مجله گردشگری کاریز

همه چیز درباره موزه ملی هنر غربی در ژاپن

موزه ملی هنر غربی در ژاپن

موزه ملی هنر غربی در ژاپن (NMWA)، در سال 1959 به عنوان اولین موزه ملی تخصصی در زمینه هنر غربی تأسیس شد. این موزه که در توکیو قرار دارد، وظیفه‌اش ترویج قدردانی از هنر غربی در ژاپن و کمک به توسعه تبادل فرهنگی بین‌المللی است. مجموعه دائمی موزه شامل بیش از 8000 اثر از قرن 14 تا 20 از هنر رنسانس ایتالیا گرفته تا هنر فرانسه در اوایل قرن بیستم است. این امر موزه ملی ژاپن را به یکی از منحصر به فردترین موزه‌ها تبدیل می‌کند که نباید بازدید از آن را در تور ژاپن از دست دهید.

موزه ملی هنر غربی میزبان طیف گسترده‌ای از نمایشگاه‌های ویژه در طول سال است که به بازدیدکنندگان کمک می‌کند تا در مورد تاریخ و توسعه هنر غرب بیاموزند. علاوه بر مجموعه دائمی و نمایشگاه‌هایی که مرتباً در حال برگزاری در این موزه هستند، برنامه‌های آموزشی و سایر فعالیت‌ها نیز برای کمک به قدردانی بیشتر از هنر غربی در ژاپن ارائه مدر موزه ملی ارائه می‌شود. تا انتهای این مطلب با مجله گردشگری کاریز همراه باشید تا هر آنچه که باید درباره موزه ملی هنر غربی در ژاپن بدانید به شما بگوییم.

تاریخچه موزه ملی هنر غربی

تاریخچه موزه ملی هنر غربی در ژاپن

موزه ملی هنر غربی در سال 1959 تاسیس شد و در پارک اوئنو توکیو قرار دارد. این موزه توسط صنعتگر ماتسوکاتا کوجیرو که می‌خواست هنر اروپایی را به ژاپن بیاورد، تأسیس شد. ماتسوکاتا پنج سال برای نوشتن نامه و ملاقات با هنرمندان، گالری‌ها و مجموعه داران از سراسر جهان صرف کرد تا قطعاتی را برای مجموعه به دست آورد. این مجموعه که در ابتدا بیشتر شامل آثار فرانسوی و ایتالیایی بود، اکنون شامل آثار هنری متنوعی از قرن شانزدهم تا قرن بیستم و شامل آثاری از سایر نقاط اروپا، ایالات‌متحده و آمریکای لاتین است.

از نکات برجسته این مجموعه می توان به قطعاتی از کلود مونه، ونسان ون گوگ، پیر آگوست رنوار و پابلو پیکاسو و همچنین دیگر نقاشان معروف اشاره کرد. در سال 1969، این موزه به عنوان اولین موزه ملی هنر ژاپن اختصاص داده شده به هنر غربی تعیین شد که آن را به یکی از مهم‌ترین موزه‌های هنری در این کشور تبدیل کرد. در طول سال‌ها، موزه به نمایش مجموعه بیش از 6500 قطعه هنری، ارائه نمایشگاه‌های ویژه و برنامه‌های آموزشی ادامه داده است. همچنین این موزه به غرفه رولکس، یکی از اولین فضاهای ژاپنی که به هنر مدرن و معاصر اختصاص یافته، شناخته شده است.

موزه ملی هنر غربی در ژاپن بیستمین میراث جهانی ژاپن در یونسکو است

موزه ملی هنر غربی در ژاپن در سال 2016 به دلیل طراحی لوکوربوزیه، اولین سایت میراث فرهنگی توکیو و بیستمین سایت یونسکو در این کشور شد. به عنوان یکی از تأثیرگذارترین معماران قرن بیستم، 17 اثر او در هفت کشور به این فهرست اضافه شد.

موزه ملی هنر غربی شامل آثار استادان بزرگ هنر است

موزه ملی هنر غربی شامل آثار استادان بزرگ هنر است

مجموعه موزه ملی هنر غربی بیش از 6000 اثر هنری بزرگ را در خود جای داده است؛ بخش‌های گسترده‌ای از این مجموعه به قرن‌های 14 تا 16 (گوتیک/رنسانس)، قرن 17 (باروک)، قرن 18 (روکوکو)، قرن‌های 19 و 20 و هنر مدرن اختصاص دارد.

با این حال، آثار دو هنرمند در این موزه وجود دارد که قابل‌توجه هستند. اولین هنرمند، دوست نزدیک ماتسوکاتا، کلود مونه است. نیلوفرهای آبی مشهورترین اثر مونه است که در موزه ملی غربی به نمایش گذاشته شده است.

دیگری آگوست رودن است. مجموعه موزه شامل قطعات بسیاری از این هنرمند فرانسوی است. از این تعداد بیش از نیمی از آثار مجسمه هستند.. دو نمونه از مجسمه‌های برنزی معروف رودن که در موزه نشان داده شده اند، «متفکر» و «دروازه جهنم» هستند.

حقایق جالب درباره موزه ملی هنر غربی توکیو

حقایق جالب درباره موزه ملی هنر غربی توکیو

بعد از آشنایی مختصر با تاریخچه موزه ملی هنر غربی در ژاپن قصد داریم تا شما را با حقایق جالب درباره این موزه آشنا کنیم. این موارد عبارتند از:

  1. موزه ملی هنر غربی تنها ساختمانی در توکیو است که از سال 2016 به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.
  2. این موزه خانه یکی از بزرگترین مجموعه‌های نقاشی امپرسیونیست فرانسوی در خارج از فرانسه از جمله آثاری از ونسان ون گوگ و کلود مونه است.
  3. ساختمان موزه ملی هنر غربی در ژاپن توسط معمار سوئیسی لوکوربوزیه طراحی و در سال 1959 ساخته شد.
  4. موزه ملی هنر غربی در ژاپن دارای یک کتابخانه گسترده است که شامل بیش از 50000 کتاب و 450000 سند مربوط به تاریخ هنر غرب است.
  5. این موزه دارای یک باغ است که در آن مجسمه‌ها و آثار هنرمندان مدرن ژاپنی به نمایش گذاشته شده است.
  6. موزه ملی هنر غربی در ژاپن بیش از 3000 اثر هنری از اروپا شامل نقاشی، چاپ، طراحی، مجسمه، هنرهای تزئینی و عکس را در خود جای داده است.

موزه ملی

  1. این موزه هم نمایشگاه‌های دائمی و هم نمایشگاه‌های ویژه مختلفی را ارائه می‌دهد که آثاری از نقاشان مشهور اروپایی مانند مونه، ون گوگ و پیکاسو را به نمایش می‌گذارد.

8.این موزه همچنین دارای مجموعه وسیعی از کتاب‌های هنری و همچنین مجلات و روزنامه‌های بین‌المللی است که بازدیدکنندگان می‌توانند آزادانه از آنها لذت ببرند.

  1. موزه ملی هنر غربی در ژاپن به طور منظم میزبان سخنرانی ها و سمپوزیوم ها برای اطلاع‌رسانی و آموزش مردم در مورد تاریخ و فرهنگ هنر غرب است.
  2. بازدیدکنندگان علاوه بر تماشای گالری‌ها و نمایشگاه‌ها، می‌توانند در کافه تریای این موزه از غذاهای بی‌نظیر لذت ببرند یا در فروشگاه‌های آن به گشت و گذار بپردازند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *