مجله گردشگری کاریز

حقایق جالب درباره معبد نیکو توشوگو ژاپن

معبد نیکو توشوگو ژاپن

معبد نیکو توشوگو ژاپن معروف‌ترین رهبر سامورایی توکوگاوا، ایه یاسو را در خود جای داده است. سازه‌های کنده‌کاری‌شده و تزئین شده این معبد، بخشی از زیارتگاه‌ها و معابد ثبت شده در میراث جهانی یونسکو و نقطه برجسته توچیگی به شمار می‌رود.

بدون شک معبد توشوگو یکی از زیارتگاه‌های نیکو است که نباید بازدید از آن را در تور ژاپن از دست داد. این معبد مکانی است که توکوگاوا ایه یاسو در آن آرمیده است. او شوگونات توکوگاوا را تأسیس کرد که برای بیش از 250 سال تا سال 1868 بر ژاپن تسلط داشت. این معبد بسیار زیبا و خیره‌کننده است و درختان اطراف آن محیطی باورنکردنی را به نمایش می‌گذارند. اگر می‌خواهید درباره این معبد شگفت‌انگیز بیشتر بدانید تا انتهای این مطلب با مجله گردشگری کاریز همراه باشید.

زیبایی طبیعی شهر نیکو

زیبایی طبیعی شهر نیکو

قبل از هرچیزی بیاید نگاهی به زیبایی های شهری که معبد توشوگو در آن قرار دارد بپردازیم. نیکو، منظره‌ای سرسبز را ارائه می‌دهد که تضاد کاملی با منطقه شهری توکیو دارد. این شهر یکی از نمادین‌ترین مکان‌ها برای بازدید در منطقه کانتو شمالی است. نیکو به خاطر زیبایی های طبیعی‌اش، از جنگل‌های سرسبز، تپه‌های غوطه‌ور و آبشارهای نفس‌گیر گرفته تا رودخانه‌های خروشان، نهرها و دریاچه‌های زیبا مشهور است.

مردم از سراسر جهان در ماه‌های پاییز به نیکو سفر می‌کنند تا شاخ و برگ‌های خیره‌کننده آن را ببینند (مسلماً بهترین رنگ‌های پاییزی را ارائه می‌دهد که در هر جای دنیا می توان دید). در طول زمستان، اسکی و سایر فعالیت‌های مربوط به برف در این شهر وجود دارد، در حالی که بهار شکوفه‌های گیلاس را ارائه می‌دهد. تابستان، زمانی که هوا گرم است (اگرچه بسیار خنک‌تر از توکیو است)، برای کسانی که از فعالیت‌های خارج از منزل مانند پیاده‌روی و دوچرخه سواری لذت می‌برند، زمان خوبی برای بازدید است.

این منطقه از دیرباز مقصد تعطیلات مقامات خارجی مستقر در توکیو بوده است. بریتانیای کبیر، فرانسه، بلژیک و ایتالیا در یک زمان دارای اقامتگاه‌هایی در دریاچه معروف نیکو چوزنجی در این شهر بودند یا همچنان هستند. ویلای سفارت بریتانیا و محوطه آن در حال حاضر یک موزه و پارک برای بازدید عموم است. کافه‌ای که در طبقه دوم آن قرار دارد، مکانی عالی برای لذت بردن از نوشیدنی های سنتی و چای بعد از ظهر در حالی است که از چشم‌انداز زیبای دریاچه لذت می‌برید. در ادامه با ما باشید تا حقایق جالبی را درباره معبد نیکو توشوگو ژاپن که در این شهر زیبا واقع شده، به شما بگوییم.

1. گذشته تاریخی معبد نیکو توشوگو ژاپن

گذشته تاریخی معبد نیکو توشوگو ژاپن

معبد نیکو توشوگو ژاپن، به توکوگاوا ایه یاسو که شوگونات توکوگاوا را کشف کرد، اختصاص دارد. این معبد در ابتدا در سال 1617 در دوره ادو ساخته شد. توشوگو که در ابتدا یک مقبره نسبتاً ساده بود، به یک مجموعه بزرگ تبدیل شد که در آن زمان توسط نوه ایه یاسو، ایمیتسو، در نیمه اول قرن 1600 اداره می‌شد. این بتکده 5 طبقه توسط یک دایمیو در سال 1650 اهدا شد که بسیار منحصر به فرد بود، اما در آتش سوخت و در سال 1818 بازسازی شد.

2.انبارهای عجیب موجود در معبد توشوگو

فضای معبد نیکو توشوگو ژاپن از دروازه ورودی شروع می‌شود. مهمانان در بدو ورود، از دیدن گروهی از انبارهایی که به صورت زیبایی ساخته شده اند لذت خواهند برد. از میان حکاکی‌های چوبی رنگارنگ و استادانه‌ای که به زیبایی انبارها می‌افزایند، احتمالاً شناخته‌شده‌ترین آن‌ها فیل‌ها و میمون‌هایی (بد نگو، بد نشنو و بد نبین) هستند که توسط هنرمند معروفی بر روی دیوارهای زیارتگاه حک شده اند.

