حقایق جالب درباره ژاپن که نمی‌دانستید

حقایق جالب درباره ژاپن که نمی‌دانستید

حقایق جالب درباره ژاپن از آن دسته مواردی است که اگر در تور ژاپن شرکت کردید، بهتر است درباره آن ها بدانید. ژاپن از زمانی که برای اولین بار در سال 1853 تجارت بین المللی را آغاز کرد، مسافران را مجذوب خود کرده است. در حالی که بسیاری از سنت‌ها و نشانه‌های فرهنگی در این کشور همچنان پابرجا هستند، ژاپن یکی از مراکز اقتصادی و فناوری پیشرو در جهان نیز هست. خدایان باستانی و آداب و رسوم سنتی کنار هم با فناوری‌های پیشرفته و فرهنگ پاپ مرسوم، کنار هم می‌نشینند و همیشه چیز جدیدی برای تجربه کردن را در ژاپن فراهم می‌کنند.

از جزر و مد در هاراجوکو گرفته تا محصولات عالی و منحصر به فرد، ارکسترهای بی‌نظیر و آداب غذا خوردن، در این مطلب از مجله گردشگری کاریز به ارائه حقایق جالب درباره ژاپن پرداخته شده که احتمالاً هرگز درباره آن ها نمی‌دانستید. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

1. قدیمی ترین شرکت دنیا در ژاپن است

قدیمی ترین شرکت دنیا در ژاپن است

یکی از حقایق جالب درباره ژاپن این است که قدیمی ترین شرکت دنیا در این کشور قرار دارد. کنگو گومی قدیمی ترین تجارت فعال در جهان است که در سال 578 تاسیس شد. این شرکت در ساخت معابد و زیارتگاه‌ها تخصص دارد.

2. ژاپن یازدهمین جمعیت جهان را دارد

از دیگر حقایق جالب درباره ژاپن می توان به میزان جمعیت آن اشاره کرد. حدود 126 میلیون نفر در ژاپن زندگی می‌کنند. از سال 2011، جمعیت ژاپن به طور قابل توجهی کاهش یافته است(عمدتاً به دلیل نرخ پایین زاد و ولد).

3. ژاپنی‌ها (تقریباً) طولانی‌ترین عمر را دارند

پس از هنگ‌کنگ، امید به زندگی در ژاپن 84 سال است. این میزان 3 سال بیشتر از بریتانیا است.

4. تقریباً نیمی از زیپ‌ها در سراسر جهان ساخت ژاپن هستند

یکی دیگر از حقایق جالب درباره ژاپن بیشترین میزان ساخت زیپ در آن است. اگر زیپ خود را چک کنید، به احتمال زیاد، YKK روی آن نوشته خواهد شد که مخفف Yoshida Kogyo Kabushikikaisha است. این شرکت در سال 1934 در توکیو تاسیس شد و تخمین زده می‌شود که سالانه 7 میلیارد زیپ توسط این سازنده تولید می‌شود.

5. خربزه ژاپنی می‌تواند بیش از 200 دلار قیمت داشته باشد

خربزه ژاپنی می‌تواند بیش از 200 دلار قیمت داشته باشد

چرا خربزه در ژاپن گران است؟ این میوه‌های گرانبها نقش زیادی در فرهنگ هدیه دادن در کشور ایفا می‌کنند. سامورایی‌ها نارنگی یا خربزه را به شوگان خود به نشانه قدردانی عرضه می‌کنند.

6. ژاپن بیش از 80 درصد از تولید سالانه قهوه جامائیکا را وارد می‌کند

قهوه معروف به کوه آبی که در منطقه‌ای به همین نام رشد می‌کند، در ژاپن بسیار مورد توجه است. این دم نوش لذیذ که فقط در مزارع کوچک خانوادگی در ارتفاعات بیش از 7000 فوت رشد می‌کند، طعم ملایمی دارد و تلخی موجود در بیشتر قهوه‌ها را ندارد.

7. ژاپن زمانی بزرگترین بازار ماهی جهان را داشت

یکی دیگر از حقایق جالب درباره ژاپن، بازار بزرگ ماهی آن است. بازار ماهی Tsukiji در توکیو بزرگترین بازار عمده‌فروشی ماهی و غذاهای دریایی در جهان بود که به دلیل حراج ماهی تن خود مشهور است. در سال 2018 بخشی از آن به سایت جدیدی در تویوسو منتقل شد و در آنجا به عنوان بازار تویوسو بازگشایی شد.

8. در فرهنگ ژاپنی مؤدبانه است که کفش خود را درآورید

در فرهنگ ژاپنی مؤدبانه است که کفش خود را درآورید

ورودی خانه‌های ژاپنی کفپوش genkan سیگنالی است که باید کفش‌های خود را درآورید. قسمت پایینی نشان می‌دهد که کجا باید کفش‌های خود را بردارید و قسمت بالایی که اغلب در نوع دیگری از کف‌پوش است، فضای نشیمن داخلی در نظر گرفته می‌شود.

9. غذاخوری انفرادی در ژاپن رایج است

یکی دیگر از حقایق جالب درباره ژاپن، وجود غذاخوری‌های انفرادی است که از آن به عنوان پایتخت غذاخوری انفرادی در جهان یاد می‌شود (کاهش جمعیت ژاپن به همراه افزایش خانواده‌های تک نفره به معنای درخواست یک میز برای یک نفر، کاملاً عادی است).

10. بیش از 80 درصد زمین در ژاپن کوهستانی است

از دیگر حقایق جالب درباره ژاپن می توان به زمین‌های کوهستانی که بیشتر از 80 درصد آن را اشغال کرد، اشاره کرد. این زمین تپه‌ای شامل بیش از 100 آتش‌فشان فعال است که تقریباً 10٪ از تمام آتشفشان‌های فعال جهان را تشکیل می‌دهند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید