حقایق جالب درباره جزایر قناری در اسپانیا

حقایق جالب درباره جزایر قناری در اسپانیا

حقایق جالب درباره جزایر قناری از آن مواردی است که قبل از سفر به اسپانیا باید درباره آن بدانید. جزایر قناری در اسپانیا برخی از خیره کننده ترین سواحل و مناظر چند وجهی اروپا را داراست. این جزیره با غذاهای مناسب و منحصر به فرد، پس‌زمینه‌های آتشفشانی رویایی و آفتاب در تمام طول سال،۱۲ میلیون بازدیدکننده دارد. این مجمع الجزایر افسونگر علاوه بر داشتن محیطی آرام و دلنشین، چیزهای بیشتری از آنچه بسیاری از مسافران در مورد آن می دانند، ارائه می دهد؛ به همین دلیل است که نباید بازدید از جزایر قناری را در تور اسپانیا از دست دهید. اگر به دنبال اطلاعات بیشتری در رابطه با جزایر قناری در اسپانیا هستید تا انتهای این مطلب با مجله گردشگری کاریز همراه باشید.

1. هشت جزیره اصلی را داراست

هشت جزیره اصلی را داراست

یکی از حقایق جالب درباره جزایر قناری این است که 8 جزیره را شامل می شود. ممکن است از خود بپرسید «چند جزیره در مجمع‌الجزایر قناری وجود دارد؟ در مجموع هشت جزیره اصلی قناری وجود دارد که بزرگترین جزیره این مجمع الجزایر، تنریف است و پس از آن Fuerteventura، Gran Canaria، Lanzarote، La Palma، La Gomera و El Hierro قرار دارند که کوچکترین آنها La Graciosa است.

تنریف بزرگترین جزیره و همچنین پرجمعیت ترین جزیره در این مجمع الجزایر است و تنریف و گرن کاناریا بیش از 80 درصد از کل جمعیت جزایر قناری را تشکیل می دهند. این جزایر همچنین دو پایتخت مشترک در سراسر این جزایر دارند، سانتا کروز د تنریف و لاس پالماس د گرن کاناریا.

2. شما می توانید با لاک پشت های دریایی در تنریف شنا کنید

مطمئنا شنا با لاک پشت ها در تنریف جزایر قناری در اسپانیا، یک تجربه فراموش نشدنی است و بسیاری از مردم نمی دانند که می توانند آن را انجام دهند. در نوک جنوبی تنریف، ساحل زیبای ال پورتیتو محل زندگی گروهی از لاک پشت های دریایی است. در واقع، پنج گونه از هفت گونه لاک‌پشت موجود در جهان در اطراف جزیره تنریف زندگی می‌کنند، از جمله: لاک‌پشت‌های لاک پشت سر، کمپ ریدلی، سبز، پوزه عقابی و لاک پشت چرمی.

غواصان ممکن است به اندازه کافی خوش شانس باشند که لاک پشت های دریایی سبز، اختاپوس ها و بسیاری از ماهی های زیبا را در زیستگاه های طبیعی خود در سواحل ال پورتیتو، یکی از متنوع ترین مکان های دریایی در جزایر قناری، مشاهده کنند. همراه با موجودات کوچکتر اقیانوس، نهنگ ها و دلفین ها را نیز می توان در کنار لاک پشت های دریایی در تنریف دید، زیرا حدود 500 نهنگ باله کوتاه و دلفین های پوزه بطری در آب های شفاف ساحل جنوبی زندگی می کنند.

3. جزایر قناری در اسپانیا بیش از 20 میلیون سال قدمت دارد

یکی دیگر از حقایق جالب درباره جزایر قناری قدمت 20 میلیون ساله آن است. جزایر قناری در اسپانیا میلیون‌ها سال پیش در اثر یک سری فوران‌های آتشفشانی ایجاد شدند. قدیمی ترین آنها Fuerteventura است که تصور می شود بیش از 20 میلیون سال قدمت داشته باشد و پس از آن به ترتیب Lanzarote، Gran Canaria، Tenerife، La Gomera، La Palma و El Hierro قرار دارند. از آنجا که هر جزیره از آتشفشان های جداگانه در کف اقیانوس سرچشمه می گیرد، مناظر آنها بسیار منحصر به فرد است.

4. نام جزایر قناری از کلمه لاتین “Dog” گرفته شده است.

در پاسخ به این سوال که “جزایر قناری بر چه اساسی نامگذاری شده اند؟” اولین فکر بسیاری از مردم به نام یک پرنده می رود، اما این درست نیست. در واقع برعکس این بود که پرنده قناری به نام مجمع الجزایر نامگذاری شد.

جزایر قناری، که در اسپانیایی به عنوان Islas Canarias شناخته می‌شوند، نام خود را سگ‌ها یا شاید فوک‌ها گرفته اند. این نام از کلمه لاتین dog، کاناریا گرفته شده است. داستان از این قرار است که هنگامی که آنها به خشکی فرود آمدند، در جزیره گرن کاناریا با سگ های بزرگ روبرو شدند. با این حال، مشخص است که فوک‌ها در این جزیره زندگی می‌کردند و رومی‌ها آن را «سگ‌های دریایی» نامیدند، بنابراین شاید جزایر بر اساس نام آن ها نام گذاری شده باشد.

5. جزیره لاگومرا زبان خاص خود را دارد که از طریق سوت زدن صحبت می شود

جزیره لاگومرا زبان خاص خود را دارد که از طریق سوت زدن صحبت می شود

درست خواندید! جزیره لا گومرا زبان سوت مخصوص به خود را دارد، Silbo Gomera. این زبان هزاران سال قدمت دارد و هنوز بیش از 22000 نفر از ساکنان جزیره به آن صحبت می کنند. این زبان در ابتدا اختراع شد تا مردم محلی بتوانند در سراسر بیابان وسیع جزیره که از دره ها و شکاف های عمیق تشکیل شده با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

6. تنریف سومین آتشفشان بلند جهان را در خود جای داده است

یکی دیگر از حقایق جالب درباره جزایر قناری داشتن سومین آتشفشان بلند جهان در خود است. در جزیره تنریف در جزایر قناری در اسپانیا، کوه آتشفشانی ال تید را خواهید دید که در ارتفاع 3718 متری (12198 فوت) قرار دارد. کوه تید سومین آتشفشان بلند جهان به شمار می رود که قله آن بلندترین نقطه اسپانیا است. این آتشفشان و منطقه اطراف آن اکنون یک پارک ملی به حساب می آیندآ که در سال 2007 به عنوان میراث یونسکو نامگذاری شدند.

7. جزایر قناری محل زندگی یک گونه مارمولک غول پیکر بود

جزایر قناری محل زندگی یک گونه مارمولک غول پیکر بود

باور کنید یا نه، جزایر قناری قبل از اینکه انسان ها در این جزایر مستقر شوند، محل زندگی یک گونه مارمولک غول پیکر به نام “گالوتیای غول پیکر” بود. آن‌ها تقریباً به اندازه اژدهای کومودو بودند و هنوز هم می‌توان آن‌ها را در جزیره پیدا کرد.

8. ال هیرو اولین جزیره خودکفا در جهان است

کوچکترین و جنوبی ترین جزایر، ال هیرو، اخیراً به اولین جزیره ای تبدیل شده که 100٪ از انرژی های تجدیدپذیر استفاده می کند و بیشتر انرژی خود را از باد و همچنین خورشید و آب تامین می کند.

هیئت گردشگری ال هیرو که به عنوان میراث جهانی یونسکو اعلام شده، این جزیره را دارای «میراث زمین‌شناسی و طبیعی منحصربه‌فرد توصیف می‌کند که با مناظر و منشأ آتشفشانی آن مشخص می‌شود.

9. لانزاروت خانه تاکستان های آتشفشانی است

از آنجایی که لانزاروته  از جزایر قناری در اسپانیا یک جزیره آتشفشانی است، تقریباً هیچ خاک یا پوشش گیاهی طبیعی ندارد. برخلاف تاکستان‌های سنتی که بلند و گسترده هستند، در لانزاروته، تاکستان‌هایی را خواهید دید که به شکل تاک‌های جداگانه هستند. خاک آتشفشانی جزیره، به رنگ سیاه، طعم بی نظیری به شراب می بخشد و هنگام بازدید از آن باید امتحان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید