مجله گردشگری کاریز

حقایق جالب درباره کاخ سلطنتی مادرید

کاخ سلطنتی مادرید

کاخ سلطنتی مادرید زیباترین بنای باروک شهر و یک جاذبه گردشگری عالی است که بازدید از آن را نباید در تور اسپانیا از دست بدهید. این ساختمان دارای عناصر نئوکلاسیک است که گویای سبک‌های گذار در زمان خود است. از کاخ سلطنتی عمدتاً برای اعمال تشریفاتی استفاده می‌شود و اقامتگاه رسمی خانواده سلطنتی است اگرچه آنها در قلعه متفاوتی در حومه شهر زندگی می‌کنند.

درهای این کاخ که شامل تاریخ غنی اسپانیایی ها می‌شود، به روی عموم باز است. این کاخ بزرگ با چندین اثر هنری منحصر به فرد را نیز به نمایش گذاشته شده است. کاخ سلطنتی مادرید از نظر مساحت بزرگ‌ترین قصر در اروپا است و 1,450,000 فوت مربع مساحت دارد. این کاخ را در Calle de Bailén در مرکز شهر مادرید خواهید یافت. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا حقایق جالب درباره کاخ سلطنتی مادرید را کشف کنید.

1. کاخ روی یک قلعه موری قرار دارد

کاخ روی یک قلعه موری قرار دارد

کاخ سلطنتی مادرید در قرن 18 توسط فیلیپ پنجم ساخته شد. این کاخ در محل قلعه قدیمی آلکازار موری ها قرار دارد. در قرن نهم، مورها قلعه‌ای را در نزدیکی ماگریت به عنوان پاسگاهی برای محمد اول ساختند. پس از اینکه مادرید توسط آلفونسو ششم پادشاه کاستیا در سال 1083 تصرف شد، او گاهی اوقات از قلعه استفاده می‌کرد.

سه قرن بعد، پادشاه آلفونسو یازدهم کاستیل این قلعه را در سال 1329 اقامتگاه خود کرد. کاخ در سال 1734 بر اثر آتش‌سوزی ویران شد و کاخ جدیدی به دستور پادشاه فیلیپ پنجم ساخته شد. تکمیل کاخ جدید 17 سال طول کشید.

2. فضای داخلی کاخ بسیار برجسته است

فضای داخلی کاخ سلطنتی مادرید به دلیل هنر و مصالح فاخری که برای تزیین اتاق‌ها به کار رفته، بسیار برجسته است. برخی از مصالح گران قیمتی که برای ساخت و تزیین این اتاق استفاده شده، گچبری، درهای چوب ماهون و سنگ مرمر اسپانیایی است.

نقاشی‌هایی از هنرمندان مشهوری مانند کاراواجو، خوان دو فلاندز، فرانسیسکو دی گویا، و ولاسکز و نقاشی‌های دیواری از جیووانی باتیستا تیپولو، کورادو جیاکینتو و آنتون رافائل منگز وجود دارد. مجموعه‌های دیگر در این کاخ فرهنگ تاریخی و هنری بزرگ اسپانیایی ها را به نمایش می‌گذارد. برخی از آثار نگهداری شده در این کاخ از اسلحه‌خانه سلطنتی مادرید است. همچنین شما ظروف چینی، ساعت، مبلمان، ظروف نقره‌ای که توسط خانواده‌های سلطنتی استفاده می شده را در این کاخ خواهید دید.

3. کاخ توسط محمد اول اموی ساخته شد

کاخ توسط محمد اول اموی ساخته شد

کاخ سلطنتی مادرید در ابتدا توسط محمد اول اموی، امیر قرطبه، بین سال‌های 860 و 880 ساخته شد. او در زمان سلطنت خود از آن به عنوان پاسگاه استفاده کرد. با این حال آنها در قرن یازدهم سرنگون شدند. پادشاه هنری سوم کاستیل چندین برج را به قلعه اضافه کرد زیرا از آن برای عملکردهای دفاعی نیز استفاده می‌کرد.

بعداً پسر شاه هنری، جان دوم از این کاخ به عنوان اقامتگاه سلطنتی خود استفاده می‌کرد. در سال 1476، کاخ در جریان جنگ جانشینی کاستیلیان آسیب دید. چارلز پنجم معمار آلونسو د کوواروبیاس را در سال 1561 مأمور بازسازی قلعه کرد. پس از اینکه فیلیپ دوم زمام امور را به دست گرفت، مادرید را پایتخت اسپانیا کرد و کار بازسازی کاخ را ادامه داد.

4. کاخ سلطنتی مادرید بر اثر آتش‌سوزی ویران شد

در سال 1734 کاخ سلطنتی مادرید در اثر آتش‌سوزی که در اتاق ژان رانک، نقاش فرانسوی به وجود آمد، ویران شد. اطفای حریق با تأخیر مواجه شد زیرا مردم محلی فکر می‌کردند که زنگ‌های هشدار برای اقامه نماز است. درب اصلی کاخ نیز از ترس غارت قفل شد و در نهایت چیزهای زیادی در آتش از دست رفت.

چندین اثر هنری تاریخی از جمله اخراج مورها توسط دیگو ولاسکز در آتش از بین رفت. خوشبختانه قبل از حادثه آتش‌سوزی، پادشاه درخواست کرده بود که بیشتر مجموعه هنری گرانبهای او به کاخ بوئن رتیرو منتقل شود. آتش به مدت چهار روز شعله‌ور شد و کاخ را به کلی ویران کرد.

5. چارلز سوم کاخ را گسترش داد

چارلز سوم کاخ را گسترش داد

در سال 1760، چارلز سوم به یک معمار نئوکلاسیک معروف به فرانچسکو ساباتینی سیسیلی دستور داد تا ساختمان کاخ سلطنتی مادرید را گسترش دهد. طرح معمار این بود که مجموعه‌ای از گالری‌ها و پاساژها را در اطراف کاخ اضافه کند. با این حال معمار فقط یک بخش کوچک را تکمیل کرد که در برج جنوب شرقی معروف به لا د سان گیل است.

ساخت ضلع شمالی قطع شد و به جای آن اصطبل شاهی ساخته شد. فردیناند هفتم در قرن نوزدهم در این کاخ زندانی شد. چارلز سوم قصد داشت معماری قدیمی ایتالیایی را به یک کاخ مدرن به سبک فرانسوی تغییر دهد. در نهایت در قرن بیستم، اصطبل تخریب شد و باغ های ساباتینی ایجاد شد.

6. پلکان بزرگ کاخ از سنگ مرمر ساخته شده است

یکی از ویژگی‌های قابل‌توجه در کاخ سلطنتی مادرید پلکان بزرگ آن است. این راه پله از یک تکه سنگ مرمر سن آگوستین ساخته شده است. در پایین راه پله دو مجسمه شیر قرار دارد که توسط فیلیپه د کاسترو و دیگری توسط رابرت میشل ساخته شده اند.

بالای راه پله یک نقاشی دیواری زیبا توسط کورادو جیاکینتو کشیده شده است. نقاشی دیواری چگونگی محافظت از دین توسط اسپانیا را به تصویر می‌کشد. این پلکان بزرگ دارای بیش از 70 پله است که به چندین اتاق زیبا در کاخ منتهی می‌شود که بازدید از آن ها برای عموم آزاد است.

7. اسلحه‌خانه سلطنتی در کاخ نمایش داده می‌شود

اسلحه‌خانه سلطنتی در کاخ نمایش داده می‌شود

اسلحه‌خانه سلطنتی یکی از بهترین‌های جهان به حساب می‌آید و از ابزارآلات قرن سیزدهم تشکیل شده است. ابزار کاملی که امپراتور چارلز پنجم از آن در نبرد مولبرگ استفاده کرد در کاخ به نمایش گذاشته شده است. همچنین اسلحه‌خانه امپراتوری وین در کاخ وجود دارد. متأسفانه، بخش‌هایی از این مجموعه در طول جنگ شبه‌جزیره و جنگ داخلی اسپانیا از بین رفت. همچنین در کاخ سلطنتی مادرید سپر و کلاه بورگونی که توسط فرانچسکو و فیلیپو نگرولی طراحی شده را خواهید دید. این دو از مشهورترین طراحان صنف زره پوشان بودند.

8. باغ کامپو دل مورو توسط پادشاه فیلیپ دوم ساخته شد

باغ‌های کاخ سلطنتی مادرید به نام کامپو دل مورو به معنای زمین مور شناخته می‌شوند. آنها برای اولین بار به دستور پادشاه فیلیپ دوم در سال 1890 ساخته شدند. همچنین گفته می‌شود که این باغ‌ها پس از اردو زدن رهبر مسلمانان علی بن یوسف در آنجا نامگذاری شده‌اند. او و نیروهایش برای فتح مجدد مادرید در سال 1109 آنجا بودند. پادشاه فیلیپ چهارم با ساختن فواره‌ها و کاشت انواع مختلف گیاهان باغ ها را بیشتر بهبود بخشید.

9. باغ ساباتینی توسط فرانچسکو ساباتینی طراحی نشده است

باغ ساباتینی توسط فرانچسکو ساباتینی طراحی نشده است

این باغ ضلع شمالی Palacio real را در کاخ سلطنتی مادرید به هم متصل می‌کند. همچنین تا Calle de Bailén و Cuesta de San Vicente گسترش می‌یابد. این بنا به سبک متقارن فرانسوی طراحی و در سال 1933 تحت حکومت جمهوری‌خواهان ساخته شد. طراح معمار آن، فرناندو گارسیا مرکادال از ساراگوسا بود. این نام به باغ ها داده شد زیرا ساباتینی کسی بود که اصطبل‌هایی را طراحی کرد که زمانی این فضا را اشغال می‌کرد. شایان ذکر است که یک حوض مستطیلی بزرگ در باغ وجود دارد که توسط چهار فواره و مجسمه‌های پادشاهان اسپانیایی احاطه شده است.

10. اتاق تخت، بزرگ ترین اتاق در کاخ است

اتاق تخت در کاخ سلطنتی مادرید بزرگترین و باشکوه‌ترین اتاق است. این اتاق دارای آینه‌های برجسته‌ای است که برای تزئین آنها از وسایل غنی استفاده شده است. آنها توسط Tiepolo طراحی شده اند که تخیل زنده او گرمای اتاق را از طریق نقاشی‌های خود نشان می‌دهد. قطعاً شنا از دیدن اتاق تخت این کاخ غرق در لذت خواهید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *