کلیسای جامع مارسی در فرانسه

همه‌چیز درباره کلیسای جامع مارسی در فرانسه

کلیسای جامع مارسی در فرانسه که نام اصلی آن کلیسای جامع لا ماجور  است، یک کلیسای کاتولیک رومی و یک بنای تاریخی ملی  به شمار می‌رود. این کلیسای کوچک از سال 1896 وجود داشته است. درواقع کلیسای جامع مارسی در اواسط تا اواخر قرن 19 ساخته شد. طراحی منحصر به فرد بیزانسی آن منعکس‌کننده دوره‌ای از زمان است که بندر مارسی “دروازه شرق” بود. در داخل، موزاییک‌ها، مجسمه‌ها و نمازخانه‌های جانبی را خواهید دید.

شما باید بازدید از این کلیسا را در تور فرانسه، اولویت قرار دهید زیرا این سازه با ابهت، شکوه گذشته امپراتوری این کشور را به خوبی نشان می‌دهد. تا انتهای این مطلب با مجله گردشگری کاریز همراه باشید تا هر آنچه که باید درباره کلیسای جامع مارسی در فرانسه بدانید به شما بگوییم.

1. کلیسای لاماجور در فرانسه یکی از مکان‌های دیدنی مارسی است

کلیسای لاماجور در فرانسه یکی از مکان‌های دیدنی مارسی است

مارسی بزرگترین بندر فرانسه است و برای قرن‌ها، کشتی‌هایی از سراسر جهان هنگام رسیدن به این بندر از کنار نمای باشکوه کلیسای جامع مارسی در فرانسه عبور می‌کردند. امروزه ساکنان مارسی برای دعا و نیایش به کلیسای جامع می‌روند. گردشگران بسیاری از سراسر جهان، جذب فضای داخلی خیره‌کننده و آثار مذهبی مهم این کلیسا می‌شوند. این کلیسا توسط مردم محلی به عنوان “لا ماجور” شناخته می‌شود.

2. تظاهرات علیه تخریب کلیسا مارسی توسط ناپلئون آغاز شد

در اواخر قرن نوزدهم، ناپلئون سوم، امپراتور فرانسه، تصمیم گرفت تا کلیسای جامع رومی قرن دوازدهم پروانسالی را جایگزین این کلیسا کند. او همه چیز کلیسای جامع مارسی در فرانسه را به جز گروه کر و یک خلیج شبستان تخریب کرد.

هنگامی که جمعیت خشمگین مارسی علیه این تغییر تظاهرات کردند، باقیمانده کلیسا در امان ماند. کلیسای جامع جدید (“عظمت جدید”) یک ساختار عظیم رومی-بیزانسی است. این کلیسا بر فراز اسکله، 469 فوت طول و گنبد اصلی آن 231 فوت ارتفاع دارد. کلیسای مارسی می‌تواند تا حدود 3000 نمازگزار را در خود جای دهد.

3. لاماجور از دو کلیسای جامع تشکیل شده است

لاماجور از دو کلیسای جامع تشکیل شده است

کلیسا لاماجور که به نام کلیسای جامع مارسی در فرانسه نیز شناخته می‌شود، در واقع دو کلیسای جامع قدیمی و جدید است. بقایای کلیسای جامع قدیمی قرن دوازدهمی در کنار لاماجور جمع شده‌اند. البته پس از دستور تخریب ناپلئون سوم چیز زیادی از آن باقی نمانده است.

در دوران رومیان، معبدی به الهه دیانا در این مکان اختصاص داده شده بود و پس از آن در قرن پنجم یک غسل تعمید برگزار شد. پس از حمله مسلمانان در قرن یازدهم، کلیسا به سبک رومی با استفاده از سنگ صورتی از معادن لاکورون بازسازی شد. بخشی از کلیسای جامع قدیمی هنوز در کنار کلیسای جامع جدید باقی مانده است.

4. کلیسای جامع مارسی یکی از بزرگترین کلیساهای قرن نوزدهم است

کلیسای جامع مارسی در فرانسه یکی از بزرگترین کلیساهای جامع قرن نوزدهم اروپا است. این کلیسای جامع با منظره‌ای باشکوه از بندر مارسی در منطقه تاریخی Le Panier قرار دارد. کلیسای جامع کنونی، “نوول ماژور” در مقیاس عظیمی به سبک بیزانسی و رومی ساخته شده است. اولین مراسم در سال 1893 در این کلیسا برگزار شد.

 

این کلیسای جامع در سال 1896 تکمیل شد و عنوان کلیسای کوچک را به خود اختصاص داد. کلیسای مارسی یکی از بزرگترین کلیساهای فرانسه به شمار می‌رود و از سال 1906 به عنوان یک بنای یادبود ثبت شده است. ابعاد این کلیسا آن را به یکی از بزرگترین و باشکوه‌ترین کلیساهای جهان تبدیل کرده است: طول کلی کلیسای جامع 146 متر و گنبد اصلی آن تقریباً دارای 70 متر ارتفاع و 18 متر قطر است.

5. ناپلئون سنگ بنای کلیسای جامع مارسی را گذاشت

ناپلئون سنگ بنای کلیسای جامع مارسی را گذاشت

اولین سنگ کلیسای جامع کنونی توسط ناپلئون سوم در سال 1852 گذاشته شد. به عنوان بیانیه‌ای از ثروت و قدرت مارسی، ساختمان با ابعاد باشکوهی طراحی شد که می‌تواند جماعتی تا 3000 نفر را در خود جای دهد. مصالح مجلل تشکیل‌دهنده دیوارهای این کلیسا شامل مرمر ایتالیایی، اونیکس تونس، پورفیری و سنگ محلی کاسیس می‌شود.

ساختمان کلیسای جامع مارسی در فرانسه بیش از 40 سال، بین سال‌های 1852 و 1893 ساخته شد. فضای داخلی چندین پنجره شیشه‌ای بلند تنها منبع نور طبیعی داخل کلیسا است. مجموعه‌های بی‌شمار، محراب‌های نفیس و مقبره اسقف‌های محترم در قرن هجدهم را می‌توانید در این کلیسا مشاهده کنید.

6. معماری کلیسای جامع مارسی دارای سبک رومی – بیزانسی است

در معماری کلیسای جامع مارسی در فرانسه از سبک رومی- بیزانسی استفاده شده که از کلیساهای شرقی تقلید می‌کند (با نمای راه راه از سنگ‌های رنگی مختلف و گنبدها و گنبدهای تزئین شده متعدد). کلیسا از نظر طراحی بسیار شاخص است، سنگ مرمر سفید و سنگ سبز فلورانس درواقع نمای کل کلیسا را شبیه به پوست گورخر کرده است. معماران بیزانسی التقاطی بودند و در ابتدا به شدت از ویژگی‌های معبد رومی استفاده کردند. ترکیبی دیدنی از معماری رومی و بیزانسی، همراه با اندازه چشمگیر کلیسای جامع، بازدید از کلیسای جامع را به یک تجربه فوق العاده تبدیل می‌کند.

7. کلیسای مارسی تنها کلیسای جامع ساخته شده در قرن 19 بود

کلیسای جامع مارسی تنها کلیسای جامع ساخته شده در قرن 19 بود

کلیسای جامع مارسی در فرانسه تنها کلیسای جامع ساخته شده در قرن نوزدهم است. جالب اینجاست که به مدت 200 سال هیچ کلیسایی ساخته نشده بود؛ بنابراین، ساخت کلیسای جامع، به اندازه ساخت یک ایستگاه راه‌آهن مبتکرانه بود.

در طلوع قرن نوزدهم، ستاره مارسی درخشان بود. این شهر رشد اقتصادی و جمعیتی بسیار قوی‌ای را تجربه کرد و برای مقابله با انفجار تجارت، مارسی با ساختمان‌ها و زیرساخت‌های صنعتی آراسته شد. برای انتخاب مکان کلیسای جامع به خوبی فکر شده بود: نزدیک بندر تجاری جدید. در واقع این مکان، در «لا ژولیت» است که کشتی‌هایی که از سراسر جهان می‌رسند، قدرت و زیبایی مارسی را از دور می‌بینند.

8. کلیسای مارسی توسط معمار لئون وودویرطراحی شده است

اولین سنگ “لا ماژور” در 26 سپتامبر 1852 توسط لویی ناپلئون بناپارت بر روی نقشه‌های معمارلئون وودویر گذاشته شد. کلیسای جامع مارسی در فرانسه یکی از بزرگترین کلیساهای ساخته شده در این کشور از قرون وسطی به حساب می‌آید.

ابعاد آن با کلیسای سنت پیتر در رم قابل‌مقایسه است. با توجه به طراحی آن زمان، این شهر شایسته اهمیت دومین شهر بزرگ و بندر پیشرو فرانسه بود. لئون وودویر در سال 1872 درگذشت، بنابراین ساخت لا ماژور توسط معمار ژاک هانری اسپراندیو که مسئول سایت نوتردام د لاگارد و شاگرد و همکار اولین معمار بود، صورت گرفت. لئون وودویر تا زمان مرگش در سال 1874 مسئولیت نصب چهارچوب‌ها و ساخت گنبدها را بر عهده داشت. در سال 1874، هانری آنتوان روویل معمار جدید کلیسای جامع شد. او عمدتاً مسئول دکوراسیون داخلی کلیسا بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

Note: Comments on the web site reflect the views of their authors, and not necessarily the views of the bookyourtravel internet portal. You are requested to refrain from insults, swearing and vulgar expression. We reserve the right to delete any comment without notice or explanations.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی علامتگذاری شده اند با *

تماس بگیرید