3. بتکده پنج طبقه موجود در معبد توشوگو ژاپن

بتکده پنج طبقه موجود در معبد توشوگو ژاپن

از میان بسیاری از ساختمان‌های معبد نیکو توشوگو ژاپن، ساختمان‌ قابل توجه شامل یک بتکده تقریباً 5 طبقه در ورودی دروازه ورودی اولیه است. ستون اصلی بتکده ده سانتیمتر بالاتر از زمین آویزان است؛ یک ویژگی جلب توجه برای مبارزه با انقباض و طولانی شدن عمر چوب در طول زمان. در بتکده به سختی و به صورت دوره‌ای با هزینه جداگانه برای مهمانان باز می‌شود.

4.دروازه یومیمون در معبد توشوگو

در گذشته انبارهای معبد نیکو توشوگو ژاپن بازسازی شدند و اکنون دروازه یومیمون که در حال حاضر بازسازی و با داربست پوشانده شده به زیبایی در این معبد خودنمایی می‌کند. دروازه یومیمون شاید پر آذین ترین سازه ژاپن باشد، با ویژگی‌های معماری پیچیده و تزئینات آن که حال و هوای باشکوه و خاصی را ارائه می‌دهد.

5.ساختمان حرم اصلی معبد

ساختمان حرم اصلی معبد

بنای اصلی زیارتگاه یومیمون از محوطه پنهان تشکیل شده که به راهرو اصلی (هوندن) پشت سر متصل است. این سالن‌ها روح ایه یاسو و دو شخصیت متفاوت از تأثیرگذارترین شخصیت‌های تاریخی ژاپن، میناموتو یوریتومو و تویوتومی هیدیوشی را به خود اختصاص داده اند. میهمانان می‌توانند وارد ساختمان با تزئینات فراوان شوند، اما عکس گرفتن درد ساختمان حرم اصلی مجاز نیست.

6.طراحی مناسب برای الوهیت

زمانی که معبد نیکو توشوگو ژاپن ساخته شد، طراحان چیزی ماورایی و الهی را در ذهن داشتند. نبوغ و توجه دقیق به جزئیات که در ساخت زیارتگاه نیکو توشوگو انجام شد، فوق العاده است. رنگ‌های پر جنب و جوش و حکاکی های پر زرق و برق آن در تضاد کامل با بسیاری از طراحی‌های اسپارتانه ژاپن قرار دارد.

در میان سازه‌های خیره‌کننده نیکو توشوگو، بتکده پنج طبقه به دلیل ارتفاعش از همه برجسته‌تر است. این پنج طبقه عناصر هستی را به ترتیب صعودی نشان می‌دهند: خاک، آب، آتش، باد و هوا.

دروازه یومیمون نیز مجلل‌ترین دروازه ژاپن است. این دروازه با 508 حکاکی دقیق از کودکان و بزرگترها و جانوران افسانه‌ای پوشیده شده و شاهکاری از صنایع دستی دوره ادو است.

7.کنده‌کاری های فوق العاده معبد توشوگو ژاپن

کنده‌کاری های فوق العاده معبد توشوگو ژاپن

می‌توانید ساعت‌ها به تماشای تمام حکاکی‌های پیچیده‌ای که معبد نیکو توشوگو ژاپن را پوشانده‌اند بگذرانید، اما سه مورد از آنها به صورت ویژه‌ای مشهور هستند.

Nemuri-neko یا گربه خوابیده با دو گنجشک پرنده در پشتش؛ گفته می‌شود که همزیستی این حیوانات نماد آینده‌ای صلح‌آمیز برای ژاپن تازه متحد شده است. یکی دیگر از کانی‌های عجیب‌ و در عین حال به یاد ماندنی‌ در معبد نیکو توشوگو، «فیل خیالی» یا «سوزو-نو-زو» و معروف‌ترین حکاکی این زیارتگاه سه میمون عاقل است. اولی «بدی نمی‌بیند»، دیگری «بدی نمی‌گوید» و آخری «بدی نمی‌شنود».

چگونه به معبد نیکو توشوگو ژاپن برسیم؟

شهر نیکو با حمل و نقل عمومی، به خوبی خدمات‌رسانی می‌کند و دسترسی به سایت‌های میراث جهانی آن آسان است. از ایستگاه نیکو یا ایستگاه توبو نیکو، اتوبوس تور میراث جهانی در مکان‌های نیکو یونسکو از جمله معبد نیکو توشوگو توقف می‌کند. این مسیر با سواری حدود 15 دقیقه طول می‌کشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *