مجله گردشگری کاریز

مشهورترین افراد اسپانیا

مشهورترین افراد اسپانیا

مشهورترین افراد اسپانیا را با مطالعه این مطلب از مجله گردشگری کاریز خواهید شناخت. قبل از آنکه در تور اسپانیا شرکت کنید بهتر است با فرهنگ و مشهورترین افراد آن آشنا باشید تا با اطلاعاتی کامل، از سفرتان در این کشور لذت ببرید. اسپانیا یکی از تاثیرگذارترین کشورهای تاریخ معاصر تا کنون بوده است. برای 120 سال، اسپانیا بزرگترین امپراتوری روی زمین بود که از قاره آمریکا تا فیلیپین را در بر می‌گرفت.

در طول قرن‌ها افراد مشهور اسپانیایی وجود داشته‌اند: پادشاهان و ملکه‌ها، بازیگران، ژنرال‌ها، هنرمندان و غیره که به ساختن جهان به شکلی که امروز می‌شناسیم کمک کرده‌اند. به طور کلی در طول تاریخ اسپانیایی‌های تاثیرگذار و برجسته زیادی وجود داشته‌اند. اگر به فرهنگ اسپانیایی علاقه‌مند هستید، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

1. پابلو پیکاسو

پابلو پیکاسو

پابلو پیکاسو در لیست ما از مشهورترین افراد اسپانیا، رتبه اول را دارد. چه کسی هست که تا کنون نام پیکاسو را نشنیده باسد؟! این نقاش اسپانیایی یکی از تأثیرگذارترین هنرمندانی است که تاکنون پیشگام جنبش آوانگارد کوبیسم بوده است. پیکاسو در سال 1881 در مالاگا متولد شد و در سال 1973 در فرانسه درگذشت. او بیشتر به خاطر نقاشی‌هایش شناخته می‌شود؛ اما درکارنامه کارهای خود مجسمه‌سازی، شعرسرایی، نمایشنامه‌نویسی، چاپ و سرامیک را هم داشت.

2. سالوادور دالی

سالوادور دالی یکی دیگر از مشهورترین افراد اسپانیا و هنرمند سوررئالیست  است که در سال 1904 در کاتالونیا به دنیا آمد و در سال 1989 درگذشت. او بدون شک یکی از مشهورترین افراد اسپانیایی در تاریخ است. دالی نقاش، مجسمه‌ساز، نویسنده، فیلم‌ساز و عکاس بود، اما بیشتر به خاطر نقاشی‌های تخیلی‌اش مانند تداوم خاطره شهرت دارد.

3. میگل د سروانتس

میگل دی سروانتس یکی دیگر از مشهورترین افراد اسپانیا است که رمان بسیار معروف دن کیشوت را نوشت؛ این کتاب بعد از انجیل بیشترین ترجمه را در جهان دارد. او در سال 1547 در نزدیکی مادرید به دنیا آمد و در سال 1616 درگذشت. کیشوت به عنوان اولین «رمان» جهان و تأثیرگذارترین رمان در بین تمام ادبیات اسپانیایی محسوب می‌شود.

4. . فرانسیسکو فرانکو

فرانسیسکو فرانکو یکی دیگر از مشهورترین افراد اسپانیا  است که بین سال های 1939 تا 1975 بر اسپانیا حکومت کرد. او در سال 1892 در گالیسیا به دنیا آمد و در سال 1975 در سن 82 سالگی درگذشت. فرانکو پس از اینکه شورش نظامی ناسیونالیست، جمهوری دموکراتیک اسپانیا را پس از جنگ داخلی اسپانیا سرنگون کرد و به عنوان یک ژنرال و دیکتاتور محافظه کار و سلطنت طلب، اسپانیا را اداره کرد، به قدرت رسید.

5. آنتونیو باندراس

آنتونیو باندراس

آنتونیو باندراس در سال 1960 یکی دیگر از مشهورترین افراد اسپانیا است که در مالاگا به دنیا آمد. آنتونیو یک هنرپیشه اسپانیایی است که در سرتاسر جهان به خاطر فیلم‌های هالیوودی‌اش از جمله Desperado، Interview with a Vampire، Evita و The Mask of Zorro شناخته می‌شود. نام اصلی او خوزه آنتونیو دومینگوئز باندرا و اکنون تهیه کننده و کارگردان است.

6. آنتونی گائودی

آنتونی گائودی یکی دیگر از مشهورترین افراد اسپانیا است که در سال 1852 در بارسلون متولد شد و یک معمار توانمند بود. بسیاری از ساختمان‌های معروف او را می‌توان در بارسلونا دید مانند کازا باتلو، کازا میلا و البته باسیلیکا د لا ساگرادا فامیلیا. گائودی در سال 1926 در حالی که هنوز در La Sagrada Familia کار می‌کرد درگذشت و این ساختمان تا به امروز ناتمام باقی مانده است.

7. رافائل نادال

رافائل نادال

رافائل نادال نیز یکی دیگر از مشهورترین افراد اسپانیا و متولد 1986 است. این فرد 19 عنوان قهرمانی تنیس گرند اسلم انفرادی را کسب کرده که دومین قهرمانی در تاریخ است (راجر فدرر 20 عنوان قهرمانی را کسب کرده است). نادال در مایورکا به دنیا آمده و 12 بار در مسابقات آزاد فرانسه رولان گاروس به همراه 4 اوپن آمریکا، 2 ویمبلدون و 1 اوپن استرالیا قهرمان شده است. رافائل نادال مشهورترین تنیسور اسپانیاست.

8. ال سید

ال سید نیز یکی دیگر از مشهورترین افراد اسپانیا است که از سال 1045 تا 1099 زندگی کرد و یک شوالیه اسپانیایی بود. نام اصلی او رودریگو دیاز دی ویوار بود و در نزدیکی بورگوس به دنیا آمد.

عنوان السید از کلمه عربی Al-Sayid گرفته شده که به معنای استاد یا پروردگار است. ال سید یک قهرمان ملی اسپانیاست که در زمان سلطنت آلفونسو هفتم برای اسپانیا علیه فاتحان عرب جنگید.

9. پپ گواردیولا

پپ گواردیولا

پپ گواردیولا یکی از مشهورترین افراد اسپانیا و بهترین مربی فوتبال تاریخ محسوب می‌شود. او در سال 1971 در بارسلونا به دنیا آمد. او بازی را در پست هافبک برای بارسلونا آغاز کرد و 47 بار برای تیم ملی اسپانیا بازی کرد. گواردیولا در سال 2008 سرمربی بارسلونا شد و در حال حاضر هدایت منچسترسیتی را بر عهده دارد. این مربی اسپانیایی تاثیر زیادی در فوتبال اسپانیا داشته است.

10. پاکو رابان

Paco Rabanne یکی دیگر از مشهورترین افراد اسپانیا و یک طراح مد از País Vasco در شمال این کشور است. او اکنون 86 ساله است و در سراسر جهان به خاطر عطرها و طرح‌های مدش شناخته شده است. پاکو رابان ابتدا در رشته معماری تحصیل کرد و سپس وارد حرفه مد شد که با ساخت جواهرات برای Givenchy و Dior شروع شد. نام اصلی او فرانسیسکو راباندا کوئروو است.

11. خولیو ایگلسیاس

خولیو ایگلسیاس

خولیو ایگلسیاس اکنون 76 ساله است و هنوز یکی از مشهورترین افراد اسپانیا در جهان به شمار می‌رود. این خواننده اسپانیایی در سال 1943 در مادرید به دنیا آمد. جولیو ایگلسیاس یکی از موفق‌ترین خوانندگان اروپایی است که با فروش بیش از 300 میلیون آلبوم، برنده جایزه گرمی شده است.

12. فدریکو گارسیا لورکا

فدریکو گارسیا لورکا شاعر اسپانیایی است که در سال 1898 در اندلس به دنیا آمد. او مجلدات زیادی از شعر از جمله Impresiones y paisajes (1918) و Romancero Gitano (1928) منتشر کرد. فدریکو گارسیا لورکا عشق و تراژدی را کشف کرد و تحت تأثیر فرهنگ کولی ها، فلامنکو و فولکلور اسپانیایی قرار گرفت.

13. فرناندو آلونسو

فرناندو آلونسو

فرناندو آلونسو در سال 1981 متولد شد و یک راننده مشهور مسابقات فرمول 1 در سراسر جهان به شمار می‌رود. او اهل اویدو در آستوریاس در شمال اسپانیا است. به عنوان راننده رنو، او در سال 2005 و 2006 قهرمان جهان فرمول 1 شد. همچنین اخیراً او برنده مسابقه 24 ساعته لمانز و مسابقه 24 ساعته دیتونا شده است.

فرناندو آلونسو در سال 2021 به عنوان یک راننده آلپاین به فرمول 1 بازگشت. این شاعر اسپانیایی در سال 1936 توسط سربازان فرانکو به دلیل عقاید سیاسی و همجنس گرایی اش دستگیر و اعدام شد.

14. فرانسیسکو گویا

فرانسیسکو به عنوان یکی از مشهورترین افراد اسپانیا در سال 1746 در نزدیکی ساراگوسا متولد شد و در سال 1828 درگذشت. او یکی از برجسته‌ترین هنرمندان اواخر قرن هجدهم و اوایل قرن نوزدهم است. گویا عمدتاً یک هنرمند پرتره بود و پرتره‌های زیادی از خانواده سلطنتی و اشراف اسپانیایی کشید.

15. دیگو ولاسکز

دیگو ولاسکز

دیگو ولاسکز یکی از برجسته‌ترین نقاشان اسپانیایی از عصر طلایی اسپانیا (El Siglo de Oro) هنر و ادبیات (تقریباً 1556 – 1659) و یکی از مشهورترین افراد اسپانیا بود. این نقاش مشهور اسپانیایی در سال 1599 در اندلس به دنیا آمد و در سال 1660 درگذشت. او بسیاری از صحنه‌ها و پرتره‌های مهم تاریخی و فرهنگی از خانواده سلطنتی اسپانیا را به تصویر کشید. لاس منیناس را شاهکار او می‌دانند و می‌توان آن را در El Museo del Prado مادرید دید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *