مجله گردشگری کاریز

کتاب‌هایی که باید قبل از سفر به ژاپن بخوانید

کتاب‌هایی که باید قبل از سفر به ژاپن بخوانید

وقتی می‌خواهید در تور ژاپن شرکت کنید، اولین کاری که باید انجام دهید چیست؟ آیا می‌خواهید غذاهای ژاپنی بخورید؟ شاید انیمه و مانگا را تجربه کنید؟ یا می‌خواهید مکان‌های تاریخی را کاوش کنید؟ مطمئناً چیزهای زیادی در لیست خود دارید، اما قبل از سفر به ژاپن، ایده بدی نیست که ابتدا در مورد این کشور اطلاعاتی کسب کنید. ژاپن فرهنگ و آداب و رسوم منحصر به فرد خود را دارد و دانستن بیشتر در مورد آنها سفر شما را لذت‌بخش تر می‌کند. یک راه عالی برای انجام این کار، خواندن کتاب‌های مربوط به ژاپن است! تا انتهای این مطلب با مجله گردشگری کاریز همراه باشید تا تمام کتاب‌هایی که باید قبل از سفر به ژاپن بخوانید، به شما معرفی کنیم.

1.کتاب NIHONGO FUN & EASY Survival (مکالمه ژاپنی برای مبتدیان توسط یوکیکو اوگاتا)

کتاب NIHONGO FUN & EASY Survival

یکی از کتاب‌هایی که باید قبل از سفر به ژاپن بخوانید، کتاب NIHONGO FUN & EASY Survival است. خواندن این کتاب به کسانی که می‌خواهند ژاپنی یاد بگیرند یا در مرحله مقدماتی یادگیری ژاپنی هستند توصیه می‌شود. در واقع این کتاب به شما کمک می‌کند عباراتی را یاد بگیرید که اغلب در زندگی روزمره ژاپنی‌ها استفاده می‌شوند. تلفظ هر کلمه یا عبارت با دقت به زبان انگلیسی نوشته شده و فهرست کلمات دارای تصاویری است که مطالعه ژاپنی شما را آسان‌تر و لذت‌بخش تر می‌کند. این کتاب همچنین شامل سؤالات تمرینی است تا بتوانید پیشرفت خود را پیگیری کنید. اگر به یادگیری زبان ژاپنی علاقه دارید، این کتاب برای شما عالی است!

2. کتاب وابی سابی اثر بت کمپتون

وابی سابی یکی دیگر از کتاب‌هایی که باید قبل از سفر به ژاپن بخوانید، است. مفهوم وابی سابی عمیقاً در فرهنگ ژاپن ریشه دوانده و از شاخه‌ای از بودیسم سرچشمه می‌گیرد. این مفهوم به حس زیبایی منحصر به فرد ژاپنی اشاره دارد که گذرا و ناقص بودن جهان انسان را به عنوان یک چیز زیبا می‌بیند. به عنوان مثال، وقتی ژاپنی‌ها شکوفه‌های گیلاس را می‌بینند که باد شکوفه‌های کامل را از شاخه‌ها جدا می‌کند، اغلب زیبایی شکننده‌ای در آن پیدا می‌کنند. درک ایده Wabi Sabi می‌تواند بسیار دشوار باشد، اما “Wabi Sabi” نوشته بت کمپتون آن را به روشی آسان توصیف می‌کند. هر کسی که به حس زیبایی ژاپنی علاقه مند باشد، مطمئناً این کتاب را دوست خواهد داشت.

3. کتاب تاریخ ژاپن اثر جورج سانسوم

کتاب تاریخ ژاپن اثر جورج سانسوم

اگر می‌خواهید قبل از سفر به ژاپن در مورد تاریخ این کشور و چگونگی توسعه آن در طول سال‌ها بیاموزید، این کتاب می‌تواند به بهترین شکل ممکن برای شما مناسب باشد. «تاریخ ژاپن» نوشته جورج سانسوم به سه کتاب باستان، قرون وسطی و مدرن تقسیم شده است. ما همچنین این کتاب‌ها را برای دانش‌آموزانی که می‌خواهند تاریخ ژاپن را مطالعه کنند یا فقط می‌خواهند درباره تاریخ جهان بیشتر بدانند توصیه می‌کنیم.

4. کتاب سوشی و فراتر از مایکل بوث

یکی دیگر از کتاب‌هایی که باید قبل از سفر به ژاپن بخوانید، سوشی و فراتر است. این کتاب توسط نویسنده بریتانیایی مایکل بوث نوشته شده و بر اساس توضیح غذاهای مختلف ژاپنی از دیدگاه بریتانیایی است. در سال 2015، NHK یک مجموعه انیمیشن کوتاه بر اساس این کتاب پخش کرد که نسبتاً محبوب نیز بود. اگر به غذاهای ژاپنی علاقه مندید و کنجکاو هستید که نظرات در مورد آن از دیدگاه غیر ژاپنی ها چیست، این کتاب برای شما خواندنی و جالب خواهد بود!

5.کتاب Oku No Hosomichi اثر ماتسو باشو

کتاب Oku No Hosomichi اثر ماتسو باشو

ماتسو باشو، یکی از مشهورترین شاعران هایکو در دوره ادو، یک مجله سفر به نام “اوکو نو هوسومیچی” نوشت. او سفری را در پانصدمین سالگرد درگذشت شاعری که او را تحسین می‌کرد، آغاز کرد. او ادو (توکیو) را با شاگردش ترک کرد و به مناطق چوبو و توهوکو ژاپن سفر کرد و در مورد آنچه در هر مکان در طول مسیر تجربه کرد نوشت. این یک سفر طولانی حدود 2400 کیلومتر بود و در مجموع حدود 150 روز طول کشید. این کتاب به عنوان منبع مهمی از اطلاعات در مورد مناطق چوبو و توهوکو ژاپن در دوره ادو در نظر گرفته می‌شود. همچنین این ژورنال سفر حاوی هایکوهای زیادی است که به شما کمک می‌کند با کفش ماتسو باشو راه بروید و درک کنید که ژاپن و زندگی او در آن زمان چگونه بوده است. چرا با کمک این کتاب جذاب، در کنار ماتسو باشو به دوره ادو ژاپن سفر نکنید؟

6.کتاب یک گیک در ژاپن اثر هکتور گارسیا

یکی دیگر از کتاب‌هایی که باید قبل از سفر به ژاپن بخوانید، کتاب یک گیگ در ژاپن است. اگر می‌خواهید مفاهیم فرهنگ ژاپنی را بیاموزید، این کتاب، نوشته هکتور گارسیا برای شما مناسب است. این کتاب، توضیحات مفصلی در مورد همه چیز از فرهنگ سنتی ژاپن تا آخرین خرده فرهنگ مانند مانگا، انیمه، ذن، مراسم چای و غیره ارائه می‌دهد. همچنین شامل عکس‌های زیادی است که یادگیری در مورد فرهنگ ژاپن را بسیار آسان‌تر و سرگرم کننده می‌کند. اگر می‌خواهید قبل از سفر به ژاپن با فرهنگ ژاپن آشنا شوید، این کتاب گزینه خوبی برای شروع است.

7. کتاب چوب نروژی اثر هاروکی موراکامی

کتاب چوب نروژی اثر هاروکی موراکامی

یکی دیگر از کتاب‌هایی که باید قبل از سفر به ژاپن بخوانید، کتاب چوب نروژی است. هاروکی موراکامی یکی از مشهورترین نویسندگان ادبیات معاصر ژاپن است. «چوب نروژی» که در سراسر جهان شهرت دارد، در ابتدا در سال 1987 منتشر شد. این کتاب به یک پرفروش تبدیل و به بیش از 40 زبان مختلف ترجمه شده است. داستان این کتاب در مورد مردی 37 ساله است که آهنگ «چوب نروژی» بیتلز را در هواپیما به آلمان می‌شنود و آهنگ او را به یاد جنبه‌های مختلف گذشته‌اش می‌اندازد. هر خاطره‌ای تأثیر بسزایی در زندگی او دارد. این رمان به صورت فیلم سینمایی نیز ساخته شده؛ بنابراین اگر قبلاً کتاب را خوانده‌اید، ممکن است ارزش تماشای فیلم آن را نیز داشته باشد.

8. کتاب گیشا، یک زندگی نوشته مینهکو ایوازاکی

یکی دیگر از کتاب‌هایی که باید قبل از سفر به ژاپن بخوانید، کتاب گیشا است. کیوتو به خاطر گیشا زیبای خود شناخته شده و تبدیل شدن به یک گیشا در ژاپن یک فرآیند طولانی و چالش‌برانگیز است. Mineko Iwasaki در کیوتو متولد شد و زمانی که تنها 4 سال داشت توسط صاحب‌خانه geiko، “Iwasaki” به دنیای geiko (گیشا در کیوتو) معرفی شد. او در سن 10 سالگی وارث ایوازاکی شد و در سن 15 سالگی اولین کار خود را به عنوان یک مایکو (گیشا شاگرد) انجام داد. او در نهایت پس از غلبه بر موانع دشوار بسیاری به یک گیشا در کیوتو تبدیل شد. حتی پس از بازنشستگی از دنیای گیشا، او همچنان به سخنرانی در مورد گیشا در مکان‌های مختلف ادامه می‌دهد و حتی با استفاده از مهارت‌های انگلیسی خود به آموزش افراد خارج از کشور کمک می‌کند. این کتاب را به کسانی که می‌خواهند در مورد دنیای زیبا و چشم‌نواز گیشا بیشتر بدانند توصیه می‌کنیم.

9. کتاب ماهی نودل برنجی اثر مت گولدینگ

کتاب ماهی نودل برنجی اثر مت گولدینگ

یکی دیگر از کتاب‌هایی که باید قبل از سفر به ژاپن بخوانید، کتاب«ماهی نودل برنجی» است. این کتاب نوشته مت گولدینگ، روزنامه‌نگار آمریکایی در زمینه مواد غذایی، حاوی اطلاعات زیادی درباره غذاهای ژاپنی است که او از تحقیقات میدانی خود در ژاپن در طول سال‌ها کسب کرده. علاوه بر اطلاعات در مورد غذاهای استاندارد ژاپنی مانند سوشی و رامن، گولدینگ همچنین غذاهایی را معرفی می‌کند که برای هر منطقه از ژاپن منحصر به فرد هستند، از شمال و در نهایت در هوکایدو تا کیوشو تا جنوب. این کتاب برای افرادی که علاقه زیادی به آشپزی دارند یا صرفاً غذاهای ژاپنی را به طور کلی دوست دارند عالی است.

10. کتاب چگونه ژاپنی زندگی کنیم نوشته یوتاکا یازاوا

اگر می‌خواهید در مورد زندگی روزمره در ژاپن بیشتر بدانید، حتماً باید این کتاب را انتخاب کنید. در واقع یکی دیگر از کتاب‌هایی که باید قبل از سفر به ژاپن بخوانید، کتاب “چگونه به ژاپنی زندگی کنیم” است. این کتاب نوشته یوتاکا یازاوا شامل تصاویر بزرگی از نقشه‌های ژاپنی، بسیاری از اجزای زبان ژاپنی مورد استفاده ژاپنی‌ها، آداب و رسوم ژاپنی و حتی چیزهایی مانند سامورایی و نینجا است. خواندن این کتاب کاری بسیار فوق العاده است که به شما نگاهی اجمالی به زندگی روزمره مردم ژاپن می‌دهد. تصاویر بسیار زیبا هستند و خواندن و یادگیری را بسیار آسان‌تر می‌کنند.

سخن پایانی

این ده کتاب تنها تعدادی از کتاب‌هایی که باید قبل از سفر به ژاپن بخوانید، هستند. با این حال، با تنوع خوب، از فرهنگ و تاریخ گرفته تا مطالعه زبان و زندگی روزمره، کتاب‌های موجود در این فهرست ممکن است نقاط عالی برای شروع شما باشند. امیدواریم با خواندن این مطلب از مجله گردشگری کاریز کتاب مورد علاقه خود را پیدا کرده باشید. مطالعه در مورد ژاپن قبل از سفر به این کشور، به شما کمک کند تا ایده بهتری در مورد انتظارات و نحوه سازگاری راحت‌تر با فرهنگ آن داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *