موزه گوگنهایم در اسپانیا

حقایق جالب درباره موزه گوگنهایم در اسپانیا

موزه گوگنهایم در اسپانیا، یک موزه هنر مدرن و معاصر به شمار می‌رود که در بیلبائو اسپانیا واقع شده است. طراحی مجموعه موزه که توسط فرانک گری صورت گرفته، از ساختمان‌های به هم پیوسته تشکیل شده که نشان‌دهنده اثری غول‌پیکر از مجسمه‌سازی انتزاعی است. توصیه می‌کنیم به هیچ عنوان بازدید از این موزه را در تور اسپانیا از دست ندهید.

موزه گوگنهایم بیلبائو، به عنوان مهمترین سازه زمان خود بسیار مورد استقبال قرار گرفت و طرز تفکر مردم را در مورد موزه‌ها تغییر داد و حتی در حال حاضر نیز به چالش کشیدن مفروضات مربوط به ارتباطات بین هنر، معماری و مجموعه را ادامه می‌دهد. این موزه در 18 اکتبر 1997 توسط پادشاه سابق خوان کارلوس اول اسپانیا افتتاح شد. تا انتهای این مطلب با مجله گردشگری کاریز همراه باشید تا هر آنچه که باید درباره موزه گوگنهایم در اسپانیا بدانید به شما بگوییم.

همه چیز درباره معماری موزه گوگنهایم در اسپانیا

همه چیز درباره معماری موزه گوگنهایم در اسپانیا

موزه گوگنهایم در بیلبائو اسپانیا، شعبه‌ای از موزه نیویورک محسوب می‌شود که به شکل غیرمعمول از شکل‌های گرد و نقض قوانین کلاسیک معماری ساخته شده است. در مجموع 8 مجموعه نمایشگاهی از این دست در کشورهای مختلف وجود دارد. مواد مدرن و فن‌آوری های ساخت و ساز اجازه اجرای تمام ایده‌های معمار فرانک گری را داده، منظره از بیرون و فضای داخلی موزه با اشکال غیرمعمول تخیل را متحیر می‌کند و شاهکارهای آنتونی گائودی را که به سبکی مشابه کار می‌کرد بازتاب می‌دهد. نمای بیرونی موزه با صفحات تیتانیوم متصل به جزئیات ماسه سنگ و قطعات شیشه پوشانده شده است. بسیاری از صفحات منحنی در این موزه در زوایای غیرقابل تصور با یکدیگر در هم تنیده شده و فرم‌های سورئال را ایجاد می‌کنند.

تاریخچه موزه گوگنهایم

موزه گوگنهایم در اسپانیا در سال 1997 افتتاح شد. بسیاری از شهرهای جهان برخی از بهترین مناطق خود را برای ساخت و ساز این موزه ارائه کردند، اما بیلبائو برای این کار انتخاب شد؛ زیرا شهرداری با تمام الزامات سازمان دهندگان ساخت و ساز بدون هیچ محدودیتی موافقت کرد. قبل از ساخت موزه، تقریباً هیچ مکان گردشگری در این شهر وجود نداشت.

این شهر در طول جنگ به شدت آسیب دید و بناهای قدیمی ویران شدند. مقامات خرابه‌ها را بازسازی نکردند، بلکه مسیر دیگری را در پیش گرفتند. شهر به تدریج دگرگون شد و با ساختمان‌ها و پارک‌های هنر نو آراسته شد. به منظور افزایش درآمد حاصل از تجارت گردشگری، لازم بود چندین سایت منحصر به فرد ایجاد شود که بازدیدکنندگان تمایل داشته باشند به آنجا بروند؛ از این رو بنیاد گوگنهایم فقط به دنبال فضایی برای شعبه جدیدی از موزه هنر مدرن نیویورک بود.

ظاهر موزه جدید در شهر خیلی سریع سرنوشت بیلبائو را تغییر داد و بوهمی ها و طرفداران هنر معاصر را به خود جذب کرد. کنجکاوی سالانه چند صد هزار بازدید کننده را به دیوارهای موزه می‌آورد. سولومون گوگنهایم بیشتر عمر خود را صرف جمع‌آوری آثار هنری کلاسیک کرد و پس از 60 سالگی بعد از آشنایی با آثار هیلا فون ریبای مجذوب جنبش‌های مدرن شد.

8 حقیقت جالب درباره موزه گوگنهایم در اسپانیا

8 حقیقت جالب درباره موزه گوگنهایم در اسپانیا

سعی کر دیم تا این بخش از مقاله شما را به تفصیل با موزه گوگنهایم در اسپانیا آشنا کنیم. اما این به تنهایی کافی نیست. حقایق جالبی در رابطه با موزه گوگنهایم وجود دارد که باید بدانید. در ادامه به این موارد اشاره شده است:

1. موزه گوگنهایم توسط فرانک گری طراحی شده است

گری، معمار ساکن لس‌آنجلس، کانادایی الاصل، برخی از نمادین‌ترین سازه‌های ایالات‌متحده را طراحی کرده است. شرکت او، Frank O. Gehry & Associates (در حال حاضر Gehry Partners)، توسط توماس کرنس، مدیر بنیاد Solomon R. Guggenheim، برای طراحی موزه گوگنهایم در سال 1991 انتخاب شد و پیشنهادات شرکت اتریشی Coop Himmelblau و معمار ژاپنی آراتا را شکست داد.

2. موزه گوگنهایم از سال 1980 به عنوان مهم‌ترین قطعه معماری جهان شناخته می‌شود

در سال 2005، Vanity Fair از 52 متخصص برای تعیین پروژه ساخت و ساز قطعی نیمه دوم قرن بیستم نظرسنجی کرد. نتایج متفق القول، با 28 نفر از اعضا نظرسنجی (شامل 11 برنده جایزه پریتزکر و روسای هشت مدرسه معماری) به نفع موزه گوگنهایم در اسپانیا رای دادند و به کار فرانک گری در بیلبائو به عنوان تأثیرگذارترین کار اشاره کرد. او همچنین برای سالن کنسرت والت دیزنی در لس آنجلس، گروه موسیقی پارک هزاره در شیکاگو و اقامتگاه شخصی خود در سانتا مونیکا کالیفرنیا ،رای دریافت کرد.

3. محل ساختمان زمانی یک منطقه بندری پررونق بود

محل ساختمان زمانی یک منطقه بندری پررونق بود

بیلبائو، شهری 350000 نفری در کشور باسک در شمال اسپانیا، بر روی رودخانه Nervión و در 7 مایلی از خلیج بیسکای که آن را به مرکز فعالیت کشتیرانی برای قرن‌ها تبدیل کرده  بودند، واقع شده است. اما آشفتگی اقتصادی در اواسط قرن بیستم، بسیاری از این منطقه را متروکه کرد تا این که منطقه دچار یک دوره دگرگونی شهری شد که با افتتاح موزه گوگنهایم در سال 1997 به اوج خود رسید.

4. دولت باسک هزینه ساخت موزه را تأمین کرد

در سال 1991، پس از طراحی برای سیستم جدید فرودگاه و مترو، کرنس گوگنهایم با مقامات دولتی باسک ملاقات و با ساخت موزه جدید گوگنهایم در بیلبائو موافقت کرد. دو طرف، قراردادی 75 ساله امضا کردند که در آن دولت قصد داشت 100 میلیون دلار برای ساخت موزه، 50 میلیون دلار برای صندوق تملک، هزینه 20 میلیون دلاری برای بنیاد گوگنهایم و 12 میلیون دلار برای یارانه موزه بپردازد. کرنس و گوگنهایم مسئول مدیریت موزه، آوردن مجموعه‌ها و آثار هنری و ایجاد نمایش بودند.

5. موزه توسط یک پادشاه کارلوس شد

خوان کارلوس اول از سال 1975 تا زمان کناره‌گیری او در سال 2014 به عنوان پادشاه اسپانیا فرمانروایی می‌کرد. در 17 اکتبر 1997، خوان کارلوس و ملکه سوفیا در جشن افتتاحیه موزه گوگنهایم در اسپانیا شرکت کردند، و در زمان افتتاح موزه، پادشاه چنین گفت: “موزه گوگنهایم افتتاح شد!”

6. موزه گوگنهایم بزرگترین موزه در زمان آغاز به کار بود

موزه گوگنهایم بزرگترین موزه در زمان آغاز به کار بود

بیلبائو با 120000 فوت مربع فضای نمایشگاهی و 260000 فوت مربع در مجموع، بزرگترین فضا را در میان تمام پروژه‌های گوگنهایم دارد. البته زمانی که سایت ابوظبی با مساحت 450000 فوت مربع افتتاح شود از بیلبائو پیشی خواهد گرفت.

7. بیست گالری در سه طبقه از موزه گسترده شده

اتاق‌های موزه گوگنهایم در اسپانیا با اشکال مختلف ساخته شده‌اند تا دیدگاه بینندگانی را تغییر دهند که می‌توانند هنر مدرن و پست مدرن را از اواسط قرن بیستم تا امروز نظاره کنند. نمایشگاه‌های فعلی شامل The Cloud of Unknowing اثر هو تزو نین (تا 24 آوریل) و سایه‌های اندی وارهول است.

8. گالری آرسلور بزرگترین قطعه موزه را در خود جای داده

مجسمه‌ساز ریچارد سرا برای اولین بار “مار” را در گالری “ماهی” به طول 430 فوت در زمان افتتاح بیلبائو در سال 1997 به نمایش گذاشت. گروه مجسمه‌سازی او با عنوان “موضوع زمان” در سال 2005 خریداری شد.

قطعات زیبا و غول پیکر موزه گوگنهایم در اسپانیا (که برخی از آنها 14 فوت ارتفاع و 22 تن وزن دارند) در همان گالری قرار دارند که به نام سازنده‌ای که فولاد ضخیم دو اینچی را عرضه می‌کرد تغییر نام داد.

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید