مجله گردشگری کاریز

قلعه نیجو کیوتو – ژاپن

قلعه نیجو کیوتو

قلعه نیجو کیوتو یکی از جاذبه‌های فوق العاده زیبا با قدمت طولانی است که توصیه می‌کنیم بازدید از آن را حتماً در تور ژاپن تجربه کنید. به طور کلی کیوتو در ژاپن، مملو از مکان‌های میراث تاریخی جذاب است که توریست‌ها واقعاً از بازدید آن غافلگیر و هیجان زده می‌شوند.

مکان‌های مشهور جهانی، مانند غرفه طلایی و فوشیمی ایناری تایشا در کیوتو وجود دارد، اما بازدید از قلعه نیجو (二条城) نیز نباید در برنامه سفر شما از قلم بیفتد. این قلعه که در سال 1603 ساخته شد، به عنوان خانه دوم برای شوگان توکوگاوا که هنگام بازدید از کیوتو در این شهر می‌ماندند، عمل می‌کرد. بسیاری از سازه‌های اصلی زیبا این قلعه هنوز پابرجا هستند و بازدیدکنندگان می‌توانند از نزدیک به سازه‌ها، باغ ها و گالری نقاشی نگاه کنند. تا انتهای این مطلب با مجله گردشگری کاریز، همراه باشید تا درباره تاریخچه و هر چیز دیگری که باید در مورد قلعه نیجو کیوتو بدانید، به شما بگوییم.

تاریخچه قلعه نیجو کیوتو

تاریخچه قلعه نیجو کیوتو

توکوگاوا ایه یاسو پس از پیروزی در نبردی سرنوشت‌ساز در جنگ قدرتی که در قرن شانزدهم در ژاپن رخ داد، در سال 1603 به شوگان تبدیل شد. شوگان جدید بلافاصله شروع به ساختن محل اقامت خود در پایتخت جدید ادو کرد، اما او همچنین می‌خواست یک محله خوب در پایتخت سابق کیوتو داشته باشد، جایی که باید اغلب برای حفظ رابطه با دربار امپراتوری به آنجا می‌رفت.

به همین دلیل است که قلعه نیجو کیوتو در سال 1603 ساخته شد، اما ساخت محوطه کامل آن توسط نوه ایه یاسو، یمیتسو در سال 1625 به پایان رسید. افرادی که در ساخت قلعه نیجو کمک مالی کردند، اربابان فئودالی بودند که باید وفاداری خود را با مشارکت در ساختن قلعه نشان می‌دادند.

قلعه نیجو کیوتو باید اعتبار و قدرت شوگان را نشان می‌داد؛ بنابراین آنها از هیچ هزینه‌ای دریغ نکردند و سازه‌ها و باغ های زیبا در این قلعه ساختند. متأسفانه چندین ساختمان در قلعه نیجو و در قرن هجدهم در اثر آتش‌سوزی ویران شد که در آن کاخ هونمارو و ساختمان 5 طبقه از بین رفت.

این سازه‌ها هرگز بازسازی نشدند. ساختمانی که اکنون می‌بینید پس از سقوط حکومت شوگون در قرن نوزدهم از کاخ امپراتوری کیوتو منتقل شد. بازگشت رسمی قدرت از خانواده توکوگاوا به دربار امپراتوری در واقع در قلعه نیجو اتفاق افتاد. در سال 1939، این قلعه به شهر کیوتو اهدا شد و درهای آن به روی عموم باز شد.

جاذبه‌های دیدنی قلعه نیجو

در این بخش قصد داریم جاذبه‌های دیدنی قلعه نیجو کیوتو را به شما معرفی کنیم. برخی از این جاذبه‌ها عبارتند از:

1.دروازه کارامون

دروازه کارامون

ورودی قلعه نیجو کیوتو (دروازه کارامون) یک ورودی چشمگیر است. دروازه کارامون با جزئیات بسیار زیبا و فوق العاده که ارزش نگاه کردن را دارد، تزئین شده است. سقف خمیده آن نمونه‌ای از معماری ژاپنی آن زمان است و کنده کاری‌های چوبی در بالا و سقف پوشیده شده از آثار هنری واقعی هستند. شما افراد زیادی را خواهید دید که در مقابل کارامون عکس می‌گیرند زیرا یکی از نمادهای معروف قلعه نیجو به شمار می‌رود.

2.کاخ و باغ نینومارو-گوتن

کاخ نینومارو-گوتن و باغ نینومارو از جاذبه‌های اصلی قلعه نیجو کیوتو به شمار می‌روند. این کاخ جایی بود که شوگان های توکوگاوا در آن زندگی می‌کردند. این کاخ عمدتاً با چوب سرو هینوکی ساخته شده‌، درهای کشویی و سقف‌های آن به زیبایی تزئین شده‌اند و بسیاری از اتاق‌ها مکان‌های زیادی برای مخفی کردن محافظان شوگون را شامل می‌شدند.

راه دیگری که شوگان توسط خود ساختمان محافظت می‌شد، کف‌های خش خیز است که آن ها را از هرگونه مزاحم محافظت می‌کرد. این باغ با طراحی ویژه در اطراف یک حوض متمرکز شده و با جزایر کوچک و سنگ‌های بزرگ پر شده است.

3.دایره دفاعی هونمارو

دایره دفاعی هونمارو

هونمارو دایره دفاعی قلعه نیجو کیوتو بود که در آن کاخ دوم و قلعه 5 طبقه قرار داشت. همانطور که قبلاً ذکر شد، هر دو ساختمان در آتش‌سوزی تخریب شدند و تنها کاخ هونمارو باقی ماند. در حالی که کاخ هونمارو معمولاً برای عموم باز نیست، می‌توانید از قدم زدن در تپه و باغ چمن لذت ببرید و از پایه‌های پابرجای قلعه بالا بروید تا منظره زیبا را ببینید.

4.باغ سیریو

باغ سیریو، ترکیبی از سبک غربی و ژاپنی، در سال 1965 به محوطه قلعه نیجو کیوتو اضافه شد. از این باغ برای پذیرایی از مهمانان مهم کیوتو و رویدادهای فرهنگی مانند مراسم چای استفاده می‌شد. دو چایخانه، سنگ‌های مخصوص و یک حوض در این باغ وجود دارد، اما جاذبه اصلی باغ، درختان و گل‌های فصلی آن است. به ویژه توصیه می‌شود زمانی که شکوفه‌های گیلاس در اواخر ماه مارس تاوایل آوریل شکوفا می‌شوند، از باغ سیریو دیدن کنید.

5.گالری نقاشی قلعه نیجو جو

گالری نقاشی قلعه نیجو جو

به منظور محافظت از نقاشی‌های دیوار اصلی و درهای کشویی قلعه نیجو کیوتو که در کاخ بودند، این آثار در گالری نقاشی قلعه نیجو جو به نمایش گذاشته می‌شوند. این نمایشگاه بر اساس فصول تغییر می‌کنند؛ بنابراین اگر بیش از یک بار به اینجا بیایید، می‌توانید پانل‌های مختلفی را که در طول سال نمایش داده می‌شود، ببینید. آنها همچنین زیورآلات و مصنوعات اصلی را که در محوطه قلعه پیدا شده به نمایش می‌گذارند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *