موزه ویکتور هوگو در فرانسه

همه چیز درباره موزه ویکتور هوگو در فرانسه

موزه ویکتور هوگو در فرانسه در قلب پاریس واقع شده است. این موزه که به مشهورترین نویسنده فرانسوی اختصاص دارد به شما در تور پاریس این امکان را می‌دهد تا آپارتمانی را که این هنرمند و خانواده‌اش در آن زندگی می‌کردند کشف کنید.

اتاق کار، اتاق خواب، سالن ظروف، اتاق ناهارخوری… همه این اتاق‌هایی که ویکتور هوگو در آن زندگی می‌کرد، جایی که او برخی از بزرگترین آثارش را تصور می‌کرد و می‌نوشت، جایی که از دوستان و معشوقه‌هایش پذیرایی می‌کرد… را با رفتن به این موزه خواهید دید. آپارتمان سابق این نویسنده اکنون یک موزه تک نگاری است که این فرصت را برای شما فراهم می کند تا مکان زندگی هنرمند فرانسوی را تحسین کنید. تا انتهای این مطلب با مجله گردشگری کاریز همراه باشید تا هر آنچه که باید درباره موزه ویکتور هوگو در فرانسه بدانید به شما بگوییم.

در مورد موزه ویکتور هوگو در فرانسه بیشتر بدانید

در مورد موزه ویکتور هوگو در فرانسه بیشتر بدانید

اگر رمان‌های عاشقانه ویکتور هوگو، مانند گوژپشت نوتردام یا بدبختان، تخیل شما را به خود جلب کرده، از بازدید از موزه ویکتور هوگو در پاریس لذت خواهید برد. این موزه صمیمی در گوشه جنوب شرقی میدان زیبای ووس در پاریس واقع شده است. در اطراف میدان تا شماره 6 قدم بزنید و به طبقه دوم موزه نگاه کنید تا پنجره‌هایی را ببینید که زمانی هوگو در آن زندگی می‌کرد.

ساختمان‌های اطراف میدان Vosges در سال 1612 به افتخار عروسی لویی سیزدهم با آن اتریش افتتاح شدند و همیشه یکی از مکان‌های مد روز در پاریس بوده‌اند. ویکتور هوگو در اکتبر 1832 به همراه همسرش آدل به آپارتمانی به مساحت 3000 فوت مربع نقل‌مکان کرد و در اینجاست که هوگو بسیاری از معروف‌ترین آثار خود یعنی بدبختان و بسیاری از آثار مهم دیگر را نوشت. کل ساختمان به موزه‌ای اختصاص داده شده به زندگی و آثار هوگو تبدیل شد و اکنون توسط شهرداری پاریس اداره می‌شود.

تاریخچه موزه ویکتور هوگو در فرانسه

در سال 1901، در صدمین سالگرد ویکتور هوگو و در توافق با نوه‌های شاعر (ژرژ و ژان) و مادرشان (آلیس لاکروی)، پل موریس پیشنهادی را به شهر پاریس ارائه کرد تا «خانه ویکتور هوگو» را شبیه به خانه‌های دانته، شکسپیر یا گوه بسازد. مکانی که انتخاب شد، هتل روهان گومنه (Hôtel de Rohan Guéménée)، در 6، مکان دز وژس بود، جایی که شاعر از 1832 تا 1848 در آن زندگی می‌کرد و متعلق به شهرداری پاریس بود.

موزه ویکتور هوگو در فرانسه در 30 ژوئن 1903 افتتاح شد

تاریخچه موزه ویکتور هوگو در فرانسه

موزه ویکتور هوگو در فرانسه گواهی بر فداکاری و بزرگواری پل موریس است. او سخاوتمندانه مجموعه خود را اهدا کرد و همچنین مجموعه ژولیت دروئه (که توسط برادرزاده‌اش لوئیس کوخ به ارث رسیده بود) را به دست آورد تا به موزه بدهد. او از حق امتیاز خود از نسخه نهایی آثار ویکتور هوگو برای خرید آثار اضافی یا درخواست کمک‌های مالی برای پر کردن شکاف‌ها استفاده کرد.

او همچنین به هنرمندان زنده دستور داد تا هوگو و کارهای او را جشن بگیرند و هزینه برخی از کارهای بازسازی موزه ویکتور هوگو در فرانسه را تأمین کرد. او بیش از هر چیز خالق واقعی این موزه بود.

اهدای موزه ویکتور هوگو در فرانسه در سال 1927

در سال 1927، دو سال پس از مرگ ژرژ هوگو، خواهر و فرزندانش (مارگریت، فرانسوا و ژان)، خانه هاوتویل را به شهر پاریس اهدا کردند. این خانه‌ای بود که هوگو در گرنزی خریداری و بازسازی کرده بود. خانه هاوتویل نماد تبعید هوگو است، جایی که او آثار بزرگ بسیاری را نوشت و از طریق دکور قابل‌توجه خود، جهان شاعرانه و فلسفی ویکتور هوگو را نیز تجسم بخشید. بعدها، از پایان جنگ جهانی دوم تا سال 1980، نقاش، ژان هوگو، مجموعه نسخ خطی موزه را ساخت که با کمک‌های اهدایی مجموعه داران تکمیل شد.

موزه ویکتور هوگو در فرانسه در حال حاضر

موزه ویکتور هوگو در فرانسه شامل آپارتمان این هنرمند در طبقه دوم و یک فضای نمایشگاه موقت در طبقه اول است. موزه به هدفی که پل موریس از ابتدا تعریف کرده بود وفادار ماند. هدف آن ارائه گزارشی جامع از بسیاری از جنبه‌های ویکتور هوگو و تأثیری که او تا به امروز داشته است.

در موزه ویکتور هوگو در فرانسه چه خواهید دید

در موزه ویکتور هوگو در فرانسه چه خواهید دید

در داخل موزه ویکتور هوگو در فرانسه، بازدیدکنندگان می‌توانند تالار پذیرایی با پرتره‌های خانوادگی، سالنی با مجموعه‌ای چشمگیر از چینواسری یا هنر و طراحی به سبک چینی، اتاق غذاخوری خانوادگی و اتاق خواب هوگو با میز تحریر اصلی خود را کشف کنند.

خلاقیت و اشتیاق هوگو فراتر از نوشتن بود، و موزه برخی از نقاشی‌های او و مبلمانی به سبک گوتیک را که طراحی کرده بود به نمایش می‌گذارد. بازدید از جایی که هوگو در آن زندگی می‌کرد و دیدن لحظات یخ زده زندگی روزمره در زمان، تجربه بی‌نظیری است. هوگو ترجیح غیرمعمولی برای نوشتن ایستاده داشت و می‌توانید ببینید که ارتفاع میز تحریر او در مقایسه با یک صندلی چقدر است.

به طور کلی با رفتن به موزه ویکتور هوگو در فرانسه می‌توانید از اتاق‌های مختلف خانه بازدید کرده و پلکان منحصر به فرد آن را طی کنید؛ همان پلکانی که ویکتور هوگو وقتی می‌خواست با احتیاط وارد خانه‌اش شود و از آن خارج شود، آن‌ها را طی می‌کرد. این راه پله دارای یک صحنه نگاری جدید است تا بهتر آن را با روح خانه ادغام کند. کاغذ دیواری قرمز، پنجره‌های شیشه‌ای رنگی، شخصیت‌های کوچک رمان‌های ویکتور هوگو، از جمله چیزهایی هستند که می‌توانید از دیدن آن‌ها در موزه ویکتور هوگو لذت ببرید. این راه پله به شما امکان می‌دهد از سمت حیاط خارج شوید، حیاطی که به سرعت به مکان مورد علاقه جدید شما در پاریس تبدیل خواهد شد.

بازدید از حیاط بسیار زیبای موزه ویکتور هوگو

بازدید از حیاط بسیار زیبای موزه ویکتور هوگو

وقتی هوا خوب است، می‌توانید از حیاط محوطه‌سازی شده موزه ویکتور هوگو در فرانسه لذت ببرید. این فضا که قبلاً متعلق به دبیرستان فنی مجاور بود، بازسازی و تجهیز شده تا فضایی آرام را برای بازدیدکنندگان فراهم کند. می توان یک کپی رزینی از فواره مار را کشف کرد، یک شی تزئینی که ویکتور هوگو آن را خریداری کرد و در دوران تبعیدش به گورنزی با خود برد.

این حیاط کافه‌ای را در خود جای داده که توسط Mulot اداره می‌شود. این کافه مکان مناسبی برای استراحت بین دو حکایت از زندگی ویکتور هوگو است. برای تکمیل بازدید خود، از ترمینال‌های لمسی نصب شده در ورودی و خروجی منزل دریغ نکنید. جرارد آئودینت، مدیر این مکان، توضیح می‌دهد: “ترمینال اول به شما امکان می‌دهد تا جدول زمانی مربوط به زندگی ویکتور هوگو را با تصاویر فراوان ببینید. این عنصر بسیار مورد درخواست بازدیدکنندگان ما قرار گرفت. ترمینال دوم به شما اجازه می‌دهد تا از خانه گورنزی اتاق به اتاق بازدید کنید تا دو اقامتگاه ویکتور هوگو را به هم پیوند دهید.”.

کی از موزه ویکتور هوگو در فرانسه بازدید کنیم؟

موزه ویکور هوگو از سه شنبه تا یکشنبه از ساعت 10 صبح تا 6 بعد از ظهر باز است. روزهای دوشنبه و روزهای تعطیل این موزه نیز تعطیل است. خودگردی با راهنمای صوتی تنها 5 یورو است و اطلاعات زیادی را ارائه می‌دهد. این موزه یکشنبه‌ها بعدازظهر باز است که زمان مناسبی برای قدم زدن در Marais به شمار می‌رود، زیرا بسیاری از مغازه‌ها باز هستند. همچنین شما می‌توانید به راحتی از سه ایستگاه مترو، سنت پل، کمین ورت یا باستیل به این موزه دسترسی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید