مجله گردشگری کاریز

همه چیز درباره برج اسکای تری توکیو – ژاپن

برج اسکای تری توکیو

برج اسکای تری توکیو در سال 2012 به عنوان جدیدترین نماد توکیو و بلندترین برج رادیویی جهان با ارتفاع 634 متر متولد شد. این برج نه‌تنها منظره خیره کننده‌ای از شهر را ارائه می‌دهد، بلکه به طور کامل با همه چیز از مناطق خرید گرفته تا حتی یک آکواریوم شگفت‌انگیز مجهز است. امکانات فراوان در اسکای تری، آن را برای بازدیدکنندگان در هر سنی مناسب می‌کند؛ بنابراین توصیه می‌کنیم بازدید از این برج را به هیچ عنوان در تور ژاپن از دست ندهید. صنایع‌دستی سنتی ژاپن با حال و هوای «شیتاماچی» این کشور، معماری و فناوری معاصر آن ترکیب می‌شود تا شکوهی که در توکیو اسکای تری قابل‌مشاهده است را ایجاد کند.

ویژگی برجسته برج اسکای تری توکیو دو عرشه آن برای مشاهده مناظر است؛ این عرشه‌ها مناظر فوق العاده‌ای را از توکیو ارائه می‌دهند. دو عرشه محصور به ترتیب در ارتفاعات 350 و 450 متری قرار گرفته‌اند که آنها را به بلندترین عرشه رصد در ژاپن تبدیل می‌کند. عرشه تمبو، پایینی از دو عرشه 350 متر ارتفاع دارد و در سه سطح با چشم‌انداز عالی از تمام طبقات آن قرار دارد. طبقه بالا دارای پنجره‌های بلند و عریض است که برخی از بهترین مناظر پانوراما 360 درجه از شهر را ارائه می‌دهد. تا انتهای این مطلب با مجله گردشگری کاریز همراه باشید تا هر آنچه که باید درباره برج اسکای تری توکیو بدانید به شما بگوییم.

تاریخچه برج اسکای تری توکیو

تاریخچه برج اسکای تری توکیو

تاریخچه برج اسکای تری توکیو با برج قبلی خود، Tokyo Tower آغاز می‌شود. برج توکیو در سال 1958 ساخته شد و به عنوان یک برج سیگنال رادیویی و تلویزیونی در دوران شووا (1926 – 1989) خدمت کرد. با گذشت زمان، به نمادی از رشد سریع اقتصادی پس از جنگ ژاپن تبدیل شد.

با این حال، همراه با رشد اقتصادی موجی از آسمان‌خراش ها در سراسر توکیو ساخته شد. برج‌های جدید در نهایت با امواج رادیویی برج توکیو تداخل پیدا کردند. علاوه بر این، افزایش پخش دیجیتال تقاضا برای برج رادیویی بلندتر و توانمندتر را ایجاد کرد. به این ترتیب، برنامه‌ریزی برای یک برج رادیویی با ارتفاع 600 متر از حدود سال 2000 آغاز شد.

در سال 2003، شش ایستگاه تلویزیونی دولتی و خصوصی در ژاپن به پروژه جدید برج رادیویی پیوستند. هدف این برج علاوه بر ایفای نقش برج رادیویی، تبدیل شدن به یک مکان دیدنی برای جذب گردشگر بیشتر در منطقه بود. در نهایت ساخت و ساز برج اسکای تری در سال 2008 آغاز شد و در 22 می 2012 افتتاح شد.

جاذبه‌هایی که در برج اسکای تری توکیو باید ببینید

در این بخش به معرفی تمامی جاذبه‌های گردشگری توکیو اسکای تری پرداخته‌ایم. این جاذبه‌ها عبارتند از:

جاذبه‌هایی که در برج اسکای تری توکیو باید ببینید

1.شهر اسکای تری توکیو

کل شهر توکیو اسکای تری (توکیو اسکای تری و منطقه اطراف آن) از توکیو سوراماچی، آکواریوم سومیدا و غیره تشکیل شده است. هدف برج اسکای تری توکیو، ایجاد فرهنگ معاصر ژاپنی با گرد هم آوردن صنایع‌دستی سنتی و فضای شیتاماچی دوره ادو (1603-1868) است. شهر Skytree به عنوان یک شتاب‌دهنده اقتصادی برای گردشگری در شرق توکیو عمل می‌کند.

2.عرشه تمبو

عرشه تمبو، یکی از دو عرشه مشاهده در برج اسکای تری توکیو است. این عرشه از سه طبقه، طبقه 340، طبقه 345 و طبقه 350 تشکیل شده است. کف شیشه‌ای طبقه 340 مورد علاقه گردشگران است، زیرا منظره‌ای هیجان‌انگیز از دنیای زیر پای شما را ارائه می‌دهد. شما می‌توانید برای استراحت، از کافه در طبقه مربوطه دیدن کنید.

در طبقه بعدی، طبقه 345، رستورانی به نام Sky Restaurant 634 قرار دارد. رستوران غذاهای ژاپنی و منظره‌ای باشکوه از توکیو را ارائه می‌دهد.

طبقه آخر عرشه تمبو، طبقه 350، بایوبو (صفحه‌نمایش تاشو ژاپنی) به نمایش گذاشته شده است. مناظر دوران ادو در بایوبو از این طبقه قابل‌مشاهده است؛ بنابراین می‌توانید افق ادو و توکیو را کنار هم مقایسه کنید.

3.گالری تمبو

گالری تمبو

بالاترین طبقات قابل‌دسترس برج اسکای تری توکیو طبقات 445 و 450، گالری تمبو نامیده می‌شود. نقطه سوراکارا که در ارتفاع 441.2 متری از سطح زمین قرار دارد، منظره‌ای باشکوه از توکیو را به نمایش می‌گذارد. دو طبقه با یک شیب دیوار شیشه‌ای به هم متصل شده اند و این بخش را به یک پیاده‌رو لذت بخش تبدیل می‌کنند.

4.منطقه خرید سولامچی شوتنگای

در طبقه اول حیاط شرقی برج اسکای تری یک مسیر تجاری به طول 120 متر به نام منطقه خرید سولامچی شوتنگای قرار دارد. شوتنگای به راسته خرید با مغازه‌های کوچک در کنار یکدیگر اشاره دارد. طراحی این مسیر خرید از ظروف شیشه‌ای Edo Kiriko الهام گرفته شده و روح کلاسیک ژاپنی را نشاط می‌دهد. برای خرید مغازه‌ها، کافه‌ها و سوغاتی‌ها می‌توانید در Solamachi Shotengai توقف کنید.

5.آکواریوم سومیدا

در طبقات پنجم و ششم برج اسکای تری توکیو، آکواریوم نفس‌گیر سومیدا قرار دارد. آکواریوم بسیار تحسین شده سومیدا با موضوع “دریای مجمع الجزایر توکیو”، ماهی‌های رنگارنگ استوایی، چتر دریایی، پنگوئن‌ها، شیرهای دریایی و موارد دیگر را در خود جای داده است.

6.موزه آبجو جهانی

موزه آبجو جهانی

در تمام مدت اقامت در توکیو، آبجو سراسر را جهان بچشید! موزه جهانی آبجو دارای آبجو از سراسر جهان – مانند آلمان، بلژیک و جمهوری چک است. می‌توانید با یک لیوان آبجو در صندلی‌های تراس بیرونی برج اسکای تری توکیو لذت ببرید.

7.موزه پستی ژاپن

موزه پستی ژاپن که در طبقه نهم شهر توکیو اسکای تری قرار دارد، تاریخچه خدمات پستی در ژاپن را معرفی می‌کند. بیش از 330000 تمبر و مواد مربوط به تحویل نامه پستی نمایش داده می‌شود. با فعالیت‌هایی مانند ساخت کارت پستال یا بازی‌های شبیه‌سازی تحویل نامه، موزه همه بازدیدکنندگان را به وجد می‌آورد.

فستیوال‌ها در Tokyo Skytree

برخی از معروف‌ترین فستیوال‌ها ژاپن در برج اسکای تری توکیو برگزار می‌شود. این رویدادها عبارتند از:

فستیوال آتش‌بازی در “Tokyo Skytree Hanabi Tambo”

فستیوال آتش‌بازی

فستیوال‌های آتش‌بازی تابستان‌های ژاپن را تعریف می‌کنند، اما فقط در برج اسکای تری توکیو می‌توانید به آتش‌بازی از بالا نگاه کنید. از عرشه‌های مشاهده در محل، می‌توانید از آتش‌بازی از منظری کاملاً جدید لذت ببرید. این جشنواره اصلی، جشنواره آتش‌بازی رودخانه سومیدا نام دارد.

فستیوال سال نو در Tokyo Skytree

در طول فصل سال نو، فستیوال‌های متعددی در Tokyo Skytree برگزار می‌شود. برخی از رویدادها شامل یک تجربه‌های شگفت‌انگیزی هستند. در شب سال نو، نور ویژه‌ای اسکای تری توکیو را روشن می‌کند.

نحوه خرید بلیط برج اسکای تری توکیو

برای ورود به عرشه دیدبانی برج اسکای تری توکیو باید بلیط تهیه کنید. عرشه تمبو و گالری تمبو بلیط‌های جداگانه‌ای برای پذیرش دارند که می‌توان آن‌ها را در روز یا روز قبل از بازدید به صورت آنلاین خریداری کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *