کلیسای جامع سویا اسپانیا چهارمین کلیسای بزرگ جهان است

حقایق جالب درباره کلیسای جامع سویا اسپانیا

کلیسای جامع سویا اسپانیا، یک کلیسای جامع کاتولیک رومی در سویا، اندلس، اسپانیا است. حدود 494 سال از تاسیس این کلیسا می‌گذرد. ساخت کلیسای جامع فرآیندی طولانی و پر زحمت بود و تا سال 1507، حدود 106 سال پس از طرح‌های کلیسای جامع، تکمیل نشد. این کلیسا با هدف نمایش اعتبار و ثروتی که سویا به دست آورده بود، ساخته شد. این کلیسا یکی از بزرگترین کلیساهای موجود در جهان است که نباید در تور اسپانیا بازدید از آن را از دست دهید. تا انتهای این مطلب با مجله گردشگری کاریز همراه باشید تا هر آنچه که باید درباره کلیسای جامع سویا اسپانیا بدانید به شما بگوییم.

1. کلیسای جامع سویا اسپانیا چهارمین کلیسای بزرگ جهان است

کلیسای جامع سویا اسپانیا چهارمین کلیسای بزرگ جهان است

کلیسای جامع سویا اسپانیا یک ساختمان عظیم است. طول کلی آن 135 متر، عرض 76 متر و ارتفاع آن 104 متر است؛ بنابراین به عنوان چهارمین کلیسای جامع بزرگ و بزرگترین کلیسای گوتیک در جهان در نظر گرفته می‌شود. پس از اتمام ساخت آن در قرن شانزدهم، کلیسای جامع سویا به بزرگترین کلیسای جهان تبدیل شد و از ایاصوفیه در استانبول پیشی گرفت.

2. بنای اولیه کلیسا توسط مسلمانان ساخته شده است

کلیسای جامع سویا اسپانیا در ابتدا توسط مسلمانان در قرن دوازدهم ساخته شد. درواقع خلیفه ابویعقوب یوسف در سال 1178 دستور ساخت مسجدی بزرگ در سویا را صادر کرد. مسجد قبلی که در حدود سال 830 در این مکان ساخته شده بود با یک ساختار جدید عظیم جایگزین شد. مدت کوتاهی پس از فتح سویا توسط فردیناند سوم، مسجد یعقوب یوسف به کلیسای جامع شهر تبدیل شد.

3. سازندگان کلیسا برخی از عناصر مسجد باستانی را حفظ کردند

سازندگان کلیسا برخی از عناصر مسجد باستانی را حفظ کردند

صحن و دروازه ورودی که به صحن نفت مسجد مشهور است هنوز در محوطه کلیسای جامع وجود دارد. این صحن در حال حاضر به عنوان “Patio de Los Naranjos” شناخته می‌شود و از تعداد زیادی درخت پرتقال و یک فواره تشکیل شده است.

4. کلیسای جامع سویا یک سایت میراث جهانی است

کلیسای جامع سویا اسپانیا در سال 1987 به همراه مجموعه کاخ آلکازار مجاور و آرشیو عمومی هند توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی ثبت شد. ارتفاع این برج 104.5 متر بوده و یکی از مهمترین نمادهای شهر قرون وسطایی بوده است. ساخت و ساز این کلیسا در سال 1184 به سرپرستی معمار بن احمد باسو آغاز شد. به گفته وقایع نگار ابن صاحب الصلاح، کارها در 10 مارس 1198 با قرار دادن چهار توپ برنزی طلایی در قسمت بالای برج به پایان رسید. مجسمه بالای کلیسا، به نام “El Giraldillo” در سال 1568 برای نشان دادن پیروزی ایمان مسیحی نصب شد.

5. کلیسا سویا، محل غسل تعمید اینفانت خوان آراگون بود

کلیسا سویا، محل غسل تعمید اینفانت خوان آراگون بود

تنها پسر پادشاهان کاتولیک فردیناند دوم آراگون و ایزابلا اول قلعه در سال 1478 در کلیسای جامع سویا اسپانیا غسل تعمید داده شدند. در آن زمان، والدین این کودکان در جنگ جانشینی کاستیلیا علیه خواهرزاده ایزابلا، خوانا لا بلترانجا، همسر پادشاه آفونسو شرکت داشتند.

جنگ جانشینی کاستیلیا درگیری نظامی بود که از سال 1475 تا 1479 برای جانشینی تاج کاستیا مورد مناقشه قرار گرفت. این دعوا بین طرفداران جوانا «لا بلترانجا»، دختر مشهور پادشاه فقید هنری چهارم کاستیل، و خواهر ناتنی هانری، ایزابلا بود که در نهایت موفق شد.

6. کلیسا سویا مقبره فردیناند سوم است

کلیسای جامع سویا اسپانیا بقایای فردیناند سوم را نگهداری می‌کند. همچنین بقایای پسر و وارث او آلفونسو حکیم و نوادگان آنها، پادشاه پیتر عادل، در این کلیسا نگهداری می‌شود. فردیناند سوم، پادشاه کاستیل از سال 1217، پادشاه لئون از سال 1230 و همچنین گالیسیا از سال 1231 پادشاه سویا بودند.

7. کاخ اسقف اعظم در ضلع شمالی کلیسای جامع واقع شده است

کاخ اسقف اعظم در ضلع شمالی کلیسای جامع واقع شده است

قصر اسقف اعظم قصری در سویا، اسپانیا است. این مکان تا به امروز محل اقامت اسقف‌ها و بسیاری از شخصیت‌های نجیب و نظامی بوده است. این کاخ در بخش جنوبی سویا، در سمت شمال شرقی کلیسای جامع سویا در همسایگی سانتا کروز واقع شده است. این بنا از سال 1969 به عنوان یک بنای تاریخی ملی اعلام شده است.

8. کلیسای جامع سویا اسپانیا، جایگاهی برای عبادت مسیحیان است

با فتح فردیناند سوم، مسجد یعقوب یوسف به کلیسای جامع شهر تبدیل شد. جهت کلیسا تغییر کرد و فضاهای آن تقسیم‌بندی و آراسته شد تا مطابق با عبادات مسیحی باشد. فضای داخلی کلیسای جامع سویا اسپانیا با ایجاد دیوارهایی در خلیج‌های کنار دیوارهای شمالی و جنوبی به تدریج به نمازخانه‌ها تقسیم شد. تقریباً تمام نیمه شرقی کلیسای جامع توسط کلیسای سلطنتی اشغال شده بود که اجساد فردیناند، همسرش و آلفونسو حکیم را در خود جای داده بود. کلیسای جامع دارای 80 کلیسای کوچک است، از جمله Capilla Real که در سال 1896 گزارش شد که روزانه حدود 500 نماز در این کلیساها برگزار می‌شود.

9. کلیسا سویا یکی از دوازده گنج در اسپانیا است

در سپتامبر 2007 پس از مسابقه بین المللی عجایب هفتگانه جدید جهان، Antena 3 و Onda Cero کمپینی را برای دوازده گنج اسپانیا راه‌اندازی کردند. این ابتکار بر اساس رأی مردم بود که از طریق اینترنت و موبایل انجام شد. حدود 9000 درخواست وجود داشت که بعداً به 20 نامزد کاهش یافت. از بین 20 نامزد، در ابتدا باید 7 گنج اسپانیا را انتخاب می‌کردند، اما بعداً این رقم به 12 تغییر یافت که کلیسای جامع سویا اسپانیا در میان برندگان قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید