مجله گردشگری کاریز

همه چیز درباره درباره باغ ملی شینجوکو گیوئن ژاپن

باغ ملی شینجوکو گیوئن ژاپن

باغ ملی شینجوکو گیوئن ژاپن، پارک بزرگی است که ابتدا در سال 1906 به عنوان یک باغ خصوصی برای خانواده امپراتوری ساخته شد و تا سال 1949 در دسترس عموم قرار نگرفت. این پارک دارای چندین نوع مناظر مختلف از جمله باغ های سنتی ژاپنی، مناظر انگلیسی و باغ های رسمی فرانسوی است که بازدید از آن‌ها را نباید در تور ژاپن از دست دهید.

باغ سنتی ژاپنی یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های این پارک است. حوض بزرگی دارد که توسط درختان و گیاهان احاطه شده و همچنین یک چایخانه که در آن بازدیدکنندگان می‌توانند چای و شیرینی‌های سنتی ژاپنی بخورند. باغ رسمی فرانسوی به دلیل چیدمان متقارن و تخت‌های گل‌های دقیق آن از همتای انگلیسی خود متمایز می‌شود، در حالی که باغ منظره انگلیسی به خاطر چمن‌زارهای وسیع، تخت‌های گل‌های پر جنب و جوش، و انتخاب متنوع درختان معروف است.

باغ ملی شینجوکو گیوئن علاوه بر باغ‌های بیرونی، تعدادی گلخانه نیز دارد که هرکدام خانه مجموعه‌ای از گیاهان عجیب و غریب متفاوت است که از مناطق مختلف جهان منشأ می‌گیرند. در فصل بهار، این پارک علاوه بر محبوبیت آن به عنوان مکانی برای پیک نیک، پیاده‌روی و تماشای پرندگان، مقصدی محبوب برای تماشای شکوفه‌های گیلاس است. اگر می‌خواهید درباره باغ ملی شینجوکو گیوئن ژاپن بیشتر بدانید، تا انتهای این مطلب با مجله گردشگری کاریز همراه باشید.

تاریخچه باغ ملی شینجوکو گیوئن ژاپن

تاریخچه باغ ملی شینجوکو گیوئن ژاپن

باغ ملی شینجوکو گیوئن ژاپن دارای تاریخچه‌ای غنی و پرحادثه است که می توان آن را از نیمه دوم قرن نوزدهم ردیابی کرد. این پارک ابتدا در سال 1906 به عنوان یک باغ خصوصی برای خانواده امپراتوری ساخته شد و قرار بود تعدادی مناظر مختلف از جمله باغ های سنتی ژاپنی، مناظر انگلیسی و باغ های رسمی فرانسوی را به نمایش بگذارد. باغ شینجوکو گیوئن در طول جنگ جهانی دوم قبل از این که در سال 1949 به روی عموم باز شود، به عنوان یک مرکز تحقیقات کشاورزی عمل می‌کرد.

باغ ملی شینجوکو گیوئن در طول حیات خود شاهد تعدادی بازسازی و توسعه بوده است. یکی از این پروژه‌ها ایجاد تعدادی گلخانه بود که در حال حاضر مجموعه گسترده‌ای از گیاهان عجیب و غریب از سراسر جهان را در خود جای داده است. علاوه بر این، دولت ژاپن این پارک را به عنوان پارک ملی طبقه‌بندی کرده است. انجمن پارک متروپولیتن توکیو در حال حاضر مسئولیت نگهداری و بهره‌برداری از پارک را بر عهده دارد.

فراموش نکنید که این باغ در حال حاضر یکی از پارک‌های توکیو است که از محبوب‌ترین پارک‌ها محسوب می‌شود و هر ساله پذیرای میلیون‌ها گردشگر است. پیک نیک، پیاده‌روی طولانی و تماشای پرندگان تنها بخشی از فعالیت‌هایی است که مردم دوست دارند در این باغ آرامش‌بخش در وسط کلان شهر انجام دهند. باغ ملی شینجوکو گیوئن ژاپن مخصوصاً به دلیل تماشای شکوفه‌های گیلاس در فصل بهار معروف است.

7 دلیل مهم برای رفتن به باغ ملی شینجوکو

7 دلیل مهم برای رفتن به باغ ملی شینجوکو

شینجوکو گیوئن یک پارک بسیار محبوب در مرکز توکیو است. بسیاری از مردم، چه گردشگران و چه افراد محلی از آن بازدید می‌کنند، زیرا مکانی عالی برای لذت بردن از طبیعت بدون نیاز به ترک شهر است. آیا نیاز به دلایل قانع‌کننده بیشتری دارید؟ 7 دلیل که در ادامه برای بازدید از باغ ملی شینجوکو گیوئن ژاپن آمده را بخوانید!

1. باغ سنتی ژاپنی موجود در آن

باغ ملی شینجوکو گیوئن ژاپن از سه نوع مختلف باغ ساخته شده است. قدیمی ترین و جالب ترین آنها باغ سنتی ژاپنی است. این باغ بزرگ دارای حوض‌های بزرگ، جزایر، پل‌ها و همچنین پوشش گیاهی فراوان است. یکی از نقاط مورد توجه در این پارک، کیو گوریوتی (غرفه تایوان) است که به ویژه برای عروسی امپراتور شوا ساخته شده است. نمایشگاه گل‌های داوودی هر سال نوامبر در باغ برگزار می‌شود.

2. تاریخچه غنی پارک

شینجوکو گیوئن تاریخ پرفراز و نشیبی دارد. این پارک در دوره ادو (1603-1867) به عنوان محل اقامت ارباب فئودال در توکیو ساخته شد. بعدها به یک باغ گیاه‌شناسی تبدیل و سپس به خانواده امپراتوری منتقل شد که از آن برای پذیرایی از مهمانان و اوقات فراغت استفاده می‌کردند. حتی با تصور این که این پارک در طول جنگ جهانی تقریباً به طور کامل ویران شده بود، پس از آن بازسازی و به عنوان یک پارک عمومی بازگشایی شد.

3. درختان گیلاس زیاد موجود در پارک

باغ ملی شینجوکو گیوئن ژاپن، یکی از محبوب‌ترین مکان‌های تماشای شکوفه‌های گیلاس در توکیو به شمار می‌رود که صدها درخت گیلاس از انواع مختلف را در خود جای داده است. همچنین این پارک دارای بسیاری از گونه‌های گیلاس دیر شکوفه است که گردشگران زیادی را که فصل شکوفه‌ها را از دست داده اند به خود جذب می‌کند. پارک بزرگ برای انجام پیک نیک در زیر گل‌ها عالی است.

4. رنگ‌های پاییزی زیبا

باغ ملی شینجوکو گیوئن ژاپن همچنین در فصل پاییز که درختان رنگارنگ می‌شوند، به یک جاذبه بسیار محبوب تبدیل می‌شود. انواع مختلفی از درختان در اطراف پارک وجود دارد که هر کدام سایه متفاوتی از قرمز یا زرد را به خود می‌گیرند و تصویری شبیه به نقاشی ایجاد می‌کنند. درختان افرا زیباترین رنگ‌ها را ارائه می‌دهند و به تعداد زیاد در اطراف باغ ژاپنی یافت می‌شوند. رنگ‌ها را می توان از اواسط نوامبر تا اواسط دسامبر لذت برد.

5. گلخانه محبوب باغ

باغبانی از سال 1892 در گلخانه های داخل باغ ملی شینجوکو گیوئن ژاپن انجام می‌شود. گلخانه فعلی که در دهه 1950 ساخته شده خانه بیش از 1700 گونه گیاهی گرمسیری و نیمه گرمسیری است که در معرض نمایش دائمی هستند. بازدید از گلخانه راه خوبی برای گذراندن یک بعد از ظهر بارانی یا سرد در باغ است.

6. زیبایی بی‌نظیر باغ در تابستان

زیبایی بی‌نظیر باغ در تابستان

نه‌تنها بهار و پاییز زمان‌های محبوب برای بازدید از باغ ملی شینجوکو گیوئن ژاپن هستند. تابستان باغ نیز زیباست، زمانی که گل‌های رز و بسیاری از گل‌های دیگر شکوفا می‌شوند. هنگامی که بیشتر پایتخت زیر نور خورشید می‌جوشد، شینجوکو گیون یکی از معدود مکان‌هایی است که مردم می‌توانند آرامش را در آن پیدا کنند.

7. زمین‌های چمن بزرگ آن

Shinjuku Gyoen باغ ملی شینجوکو گیوئن ژاپن دارای تعداد زیادی چمنزار گسترده است که مردم می‌توانند از پیک نیک در آن لذت ببرند یا به سادگی روی یک پتو استراحت کنند. بچه‌ها نیز در این چمنزارها خوشحال هستند زیرا فضای کافی برای بازی دارند.

چگونه به باغ ملی شینجوکو گیوئن برویم؟

باغ ملی شینجوکو گیوئن در شینجوکو، توکیو، ژاپن واقع شده است و می توان به راحتی با چندین روش به آن دسترسی داشت:

  • با قطار: این پارک در فاصله کوتاهی از ایستگاه Shinjuku Gyoenmae در خط مترو Marunouchi یا 10 دقیقه پیاده روی از ایستگاه Shinjuku قرار دارد که توسط چندین خط قطار و مترو خدمات رسانی می‌شود؛
  • با اتوبوس: چندین خط اتوبوس در نزدیکی پارک توقف می‌کنند، از جمله اتوبوس دولت شهری توکیو،که بین ایستگاه شینجوکو و پارک حرکت می‌کند؛
  • با تاکسی: تاکسی‌ها به راحتی در توکیو در دسترس هستند و پارک با ایستگاه شینجوکو فاصله کمی دارد؛
  • با دوچرخه: دوچرخه کرایه‌ای در نزدیکی پارک موجود است و دوچرخه سواری یک راه محبوب برای رفت و آمد در توکیو به شمار می‌رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *