مجله گردشگری کاریز

بهترین جزیره‌های ژاپن برای بازدید

بهترین جزیره‌های ژاپن

ژاپن به طرز خیره کننده‌ای زیبا و کشوری بسیار متنوع است، به خصوص وقتی صحبت از هزاران جزیره باشد. تقریباً 6800 مورد جزیره در این کشور وجود دارد؛ بنابراین برای یافتن کوه‌ها، سواحل، صخره‌های مرجانی و دهکده‌های کوچک عجیب و غریب مجبور نیستید راه دوری بروید. بسیاری از جزایر در این کشور تقریباً دست‌نخورده و بکر هستند، بنابراین یک تجربه کاملاً سنتی و فراموش‌نشدنی را ارائه می‌دهند. تا انتهای این مطلب با مجله گردشگری کاریز همراه باشید تا بهترین جزیره‌های ژاپن را به شما معرفی کنیم.

1.جزیره آمامی اوشیما

جزیره آمامی اوشیما

جزیره آمامی اوشیما، یکی از بهترین جزیره‌های ژاپن به شمار می‌رود. آمامی اوشیما یک جزیره گرمسیری و یکی از بزرگترین جزایر مرجانی مرتفع در استان کاگوشیما، نزدیک به Yoron است. مرجان‌های رنگارنگ در دریاهای کبالتی این جزیره که خطوط ساحلی چشمگیر و جنگل‌های سرسبز استوایی را احاطه کرده‌اند، محل زندگی خرگوش بومی آمامی و جی هستند.

علاوه بر سواحل زیبا در این جزیره، می‌توانید آثار هنری تاناکا ایسون، نقاش نیهونگا که در دوره شووا شکوفا شد را نیز کشف کنید. موزه هنر یادبود تاناکا ایسون به زندگی و کار او اختصاص دارد. ایسون بیشتر به خاطر نقاشی‌هایش که پرندگان و گل‌های محلی را به تصویر می‌کشد مشهور است.

جزیره آمامی اوشیما همچنین یکی از تولیدکنندگان کلیدی نوع خاصی از ابریشم، Tsumugi Silk Pongee است. این جزیره با قدمتی 1300 ساله، هنوز هم با استفاده از رنگ‌های محلی رنگ‌آمیزی می‌شود.

2.جزیره ایشیگاکی

جزیره ایشیگاکی

جزایر یایاما اوکیناوا شامل دیدنی‌ترین سواحل و یکی از بهترین جزیره‌های ژاپن هستند. این گروه متشکل از Iriomote، Taketomi، و Ishigaki است که شناخته شده ترین و محبوب‌ترین جزایر این کشور به شمار می‌روند. خلیج کابیرای ایشیگاکی آنقدر زیباست که نمی‌توانید باور کنید. آب‌های فیروزه‌ای شفاف و شن‌های سفید نرم با جزایر صخره‌ای کوچک پر شده‌اند که بالای آن شاخ و برگ‌های سبز پر جنب و جوش زیبایی آن را دوچندان می‌کنند.

از استودیوی سفالگری Ishigaki-Yaki در این جزیره دیدن کنید تا سرامیک کاران محلی را در حال کار ببینید و از ساخت سرامیک الهام بگیرید. ایشیگاکی یاکی به دلیل شکل منحصر به فرد سفال خود با سطح مشکی براق و رنگ آبی الکتریک هیپنوتیزمی در سراسر جهان مشهور است.

جزیره ایشیگاکی به عنوان یک مقصد محبوب، جاذبه‌های خانوادگی فراوانی دارد. روستای ایشیگاکی یایما یکی از نقاط برجسته ژاپن است. با رفتن به این جزیره می‌توانید شاهد نحوه زندگی مردم در دوران حکومت پادشاهی ریوکیو باشید و از خانه‌های محافظت‌شده عاشقانه با سقف‌های کاشی‌کاری قرمز دیدن کنید.

3.جزیره اوکیناوا

جزیره اوکیناوا

جزیره اوکیناوا بزرگترین، شناخته شده ترین و قابل دسترس‌ترین جزایر گرمسیری ژاپن است. اوکیناوا همچنین یکی از بهترین جزیره‌های ژاپن به شمار می‌رود که از مجموعه‌ای از جزایر تشکیل شده است. ناها، پایتخت اوکیناوا، در ابتدا نابا نام داشت و نام آن از یک سنگ بزرگ قارچ شکل گرفته شده است.

این جزیره مدت‌هاست که یک مکان آرام برای سرزمین اصلی ژاپن است، اما زمانی مرکز تجاری پادشاهی ریوکیو بوده. از این رو تأثیر پادشاهی ریوکیو بر آن همیشه وجود دارد و می‌تواند در دنیای آشپزی، زندگی روزمره، معماری و معنویت جزیره قابل‌مشاهده باشد. بازدید از اوکیناوا یک سفر جالب به فرهنگ و تاریخ متنوع ژاپن است.

جزیره اوکیناوا همچنین شامل بسیاری از سواحل این کشور است. در این جزیره می‌توانید ساحل مانزا را پیدا کنید که در آن می‌توانید روی 300 متر شن و ماسه نرم پیاده‌روی کنید، از نقطه دیدنی کیپ مانزامو دیدن کنید، یا برای تماشای دریای چین شرقی به پاراسل بروید. علاوه بر این، می‌توانید ساحل کوری که دارای دو صخره قلبی شکل است را نیز در این جزیره ببینید.

4.جزیره یاکوشیما

جزیره یاکوشیما

یاکوشیما به عنوان یکی از بهترین جزیره‌های ژاپن، در استان کاگوشیما جزیره‌ای خزه‌ای و نیمه گرمسیری واقع شده و مجموعه‌ای از درختان سرو باستانی به نام یاکوسوگی را در خود جای داده است. عمر برخی از جومون سوگی ها در آن بین 1000 تا 7000 سال تخمین زده می‌شوند. این شگفتی طبیعی اولین مکان میراث یونسکو در ژاپن و جزیره‌ای است که الهام‌بخش پس زمینه سرسبز و مسحورکننده فیلم افسانه‌ای گیبلی شاهزاده مونونوکه است.

این جزیره برای صنایع‌دستی خود بسیار معروف است. تنه‌های افتاده درخت Yakusugi در جنگل برای صنعتگران متخصص محلی جمع‌آوری می‌شوند تا به ظروف و مجسمه‌های تزئینی باورنکردنی تبدیل شوند. در مقابل یاکوشیما شامل بسیاری از اقلیم‌های کوچک، دره‌ها و آبشارهایی است که باید مورد کاوش قرار گیرند.

5.جزیره میاجیما/ایتسوکوشیما

جزیره میاجیما

در نزدیکی هیروشیما می‌توانید میاجیما را پیدا کنید که به آن جزیره حرم نیز می‌گویند، جایی که دروازه‌های چوبی قرمز نمادین در آن زیر آب فرو رفته‌اند. این جزیره یکی دیگر از بهترین جزیره‌های ژاپن است. هنگام جزر و مد، زمین و دریا در این جزیره در تضاد سبز و آبی هستند که قرن‌ها قلب بازدیدکنندگان را تسخیر کرده است.

دروازه‌های این جزیره به ایتسوکوشیما مقدس منتهی می‌شوند، جایی که زیارتگاهی از قرن ششم وجود داشته است. کوه میسن از میان تپه‌های جنگلی به بتکده‌ای پنج طبقه و پناهگاه‌های بسیاری که اکنون مکان‌های میراث جهانی حفاظت‌شده هستند، ختم می‌شود.

در این جزیره می‌توانید سنت فرهنگی را کشف کنید که تاریخ غنی عامیانه را با استفاده از حرکات غیرقابل توصیف در پشت ماسک‌های استادانه به تصویر می‌کشد. از سال 1568، نوازندگان نو در هنگام جزر و مد روی صحنه شناور بودند و فضایی مرموز را برای تماشاگران ساحل Itsukushima ایجاد می‌کردند.

6.جزیره جزیره سادو

جزیره سادو

جزیره سادو که در سواحل استان اصلی نیگاتا واقع شده، یکی از بهترین جزیره‌های ژاپن است. این جزیره یک میراث فرهنگی قوی، به شمار می‌رود. در جزیره سادو، ضربان طبل در قلب مرکز تایکو طنین‌انداز می‌شود. چوب‌های خود را بگیرید و از ریتم‌های اولیه برای امتحان تایکو کوچک استفاده کنید. سپس گروه قدرتمند درامز Kodo را تجربه کنید که Odaiko بزرگ را به صورت هماهنگ اجرا می‌کند. آنها همه را در جشنواره جشن زمین در ماه اوت تحت تأثیر قرار می‌دهند.

7.جزیره تاکتومی

جزیره تاکتومی

جزیره کوچک تاکتومی به عنوان یکی دیگر از بهترین جزیره‌های ژاپن، با کشتی 10 دقیقه‌ای از ایشیگاکی فاصله دارد و ارزش یک سفر یک روزه یا اقامت یک شبه را دارد تا در صخره‌های مرجانی و سواحل سفید قدم بردارید.

تاکتومی بخشی از پارک ملی Iriomote Ishigaki است و به خاطر خانه‌های سنتی اوکیناوا، دیوارهای سنگی و خیابان‌های شنی شهرت دارد. برخی از خانه‌ها اکنون میزبان رستوران‌ها و مغازه‌هایی با محصولات و صنایع‌دستی محلی هستند.

همچنین می‌توانید در این جزیره از مناظر طبیعی لذت ببرید، پیاده‌روی کنید یا یک دوچرخه کرایه کنید تا از طریق جاده‌های شنی سفید روستا و سواحل مجاور در امتداد ساحل غربی جزیره سفر کنید. سپس در ساحل استراحت یا در زیر دریای غواصی کنید.

8. جزیره آوشیما

جزیره آوشیما

جزیره آوشیما که به جزیره گربه معروف است، جزیره‌ای آرام است که در نزدیکی ساحل استان Ehime قرار دارد. این جزیره نیز به عنوان یکی از بهترین جزیره‌های ژاپن، شناخته می‌شود. این جزیره بهشت عاشقان گربه است. بیشتر از دویست گربه در جزیره آوشیما پیدا می‌شوند. اما از آنجایی که تجارت ماهیگیری ساردین در جزیره کاهش یافته، تعداد ساکنان آن نیز کاهش یافته است.

به بازدیدکنندگان توصیه می‌شود که وسایل و خوراکی‌ها را به همراه داشته باشند و زباله‌ها را به خانه ببرند؛ زیرا این جزیره مغازه یا محل اقامت زیادی ندارد. پیاده‌روی جزیره آوشیما 5 کیلومتر است. علاوه بر این، می‌توانید در این جزیره زیارتگاه‌ها،، مکان‌های تاریخی تومولی قرن پنجم و صخره‌ای به شکل شیشه‌ را هم مورد بازدید قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *