حقایق جالب درباره فرانسه که نمی‌دانستید

حقایق جالب درباره فرانسه که نمی‌دانستید

حقایق جالب درباره فرانسه از آن دسته مواردی است که هر فردی که در تور فرانسه شرکت می‌کند باید درباره آن بدانید. فرانسه بزرگترین کشور اروپا و یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در جهان است. این کشور غذاهای خوب، شراب شگفت‌انگیز، شهرهای زیبا و فرهنگی جذاب دارد. جای تعجب نیست که همه بخواهند از آن بازدید کنند! از بزرگترین موزه هنری گرفته تا جاذبه‌های گردشگری منحصر به فرد، این فهرست را پوشش می‌دهد. تا انتهای این مطلب با مجله گردشگری کاریز همراه باشید تا هر تمام حقایق جالب درباره فرانسه را به شما بگوییم.

1. فرانسه پربازدیدترین کشور جهان است فرانسه پربازدیدترین کشور جهان است

یکی از حقایق جالب درباره فرانسه این است که در بین تمام کشورهای جهان، بیشترین بازدید را دارد! تقریباً 89 میلیون نفر سالانه به فرانسه سفر می‌کنند تا از فرهنگ و غذاهای منحصر به فرد آن لذت ببرند. فرانسه علاوه بر این که پربازدیدترین کشور جهان است، یکی از پربازدیدترین شهرها یعنی پاریس را نیز شامل است. در سال 2019، بیش از 19 میلیون گردشگر از شهر پاریس در فرانسه دیدن کردند. این شهر به طور مداوم سال به سال در رده 10 شهر پربازدید قرار می‌گیرد.

2. فرانسه کوچکتر از تگزاس است

اگر می‌خواهید تصور کنید که فرانسه چقدر بزرگ است، باید به شما بگوییم که این کشور کمی کوچکتر از ایالت تگزاس است! فرانسه برای چنین کشور کوچکی جاذبه‌های فراوانی دارد. شما می‌توانید بهترین هتل‌های پاریس را با منظره برج ایفل ببینید در حالی که فرانسه آنقدرها هم بزرگ نیست. البته برای درک بهتر این موضوع باید بگوییم که فرانسه دو برابر از بریتانیا و هشت برابر از ایرلند بزرگتر است.

3. فرانسه دارای بزرگترین موزه هنر است

فرانسه دارای بزرگترین موزه هنر است

موزه لوور در پاریس، فرانسه بزرگترین موزه هنر در جهان است.و این یکی دیگر از حقایق جالب درباره فرانسه است که احتمالاً نمی‌دانستید. این موزه به قدری بزرگ است که اگر بخواهید 30 ثانیه به تماشای هر اثر هنری بپردازید، تقریباً 100 روز طول می‌کشد تا از کل موزه دیدن کنید. هنرمندان فرانسوی 66 درصد از کل آثار هنری موزه را خلق کردند. در ادامه تعدادی از مشهورترین آثار هنری موجود در موزه لوور آورده شده است:

  • مونالیزا؛
  • قایق مدوسا؛
  • زهره میلو؛
  • رام کنندگان اسب؛
  • عروسی در کانا.

قبل از اینکه موزه لو ور به موزه تبدیل شود، قلعه‌ای بود که در قرن دوازدهم ساخته و سپس در قرن شانزدهم به یک کاخ سلطنتی تبدیل شد. بسیاری از مردم ادعا می‌کنند که موزه لوور به دلیل قدمت و گذشته پیچیده‌اش خالی از سکنه است.

4. فرانسوی‌ها سالانه 25000 تن حلزون می‌خورند

یکی دیگر از حقایق جالب درباره فرانسه این است که در این کشور سالانه بیش از 25000 تن حلزون خورده می‌شود. به طور متوسط، یک فرد فرانسوی تقریباً 500 حلزون در سال می‌خورد. فرانسوی‌ها حلزون‌ها را یک غذای لذیذ می‌دانند و اغلب در تعطیلات از آن لذت می‌برند.

در فرانسه از حلزون‌ها به عنوان “scargot” یاد می‌شود. در حالی که انواع مختلفی از اسکارگوت وجود دارد که می‌توانید بخورید، یکی از رایج‌ترین روش‌های خوردن حلزون در فرانسه پخته شدن در کره و سیر است. بهترین راه برای خوردن حلزون در فرانسه این است که در یک رستوران فرانسوی این کار را انجام دهید. حلزون‌ها اغلب به عنوان پیش غذا خورده می‌شوند و برای خوردن آنها، پیشخدمت شما باید ظروف مخصوصی را در اختیار شما قرار دهد تا به شکستن پوسته کمک کند.

این موضوع نیز یکی از عجیب‌ترین حقایق در فرانسه است: حمل حلزون‌های زنده در قطارهای فرانسه غیرقانونی است مگر این که بلیت داشته باشند. این قانونی است که می‌گوید حیوانات با وزن کمتر از 5 کیلوگرم (11 پوند) باید با بلیت خود سفر کنند.

5. فرانسه بیش از 1500 نوع پنیر تولید می‌کند

فرانسه بیش از 1500 نوع پنیر تولید می‌کند

در حالی که تعداد دقیق پنیرهای تولید شده در فرانسه مشخص نیست، گفته می‌شود که بیش از 1500 پنیر مختلف در این کشور تولید می ش.ود! اگر عاشق پنیر هستید، ممکن است این یک رؤیا به نظر برسد. در واقع فرانسه از نظر میزان مصرف پنیر در بین ده کشور اول قرار دارد. بیش از 95 درصد از جمعیت فرانسه پنیر می‌خورند. پنیرهای فرانسوی دارای چندین ویژگی تعیین‌کننده هستند، مانند مدت زمان ماندگاری، روند تهیه پنیر و میزان کپک آنها. در ادامه لیستی از برخی از محبوب‌ترین پنیرهایی که در فرانسه خواهید یافت آورده شده است:

  • کاممبر د نورماندی؛
  • بری دو مو؛
  • ربلوکون؛
  • فروماژ بلان؛
  • روکفور؛
  • مونستر.

6. سوپرمارکت‌ها در فرانسه نمی‌توانند غذا را دور بریزند

یکی دیگر از حقایق جالب درباره فرانسه این است که سوپرمارکت‌ها در این کشور اجازه ندارند مواد غذایی را که نزدیک به تاریخ انقضاست دور بریزند. در عوض، آنها باید غذا را به یک مؤسسه خیریه یا بانک مواد غذایی اهدا کنند. فرانسه در سال 2016 این قانون را برای کمک به کاهش گرسنگی و جلوگیری از هدر رفتن مواد غذایی تصویب کرد!

سوپرمارکت‌ها در فرانسه سالانه حدود 45000 پوند غذا اهدا می‌کنند که اگر اهدا نمی‌شد دور ریخته می‌شد. این کار هم برای افرادی که می‌توانند از غذا استفاده کنند و هم برای محیط‌زیست عالی است!

7. فرانسه یک پادشاه داشت که فقط 20 دقیقه طول کشید

یکی دیگر از حقایق جالب درباره فرانسه این است که یکی از پادشاهان آنها فقط حدود 20 دقیقه تاج و تخت را در دست داشت. این یکی از کوتاه‌ترین دوران سلطنت یک پادشاه بود که تا به حال وجود داشته است. لویی نوزدهم پس از کناره‌گیری پدرش از سلطنت (دست کشیدن از تاج و تخت) تنها 20 دقیقه پادشاه فرانسه بود. از قضا لویی نوزدهم نیز حدود 20 دقیقه پس از انتصاب پدرش به سلطنت، از سلطنت کناره‌گیری کرد.

8. ارتش فرانسه استتار را اختراع کرد

آیا می‌دانستید که ارتش فرانسه کسی بود که استتار را اختراع کرد؟ فرانسوی‌ها استتار را در طول جنگ جهانی اول در سال 1915 اختراع کردند. آنها هنرمندانی را استخدام کردند تا هم وسایل نقلیه و هم اسلحه‌هایشان را نقاشی کنند تا با محیط اطرافشان ترکیب شوند. آنها این کار را با نقاشی خطوطی انجام دادند که از شکل جسم منحرف شود. حدود یک سال پس از این که فرانسوی‌ها شروع به استتار تجهیزات خود کردند، سایر کشورها نیز شروع به انجام همین کار کردند. هر کشوری سبک خاص خود را برای استتار داشت.

9. فرانسوی‌ها سالانه بیش از 11 میلیون لیوان شراب می‌نوشند

از دیگر حقایق جالب درباره فرانسه این است که در میان تمام کشورهای جهان، فرانسه دومین مصرف‌کننده شراب است. در مجموع، فرانسوی‌ها تقریباً 25 میلیون هکتولیتر در سال مصرف می‌کنند. آنها پس از ایالات متحده که حدود 30 میلیون هکتولیتر مصرف می‌کند، در رتبه دوم قرار دارند. فرانسه علاوه بر مصرف یک تن شراب، به تولیدگران ترین شراب جهان نیز معروف است. این بطری شراب حدود 21000 دلار قیمت دارد!

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید