیویی ژاپنی و یکی دیگر از افراد مشهور در ژاپن است. او بیشتر به خاطر ساخت سری بازی‌های Metal Gear شناخته می‌شود. کوجیما روی بازی‌های ویدیویی محبوب دیگری مانند Zone of the Enders و Snatcher نیز کار کرده است. کوجیما علاوه بر فعالیت در صنعت بازی‌های ویدئویی، کارگردانی تعدادی فیلم و برنامه‌های تلویزیونی را نیز بر عهده داشته است.

14. اودا نوبوناگا

یکی دیگر از افراد مشهور در ژاپن اودا نوبوناگا است که یک ژنرال ژاپنی بود که در قرن شانزدهم زندگی می‌کرد. او آشیکاگا یوشیاکی را سرنگون و آشیکاگا شوگونات را منسوخ کرد و به عنوان “یکپارچه کننده بزرگ” ژاپن شناخته شد. او همچنین ستیزه‌جویان Ikkō-ikki را نابود کرد و کنترل هونشو را به دست گرفت. او بعداً تحت کمین قرار گرفت و با خودکشی اجباری کشته شد.

15. تاسوکو هونجو

تاسوکو هونجو

تاسوکو هونجو یک پزشک ژاپنی و یکی دیگر از افراد مشهور در ژاپن است که پروتئین PD-1 را کشف کرد که منجر به درمان‌های پیشگامانه سرطان شد. هونجو در سال 1942 در کیوتو ژاپن به دنیا آمد. او در دانشگاه کیوتو در رشته پزشکی تحصیل کرد و در سال 1967 مدرک پزشکی خود را از آنجا گرفت. سپس در دانشگاه شیکاگو در رشته ایمونولوژی ادامه داد. جو به عنوان استاد به دانشگاه کیوتو بازگشت و امروز در آنجا به کار خود ادامه می‌دهد. کشف بزرگ هونجو در سال 1992 زمانی که پروتئین PD-1 را پیدا کرد انجام شد. این پروتئین نقش کلیدی در سیستم ایمنی دارد و کشف آن منجر به درمان‌های سرطانی جدیدی شده که به بیماران بی‌شماری کمک کرده است. هونجو در سال 2018 جایزه نوبل فیزیولوژی یا پزشکی را برای کشف خود دریافت کرد.

16. ایماهارا را اعطا کنید

گرانت ایماهارا یک مهندس الکترونیک و مجری تلویزیون بود. او بیشتر به خاطر کارش در برنامه تلویزیونی Mythbusters، جایی که به آزمایش اسطوره‌های مختلف و افسانه‌های شهری کمک کرد، شناخته شده است. ایماهارا همچنین در برنامه تلویزیونی BattleBots ظاهر شد، جایی که او یک رقیب و بعداً یک داور بود. او در سال 2020 در سن 49 سالگی درگذشت.

17. شیگرو میاموتو

شیگرو میاموتو

میاموتو طراح و تهیه‌کننده بازی‌های ویدیویی برای شرکت مشهور نینتندو و یکی دیگر از افراد مشهور در ژاپن است. او مسئول خلق برخی از نمادین‌ترین بازی‌های ویدیویی و شخصیت‌های تمام دوران است، از جمله Donkey Kong، Mario و The Legend of Zelda. کارهای او تأثیر عمیقی بر صنعت بازی و فرهنگ عمومی ژاپن به طور کلی داشته است.

18.هاروکی موراکامی

هاروکی موراکامی نویسنده معاصر ژاپنی و یکی دیگر از افراد مشهور در ژاپن است که هم در کشور خود و هم در سراسر جهان محبوب است. رمان‌ها و داستان‌های کوتاه او اغلب مضامین از دست دادن، انزوا و هویت را بررسی می‌کنند و سبک نوشتاری او منحصربه‌فرد و فوراً قابل تشخیص است. برخی از مشهورترین آثار او عبارتند از چوب نروژی، تواریخ پرنده بادگیر، و 1Q84.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *