مجله گردشگری کاریز

حقایق جالب درباره قلعه ماتسوموتو ژاپن

قلعه ماتسوموتو ژاپن

قلعه ماتسوموتو، یکی از جاذبه‌هایی است که باید در تور ژاپن حتماً از آن بازدید کنید! برخلاف اکثر قلعه‌های ژاپن که بر روی تپه‌ها یا قله‌های کوه ساخته شده‌اند، قلعه ماتسوموتو در دشت‌های ژاپن در استان ناگانو ساخته شده است. این قلعه برای داشتن یک دونژون کوچکتر ثانویه (قلعه/نگهبان) و برجک متصل به سازه اصلی، منحصر به فرد است. دسترسی آسان از اکثر شهرهای بزرگ در مرکز ژاپن به این قلعه وجود دارد. قلعه ماتسوموتو یک گنجینه ملی است که نمی‌توانید بازدید از آن را از دست بدهید! تا انتهای این مطلب با مجله گردشگری کاریز همراه باشید تا هر آنچه که باید درباره قلعه ماتسوموتو ژاپن بدانید به شما بگوییم.

1. قلعه ماتسوموتو قدیمی‌ترین قلعه در ژاپن است

قلعه ماتسوموتو قدیمی‌ترین قلعه در ژاپن است

قلعه ماتسوموتو ژاپن بیش از 400 سال قدمت دارد که آن را به قدیمی‌ترین قلعه ژاپن تبدیل می‌کند و نگاهی هیجان‌انگیز به سایر قلعه‌های دوره کشورهای متخاصم دارد. ژاپن این قلعه را به عنوان گنجینه ملی اعلام کرده است. قلعه ماتسوموتو یک قلعه شعبه‌ای بود که قبلاً فوکاشی کسلته نامیده می‌شد و به خانواده اوگاساوارا تعلق داشت.

2. حوادث زیادی را پشت سر گذاشته است

قلعه ماتسوموتو ژاپن که در سال 1592 ساخته شده، به مدت 400 سال وجود داشته است؛ بنابراین شاهد درگیری‌های نظامی مداوم در دوره سنگوکو و روشنگری و اصلاحات دوران میجی بوده است. 6 دایمیو مختلف (حاکم محلی) و خانواده‌هایشان در این دوران حکومت می‌کردند و در مجموع 23 ارباب قلعه ماتسوموتو را کنترل می‌کردند. این قلعه در سال 1872 در حراجی به دولتی که پروژه‌های مرمتی را در اوایل قرن بیستم آغاز کرد، فروخته شد.

3. قلعه ماتسوموتو ژاپن یک نام مستعار دارد

در دوران جنگ، قلعه ماتسوموتو ژاپن به دلیل ساختار و رنگ، به قلعه کلاغ (Karasu-jo) لقب گرفت. دیوارهای مشکی براق و سقف‌های منحنی این قلعه شبیه بال‌هایی هستند که همه را به یاد یک کلاغ در حال پرواز می‌اندازد.

4. این قلعه نفرین‌شده است

این قلعه نفرین‌شده است

تادا کاسوکه یک کشاورز ثروتمند در قرن هفدهم بود که به همراه 27 کشاورز دیگر در منطقه، نامه‌ای اعتراض‌آمیز درباره مالیات‌های افزایش یافته نوشت و آن را برای قاضی قلعه فرستاد. این اعتراض به زودی به شورش تبدیل شد. در نهایت دایمیو فئودال (حاکم محلی) تسلیم شد و سندی امضا‌شده مبنی بر کاهش مالیات‌ها برای کشاورزان فرستاد.

سپس تادا کاسوکه و 27 کشاورز دیگر بدون محاکمه اعدام شدند. تادا کاسوکه قبل از مرگش خانواده حاکم میزومو نفرین کرد. خانواده میزونو برای آرام کردن روح ناراضی و شکستن نفرین، مجسمه‌ای از او را به زیارتگاهی در همان نزدیکی اهدا کردند، جایی که از او به عنوان یک جنبش حقوق بشر تقدیر می‌شود.

5. قلعه ماتسوموتو به یک طرف خم شده بود

قلعه ماتسوموتو در نیمه دوم دوره میجی به دلیل بی‌توجهی و مشکلات ساختاری شروع به خم شدن به یک طرف کرد. برخی از مردم معتقد بودند که به دلیل نفرین تادا کاسوکه شروع به خم شدن به طرفین کرد. قلعه ماتسوموتو تحت 2 پروژه مرمت مدنی قرار گرفت، “نوسازی بزرگ میجی” بین سال های 1903-1913 و “نوسازی بزرگ شووا” که از 1950 تا 1955 طول کشید تا تمام آسیب‌ها اصلاح شود.

6. رویدادهای بسیاری در این قلعه برگزار می‌شود

رویدادهای زیادی هر ساله بسته به فصل در قلعه ماتسوموتو ژاپن برگزار می‌شود. نمایشگاه‌های بسیاری از جمله کاکی روی یخ، نمایش‌های سنتی تفنگ‌بازی، تماشای شکوفه‌های گیلاس، جشن‌های ماه و جشنواره تایکو (درام سنتی ژاپنی) در این قلعه برگزار می‌شود. همچنین احتمالاً زوج‌های تازه ازدواج‌کرده را خواهید دید که عکس‌های خود را در محوطه قلعه می‌گیرند.

7. قلعه ماتسوموتو ژاپن ساختار چوبی خود را حفظ کرده است

قلعه ماتسوموتو ژاپن ساختار چوبی خود را حفظ کرده است

برخلاف بسیاری از قلعه‌های دیگر در ژاپن، قلعه ماتسوموتو ساختار چوبی اولیه خود را تاکنون حفظ کرده است. این قلعه یک شاهکار نادر با توجه به قدمت قلعه و بازسازی‌های متعددی است که در طول قرن‌ها متحمل شده است.

8. قلعه ماتسوموتو توسط یک خندق غیر قابل نفوذ احاطه شده است

قلعه ماتسوموتو ژاپن توسط یک خندق وسیع احاطه شده که به عنوان یک اقدام دفاعی در برابر حملات احتمالی عمل می‌کرد. موقعیت استراتژیک آن در بالای یک تپه کوچک، حفاظت بیشتری را برای ساکنان قلعه فراهم می‌کرد.

9.قلعه خانه جنگجویان سامورایی بوده است

در دوره فئودالی، قلعه ماتسوموتو به عنوان محل اقامت قبایل مختلف سامورایی عمل می‌کرد. این قلعه شاهد نبردها و مبارزات سیاسی بی‌شماری بود که میراث تاریخی غنی از خود به جای گذاشت.

10. دسترسی به قلعه آسان است

قلعه ماتسوموتو نزدیک به نقطه میانی در خط راه‌آهن ژاپنی شینونوی واقع شده که بین توکیو و ناگویا امتداد می‌یابد (برای کسانی که نمی‌خواهند رانندگی کنند یا سوار اتوبوس شوند). همچنین این قلعه از اوزاکا و کیوتو با اتوبوس به راحتی قابل‌دسترسی است؛ بنابراین هیچ بهانه‌ای برای به تعویق انداختن بازدید خود نخواهید داشت.

جاهای زیادی در ژاپن برای سفر وجود دارد، اما اگر بیش از هر چیز به تاریخ یا فرهنگ علاقه دارید، حتماً باید از قلعه ماتسوموتو دیدن کنید. این یکی از 12 قلعه بازسازی شده از دوره دولت‌های متخاصم است و به دلیل خوبی به عنوان گنج ملی برچسب‌گذاری شده است، تنها 1 قلعه از 4 قلعه در ژاپن!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *