مجله گردشگری کاریز

 پارک‌های ملی اسپانیا که مسافران را به دنیایی دیگر می‌برد

 پارک‌های ملی اسپانیا

پارک‌های ملی اسپانیا جزو جاذبه‌های کمیاب و محدود این کشور به شمار می‌روند؛ اما زیبایی بکر و فوق‌العاده این پارک‌ها آنها را به افتخار اسپانیا تبدیل کرده است. این پارک‌ها در اسپانیا دارای طیف وسیعی از المان ها هستند که مسافران را شگفت‌زده می‌کند. فراموش نکنید که در تور اسپانیا، بازدید از بهترین پارک‌های ملی اسپانیا را از دست ندهید.

پارک‌های ملی در اسپانیا از مراتع گسترده سبز و جنگل‌های انبوه گرفته تا مناطق کوهستانی را شامل می‌شوند. هر پارک ملی در این کشور دارای گیاهان و جانوران منحصر به فرد خود است که در هیچ جای دیگر آن‌ها را نخواهید یافت. تا انتهای این مقاله با مجله گردشگری کاریز همراه باشید تا هر آنچه که باید درباره پارک‌های ملی اسپانیا بدانید به شما بگوییم.

بهترین پارک‌های ملی اسپانیا

بهترین پارک‌های ملی اسپانیا

در این بخش لیستی از پارک‌های ملی اسپانیا را آورده‌ایم که بازدید از آن‌ها شما را شگفت‌زده خواهد کرد و تجربه‌ی خارق‌العاده‌ای را برایتان به ارمغان می‌آورد. این پارک‌ها عبارتند از:

1. پارک ملی تید

پارک تید یکی از پربازدیدترین پارک‌های ملی اسپانیا است. این پارک در جزیره قناری واقع شده، ظاهری سورئال دارد و بدون شک می‌تواند به عنوان یکی از بهترین پارک‌های ملی اسپانیا شناخته شود. این پارک دارای بلندترین رشته‌کوه در سراسر اسپانیا بوده و همچنین میزبان کوه تید است که این پارک ملی به نام آن نامگذاری شده است. کارهایی که می‌توانید در پارک تید انجام دهید:

  • پیاده‌روی و صعود به قله کوه‌های مختلف این پارک؛
  • استفاده از تله کابین که نمای 360 از تید را نشان می‌دهد؛
  • استفاده از پاراگلایدر 2200 فوتی؛
  • 4 انجام Raft Biking در این پارک.

2. پارک ملی Picos De Europa

پارک ملی Picos De Europa

Picos de Europa نیز یکی از پارک‌های ملی اسپانیا به شمار می‌رود که بسیار پرطرفدار و محبوب است. این پارک در سال 1918 تاسیس شد و در سه منطقه اسپانیا، آستوریاس، کانتابریا و کاستیل و لئون گسترش یافت. پارک ملی Picos de Europa به زیبایی منظره‌هایش و برخی از زیباترین روستاهای کشور مانند پوسادا، می‌بالد. در پارک ملی Picos de Europa، کوه‌های رفیع و علفزارهای عظیم را خواهید یافت که بسیار شگفت‌انگیز هستند. کارهایی که می‌توانید در پارک ملی Picos de Europa انجام دهید:

  • از مسیرهای پیاده‌روی لذت ببرید؛
  • با تله کابین در بخش مرکزی پیکوس (1823 متر) سفر کنید؛
  • به رستوران‌های عجیب و غریبی که در شمال Arriondas پنهان شده اند، بروید.

3. پارک ملی مجمع الجزایر کابررا

مجمع الجزایر کابررا نی یکی دیگر از پارک‌های ملی اسپانیا به شمار می‌رود که در بین توریست‌ها بسیار محبوب است. کابررا تنها جزیره‌ای است که بازدید از آن در کل مجمع الجزایر برای بازدیدکنندگان آزاد است. در کابررا، مسافران خود را در میانه طبیعت بکر، دست‌نخورده و بسیار زیبا خواهند یافت. این جزیره زیبا با چشم انداز آبی رنگ اطراف خود بسیار شگفت‌انگیز به نظر می‌رسد. کارهایی که می‌توانید در مجمع الجزایر کابررا انجام دهید عبارتند از:

  • گشتی در قلعه جزیره بزنید؛
  • قایق‌سواری کنید؛
  • در تنها بار جزیره یک نوشیدنی میل کنید.

4. پارک ملی سیرا نوادا

پارک ملی سیرا نوادا

پارک ملی سیرا، یکی دیگر از پارک‌های ملی اسپانیا است که بسیار دیدنی و زیباست. در این پارک، مسافران خود را در میان گیاهان و جانوران در حال تغییر می‌یابند. بازدید از پارک ملی سیرا نوادا ز دشت‌های معتدل با پوشش گیاهی خوش آب و هوا شروع می‌شود و سپس به آرامی به سمت جنگل‌های بایر و کوهستانی می‌رسد. این پارک در اندلس واقع شده است. همچنین طیف وسیعی از فعالیت‌های ماجراجویانه را ارائه می‌دهد. برخی از این فعالیت‌ها عبارتند از:

  • خرید در پنج‌شنبه بازار در Órgiva؛
  • پیاده‌روی در مسیرهای اطراف روستاهای Taha، از جمله Mecina Fondales یا Sierra Trails (پنج روز) در Bubión؛
  • اسکی از اواخر نوامبر تا اواخر آوریل؛
  • دوچرخه‌سواری در کوهستان.

5. پارک ملی Ordesa Y Monte Perdido

پارک ملی Ordesa Y Monte Perdido یکی از قدیمی ترین پارک‌های ها و یکی دیگر از پارک‌های ملی اسپانیا است که با فرانسه هم مرز است. این پارک به دلیل آبشارها، نهرها و کوه‌های بلندش زیبا و کاملاً شبیه نقاشی است. این مکان زیستگاه گونه‌های متنوعی از حیوانات و همچنین میزبان بلندترین قله سنگ آهک در تمام اروپا، یعنی کوه پردیدو با ارتفاع 3330 متر از سطح دریا است. اگرچه پارک‌های ملی اسپانیا چندان معروف نیستند، اما زیبایی دست‌نخورده آن‌ها مطمئناً بازدیدکنندگان را شگفت‌زده خواهد کرد. این پارک ملی در آراگون واقع شده است. برخی از فعالیت‌هایی که می‌توانید در این پارک تجربه کنید عبارتند از:

  • در یخچال‌های طبیعی مونت پردیدو (کوه گمشده) قدم بزنید؛
  • حیواناتی مانند کرکس ریشدار، کرکس گریفون و عقاب طلایی را مشاهده کنید؛
  • گشت و گذار و پیاده‌روی در طبیعت بکر این پارک.

6.پارک ملی Caldera De Taburiente

پارک ملی Caldera De Taburiente

Caldera de Taburiente به عنوان یکی دیگر از پارک‌های ملی اسپانیا، به خودی خود دنیایی جذاب است. این منطقه 2 میلیون سال پیش شکل گرفته و مسافران را به آن زمان می‌برد. دشت‌ها و کوه‌های شیب‌دار کل منطقه را تشکیل می‌دهند. به دلیل فرسایش شدیدی که در طول هزاران سال اتفاق افتاده است، این منطقه مملو از دهانه‌های بزرگ است. عرض برخی از این دهانه‌ها به 10 کیلومتر می‌رسد. این منطقه همچنین دارای فراوانی هوای تازه است، زیرا مطمئناً کمتر توسط زندگی انسان آلوده شده است. همچنین از بهترین پارک‌های ملی اسپانیا به حساب می‌آید و در بین مسافران بسیار محبوب است. این پارک در جزایر قناری واقع شده است. فعالیت‌های جذابی که می‌توانید در این پارک تجربه کنید:

  • پیاده‌روی برای کشف گیاهان و جانوران خاص و منحصر به فرد؛
  • از رصدخانه Roque de Los Muchachos در ارتفاع 2396 متری از جمله GranTeCan، بزرگترین تلسکوپ نوری جهان دیدن کنید و نگاهی به آسمان بیندازید.

7. پارک ملی Monfrague

Monfrague بهترین گزینه بین پارک‌های ملی اسپانیا برای دوستداران حیوانات است. این پارک بیش از 200 گونه جانوری را در خود جای داده است. این مکان خانه بیش از 400 گونه پرنده بوده و برای تماشای پرندگان نه‌تنها در بین پارک‌های ملی اسپانیا بلکه در تمام اروپا محبوب است. کرکس‌ها، عقاب‌ها، شاه‌ماهی‌ها و بلبل‌ها را می‌توان در دو رودخانه تاگوس و تیتار مشاهده کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *