مجله گردشگری کاریز

جاذبه‌های دیدنی باغ کاواچی فوجی ژاپن

باغ کاواچی فوجی ژاپن

باغ کاواچی فوجی ژاپن یک باغ خصوصی، واقع در کیتاکیوشو است که به خاطر گل‌های ویستریا، به عنوان نمادی از یک زیبایی رؤیایی  در این کشور شناخته می‌شود. خوشه‌های گل در این باغ از نوک تاک، پایین می‌افتند و در جهت نسیم بهاری به رقص در می‌آیند. باغ کاواچی فقط در طول فصل شکوفه دهی ویستریا باز است که از اواخر آوریل تا اواسط می ادامه دارد.

تقریباً 22 نوع درخت ویستریا با رنگ‌های متنوع از سفید تا بنفش تیره در منطقه 10000 متر مربعی باغ کاواچی فوجی ژاپن، رشد می‌کنند. تونل‌های ویستریا که یکی از آنها 80 متر و دیگری 110 متر است، محبوب‌ترین جاذبه‌های واقع در این باغ هستند. این تونل‌ها منظره‌ای رمانتیک را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهند که آنقدر مورد علاقه مردم محلی واقع شده که به Waka، یعنی یک شعر کلاسیک ژاپنی، معروف شده است.

علاوه بر گیاه ویستریا و انواع گل‌های موجود در این باغ، بیش از 700 درخت افرا منطقه را احاطه کرده‌اند و منظره‌ای را ایجاد می‌کنند که ارزش بازدید را در فصول اوج یعنی در اواخر نوامبر دارد. تا انتهای این مطلب با مجله گردشگری کاریز همراه باشید تا هر آنچه که باید درباره باغ کاواچی فوجی ژاپن بدانید به شما بگوییم.

باغ کاواچی فوجی ژاپن را بیشتر بشناسید

باغ کاواچی فوجی ژاپن را بیشتر بشناسید

باغ کاواچی ویستریا (河内藤園، Kawachi Fujien) یک باغ خصوصی در تپه‌های جنگلی در جنوب کیتاکیوشو مرکزی است که به خاطر مناظر دیدنی مملو از گل ویستریا معروف است. این باغ به صورت فصلی در طول فصل رشد و شکوفایی ویستریا به روی عموم باز می‌شود که معمولاً در اواخر آوریل تا اوایل می و در طول فصل برگ افرا در پاییز به اوج خود می‌رسد.

برجسته‌ترین ویژگی باغ کاواچی فوجی ژاپن دو تونل به طول تقریباً 100 متر است که از درختان ویستریا با انواع و رنگ‌های مختلف، از سفید تا بنفش تیره ایجاد شده‌اند. علاوه بر این، مجموعه‌ای از درختان بزرگ ویستریا وجود دارد که با هم سقفی عظیم از گل‌های آویزان را تشکیل می‌دهند. از بالای باغ، دامنه تپه قابل‌مشاهده است که مناظر زیبایی از دریای گل ویستریا و دره اطراف را که شامل باغ‌های بامبو است به نمایش می‌گذارد.

باغ کاواچی فوجی ژاپن در سال‌های اخیر بسیار محبوب شده و در حال حاضر تعداد زیادی از بازدیدکنندگان داخلی و بین‌المللی را در طول فصل ویستریا، به خود جذب می‌کند. توجه کنید که برای کاهش ازدحام، برای ورود به باغ در فصل اوج بهار، رزرو قبلی لازم است.

تونل‌های باغ کاواچی فوجی ژاپن

تونل‌های باغ کاواچی فوجی

تونل‌های باغ کاواچی ژاپن به طول یک زمین فوتبال هستند؛ به همین دلیل است که مردم از سراسر جهان هر ساله در اواخر آوریل و اوایل ماه می به این باغ باشکوه پنهان شده در کوه‌های جنوب ژاپن می‌آیند. میلیون‌ها شکوفه کوچک آویزان که به دقت توسط باغبان‌ها در این تونل‌ها مرتب شده‌اند، به سطحی از شهرت دست یافته‌اند که علاقه‌مندان به باغ را از سراسر جهان به باغ کاواچی می‌آورد.

اگرچه می‌توانید بسیاری از ویستریاهای برجسته را در سراسر کشور بیابید، مانند پارک گل آشیکاگا (در نزدیکی توکیو) که قدمت آن به سال 1870 باز می‌گردد، اما ویژگی متمایز این باغ، تونل‌های زیبای گل آن است.

تونل‌های باغ کاواچی فوجی ژاپن

توریست‌ها با ورود به اولین تونل، با احساس بی‌نظیر عطر و رنگ‌های ارغوانی، صورتی و سفید، مواجه می‌شوند. بیست و دو نوع ویستریا و طیف رنگی در باغ یافت می‌شود؛ همچنین پس‌زمینه‌ای شامل یک بیشه بامبو و حدود 700 افرا ژاپنی قابل‌مشاهده است که بسیار بی‌نظیر به نظر می‌رسد.

علاوه بر دو تونل به طول 110 متر و 80 متر، یک جفت گنبد ویستریا شبیه ایگلو و دو پرده بسیار بزرگ نیز در باغ کاواچی فوجی ژاپن وجود دارد. در تونل دوم، گل‌های سقف، طیف رنگ ملایمی را ایجاد می‌کنند که گهگاه با تنه‌های پیچ‌خورده ویستریا ترکیب می‌شوند. برخی از درختان انگور این باغ، در مجموع بیش از 100 سال سن دارند.

هزینه ورود به باغ کاواچی فوجی ژاپن

باغ کاواچی یک باغ خصوصی است که در سال 1977 تأسیس شده است. بسته به وضعیت گل‌ها، هزینه ورودی درجه‌بندی شده است که از رایگان در خارج از فصل شکوفه دادن تا 1000 ین در طول فصل اوج شکوفه‌ها، را شامل می‌شود. باغ از ساعت 8 تا 6 برای بازدید عموم باز است. از سال 2016، برای بازدید از باغ باید بلیط خود را از قبل خریداری کنید؛ این کار برای رفع ازدحام برای ورود به باغ است. همچنین می‌توانید به صورت رایگان در استراحتگاه چشمه آب گرم کنار باغ، Kawachi Onsen: Ajisai no Yu استراحت کنید.

بهترین زمان رفتن به باغ کاواچی فوجی

باغ کاواچی فوجی ژاپن در سال‌های اخیر محبوبیت فزاینده‌ای پیدا کرده و زمان اوج شکوفه‌های ویستریا همزمان با دوره تعطیلات هفته طلایی باعث شده که تعداد بازدیدکنندگان این باغ سر به فلک بکشد. درواقع می توان گفت بهترین زمان رفتن به باغ کاواچی، اواخر آوریل تا اواسط می است. در طول فصل اوج (اواخر آوریل تا هفته طلایی)، برای ورود به داخل  باغ باید از قبل بلیط برای تاریخ و زمان مشخصی خریداری کنید.

چگونه به باغ کاواچی فوجی ژاپن برویم؟

شما می‌توانید با قطار و سپس اتوبوس یا ماشین شخصی به باغ کاواچی فوجی ژاپن برسید. دسترسی به باغ کمی سخت است. یک اتوبوس از ایستگاه یاهاتا 15 دقیقه طول می‌کشد و سپس 55 دقیقه پیاده‌روی لازم است تا به باغ برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *