میدان پلازا اسپانیا

حقایق جالب درباره میدان پلازا اسپانیا

حقایق جالب درباره میدان پلازا اسپانیا

میدان پلازا اسپانیا درپارک پارک ماریا لوئیزا، واقع شده است. این میدان در سال 1928 برای نمایشگاه Ibero-American ساخته شد. میدان پلازا اسپانیا که به سبک معماری اسپانیایی ساخته شده، نمونه‌ای از معماری منطقه‌گرایی این کشور را نشان می‌دهد که به هیچ عنوان نباید بازدید از آن را در تور فرانسه از دست دهید. این سبک معماری، عناصر مختلف احیای باروک، عناصر احیای رنسانس و احیای مورها را در هم می‌آمیزد. اگر می‌خواهید درباره این میدان بیشتر بدانید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا تمام حقایق جالب درباره میدان پلازا اسپانیا را به شما بگوییم.

1. میدان پلازا در پارک ماریا لوئیزا واقع شده است

میدان پلازا در پارک ماریا لوئیزا واقع شده است

اولین چیزی که باید درباره میدان پلازا اسپانیا بدانید این است که این میدان در پارک ماریا لوئیزا واقع شده است. این پارک که در سال 1929 ساخته شد توسط ژان کلود نیکولاس فارستیه طراحی شده بود. این اتفاق پس از آن بود که کل بخش جنوبی شهر به باغ‌ها و بلوارهای بزرگ تبدیل شد. بخش مرکزی پارک، به سبک بهشتی موری طراحی شده است. پارک ماریا لوئیزا دارای فواره‌ها، آلاچیق‌ها، دیوارها، حوضچه‌ها و نیمکت‌های فوق العاده زیبا است. همچنین این پارک دارای نخل‌ها، درختان پرتقال، کاج مدیترانه‌ای و همچنین تخت گل‌های بسیار است. علاوه بر همه اینها برخی از ساختمان‌ها در پارک برای اهداف نمایشگاهی ساخته شده است.

2. میدان پلازا توسط آنیبال گونزالس طراحی شده است

میدان پلازا برای نمایش صنعت و فناوری اسپانیا و توسط Aníbal González طراحی شد. او سبک‌های مختلف اسپانیایی مانند آرت دکو دهه 1920، احیای رنسانس اسپانیایی، احیای باروک اسپانیا و سبک‌های نئو-مودجار را با هم برای طراحی این میدان ترکیب کرد.

3. میدان پلازا نشان‌دهنده پادشاهی باستانی اسپانیا است

میدان پلازا نشان‌دهنده پادشاهی باستانی اسپانیا است

میدان پلازا اسپانیا شبیه پادشاهی های باستانی اسپانیا با یک نیم‌دایره بزرگ است. برای دسترسی به بنا از چهار پل استفاده شده که بر روی یک مهد قرار دارند. در وسط پلازا، فواره بسیار زیبای Vicente Traver را خواهید یافت. پلازا همچنین دارای طاقچه‌های کاشی‌کاری شده است که هر کدام نماینده استانی در اسپانیا هستند.

4. میدان پلازا به عنوان دفتر برای سازمان‌های دولتی استفاده می‌شود

در حال حاضر، ساختمان‌های پلازا پس از بازسازی، برای خدمت به عنوان دفاتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. دفاتر ادارات دولتی مرکزی نیز در این ساختمان مستقر هستند. در نزدیکی ساختمان و در انتهای پارک موزه‌ای در بزرگ ترین عمارت وجود دارد. این موزه مجموعه‌های باستان‌شناسی شهر را به نمایش می‌گذارد.

5. میدان پلازا به عنوان محل فیلمبرداری استفاده شد

میدان پلازا به عنوان محل فیلمبرداری استفاده شد

در سال 1962 میدان پلازا اسپانیا به عنوان محل فیلمبرداری صحنه‌های لورنس عربستان استفاده شد. در سال 2002 فیلم جنگ ستارگان از این ساختمان برای فیلمبرداری اپیزود دوم که درباره حمله به کلون‌ها بود استفاده کرد. این ساختمان همچنین در نماهای بیرونی شهر تد در سیاره نابو و همچنین دیکتاتور در سال 2012 به نمایش درآمد. علاوه بر اینها، از این ساختمان برای تنظیم ویدیوی آهنگی به نام «شروع» استفاده شد.

6. میدان پلازا با هزینه 9 میلیون یورو بازسازی شد

بین سال‌های 2007 تا 2010، در مجموع 9 میلیون یورو توسط شورای شهر سویا برای بازسازی میدان پلازا استفاده شد. هدف اصلی از مرمت، بازیابی بنای اصلی مطابق با طراحی آنیبال گونزالس، بود.

در روند مرمت، تیم مرمت تمامی چراغ‌های خیابانی سرامیکی، نیمکت‌ها و حتی پیاده‌روها را بازسازی کردند. این تیم همچنین عناصر جدیدی را ایجاد کرد که بر اساس عکس‌های مختلف روزنامه کتابخانه شهرداری بود. برخی از کارشناسانی که بر مرمت این بنای تاریخی نظارت داشتند، Cefoarte و Diaz Cubero بودند.

7. میدان پلازا دارای مساحت کل 50000 متر مربع است

میدان پلازا دارای مساحت کل 50000 متر مربع است

میدان پلازا اسپانیا یکی از بهترین مکان‌های تاریخی این کشور است. مساحت کل تحت پوشش پلازا اسپانیا 50000 متر مربع است. این موضوع آن را به با شکوه‌ترین میدان در اسپانیا تبدیل کند.

میدان پلازا دارای کانالی به طول 515 متر نیز هست. کانال در امتداد محیط میدان قرار دارد. قایق سواری در کانال تجربه‌ای عاشقانه به بازدیدکنندگان می‌دهد. این کانال با هزینه 5 میلیون یورو بازسازی شد و 900 متر لوله دارد.

8. میدان پلازا اسپانیا یکی از برترین جاذبه‌های سویا است

میدان پلازا اسپانیا یکی از پربازدیدترین و همچنین محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری در شهر سویااست. یکی از مواردی که بسیاری از مردم را شگفت‌زده می‌کند اندازه ساختمان است. زیبایی جذاب و پیچیدگی طراحی معماری ساختمان ثابت می‌کند که چرا این ساختمان به عنوان بهترین مکان جاذبه گردشگری در اسپانیا در نظر گرفته می‌شود.

9. پلازا 48 آلاچیق دارد

میدان پلازا توسط 48 آلاچیق کوچک احاطه شده است. هر کدام از این غرفه‌ها نمایانگر استانی در اسپانیا هستند. غرفه‌ها دارای کاشی و سرامیک هستند که از این کاشی‌ها برای نشان دادن قابلیت‌های صنعتی و صنایع‌دستی شهر استفاده شده است. در حال حاضر، برخی از غرفه‌ها به موزه‌های مختلف مانند موزه باستان‌شناسی و موزه د آر اختصاص داده شده است.

10.امکان قایق سواری در میدان پلازا اسپانیا وجود دارد

امکان قایق سواری در میدان پلازا اسپانیا وجود دارد

امکان قایق سواری در میدان پلازا اسپانیا وجود دارد که در اطراف کانال ارائه می‌شود. این قایق سواری به بازدیدکنندگان فرصت می‌دهد که در حین لذت بردن از آفتاب سویل، از منظره جذاب میدان لذت ببرند. هزینه قایق سواری برای اجاره 6 یورو برای مدت 35 دقیقه است و بازدیدکنندگان از کانال 515 متری بازدید می‌کنند. قایق‌ها نیز از زیر پل‌های میدان عبور می‌کنند. این پل‌ها نماینده پادشاهی های باستانی هستند: کاستیل، لئون، آراگون و ناوارا.

سخن پایانی

میدان پلازا اسپانیا یکی از بهترین مکان‌های دیدنی در مادرید است و معماری آن بهترین گزینه برای بازدیدکنندگان به شمار می‌رود. کانال آب اطراف این بنا نسیم خنکی به میدان می‌دهد و مکان خوبی برای اعضای خانواده برای لذت بردن از اوقات فراغت خود است.

میدان پلازا نشان‌دهنده فرهنگ کشور اسپانیا است و به مردم فرصتی برای کشف را می‌دهد. توریست‌ها همچنین می‌توانند در مورد پادشاهی هایی که توسط چهار پل نشان داده شده اند، اطلاعات کسب کنند. پادشاهی ها عبارت بودند از: پادشاهی قلعه، پادشاهی لئون، پادشاهی آراگون و پادشاهی ناوار. امیدواریم مطالعه این مطلب از مجله گردشگری کاریز برای شما مفید و لذت‌بخش بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید