پل پونت دوگارد در فرانسه

حقایق جالب درباره پل پونت دوگارد در فرانسه

پل پونت دوگارد در فرانسه یک مکان دیدنی محبوب در جنوب این کشور است. افراد مشهوری از این پل دیدن کرده اند و چیزی جز ستایش از ظاهر باشکوه آن نداشته‌اند. یکی از این افراد رمان‌نویس مشهور، هنری جیمز بود. او در سال 1884 از این پل بازدید کرد و به همین ترتیب تحت تأثیر آن قرار گرفت.

جیمز این پل را به‌عنوان «ناگفته‌ای با ابهت که هیچ چیز نمی‌تواند رومی‌تر از آن باشد» توصیف کرد. پل پونت دوگارد بر فراز رودخانه گاردون قرار دارد و نمایانگر عالی معماری رومی است. این پل 50 کیلومتر طول دارد و از سه سطح تشکیل شده است. رومی ها از این پل برای تأمین آب شهر نیمس استفاده می‌کردند.

پل پونت دوگارد در فرانسه در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده و یکی از بهترین مکان‌های تاریخی حفظ شده در فرانسه به شمار می‌رود؛ بنابراین بدیهی است که فرصت بازدید از این پل با شکوه را نباید در تور فرانسه از دست دهید. برای دانستن حقایق بیشتر در مورد این پل خارق العاده، تا انتهای این مطلب با مجله گردشگری کاریز همراه باشید.

1. پل پونت دوگارد آب شهر رومی نیمس را تأمین می‌کرد

پل پونت دوگارد آب شهر رومی نیمس را تأمین می‌کرد

رومی ها به دلیل مهارت‌های مهندسی نوآورانه خود شناخته شده اند. آن ها قنات‌های متعددی ساختند که آب شهرهایشان را تأمین می‌کرد.هیچ چیز در این زمینه مانع رومیان نشد، چه تپه‌ها و چه رودخانه‌های دور، آنها راه‌هایی برای به دست آوردن آب ابداع کردند. پل پونت دوگارد در فرانسه یکی از قنات‌هایی بود که برای رساندن آب شیرین به شهر نیمس ساخته شد.

این پل بخشی از یک قنات 50 کیلومتری بود که آب شهر را تأمین می‌کرد و یکی از مرتفع‌ترین پل‌ها به شمار می‌رود که هنوز هم به بهترین شکل حفظ شده است. این قنات روزانه 40000 مترمکعب آب به چشمه‌ها، حمام‌ها و خانه‌های شهروندان نیمس می‌رساند.

2. پل پونت دوگارد به عنوان پل عوارضی استفاده می‌شد

امپراتوری روم در قرن پانزدهم فروپاشید و قنات نیز همینطور. مورخان معتقدند که آخرین استفاده از قنات در قرن ششم بوده است. اگرچه هدف اولیه آن تأمین آب بود، اما کاربرد ثانویه آن به عنوان پل عوارضی بود. این دومین عملکرد پل پونت دوگارد در فرانسه بود که بقای آن را در طول زمان تضمین کرد.

اربابان و اسقف‌های محلی مسئولیت نگهداری از پل را بر عهده داشتند؛ بنابراین، آنها برای مسافرانی که از روی پل عبور می‌کردند، مالیات می‌گرفتند. غارت بلوک‌های سنگی پل خسارات بدی به آن وارد کرد. تعمیر و نگهداری پل نیز به دلیل غارت‌ها و تهاجم‌های مداوم دشوار شد.

3. این پل چندین بار بازسازی شده است

این پل چندین بار بازسازی شده است

از قرن چهارم، نگهداری از پل پونت دوگارد در فرانسه به دلیل تهاجمات به این منطقه نادیده گرفته شد. قنات پس از مدتی با گل و لای، ریشه گیاه و بقایای آن مسدود شد و همین امر باعث کاهش جریان آب شد. بازسازی پل پونت دوگارد در فرانسه بعداً بین قرن 18 و 21 آغاز شد. مقامات محلی فرانسه اسقف‌ها و اربابان را مأمور مراقبت از پل کردند.

آنها ترک‌ها را تعمیر کردند، شیارها را پر کردند و سنگ‌های روی پل را در سال 1703 جایگزین کردند. بعداً در سال 1850 ناپلئون سوم که مجذوب معماری رومی بود، چارلز لازین را مأمور تعمیر پل کرد. کارهای نوسازی بین سالهای 1855 و 1858 با بودجه وزارت دولتی انجام شد.

4. پل جدیدی روی طاق‌های پایینی پل در سال 1743 ساخته شد

بین سال‌های 1743 تا 1747، یک پل جدید بر روی طاق‌های پایینی پل پونت دوگارد در فرانسه ساخته شد. مهندس مسئول هنری پیتوت بود که آن را طوری طراحی کرد که به وسایل نقلیه اجازه دهد از پلی که به طور هدفمند برای آنها ساخته شده استفاده کنند. این پیشرفت جدید بدون مخالف نماند. الکساندر دوما به شدت از آن انتقاد کرد. او گفت که پل جدید بنای یادبودی را که در آزمون زمان ایستاده بی‌ارز خواهد کرد. این پل در طول جنگ در دهه 1620 زمانی که از آن برای حمل تسلیحات استفاده می‌شد با سخت‌ترین دوران خود رو‌به‌رو بود. بازدیدکنندگان از پل پونت دوگارد از پل Pitot برای حرکت استفاده می‌کنند.

5. پل پونت دوگارد یکی از مرتفع‌ترین پل‌های قنات رومی است

پل پونت دوگارد در فرانسه دارای سه طاق است. ارتفاع 6 قوس پایینی 72 فوت، قوس‌های میانی 66 فوت و قوس‌های بالایی 23 فوت ارتفاع دارند. عرض پایین پل 30 فوت در حالی که عرض بالای آن 10 فوت است. طول آن 899 فوت است و در ارتفاع 160 پا قرار دارد. این اندازه‌ها باعث می‌شود پل پونت دوگارد در فرانسه مرتفع‌ترین پل قنات رومی باشد.

6. فضای داخلی پل پونت دوگارد در فرانسه صاف است

فضای داخلی پل پونت دوگارد در فرانسه صاف است

نمای بیرونی پل پونت دوگارد در فرانسه ممکن است خشن به نظر برسد و ممکن است ناقص باشد. خب، سازندگان به جاهای دیگر توجه زیادی کردند، آنها اطمینان حاصل کردند که فضای داخلی که آب از آن عبور می‌کند صاف باشد تا جریان آزادانه آب فراهم شود. دیوارهای داخلی با استفاده از گچ‌بری و قطعات ریز سفال و کاشی ساخته شده است. آنها همچنین آن را با استفاده از روغن زیتون رنگ‌آمیزی کردند و سپس روی آن را با مالتا پوشاندند. این مخلوط باعث می‌شود که دیوارها صاف و بادوام باشند.

7. پل پونت دوگارد نمونه‌ای از مهندسی پیچیده رومیان است

این پل 3 طبقه نشانی واقعی از پیچیدگی معماری و مهندسی رومی در دوران باستان است. مهندسان رومی، باید دقت بسیار زیادی را اعمال می‌کردند تا آب را با نیروی گرانش به سمت نیمس جاری کنند. از این رو، پل پونت دوگارد در فرانسه به عنوان یک شاهکار هنری و فنی معماری و مهندسی رومی تلقی می‌شود.

8. این پل برای قرن‌ها یک جاذبه گردشگری بوده است

پل پونت دوگارد در فرانسه قرن‌ها به خصوص از قرن هجدهم به بعد یک جاذبه گردشگری بوده است. پس از ساخت پل جدید، گردشگران بیشتری از این مکان دیدنی بازدید کردند. این بنا به عنوان یک بنای تاریخی مهم و نشان‌دهنده غرور ملی فرانسه مشهور شد. پل پونت دوگارد امروزه با 1.4 میلیون بازدیدکننده در سال یکی از پنج جاذبه گردشگری برتر فرانسه است.

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید